------------ topic 31-60

Újságok értékelési, illetve Mi hogyan értékeljük.

Sys
2001.04.27 01:03:59
aquana:

Azért láthatjuk Őt "durcásnak" meg "morcosnak" is: vedd elő a fegyvert, ha jő egy ellenfél, húzódj biztos fedezékbe, és onnan tüzelj rá; a CTRL-t ne engedd el, de vedd le a kezed az ellenről, és fordulj úgy, hogy lásd Lara arcát... ;)
Bár asszem, ilyen helyzetben ez teljesen természetes... :)

Sys "I make my own luck."
Sys
2001.04.27 01:00:42
Blink:


Ezt a hírt én is láttam, ki is fényelem majd a lapból...

Nézd Blink, az igazság az, hogy nemcsak a cikkíró nem ismeri Larát eléggé, hanem biz' még a filmesek, és Angie sem... Bár Angie azért tényleg eléggé igyexik... De a cikkíró tudatlanul is valamennyire igazat mondott: félek, hogy a filmben valami egészen más Lara Croft-ot fogunk látni, valami hamisat, nem azt, akit mi ismerünk... Félek, hogy ez a film a külsőségekre fog menni: és ott igazán az számít, hogy Lara hogyan néz ki, meg hasonlók... Szerencsére a legutóbbi trailer azért némiképp oszlatott ezen a véleményemen...

A filmben ez a "cicababás" az egyik dolog, amit iszonyúan el fognak cseszni: "Mint valami kényes cicababa" - igazad van... Láttad már a Teaser-Trailer-jét a filmnek? Nos abban pl. van egy-két ilyen "kényes-cicababás" jelenet, többek közt pl. az, amikor Lara - arisztokrata, jólnevelt származása ellenére - egy nyilvános tárgyalóteremben, egy csomó ember szeme láttára, minden szemrebbenés nékül feldobja a lábait egy székre (amire esetleg lehet, hogy valaki majd leülne), és úgy ahogy van, szarik erre a tettére egy nagyot: hidegen, cicababásan és kényesen végignézi és lenézi a mellette ülő urat, nem különben az egész társaságot is (már mikor belépett oda, ezt tette), napszemüvegét magán hagyja, és ül tovább nyugodtan, eme pózban... Ez nem Lara Croft! Szal' nézd csak meg azt a trailert, és nem leszel elájulva... Szerencsére a legújabb, a fullos, már sokkal de sokkal jobb...

Szal' a cikk nem gáz, hanem átlagos... Ilyen egy átlagos bulvárlap pletykacikke a sztárocskákról... Mivel a Nők Lapját és Angelina Jolie-t egy kicsit többre tartom ennél, ezért jogos is a dorgálás... (Jah, és mellesleg mondjam azt, hogy az emberek többsége buta, "igénytelen" és befolyásolható? Szerintem érted, mire gondolok...)
De hát, nem mi, játékosok fogjuk írni oda se, meg máshova se, az ilyen témájú cikkeket, ugye... Mert hát minket (akik értenék a dolgot) meg ugyan ki az ördög kérdez? Senki...


Sys "I make my own luck."
aquana  
2001.04.26 21:00:30
Durcás... HAHA! Én még nem nagyon láttam Larát morcosnak, inkább mosolygott, azzal a kis aranyos mosolyával... :)
Blink  
2001.04.26 15:44:31
Nők Lapja: Hírek&Hírességek rovat:
idézet eleje:
Angelina azonosult Lara Crofttal

Durcás fintor, duzzogó ajakbiggyesztés - leginkább ez jellemezte mostanában Angelina Jolie-t.
Kötelező arcmimikájának oka, hogy ő testesíti meg a filmvásznon Lara Croftot, a rendkívül népszerű Tomb Raider
nevű számítógépes játék főszereplőjét. A csinos színésznőt jó érzékkel választották ki a szerepre, hiszen alkatilag
tökéletesen megfelel a Larával szembeni elvárásoknak, sőt, mint elárulta, lelkileg is teljesen azonosulni tudott a
kiberlánnyal:
"Lara minduntalan őrült rtükkökhöz folyamodik.Már csak késekkel tud elaludni.Éppúgy, mint én!"

idézet vége.

Durcás fintor, duzzogó ajakbittyesztés...ehez mit szóltok?! Mint valami kényes cicababa!!!Fogadjunk, hogy aki
ezt a beszámolót írta, nem játszott még 1ik résszel sem!
Inkább meg se jelent volna ez a.... :-/ ........izé.

Ti mit szóltok?
Petúnia
2001.02.20 19:30:37
Ironman: Nos, bogi leírta a választ. Ami a billentyűket illeti, nem ismerem a PSX-et, de ott is ilyen billentyűk vannak? Ha szükséged van rá, és nem tudod, szívesen prezentálom a billentyűkombinációkat (mert ezek általában együtt működnek).
bogi
2001.02.20 18:31:01
Ironman: Szóval, ha egy olyan helyre érkezel, ahol megfordulva le kellene ereszkedned, menj le kúszásba ne fordulj meg, amikor kiérsz a csatorna végéhez, plussz nyomd az ugrógombot, és az előrét. Tehát három gomb kell ehhez. Akkor is műxik, ha nem kell épp ott kúsznod, de le kell kúszásba ereszkedned a mutatványhoz. Soxor hasznos egyébbként.
Ironman
2001.02.20 08:45:26
Petúnia: Ezt a négykézlábas gépészkedést írd már le kérelek úgy is, hogy szerencsétlen PSX tulajok is megértsék. Kvázi: mit csinál az ALT, az END, a SHIFT, a CTRL, stb. Hadd' örüljünk mi is egy picit ...
Köszi !

Let's keep her spirit alive !

Ironman
Sys
2001.02.18 00:27:18
Petúnia:

Akiket kivontunk a forgalomból, azok azért tűnnek el, hogy ne zavarjanak többet bennünket a látványukkal, no meg persze azért, mert a Core programozói a könnyebbik végét választották a dolognak...
Az általad említett bill-kombót speciel ismerem, sajnos Ulu barátom elhebbentette nekem, még mielőtt nekiálltam volna a TR5-nek... Ehh... Azér' biztos rájöttem volna magamtól is, de útálom, ha valamit előre megtudok... :)
Ham' kombója is nagy poén, azóta már én is prószáltam... :)

Sys "I make my own luck."
Petúnia
2001.02.17 21:32:17
Sys: Ja, én is ma tovább haladtam a VCI-al és nem rossz dolgok voltak benne. A kloroform nagyon tetszik, csak nem tudom, miért tűnik el utána a fickó úgy, mintha kinyírtuk volna.
Még némi extra dolog. Nem tudom, előttetek ismeretlen-e, de ma felfedeztem egy általam eddig még nem látott mozgáskombinációt. Szal' amikor éppen négykézláb érsz egy rés szélére, fejjel előre, Lara onnan is le tud ugrani ALT + előre kombinációval. Tök jól néz ki!
Illetve Ham' javasolta néhány héttel ezelőtt a lefelé fejesnél az END gomb megnyomását, tök szép szaltó az eredmény! De csak magasból!
Sys
2001.02.17 18:49:54
Petúnia:

A Fekete Sziget asszem a középkori feeling miatt jött be leginkább: ez a dolog még öléggé kihasználatlan a TR-ekben, hiszen jobbára ókori helyszíneken játszódtak az eddigi kalandok, nagyon elenyésző mennyiségben fordultak elő pl. középkori, vagy akár múlt századi épületek...
A VCI iszonyúan cicózós, túl sok a hirtelen halál, és emiatt eddig eléggé nehezen viselem... De nagyon QL a kapcsolat Zip-pel (bár érteném mindig elsőre, hogy mit is akar), no és az is, hogy itt nemcsak úgy eszeveszettül kell lődözni, hanem ki kell játszani az ellenfeleket, mindegyikhez meg kell találni a módot, hogy eltegyük őket láb alól... A kloroform is nagy poén volt, továbbá amikor ott kellett hagyni a fegyvert, hogy tovább mehessünk... Szal' igazi intelligens játékmenet ez így a végén...

Sys "I make my own luck."
Petúnia
2001.02.16 22:15:50
Sys: Hát akkor további jó szórakozást! Én éppen a VCI vége felé vagyok, szerintem is elég jó, ötletes, de nemtom' miért, annyira nekem nem tetszik! A legjobb az egészben Lara a bőrszerkójában és a headsetben!
Sys
2001.02.15 22:20:47
Petúnia:

Jelenleg éppen az Öreg Malmot gyakorolgatom, ha minden okés, akkor hétvégén elkezdem a VCI Headquarters-t is. Amit eddig láttam belőle az öléggé bejött, változatos lesz így a Fekete Sziget után egy high-tech irodaházban tevékenykedni.
Egyébként a Black Isle tutter bejön a hangulata és a feladványai miatt, bár igazából tényleg csak egy kis selülesefarka kalandozás: a végén Lara és Patrick atya elhagyják a szigetet, de valójában a teljes rejtélyt nem oldották meg, hiszen pl. ezek után is előfordulnak még kritterek, meg hasonlók azon a kísérteties, istentelen helyen...

Sys "I make my own luck."
Petúnia
2001.02.15 22:09:48
Sys: Igen, szerintem is úgy a legkirályabbak a TR-pályák, ha egy csomó elemet vesznek a valóságból. Azért a Fekete Sziget sem volt rossz, olyan különleges volt, a cselekmény pedig érdekes.
Végére értél már a TR5-nek?
Hát igen, ezek az alvási szokások. Nekem inkább alvásproblémáim vannak, mint normális alvásaim, ami szintén nem egészséges dolog. Évek óta csodálom azokat, akik képesek arra, hogy éjfél előtt már aludjanak és felkeljenek reggel 8-kor.
Sys
2001.02.15 03:47:01
Petúnia:

Na jójó, azért nem biztos ám, hogy minden TR-epizód ennyire velős... Sajnos... Vannak könnyedebb részek is, azokat sokkal könnyebb megérteni, nem is kell többlettartalmat keresni bennük (bár az szinte mindenhol van legalább egy minimális szinten)...
De az tiszta jó, hogy némelyik TR-epizódból ennyi mindent le lehessen vonni... Ez olyan dolog ami mindig is tetszett a TR-ekben: ösztönzi az embert, hogy utánanézzen dolgoknak (valóságalap, történeti triviák), vagy éppen tanulságokat vonjon le, ha lehet...

Ehh, már elég régóta rászoktam erre az éjszakázásra: ilyenkor a legjobb a TR, meg most már úgyis megyek újságozni... :) De könben' legszívesebben minden nap este 11-kor már aludnék... De nem megy, nemtom' rászoktatni magam...

Sys "I make my own luck."
Petúnia  
2001.02.14 19:28:20
Még annyit, hogy soxor látom, hogy Te ilyen éjjeli, vagyis hajnali bagoly vagy. Ilyenkor fent vagy hajnalig, vagy felkelsz direkt?
Petúnia
2001.02.14 19:26:38
Sys: Igen, azóta már magamévá tettem a szöveget, és nagyon tetszett, úgymond a homályból kiléptem a fénybe! Mindegyik helyszínről kéne ilyen kivesézés, egyszerűen beindítja az ember agyát!
Igen, a kinyomtatás azért szokott lenni, mert ugye interneten nincs időm alaposan átolvasni a dolgokat, meg egyébként is jobban szeretek papírról olvasni, mint monitoról.
Sys
2001.02.14 03:22:03
Petúnia:

Huh, mekktisztelő, hogy még ki is printeled, nyomtatott formában még nekem sincs meg... :)
Persze igaz, hogy könnyebb is úgy olvasni, mint a monitorral rontani a szemünket...

Sys "I make my own luck."
Petúnia
2001.02.12 19:52:55
Sys: Köszike a linket, meg fogom nézni! Igaz már majdnem végére értem a TRC-nek, de visszafele sem árt értesülni.
Láttam, bekerült az esszéd! Már ki is nyomtattam, és igyekszem átnyálazni, kíváncsi vagyok!
Sys
2001.02.12 00:16:58
Petúnia:

Igen, egy külön oldal van, de sajnos csak a Fekete Szigetig vannak meg a párbeszédek. A cím: http://www.tombraiders.net/stella/TR5walk/TR5FMV.html

A lap legalján ott találod a Zapadnaya Litsa-ra vonatkozó triviát is...

Sys "I make my own luck."
Petúnia
2001.02.11 18:57:56
Sys: Figyi! A Stellánál hol lehet megtalálni a párbeszédeket? Bodlac egyszer ugyan már megkísérelte elmagyarázni nekem, de szellemi képességeim úgy tűnik, nem működtek megfelelően, mert nem találtam meg. Ő azt írta, egy külön oldal van róla. De hol pontosan?
Egyébként szerintem egy csomó olyan dolog van a TR-ekben, ami megérdemelne egy bővebb interpretációt, szal' hajrá!
Sys
2001.02.11 15:37:21
Petúnia:

Iszonyúan bejött az Orosz Bázis, nagyon felkavart és meghatott, ezért is bátorkodtam Yarofev Admirális tiszteletére egy esszé-emléket állítani, hogy soha ne felejtsük Őt el, és, hogy íly módon zárjam le magamben ezt a kifejezetten jól sikerült epizódot. További nem titkolt szándékom még vele, hogy elmondjam a Világnak azt, amit Larának is el kellett mondania az Ő Világában, azt, amivel az Admirális megbízta... De ez benne van az írásban...
Épp most küldtem el Ham'-nek a totál végleges verziót, az az igazi, mivel azóta, hogy először befejeztem volt egy kis időm pihenni és átgondolni ezt az egészet... Szal' remélem, hogy Ham' mihamarabb ápdételi a régit, lehet, hogy még ma...
Egyébként a dialógusokat a Stella site-járól könnyedén elérheted, olvasd el őket figyelmesen, és utána az esszét, és meg fogod érteni, hogy mi indíttatott a "mű" megírására...
Persze a hangulat, feeling nekem is iszonyúan bejött, erről még nem is írtam részletesen, de asszem, hogy tutti perfekt kis kaland volt ez a Zapadnaya Litsa-n...

Sys "I make my own luck."
Petúnia
2001.02.11 12:50:49
Sys: Na, örülök, hogy ennyire tetszett. Nekem leginkább az jött be, amikor először ugye az ép tengeralattjárón vagyunk, aztán a süllyedőn, leszakadt kábelek, amiből külön kell kikapcsolni az áramot, sziréna stb. Eszméletlenül ki van találva! Persze tényleg maga a Bázisos rész is nagyon jó volt a hóeséssel. Meg nekem Lara szerkója is nagyon tetszett, az a terepszínű cucc és a sapi! Őrült jól ki lett találva, hiába!
Kíváncsian várom az esszédet, és nagyon érdekel az Admirális személyisége is, mert a párbeszéd angol nyelvű kézirata híján sajnos nem értettem mindent.
Jaa, szal' az Larson volt, akit a sárkány megharapott? Összecseréltem a két fickót. Így már világos.
Szerintem is nagyon jó a Fekete Sziget is, ötletileg és hangulatilag egyaránt. Na meg ugye a gyerek Larácska, tök ari. Meg a videók is nagyon jók, bár melyiknél nem?
Hát az utolsó szakmai részhez nemigen tudok hozzászagolni, de ha Te mondod! Nálam visszatöltésnél csak annyi gáz szokott lenni, hogy amikor olyan kedve van a gépemnek, akkor szaggat, de ez ritka, és főleg az Old Millnél fordult elő.
Sys
2001.02.11 04:21:27
Petúnia:

Orosz Bázis!!! Rulezz!! Most éjjel írtam róla egy esszét, amit már el is küldtem Ham'-nek, remélem mihamarabb kirakja!
Annyira bejött az egész sztori, többlettartalom, stb., és nemtom' ki hogy' van vele, de én nagyon komálom a Yarofev Admirálist! Az esszé is róla szól! Annyira sajnáltam a végén, olyan szomorú volt ez az epizód, úgy éreztem, az Admirális megérdemli, hogy megemlékezzenek róla... Szal', ha kint lesz az esszé, akkor olvassa csak ki bírja! ;)
Rá fogtok csodálkozni, hogy mennyi mindent le lehet vonni abból a kis epizódból!

Nos Petúnia, ezek szerint szülővárosodból kiindulva van némi alapja a néptelen utcáknak... :) De azér' tényleg lehetne némi lélek erre-arra...

A sárkány Larsont harapta meg... Pierre addig ki tudja merre ténfergett...

A Fekete Szigetnek még csak az elejét láttam, meg a bevezető videót, ugye, de iszonyúan be fog jönni, az tutter...

Könben egy komoly bajom van a TR5-tel: 32 bites színmélységgel amikor visszatöltök egy állást, vagy az elejét, akkor a kép, amit berak töktorzan jelenik meg, egyszerűen sz*rul néz ki. Sajnos a "Special Features"-ös képekkel is ezt csinálja...

Sys "I make my own luck."
Petúnia
2001.02.09 18:52:12
Sys: Na, én tudtam, megmondtam előre, hogy tetszeni fog Neked a TR5! És szerintem akár statisztikát is csinálhatnánk arról, hogy kinek melyik helyszín tetszett a legjobban, de szerintem a többség az Orosz Bázisra szavazna (köztük én is persze).
Ami Rómát illeti, ott nekem csak az első helyszín nem tetszett, kevésbé volt ötletes, de a többi mind nagyon jó volt. A hangok nekem nagyon tetszettek, főleg a harangozás, de egyébként is, olyan életszaga volt az egésznek tőle.
Azt írod, hogy néptelenek az utcán, inaktivitás, stb. Ezt én sem tartom pozitívumnak, de ugye ez sajnos az összes TR-ben így szokott lenni. Persze az se lenne jó, ha zsúfolva lennének az utcák, de legalább egy-két ember feltűnhetne, mert olyan érzésünk van, mintha egyedül lennénk az egész világon. (Az én szerény szülővárosom szombat déltől hétfő reggelig szokott TR-be illő állapotokat produkálni utcailag, ilyenkor mindig gondolom is, hogy na, mehetnénk a TR-be...)
Amit szegény Pierre-rel művelt Lara, nekem sem nagyon tetszett már akkor, sőt.. De előtte Pierre nem halt meg akkor, amikor a sárkány kinyírta? Én ezért is csodálkoztam, hogy már megint itt van?
Na de amúgy SIRÁLY szerintem is! Bár még én sem értem a végére, éppen az Írisszel menekülök, de ez a rész talán nem tetszik annyira, ennél jobb volt a Fekete Sziget...
aquana  
2001.02.08 20:02:18
Jézusom.... nekem mellesleg nem bugzott, csak akkor fagyott ki, ha zöld lézert látott, vagy nézelődtem 0-val. Így sem tudom befejezni a TR5-öt... az utsó pályán vagyok elakadva... :((((
Sys  
2001.02.08 03:00:30
Hy there!

Először egy kis szaggatás-elemzés:
Nekem jelenleg (P1-ről való gépbővítés után) személy szerint egy Cel2 633-asom van, amit 713-on ketyegtetek, 75 MHz FSB mellett (a Cel2-t senki sem dícséri agyon egyébként, én is csak max. azért, mert P133 után...), 64 MB RAM (ami nem túl sok, sőt ugyebár ma már minimum), TNT1, Voodoo1 összekötve (hogy TR1 is mennyen 30 FPS-sel)... Nah, ez nekem elég korrekt konfig, DE a TR4 anno a Királyok Völgyében szabad ég alatt úgy beszaggatott, hogy 640x480-ra kellett redukálnom a felbontást (persze 32 bit maradt)... Egyébként az összes rész 1024x768-ban megy, és szerintem elég korrektül... A TR-eknek különben abszolúte nincs nagy gépigényük: a BINK videók kivételével egy mezei P133-ason Voodoo1-el tökéletesen játszható 640x480-ban bármelyik rész a TR5-öt is beleértve...
Viszont ami fontos: a TR5-nek gyengébb az enginje! Ezt figyeljétek csak meg. Nekem a TR5 sehol, de sehol sem szaggatott be 1024x768x32bit mellett sem, ami elég furcsa volt kezdetben, aztán persze rájöttem, hogy miért nem: bugzik a grafika izomból! Irritálóan bugzik! Szal' butítottak a grafikán, ezért sokkal gyorsabb lett (higgyétek el, mert közvetlenül a TR4 után játszom), viszont idegesítő textúra-villogások, illesztési+Z-Buffer hibák, meg hasonlók léptek fel... Jah, és a BINK videók minősége, ha észrevette valaki nem olyan szép, mint elsőre látszik (ez már TR4-re is igaz volt), csak a váltottsoros technológia után, ugyebár... Egyébként a videókban idegesítő az állandó "kockásodás", a sötétség, meg a max. 256 (bár lehet sokat mondtam) szín a renderelt videókban (a PSX2 (4*PSX1!) ennél lazán többet tud, és game enginben)... Erről ennyit... Egyébként gyenge gépből is ki lehet hozni debil dolgokat, csak trükközni kell egy ici-picit, meg ügyesen kell megválasztani, hogy mit fejlesztünk... Szerintem az igazi fontossági sorrend: gyorsítókártya, RAM, és csak ezután a proci...

A TR5-ről eddig:
Nah, a lényegi rész. Végre elkezdtem pár napja a Chronicles-t, és a beharangozott, és általam várt negatívumok ellenére is kellemesen csalódtam (persze mér' ne, mer' elvakult fan-ek ugyebár)...
Nagyon király a Chronicles, nagyot üt, főleg így a TR4 után játszva... Eszméletlenül megható, szinte megkönnyezteti az embert, ahogy látjuk Wernert, aki keresi Larát, látjuk Lara barátait beszélgetni a régmúlt időkről, kalandokról, látjuk a bevezető zaklatott, és ellentmondásos képsorait (gyász+akció), stb.
Eddig még csak Rómához volt szerencsém, meg az Orosz Bázis legelejéhez, bár gyaxi szinten belekukkantottam a tengeralattjáró belsejébe is ("The Submarine" - itt tarok most éppen)...
Tehát, eddig:
Róma (The Philosopher's Stone - A Filozófusok Köve): Összességében tetszett, mert nagyon hangulatos volt, és nekem bejött az idióta Larson, és a nála nem sokkal okosabb Pierre is... Tetszettek a hajnali utcák, a piac, a Kolosszeumot viszont kissé üresnek, és egyszerűnek találtam... Tetszett a végcél, a központi megoldás (park az ajtóval), a Filozófusok Köve is elég misztikus volt: a terem, ahová Lara belépett belülről nagyobb volt, mint kívülről (á lá UFO a TR3-ban), ezenkívül valami fura moraj is hangzott a kő felől - nagyon bejött... Bejött a Velencés utánérzés, a harangbalövés (á lá TR2), és nem is volt olyan sok kutya (max. 5-6)... A denevérek, patkányok poénosak voltak, a kötélen egyensúlyozás nagyon profimód meg van csinálva, akárcsak a kutakodás a szekrényekben... Ügyesen megoldották a gyakorlótermet is: ki lehet hagyni, vagy mégsem? ;)
Viszont valójában Róma tényleg nem tűnt valami realisztikusnak: elég nehezen lehet megmagyarázni a néptelen utcákat, az ambientekhez (környezeti zajok) nem igazodó inaktivitást, a kapcsolós megoldásokat, no meg azt, hogy mit keres akkora "ancient" aktivitás (az a bizonyos ominózus ajtó, amihez a négy kő kell) egy városban (hogy a fenébe nem fedezték még fel? - ez akár a Kolosszeumra is igaz lehet)... Szal' hangulatilag átérezhető volt, de a mi világunkban Róma nem hiszem hogy ilyen lenne...
Pierre és Larson meghaltak... Vagy mégsem? Mi ez, Sikoly-sorozat?! Pierre lezuhant, Larson se járt sokkal jobban, hogy' a fenébe jönnek elő X idő múlva a TR1-ben (mivel Róma még a TR1 előtt játszódik)?
Maga Lara néni... Nos, nagyon bejött az operás jelenet: Lara arisztokrata előkelő viselkedése összemixelve egy akcióhősnőével; és ez később is érezhető volt... Viszont az nagyon nem tetszett, ahogy Pierre-el elbánt... Bár lehet, hogy nemigen volt más választása, de ez a nemtörődöm hidegség ("Busy girl, got to go. Don't hold me up.") nemigazán volt ínyemre... Hiába, a "Néninek" is vannak hibái...
Orosz Bázis (The Spear Of Destiny - A Végzet Dárdája): Nah, Rómához viszonyítva ez már igen! Sokkal inkább átérezhető helyszín, az ambientek (környezeti zajok, pl. gyár, szél, stb.) itt is kegyetlenül profik, teljesen más jellegű kaland, mint az előző (változatosság rulez)... Gyári hangulat, zuhanyzó, kint havazás és szél, stb.: nagyon bejön... A sztori is bejön, szerencsétlen admirális asszem nagyon megfogja szívni ezt a dolgot azzal az ex-maffiózóval (bár erre Lara is figyelmezteti (a Végzet Dárdája elég veszélyes ereklye))... Ahogy B_h_A is jelezte, a Kurszk-nak semmi köze a U-Boat epizódhoz, jóllehet a szerencsétlenség is éppen augusztusban történt, a TR5 első igazi hivatalos ismertetője idején... Egyébként az admirális hangja szerintem olyan mint a TR4-ben a "Street Bazaar"-on található katonáé... Hmmm... Lehet, hogy ugyanaz a fickó "szinkronizálta"?
A tengeralattjáróban tetszik a szabadulási mód, ez sokkal inkább átérezhető, mint ami anno a TR3 Nevadájának magas biztonságfokozatú börtönében történt (ugorjunk a lézerbe)... Külön tetszett a konyhás poén is... Aztán egyelőre eddig láttam a TR5-öt, a többi részt számomra még jótékony homály fedi...
Egy negatívum sajna még idekívánkozik: az égbolt megoldás nem túl szerencsés, a horizont túl élesen elkülönül az égboltozattól... Ez így elég ronda...
A videók (amelyek minősége azért sajna nem egy csúcs), és a cut-scene-ek milyensége, és mennyisége külön dícséretet érdemel...
Összegzésképpen: eddig nagyon jó, csak így tovább, de szerintem csak egyre jobb lesz...

Sys "I make my own luck."
HPisti
2001.02.02 11:55:03
aquana: a TR5-ben csak az engine ugyanaz, de a játék felépítése (textúrák, mozgásleképzés rétegezése stb.) pindurkát más, nagyobb a számítási igénye mind a proci, mind a v.kártya részéről. Az új 3D játékok már PIII 500-ra vannak optimalizálva 256MB RAM és 64MB-os 3dfx kártya mellett és nem SONY meg TEAC és egyéb CD-ROM-ra... Ez nálunk szemétségnek számít, de a Lajtán túl a fizukhoz mérten olcsóbbak az erőgépek. Persze a fenti konfig. már nem számít erőgépnek...
HPisti
2001.02.02 11:47:54
aquana: én nem csodálkozom azon, hogy a rippelt verzióban nincsenek videók és a cutscene-k hang nélküliek. Az, hogy nincs video, az a rippelő lustasága, a cutscene hanghiány viszont törvényszerű, mert a hangok cda formátumban (cd digital audio) vannak a CD-n.
aquana  
2001.02.02 11:24:27
Én speciel azt sem tudom hogy miről szl a TR2 (az okos ember, aki ripelte, kiszedte a videkat, de még a hangokat is a cutscene-eknél)
Blue_highway_ACE
2001.02.01 22:36:02
Üdv!
Kacs@ a kritikus:
Ami a Kurszk esetét illeti, az Eidos asszem külön hangsúlyozta, hogy semmi köze hozzá a játéknak.
Aquana:
Nekem anno a TR2 FMV betétei akadtak... Hangkártya csere oldottam neg a dolgot. Azóta sem értem miért. :/
Petúnia
2001.02.01 22:13:01
aquana: Fú, amint látom, PC-téren Te is profi vagy, tök csodálom az ilyen embereket, már csak azért is, mert a negyed részét sem értem az ilyen szakmai szövegeknek. De ez a szaggatottság-probléma nálam és állandó jelenség, és nem csak a videóknál, hanem amikor kedve van a gépemnek, akkor a rendes játék alatt is. Ezek szerint ez a gép miatt van. Mondjuk én azt sem tudom, milyen típusú a gépem, meg semmi adatot. (Szerintem most többen felhördültetek...!)
aquana  
2001.02.01 21:26:19
Höp. A videók a gép miatt szaggatnak. Én speciel azt nem tudom megérteni, hogy a Tomb Raider 4 úgy futott a gépemen mint a kisangyal (PII 333Mhz, 128 Mb Ram, és akkor még egy Voodoo2-es, ami időközben Monster-kártyává változott.). Az 5-nek meg TÖK ugyanaz az engine-je és mégis, ha nem kapcsolom be az alacsonyfelbontású tectrúrákat, akkor szaggat. Ciiki...
Kacs@ a kritikus  
2001.01.31 10:28:27
Hát már az utolsó részhez érve a TR5-ben asszem elég nagy rálátásom van a játékra, megkockáztatok egy kis kritikát...

1. Maga az 5let, hogy külön epizódok vannak egy igen laza kerettel olyanná teszi nekem, mintha egy teljes cd-s goldot játszanék. Mintha 4 goldot...
Ez nem zavar, mert ezek a sztorik szerintem elég jók, és hát ez a kisértetsziget se rossz, a maga nemében... (én meg kifejezetten szeretem a kislány Lara csetlés botlásait, a 4-ben is a tutorial volt a nagy élmény talán :)) ) Eddig mégis ezt kell a leggyengébbnek tartanom...

2. Olyan nehézségű lett sok pálya, amit én sokszor nagyon nehezen, sokszor csak bogi savejeivel voltam képes megcsinálni. Itt is egy nagy köszt mondanék ezért... :)) Ez még nem baj, csak asszem a játék feltételezi, h már játszottál TR-rel.

3. Az új mozgások tetszenek, bár eddig nem láttam, hogy ne lehetne kiváltani őket... A szekrénynyitogatás annyira jópofa, h néha csak a látványért körbenézek még1x mindent :)) Ám itt azért figyelhettek volna arra, hogy a szekrény na kaszálja el mindig Lara lábát. :))

4. A filmekről csak óvatosan nyilatkozok, mert nálam (kicsi már az én gépem teljesítménye) nagyon szaggatnak. Nem tudtok esetleg linket adni ahol ezek mpg-ben, v avi-ban vannak fenn? Ugyanez igaz a TR4 filmjeire is :))

5. A Kurszk hasonlóságát már mondtam... Egyébként Sys az bíz augusztusban volt, bár ez már nem oszt nem szoroz...

6. Jártam néhányszor Rómában... Nos szal :)) hááát... De azért mint játék nem rossz :)) De a realitybe szvsz nem kerül be :))

7. Szerintetek miért van, hogy ha filmben, játékban bárhol egy orosz megjelenik, annak mély rekedt, dörmögő hangja van, ráadásul még egy nagy adag öngyilkos hajlam és sok eszetlenség is van benne?

Egyenlőre asszem ennyi, azért ha befejeztem még kiegészítem csak ez már kikivánkozott :))

Ha százalékban kéne gondolkozni akkor eddig mondjuk olyan... hmmm... 90-95%-os a játék... szvsz... :))

<<csak az én véleményem>>
Petúnia
2001.01.31 00:19:48
Sys: Hát sajnálom, Sys, hogy nem jönnél TR-találkozni. A hozzászólásaid alapján nem tűnsz magányos farkasnak, de bizony mindenki másképp van ezzel a dologgal. Na mindegy, valszeg' úgyis tárgytalan a téma, mert kevés az érdeklődő.
Mikor ugrasz neki a TR5-nek? Von Croy Industries? Ez biztos az utolsó nagy helyszínen van, én most globálisan el vagyok akadva... De majdcsak eljutok oda is.
Sys
2001.01.30 22:33:26
Petúnia:

Azér' remélem előbb-utóbb kijöttök majd egymással, mert én mindkettőtöket nagyon bírom! ;)
Hát én is örültem a Colosseum-nak, jó előérzeteim vannak a TR5-tel kapcsolatban... Be fog jönni... Állítólag a Von Croy Industries lesz a legjobb, arról a részről még Ulukai is azt mondta, hogy jobb mint a TR4, de majd meglátjuk...
A TR5 a TR4 epilógusa: nincs ebben semmi rossz, sőt a sztoriszövés fontosságát figyelembe véve ez nagyon jó kritika/megállapítás (vagy mi a "rosseb")...
Nah, jó azért az újságokban kötött, hogy ennyi meg annyi hely van egy cikkre, de pl. Internetes berkekben ez tényleg könnyen megvalósítható...
A kis offtopic-ra: nem szoktam nyilatkozni a TR-találkozós topic-ra, biztos észrevehetted Te is, meg mások is, és ennek bizony, ahogy gondolod meg is van az oka: nem tartom ezt az egész "összeboronálásos, összehozásos találkozzunk csak úgy, mert fan-ek" dolgot szerencsésnek... Nem is ismerjük még valami nagyon egymást mi TR-fanek, és nemtom' mennyire szerencsés viszonylag ismeretlenekkel (akiknek nem ismerjük a reakcióit, meg hogy' hogyan viselkednek élőszóban, milyen a habitusuk, stb.) élőszóban cseverészni... Az IRC ebben a témában viszont jó bemelegítés lehetne... Ehh, nemtom, talán az igazi ok inkább az, hogy "ebszolúte" nem vagyok társasági ember (talán ezért is jön be annyira a "magányos farkas" - Lara). Én itt Fórumon lehet, hogy jó szószátyár vagyok, meg írogatok TR-ekről mindenfélét, de nekem már négy emberből álló társaság is sok!
Mellesleg nekem Szeged baromi messze van, meg nem is szoktam utazgatni más városokba... Szal' maradok Zalaegerszegen...
Asszem ez volt az első/utolsó nyilatkozatom a TR-találkozóról, bár itt ez az egész most off-topic lett egy kissé (de a "rosseb" :) vigye)...

Sys "I make my own luck."
Petúnia
2001.01.29 18:36:14
Sys: Hát igen, én is észrevettem, hogy Bogival gyakrabban ugrunk össze, mint értünk egyet, amit én nemigen értek. Bár én igyekszem mindenkivel normális lenni, de ez úgy látszik, nem mindig jön össze. Erről ennyit.
Örülök, hogy tetszett a Colosseum! Ami a nagy helyszínek összehasonlításait illeti, szerintem nagyon jó volt a Róma és a Fekete sziget is, de nekem eddig a legjobban az Orosz bázis tetszett, marha jól van kitalálva a tengeralattjárós rész, meg az egész. Mondjuk még az utolsó nagy helyszínem hátra van, kíváncsi leszek, megtartja-e a végéig a Bázis a vezető szerepet.
Ja, az, hogy a "TR5 a TR4 epizódja", az felmagasztalás? Hát, nem tom', lehet. Akárhogy is van, én elismerem az integritását, bár az igaz, hogy a TR4 ismerete nélkül ennek nem lehetne igazán megérteni a lényegét.
Nagyon egyetértek azzal, hogy a sztorit is értékelni kéne az újságokban. De úgy látszik, erre kevesebb embernek van igénye vagy nem tudom...
Egy kis offtopic: nem jössz TR-találkozni? GYERE MÁR! Vagy legalább nyilatkozz a topicon, hogy tudsz jönni, nem tudsz jönni, ekkor jó, akkor jó stb...
Blue_highway_ACE
2001.01.28 21:13:45
Sys:

Amen. Peace&Respect. Ahogy az külföldiül mondani szokták.
Sys  
2001.01.28 19:19:11
Hy there!

Ha már ennyire "személyeskedünk": Petúnia <-> Bogi, Tinektek állandóan bajotok van egymással?! ;)
Petúnia nem személyeskedett szerintem, csak tett egy megállapítást, ami lehet, hogy valótlan, lehet, hogy nem, nem kell felfújni a dolgot. És Bogi pedig nagyon okosan mondta anno, hogy a TR5 a TR4 epilógusa, Tőle vettem át ezt én is... Nah... Oks?

A TR5 a TR4 epilógusa, és ez nem ledegradálás, hanem éppenhogy felmagasztalás, hiszen a TR5 mint mondtam olyat tud, amit igazán egy TR-főrész sem, nevezetesen azt, hogy komoly történeti összefüggés van a két epizód között (TR4-TR5)... Egyébként, Petúnia, tökigazad van, a TR5 kis epizódjaiból végülis nincs visszareflektálás a TR4-re, ezek megemlékezések, történetek Lara régebbi kalandjairól, és nagyon ígéretesek is (habár kissé rövidek)...
Itt jegyezném meg, hogy végre kipróbáltam a Demót, amely a Colosseum-ban játszódik, és nagyon bejött! Szal' tutter, hogy nem fogok csalódni a TR5-ben; még az is lehet, hogy én is /pill a legjobbnak fogom tartani, legalábbis amíg éppen azzal játszom...

Az újságok többsége (akinek nem inge, az ne vegye már magára!) pedig igenis debil módon értékel: nekik csak a játék része fontos a dolognak, és, hogy a cikk ne legyen túl terjedelmes (2 oldalas cikk rulez!)... Ezek nem alaptalan vádak, saját bőrömön tapasztaltam őket nem is olyan régen...

Nem fogadom el, hogy mi fan-ek elfogultak lennénk, én magam pl. számtalan helyen, és írásomban elismertem, hogy a TR-nél léteznek százszor jobb, és velősebb játékok is, és ezekre akár név szerint példákat is tudnék írogatni, cikkeket felhozni, stb.! Mellesleg mi fan-ek úgy értékelünk, hogy megnézzük mit akartak a fejlesztők kihozni az éppen aktuális részből, plusz, hogy mi mit vártunk tőle, és hogy ennek a két dolognak mi lett a metszete... Jelen esetben ez úgy néz ki, hogy a fejlesztők egy epilógust akartak a TR4-nek, én is ezt vártam; én hosszabb részt vártam, sok secrettel, rövidet kaptam kevéssel, stb. A legfőbb dolog viszont amit elvártam a TR5-től az éppen ez az epilógus-dolog, az, hogy legyen komoly történeti összefüggés, és az, hogy ismét újabb kalandokat élhessek át Larával! Ezt pedig a demó alapján ítélve meg is kaptam, nem mondom, hogy nem adagolhatták volna jobban a dolgot, de nekem megfelel, mivel már előre tudom, hogy a legfontosabb dolog, a történeti összefüggés meglesz. És én közvetlenül előtte végigjátszottam a TR4-et, most fogok a TR5-nek nekiállni! Így fejti ki igazán a hatását eme rész, a helyszínek közül pedig a Fekete Szigettől várok nagyon sokat, de ha azt mondom, hogy Róma lesz a leggyengébb, és ezt összevetem a demóval, akkor viszont igen profi lesz a TR5 is!

Egyébként meglehetősen szubjektív, és elavult dolognak tartom a %-os osztályozást, egyszerűen nem értem, mi a fenének van szükség mindent materiális korlátok, szabályok, meg miegymás közé szorítani... Kissé túl merev osztályozási forma, nem? És mi lenne, ha esetleg az értékelésbe a sztorit is belevenné pár okos ember, aki ehhez a témához annyira ért?! Ott lenne, hogy sztori: 80%, hát ez nemsemmi... Szerintem ez az állandó materialista %-okba ütköztetése a dolgoknak a mai számítógépes játékvilágban már nem működőképes... Meglehetősen szubjektív, talán szubjektívebb, mint a fan-ek értékelései, akik (többsége) igenis pontosan tudja, hogy mit vár el az éppen aktuális TR-résztől! Nemtom', hogy egyébként éppen én vagyok-e elfogultabb, vagy mondjuk az a valaki, aki alapból utálja a TR-t, de leül róla cikket írni (nem akarok konkrét példákat említeni)... Nevetséges...

Különben is, ismerjük talán mi egymást?! Ki tudja megmondani énrólam, hogy igényes vagyok, vagy éppen elfogult?! Teljesen biztosra senki, max. hozzávetőlegesen(!) azok, akik személyesen is ismernek...
Szal' ne vádolgassuk egymást elfogultsággal, az egész osztályozás+véleménnyilvánítás dolog amúgy is elfogult és szubjektív, és minden cikk végére oda kéne írni, hogy "...de ez csak az én személyes véleményem, talán nincs is igazam, hiszen "Az igazság szubjektív..." (Ulukai)"...

Sys "I make my own luck."
Petúnia
2001.01.25 19:08:20
bogi: Sajnálom, ha Te és esetleg mások is személyeskedésnek vette a fenti állítást. Nem úgy értettem, hogy itt a honlapon bizonyos embereknek ez a véleményük. Csak nagyon sok helyen (más TR-honlapokon, újságokban) olvastam azt a kijelentést, hogy a "TR5 a TR4 epizódja", és olyan lassan, mint egy elcsépelt frázis. Jobban tetszik, amikor valaki gondolkodik, mielőtt kijelent valamit, vagy megindokolja az állítását.
Szal' mégegyszer, a fenti kijelentés globálisan vonatkozik az ismert tézist hangoztatókra, és egyáltalán nem az volt a szándékom, hogy hülyének aposztrofáljam azokat, akik itt a honlapon hasonló véleménnyel vannak. Meg úgy gondolom, egyéb nyilatkozataim alapján már kiderült, hogy mi a véleményem a fórumon előforduló emberekről.
Mégis, ha megsértettelek volna, őszintén bocsánatot kérek Tőled, nem állt szándékomban.
Dauby  
2001.01.25 11:46:00
Miért volt címlapon?

Ebbe aztán, Hamster, Te is tudod, mekkora beleszólásom lehet...
...én nagyon nem szerettem volna, főképp egy NOLF mellett, de...itt következzék Naughty előző hozzászólása.
Naughty
2001.01.24 20:02:33
Hamster: Sz.V.Sz. túl nagy híre van ahhoz, hogy csak a tartalomban említsék meg: "teszteltük".
Sarkosítva: Azt hiszem az ittlévőknek nem kell magyarázni, mennyire népszerű sorozatról van szó -> tehát reklámcélból került a címoldalra.
(Itt jegyezném meg, hogy ha nem láttam volna az újság címlapján Larát, én sem vettem volna meg, mivel egyébként nem szokásom az ilyesmi)
Hamster  
2001.01.24 19:42:57
Csak azt nem értem, ha mindegyik újság lehúzza a TR5-öt, akkor miért rakják ki a címlapra?
Naughty
2001.01.24 14:58:27
Dauby: Üdvözletem.

Én aránylag friss tag vagyok TR-ügyben, de lenne néhány észrevételem:
A cikk elején olybá tűnik, hogy Lara-néni kalandjai V. Zolin kívül számodra sem voltak közönbösek ezidáig, (szájtátva várt év vége, átjátszott éjszakák...) Mégis azt szűrtem le, hogy az utolsó rész némiképp (ha nem teljesen) hazavágta a rajongásodat. Tény, hogy nehéz besorolni a játékot (önálló részként gyengébb, epilógusként jobb), és az is lehet, hogy Eidos összecsapta -lévén sikeres sorozat, az emberek a név miatt pedig úgyis megveszik- de azért szerintem nem olyan szörnyű a dolog, hogy Lara nevét egy életre elfelejtsd.

Naughty
Dauby  
2001.01.24 12:44:20
NOS.

Petúnia: a srác, aki a TombRaiderChronicles cikket és végigjátszást elkövette, nem más, mint Vári Zoli, azaz V.Z. Teljesen TR-fan volt, minden eddigi leírásán kihallatszott a rajongás a lány és a játék iránt. VZ egyébként az 576Kbyte-nál töltött el 4-5 évet, mint cikkíró, azaz az egyik legtapasztaltabb és legjobb játékos-újságíró!!! Keresd vissza a régi számokat, ahol ő készítette a TR-cikkeket. Csalódott benne, és adott rá 80%-ot.

Az arc, aki a PCGURU leírást és értékelést készítette, én vagyok. Nem szapulom itt a játékot, mert mindannyian imádjátok és ezt tiszteletben tartom. Azt is, hogy szerelmetek elfogulttá tesz. De ellenkező véleményemnek hangot adok: én úgy gondolom, hogy ennél sokkal, de sokkal többet ki lehetett volna aknázni egy ekkora névből és ilyen potenciálból. Összecsapottnak tartom, és muszáj nekem igazat adnotok, ha csak töredékét olvastátok a készítőkkel készített (nem volt szándékos) interjú-csomagnak, akkor ott baromira nem tűntek motiváltnak. Ez átáztatta a játékot is, mélységesen csalódtam benne (2 este alatt végigmentem úgy, hogy minden rózsaszálat lényeges keresés nélkül megtaláltam), azért, mert én a 2000-es év színvonalához, és a többi PC-s játék közt elfoglalt aktuális helyét mértem meg.
bogi
2001.01.22 19:54:35
Petúnia: Hát ez azért nem semmi vélemény rólunk.
"Hajlok rá, hogy többen ezt csak azért hangoztatják, mert az összes PC-s újságban ez van írva, és na, csak legyen nekem is értékelhető véleményem. De ez nem Rád vonatkozik, Sys, tudom, hogy Te ennél igényesebb ember vagy.) "
Petúnia
2001.01.22 19:39:50
Sys: Jól van na, elismerem, igazad van az Általad írottakban. Meg az is igaz, hogy elfogódottak vagyunk a saját magunk preferált részek iránt. Abban is igazad lehet, hogy túlzottan beleéljük magunkat abba a játékrészbe, amit éppen játszunk, és nem is látunk túl rajta. De ezért vagyunk TR-fan-ok, nem?
Ja és persze egyáltalán nem gondolom azt, hogy a TR4 nem kiemelkedő alkotás. De szerintem eddig minden rész nagyszerű volt a maga nemében, nem tudnám azt mondani, hogy ez jobb, amaz meg rosszabb. Igaz, a TR5-ről nem átallottam feltenni, hogy a legjobb, de könnyen lehet, hogy ha a TR3-mal játszok majd, akkor azt fogom a legjobbnak tartani.
Még egy kukacoskodás a TR5 degradálása ellen: nevezetesen, mindenki azzal húzza le, hogy a "TR4 epizódja". Nos, szerintem ez csak annyiban helytálló, hogy abból indul ki, hogy Lara a TR4 végén eltűnt, de ezen kívül semmilyen módon nem reflektál vissza rá a továbbiakban. Akkor miért epizód? (Hajlok rá, hogy többen ezt csak azért hangoztatják, mert az összes PC-s újságban ez van írva, és na, csak legyen nekem is értékelhető véleményem. De ez nem Rád vonatkozik, Sys, tudom, hogy Te ennél igényesebb ember vagy.)
Ami a többit illeti, amiről beszéltetek, engem is elszomorítana, ha PC-re nem, vagy kevesebb számban és kisebb minőségben jelennének meg TR-dolgok a jövőben...
HPisti
2001.01.22 15:27:39
aquana: Ezt én is nagyjából így fordítottam (a TRLE manual magyar változatában meg is fogod találni), de a szöveg még folytatódott... az igaz, hogy csak a szerkesztőről, de ahhoz sem jár support, mert a készítők az engine-t szeretnék elfelejteni. A mostani megnyilatkozásokból (nemcsak Eidos) az tűnik ki, hogy mindenki a PSX2 ill. XBox felé fordul, a PC-nek befellegzik. Ezért én dühös vagyok...
Sys  
2001.01.21 23:47:08
Hy there!

Aquana, Petúnia, HPisti, Kacs@:
Azért talán még van remény, de hát bizony egy mondatot sokféleképpen lehet értelmezni... Én a magam részéről inkább aquana-nak akarok hinni...

Petúnia:
Persze, más lesz a TR5, pláne a TR4 után, de abszolút elmarad a TR4 mögött... A TR4 mai szemmel nézve a legjobb rész, erre ezer példát tudnék mondani, viszont pl. a TR1 az abszolút klasszikus, az eredeti, ahogy bodlac is mondta... A TR5 csak egy átlagos folytatás, semmiképpen sem kelhet versenyre az ével. Persze tutter tetszeni fog...
A TR5 helyszíneinek is lesz valóságalapjuk, de Egyiptomhoz képest, hát... A TR5 egyes epizódjai között túlságosan is laza az összetartó erő, a mesélőkön kívül csak "szakavatott" (az összes rész történetnek pontos ismerői) szemek vesznek észre halavány összefüggéseket...
A helyszínek hangulata tutter lesz, változatos lesz az egész, valami olyasmi mint a TR3, de a TR4 "intelligenciájával", játékstílusával... Egyiptom túl sok mindent meghatározott: időjárás, színek, ellenfelek, hangok, egyszóval az egész feelinget...
Neked is igazad van abban, hogy a TR5 inkább novelláskönyv, de ha viszonyítani akarunk, akkor a TR4 a regények közt jobban megállja a helyét, mint a TR5 a novellák közt...
Egyébként semmi bajom a TR5-tel, már alig várom, hogy nekiugorhassak, csak az zavart, hogy hogy' a fenébe lehet jobb, mint a TR4. Csak nem felejtetted el Lara életének legnagyobb és legizgalmasabb kalandját?

UI.: Jah... Aquana, köszi a kérdést, a kiskutyám, Roxy megvan, él és virul... ;)

Sys "I make my own luck."
aquana  
2001.01.21 20:43:57
Elnézést. Javítok.

"A Tomb Raider Chronicles a végét jelzi az olyan Tomb Raider játékoknak a VONALÁT" helyett "VONALÁNAK" olvasandó. Roxy?
aquana  
2001.01.21 20:42:01
-----------------
Sys & Kacs@: "...Tomb Raider Chronicles marks the end of the line of Tomb Raider games made with these development tools; but rather than viewing this as an end, the release of the editor makes it seem more like a beginning…"
----------------

Hm. Fordítsuk csak ezt le! "A Tomb Raider Chronicles a végét jelzi az olyan Tomb Raider játékoknak a vonalát, amik ezekkel a fejlesztői eszközökkel készültek, de ha a másik végét nézzük, a pályaszerkesztő kiadása inkább kezdetnek láttatja."

Lehet, hogy az "ezekkel a fejlesztői eszközökkel készültek" az engine-t jelenti? Szerintem igen! Nem tudom elhinni, hogy Eidosék lemondanának a PC-s piacról. Kizárt. A PlayTimeban (az a köcsög CoVboy meg a még köcsögebb Vári Zoli képes volt oda átmenni) meg azt írták, hogy PC, meg PS2 meg XBox verzió lesz. Reménykedjünk.
HPisti  
2001.01.21 18:36:04
Sys & Kacs@: "...Tomb Raider Chronicles marks the end of the line of Tomb Raider games made with these development tools; but rather than viewing this as an end, the release of the editor makes it seem more like a beginning…"
Petúnia
2001.01.21 16:41:41
Sys: Jól van na, elismerem, igazad van azokban, amiket írtál. De szerintem a TR5-öt lehet úgy nézni, mint egy novelláskötetet, a TR4 pedig mondjuk egy regény. A novelláknak kicsiben lehet ugyanolyan esztétikai értékük, mint egy regénynek, hiszen, mint ahogy említetted, a TR4-et Szeth kíséri végig. És ha a TR5 egyes epizódjait nézzük, mindegyikben van hasonló összetartó erő, közös háttér, egység, kontinuitás, stb. (még ha nem is valós mitológiai alap, mint Szethé). Szal' szerintem nem rosszabb, csak más.
A valóságalapban igazad van, de én ezeket a kis részeket is elég reálisnak látom (pl. orosz bázis), persze komolyabb kutatást tenne szükségesssé egy teljes keresztmetszet... A Rómának pedig nekem csak az első része nem tetszett annyira, a többi nagyon ötletes és látványos volt.
Sys  
2001.01.21 05:17:06
Hy there!

Petúnia, HPisti, Kacs@:

Petúnia:
Hát, le kell hurrogjalak kissé... A TR5 csak epilógusa a TR4-nek, de egyébként szerintem is a sorozat leggyengébb darabja több okból is: túl rövid, túl könnyű, szokás szerint kevés gyökeres változtatás (TR4-hez képest), szétszabdalt sztori, stb.
A TR4-et még csak meg sem közelítheti: a TR4 egy nagy összefüggő "egész estés film" volt, ehhez képest a TR5 csak max. "szappanopera". A TR5 egyes epizódjai között semmi, de semmi történeti összefüggés nincs (mesélés szinten megy az egész), ráadásul nem is túl eredetiek, innen-onnan "loptak" ötleteket, feelingeket a fejlesztők (Mátrix, Blair Witch Project (film), Metal Gear Solid, stb.)... Egyiptomhoz képest a valóságalap nulla... Ismét előtérbe került az esztelen gyilkolászás is, Rómát pedig Ulukai barátom annyira lehordta, hogy már most szkeptikusan állok hozzá: a világon egy városban sincs annyi dobi, mint éppen ott, és a kulcsokat a háztetőkön, meg erra-arra tárolják; ekkora baromságokról már azt hittem, hogy leszoktak a TR4-ben, ráadásul tök kihalt a város, stb. ...
A TR5 igazi erőssége a történeti összefüggésben van, abban, hogy a TR4 epilógusa, de mint önnálló rész kétségkívül a leggyengébb. Valszeg régen játszottál már az igazi nagy csodával, a TR4-gyel, és Téged is mindig az éppen aktuális (amivel épp játszol) rész fog meg, mint engem. Ez nem baj, de ne dőlj be neki, a TR4 az igazi nagy kaland, a TR5 kis kalandjai semmiségek a nagy "Egyiptian Adventure"-höz képest, Seth igazi ellenfél volt, aki egész végig éreztette kártékony hatását, és hol van ehhez bármelyik TR5-ös ellenfél? Egyiptom igazi valóságos, misztikummal, "karakteres" kultúrával átitatott helyszín volt, a TR5 helyszínei pedig ehhez képest...
Okay, még nem kezdtem el a TR5-öt, de ölég sok infó van már róla a fejemben, tudom, sőt tudtam előre, hogy ilyen lesz (max. hosszabbra számítottam); tetszeni fog, de, hogy a legjobb lenne? - Ez enyhe túlzás...

HPisti, Kacs@:
Lelkiekben fel kell készülnünk arra az esetleges dologra, hogy tényleg nem lesz "Next Gen" PC-re... De ez még ugyanúgy bizonytalan, mint az, hogy lesz... HPisti, hol írják a TRLE Manual-ben, hogy nem lesz "Next Gen" PC-re? Én nem vettem észre... Mondd, hogy csak tévedtél, plíz...

Sys "I make my own luck."
Kacs@ gyászol
2001.01.20 22:13:50
HPisti: Na ne hülyéskedj, ezt nem tehetik... Márcsak azért is mert ők is sok zsozsótól esnének L.

<<csak hitetlenkedek>>

HPisti  
2001.01.20 21:33:54
Sys: javaslom, hogy olvasd el a TRLE kézikönyvet. Biza, magunkra hagytak minket a fejlesztők és nem lesz több TR PC-re... :-(
Petúnia
2001.01.20 19:57:39
Sys: Mostmár nem tudom magamban tartani, mégha egyedül is vagyok ezen véleményemmel. Szal' szerintem a TR5, még ha önmagában vesszük is, SSIRÁÁLY!, KIRÁLY, ELSŐOSZTÁLYÚ, NUMBER 1, MONUMENTÁLIS etcetera, etcetera, + az összes pozitív jelző, amit el lehet rá mondani. Nekem komolyan nagyon tetszik, egyetlen negatívum sincs, amit el tudnék rá mondani. Ja, és szerintem a TR4-nél is jobb!!!
Na de azért nem fogtok ezért megverni, ugyi?
Ja, és én kipróbálnám a pálya t, érdekes lehet, csak az ember kidolgozott elméleti háttérrel, kerek sztorival közelítsen hozzá...
Sys  
2001.01.20 18:26:13
Hy there!

Végre, valaki! Bogi jól értékelt!
Egyvalamit nem értek... Mi a fenének mindent "digitalizálni"? Minek mindent számok, százalákok, pontok, és statisztikák decimális keretei közé szorítani?!
Én Bogival értek egyet a TR4-TR5-tel kapcsolatban, nem is fűzök hozzá semmit, csak azt, hogy perfekt igaza van, és én dettó ugyanezt gondolom... Végre Ő legalább nem %-ol, hanem szóban értékel! És ami még tetszik: nem "csak játszom alapon" értékel, hanem pl. a sztori (és még gondolom jópár más exaktabb dolog, pl. "mit vártam és mit kaptam") figyelembevételével értékeli a TR5-öt!
Szerintem azt kell figyelembe venni, hogy a fejlesztők mit ígértek, mit akartak kihozni a dologból, mi mit várunk el, és az alapján értékelni. A TR5 a TR4 epilógusa, ez így van, nem is lehetne jobban mondani, és mint ilyen, szerintem hozza a papírformát, nem lesz vele semmi gond...
A szerkesztett pályadömpingtől nem ájulok el, de ha tényleg lesz egy-két gyöngyszem, rendes kerettörténettel, akkor az tényleg jó pont. Állítólag (én még nem foglalkoztam a TRLE-ral, majd csak a TR5 után) ilyen pl. a Theresa (TombRaiders!) "The River Of The Sacred Beetle"-je, amihez kerettörténet is társul, és igazi profi, hangulatos kaland, és megérdemli a "pálya" helyett a "helyszín" szót... Hiába, Theresa igazi profi fan, puszi a hasára, és így tovább! :)
Bár én személy szerint elvből sem, meg egyébként sem fogok (suszter-kaptafa szindróma) pályákat szerkeszteni, mindenképpen érdekes dolognak tartom, hogy belepillanthatunk "való(nak hitt) világunk" absztraktálásának nem éppen könnyű, és fenékig tejfel fojamatába... Emiatt végülis már megéri a dolog, különben is ott volt pl. a TPascal féle TREditor is, már mikor...
De, ha belegondolok, hogy már most 13 letölthető "pálya" van, és ki tudja, hogy ezeknek is hány verziója (1.0, 1.1, stb.), és, hogy mennyi lesz mondjuk egy fél év múlva, és azok közül milyen sok lesz az összefüggéstelen, levegőben lógó, sztorimentes, nyakatekert, ötlettelenül "összegányolt" pálya, akkor bizony elsírom magam... Pláne annak figyelembevételével, hogy én mint fan, rendelkezni akarok az összessel, de könyörgöm, szorozzuk be a 6,5 megát 13-mal, már az is mennyi! És mennyi idő alatt! Mintha a fejlesztők magukra hagyták volna a PC-s rajongókat: nesze, ássátok meg a saját sírotokat saját magatok, úgysem lesz több TR PC-re... :(
Bár asszem, elég sokat kiírtam most magamból, úgy látom, hogy erről a témáról fogok még egyet "cikkezni"... Csak nehogy Ham' visszadobja, mint túl pesszimista hozzáállással megalkotott esszét...

Sys "I make my own luck."
Naughty
2001.01.15 20:15:13
bogi: Én még kevésbé akarok/tudok vitatkozni, mint új TR-es, csupán a játékosok véleménye érdekelt, ami persze, hogy szubjektív. Az lenne a baj, ha nem így lenne! Üdv: Naughty
bogi
2001.01.15 19:03:23
Naughty! Ha egy kicsit jobban is letették, valljuk be, mint önálló rész, a leggyengébbre sikeredett. De ha mint a Tr4 epilógusának vesszük, sokkal jobb az eredmény. És ne felejtsük el azt sem, hogy a pályaszerkesztőhöz rengeteg pálya lessz majd. Bizos ezeknek a 99%-a gagyi lessz, de én a maradék 1%-nak is örülni fogok.
Persze nem vitába akarok bocsátkozni, ez csak saját véleményem.
Kacs@ aki álmában is TV-t nézett :))  
2001.01.04 22:28:05
Na szal szokásom, hogy reggel míg félálomba hentergek a másik szobában TV szól. Ez a kapcsolatom ezzel a dobozzal, lényeg a lényeg, hogy ma reggel kiugrottam, mert a nap tv után a tomb raiderről volt riportfilm az atv-n!

Mondjuk azt, hogy érdekes volt. Lara jelleméről vartyogtak, a reklámokról, a klippről, a U2 kapcsolatról és a filmről. Azért megérte felébredni rá... :))

<<csak játszom>>
Petúnia  
2001.01.04 19:50:59
Annyi hozzászólásom lenne ehhez a topichoz, hogy éppen ma vettem meg a "PLAYTIME" című, kívülről jóval többet ígérő, mint belül azt realizáló playstation-os magazint. De csak azért, mert TR5-tel volt kitapétázva az eleje. Szal', van egy oldal benne a Next Gen-es leendő részekről, néhány információval. Nevezetesen, hogy több mint valószínűleg nem Tomb Raider lesz a játékok címe, Larát jócskán megváltoztatják majd (mondjuk szerintem itt a képeken továbbra is bombázó), a részek fejezetekként fognak funkcionálni, amiket az internetről lehet letölteni úgy, hogy előtte megveszed a játék szoftverét. Mindezt 2-3 havonta (mármint a fejezetek így fognak megjelenni). Mit szóltok mindehhez? Szerintem elég furi lesz így, de nem biztos, hogy rosszabb, mint eddig.
Az újságban még van 2-3 oldal Laráról, a játékról és egy kritika a TR5-ről. Ez utóbbi elég lehúzza a játékot, és ugyan tuti nem TR-fan a srác, aki írta, ennnek ellenére sem tudott felfedezni egyetlen igazán pozitív vonást a játékban.
Van egy Chronicles-poszter is (ezért is invesztáltam bele a megfelelő összeget), de nagy csalódásomra nem nagy szám. Meg szerintem fő csalétekül tettek az újság elejére egy könyvecset a TR5 címlapjával, hát csupán egy 10 oldalas végigjátszás szól a TR5-ről, az összes többi egyéb játékleírás.
Végül az újság TR5 értékelése: grafika: 73%, zene: 82%, érték: 80%.
Hamster  
2001.01.01 18:14:57
Akkor az én értékelésem:

Ha úgy nézzük a TR5-öt, hogy különálló játék, akkor az újdonság a TR4-hez képest 40%, a látvány 90%, a kihívás 50%, a játékélmény 85%, az egész összesen 75%.
Viszont, ha úgy nézzük, ahogy Ulukai barátunk mondta " Egyébként szerintem a TR4-gyel együtt kell végigjátszani, és így együttesen a két rész ad egy nagy részt... ", akkor 93%-az összesített erdemény.
Hamster  
2001.01.01 18:10:35
Nos itt arra gondoltam, hogy pl. a TR5 a PC-Guruban 70%-ot kapott, az 576Kbyte pedig, ha jól tudom 90% körüli értéket kapott.
Nos mi hány százalékot adnánk a TR5-re?




------------ topic 31-60