------------ topic 1-30

Tomb Raider 3. Gold.

VonCroy
2002.06.03 20:11:50
Korpi (cirip):
TR3 Gold .. :DDDDDDDDDDDDDD ..-hüle.. :DDDDD
Jani2
2002.06.03 16:29:26
Korpi (cirip):
Alapból nem lehet közelről megnézni a dögöt, de OBig corner oldalán pozíció szerkesztővel készült mentés + kép található. Érdemes megnézni a szörnyit közelről.
A másik hely ahonnan látható, az a megelevenedő kutyaszobor után, a várrom rácsánál található, ahol a tengerre ki lehet látni.

Üdv.
Jani
OBig
2002.06.03 12:42:07
Korpi (cirip): Nemcsak látni lehet, de oda is lehet menni hozzá, és megsimogatni, de veszélyes. :-))) Olyan sérülést okoz, mintha szögesdróton mennél keresztül. Lásd a corner oldalt. :-))))
Korpi (cirip)  
2002.06.03 10:14:34
Hi!

Tudtátok, hogy a tr3 GOLD-ban az első pályán lehet látni a "Lokneszi" szörnyet??? :)))

Üdv.:

KORPI
"cirip-cirip"
akci
2002.05.16 19:02:08
SYS:

bakter, megint tökéletessen kifejtettél vmit, amihez nincs mit hozzátenni :)
télleg jó a történések mögötti dolgokra ekkicsit rálátni,
fanfick rulez
persze egy bug esetében minden logika fejre áll

a HFes megoldásaidat, megfordulás és az a furi minekisnevezzem, megnéztem és magam is előállitottam, főleg a furi 'pattogóst' volt nehéz becélozni
aztán h megfordulással messzebre ugrik, hát erröl egy légtornászt kéne megkérdezni, mindenesetre még mindig gömbölyűbb ez a megoldása a dolognak mint a korábbi vizkisodrós, so a magam részéröl most már ezt fogom alkalmazni

OBig:
ime a Reunion bug története, mert van ám neki :)
angolul megy mélben
Sophia utolsó elötti 'megállója' /az uccsó ugye a végső pozició a kéznél/ mögé nem lehetett bejutni mert ha már ott van az erőtere mindig visszalök, ha meg már feljebb ment, akkor nem lehet visszajutni, mert az ajtó a létra tetejénél bezáródik Lara mögött, és különben is tiszta sav lesz az egész hely
namost mégis bejutottam oda, ha rögtön a terembe lépésünkkor /tehát a lengő tüzes lábas után/ egyböl rohanunk arra a helyre, akkor Sophia elött oda lehet érni
nem állitom h emiatt történt a bug, de lehet h ottlétem kicsit megzavarta a progit, ugyanis ha a normális uton megyünk a kéz környéki szintre akkor alattunk rács van, de Sophia ott kell h feljusson, so szerintem a progi csak Sophia felmászása után 'teszi oda' a rácsot, mondván mi ugyis csak késöbb érhetünk oda mint ő
de ezuttal megelőztem :)
igaz a lentebbi szinten, és akkor nem is volt ott rács, viszont fel már nem tudtam menni, mert akkor már Sophia ott volt a felmászós blokk túloldalán, de az erőtere elér odáig, igy nem tudtam felmenni, hanem csak kijönni onnan és a normál utvonalon feljutni
annyival sajna nem sikerült megelőznöm h ott fel is tudjak mászni

ugyhogy ezt meg kéne erősiteni, so ha vkinek kedve van ezzel a rohanással kisérletezni, mármint elöbb érni oda, és ha akkor neki is előáll ez a bug, akkor mondhatjuk csak biztosra h ez okozza
Akci
SYS
2002.05.15 18:53:59
...a voice from the darkness.....


Ez nem bug, csupán sajátosság/programozástechnika, vagy ilyesmi: a Sophia objektum maga nem sebezhető, csak valamely más, hozzá kötődő objektum...amit ki lehet választani. És a dolog vége mindig az áramütés... Nem hiszem, hogy ez maga hiba lenne...tényleg, egyszerűen így oldották meg, így is akarták... Persze azért biztos nem vagyok benne, csak két eset után már gyanús a dolog... :)

Tulajdonképpen arra sem nehéz rájönni, hogy Ő maga továbbra is sebezhetetlen, és mindig valami más okozza a halálát. Bevallom, ez nekem már a legeslegelső TR3Gold végigjátszásomkor feltűnt, még ugye 2000 áprilisában: mármint, hogy tudtam, hogy Sophia maga sebezhetetlen, és nem értettem, hogy igazából akkor mi is öli meg...pláne, hogy csak a "páncélököl" akart neki használni... Először azt gondoltam, hogy ha az összes meteor leesik, az elég...igen, ez is feltétel, de úgy tűnik, nem elégséges...

Egyébként azt kéne még megnézni, hogy mi van akkor, ha Sophia nincs még fent a hulláknál...bár ahogy látom, ezt már Te írtad is, Akci. Szóval akkor is, ha egyet rakétázunk a hullákba, Sophia máris a múlté...illetőleg Sophiába hiába lövünk előtte akármit, nem hal meg...

A "Highland Fling"-en tényleg poén, hogy szegény "CTRL-os trükk" megint kikerülhető, de ha belegondolunk, azért a megfordulásos megoldás is elég vitatható. Kétlem, hogy ha a levegőben csinálok egy ilyen átfordulást, akkor még tovább fogok ívesen zuhanni...szerintem akkor függőlegesen irány a föld az átfordulás helyétől, illetőleg az ív szöge biztos kisebb lesz...tehát ettől még messzebbre érkeznem nem szabadna. Fura egy fizikája van ennek a TR-nek, hiába!
Tehát összegezve: mindhárom megoldás határeset és gázos, de "a cél szentesíti az eszközt", és a helyzet speciális volta miatt szerintem mindhárom maximálisan elfogadható... Aztán, hogy ki melyiket választja, az már tényleg "kidnek mi" kategória. Én valószínűleg mindhármat, legalábbis ha nem HC-ben megy éppen a dolog... :)

Azért ne mondd, hogy az "(ál)tudományos magyarázatom" Sophia halálára nem tetszett! :D Mert simán belefér...miért ne? Ha rendeltetésszerűen játszol, akkor minden egybevág. Egyébként már régóta akartam mondani, csak mindig elmaradt, illetőleg még csak egy ideje tudatosult: én soha nem magyarázok meg semmit...nem magyarázatokat gyártok. Amit én csinálok, az nem más, mint színtiszta fanfic (ami külhonban elég jól megy, de itthon valahogy' nem annyira)! Ez nálam az önkifejezés eszköze, ha úgy tetszik: pl. a vegasos esszé is csupán fanfic, nem magyarázat, nem novella, nem "hivatalos" történetfolytatás, és talán nem is elemzés (ha leszámítjuk az érveket, amiket ott felhoztam)...nem biztos, hogy úgy történt, de lehet, és ugyan miért ne lehetne? De persze azt sem muszáj megmagyarázni, csak hát érdekes...mert megmozgatja az agyat...tényleg...miért is ne? :) Ezek csupán lehetséges hipotézisek, hogy talán így történt, talán úgy, talán ez az oka, talán az. Ebben semmi feleslegeset nem találok...mert amíg ezzel foglalkozom - és talán ez az én legigazibb erősségem a TR-ben -, addig is a TR-ről van szó, sőt. Meg mindig is szerettem a dolgok mögé gondolni...hogy mi történhetett "valójában"...
Szerintem frappáns dolog, hogy Sophia sosem számol a Larának a környezet adta lehetőségeivel...mint ahogy most sem tette. Nem tudta, hogy az energiaburok amit generál, és a kifolyó friss radioaktív sav egymással reakcióba lépve magas áramot indukál, miután az utolsó meteor is leesett (bár lehet, hogy ennek most nincs is jelentősége, mint Willardnál volt). Hogyismondjam csak? A sors iróniája, vagy mi? :)
És persze, mivel ezek csupán fikciók, soha nem mondom én konkrétan, hogy így történt, habár magamban a történetet emígyen mégis kiterjesztem, és hát nem tudom, nekem ez fontos (mármint a sztori a legmesszemenőbb lehetséges részletekig), szal' így még inkább bele tudom élni magam az eseményekbe. Ez nálam már meg fog maradni, mivel a kezdetektől fogva is megvolt, szal' mindig "magyarázatokkal" fogok fárasztani/traktálni Mindenkit. Persze vitatható magyarázatokkal. De mint mondottam, éppen ezért, ezek nem is magyarázatok igazából...csak fantáziálgatok, bőven vitathatóan (mert ha valakinek nem tetszik, nem kell elfogadni, kitalálhatja a saját verzióját, ill. hozzátehet ehhez, stb.), amiben semmi rossz nincs, sőt! Mindig is vallottam, hogy annyiféle Lara létezik, ahány ember...mind-mind más dimezióban. Legendákat gyártani, elmélyíteni a misztikumot...megdolgoztatni egy kicsit az agyunkat, hogy ne csak azt lássuk, amit a szemünk elé raknak... Na, erre is képes a Tomb Raider, és ez olyan dolog, amivel bizony nem sok játék büszkélkedhet... Fanficeljünk hát együtt! :)


SYS "So many tombs...so little time...and the raiding never ends!"


Hozzászólást szerkesztette: SYS - 2002.05.15 19:00
SYS
2002.05.15 18:11:54
...a voice from the darkness.....


Jani, ez azért van, mert nem léptél rá eme ellenek triggerkockájára...vagyis hát arra a pontra ugye, amelyik aktiválja őket... :)

A tűz különben tényleg újra kigyullad: Lara bizonyára ezt is időzítetté tette...nagyon okosan, mert így nem lehet Őt követni, ha nem elég gyors az ellen. Vagyis keresgetheti a tűzelzáró kapcsolót... :)


SYS "So many tombs...so little time...and the raiding never ends!"
Jani2
2002.05.15 11:14:53
Lehet, hogy a bugos topicba lenne a helye a következőknek, de viszont a progi működését mutatja.
Az első rész 1. sz. titkoshelyére C.B. használatával akartam feljutni, hogy a fent leselkedő őrnek okozzunk meglepit, mekk kerekdjen a kukucskálója a hirtelen mekkjelenő Larától. A corner bug rendesen ment, de az őr sehol. A holló dettó. Lara bambán ácsorgott, semmi izgalom. Úgyanaz a szitu, mint a Tinnos darazsaival. Vissza kellett menni, a rendes várható érkezés felé, csak akkor jelent meg a díszes társaság. A bugot később küldöm.

Akci, SYS: Az UZI megszerzés új módjait mekklesem én is.
Hogy a tűz miért nem gyullad ki újból? Biztos bug, v. Lara előkapta a hátiputiból a poroltót. :-))

Üdv.
Jani
akci
2002.05.15 06:50:53
SYS:

a Reunionra ez a magyarázat eddig jó is volt
a Trav Guide is azt irja h csak akkor lőjünk amikor 'tölti' magát, tehát pillanatnyilag kifogyott a kakaóbol és ilyenkor sebezhető, mivel ezzel egyidőben emelkedik feljebb, gyakorlatilag télleg nem tudhattuk h őt sebezzük vagy mögötte a hullákat
mongyuk én shotgunnal lőttem ki
erre igazi magyarázatot felesleges keresni, mer bugrol van szó
amugy a progi szerintem nem veszi figyelembe h Sophia nincs a helyén, mer nincs rá felkészülve h máshol lehessen, és az az egyetlen hely ahol meg lehet sebezni, /menet közbe ugye sérthetetlen/ és eccerüen beadja a sebzést és meghalását, de ezesetben Sophia ott van egy szinttel lejjebb és mikor lövöd a 'helyét' akkor ott esik össze ahol épp van

a delfinek követő módban üzemelnek, követik Larát, ezért van a partra kilökés is, és ahogy mondod, vannak itt anomáliák a térszerkezetben :)
télleg kinn és benn is van eccerre
jobban megnézve a delfin néha félig, vagy még jobban 'belelóg' a falba, és ha már odakinn vagyunk másmilyen lesz a pálya szerkezete, igy ha a delfinke a határon vagy akörül volt átcsúszhat a kivülre
ha visszamegyünk, akkor benn is ott van, ugyanaz visszafele

a HF-be a megfordulásra nem is gondoltam, zer gút
igy mégis ki lehet kerülni a ctrl-t
Akci
SYS
2002.05.14 20:38:51
...a voice from the darkness.....


De akkor viszont még az első bekezdéshez hozzátéve, hogy időközben kiderült, CTRL nélkül is megy, ez a szitu is. Mert "csakazértis" erőltettem, és így továbbra is igaz, hogy ez a CTRL-os trükk csupán egy "nem szükséges jó dolog", legalábbis az "Old Gen"-ekben...

A delfines szitu nagyon egyedülálló jelenség. Én a szobák összekapcsolására tippelek: ezek a delfinek egyszerre kint is és bent is ott vannak. Mintha a külső világ terme tartalmazná az előzőt, ahonnan kiúsztunk, és a delfin valahogy át bír keveredni egyikből a másikba. Talán ez lehet az oka a dolognak, a TR3-as UFO-ból kiindulva is, ahol a 3. secret lézerei gyönyörűen sebeztek az UFO-ban is. Szerintem ez a két eset analóg...

A "Reunion"-bug tényleg excellent! Bakter, ilyet még nem láttam... Egyébként az a meglátásom, hogy nem is Sophiát sebbezük meg valójában - ő ugyanis továbbra is kvázi "sérthetetlen" -, hanem a mögötte lévő kristályos hullák az igazi "sebezhető" pontok. Ezt azért is gondolom, mert nekem eddig CSAK a rakétavetővel sikerült eltávolítani Sophiát, más fegyverrel még egyikkel sem... Sophia elég rendesen útban van ugyanis - normális esetben persze -, és a mögötte lévő hullák így alig-alig kaphatnak golyót...talán csak akkor, mikor Sophia a levegőbe emelkedik, és így végre szabaddá válik az ólom számára az út (de tényleg csak egy pillanatra)...ez lehet a magyarázata annak is, hogy néha bizony még rakétavetővel sem sikerült a dolog az első lövésre. Ebben az esetben viszont, mivel nem volt ott Sophia, simán át lehet menni az ő oldalára, és akár pisztollyal is, mindenféle gond nélkül kiváltani az explodációt, ha a hullákba lövünk...
Tehát a "tudományos magyarázat" a következő lehet: Sophia halálát a hullákból a lövések hatására kifolyó sav okozhatja, amely feszültséget, igen magas áramot indukál, mikor találkozik a Sophia által gerjesztett energiaburokkal, és ez a magas áram megintcsak agyonrázza Sophiát (akárcsak Londonban)... Ez az egész csupán pillanatok műve, és csak akkor következik be, mikor ez a két eset egyszerre teljesül...


SYS "So many tombs...so little time...and the raiding never ends!"
akci
2002.05.14 19:49:14
ahoj

nos, valóban, a hir gyorsan terjed :)
so, az a bizonyos uzi a Highland Flingben megszerezhető máshogy is, a hid tetejéröl, a kiugró részröl ugorjunk, gondossan becélozva a lenti platform csücskét, és kell a ctrl is ugrás közbe, elég nagy energiavesztéssel ugyan, de megcsinálható
továbbá ahogy Sys irta korábban a delfin télleg kijön a tengerbe a SwtF végén, amiröl küldött képet, most már van mentés is erröl

Sys
ezt a dolgot a Reunionban meglesem,
további érdekesség még a Reunionhoz h egy furcsa bug adódott elő, miszerint Ms Leigh nem birt felmenni ahova kéne neki, utközbe elakadt, igy a kezet simán fel lehet venni, és befejezhető a pálya ugy is h életben hagyjuk

Jani
nálam volt olyan is h nem gyulladt ujra a tűz, nem tudom mitöl függ, pedig elvileg mindig ujra kéne gyulladnia ha jól tudom, lehet h ez is bug volt?
az ajtós trükk sirály, most egy idejig nem jáccom ujra a 3 goldot, de majd lesem a hátha műkszik máshol is a dolog
Akci
Jani2
2002.05.14 14:45:55
SYS:

A képek (jpg) elküldve. Csak el ne felejtsem a "Reunion"-nal kapcs. leírtakat. Majd figyelmeztess (Mindent nekem kell fejben tartani?). :-DDD

Üdv.
Jani

u.i.: Ja még annyit, hogy Larával a házban császkáltunk és számomra meglepő, hogy a könyvvel eloltott tűz 1 idő után újra éled, a könyv mekk kint. :-))

Hozzászólást szerkesztette: Jani2 - 2002.05.14 15:05
SYS
2002.05.13 19:12:40
...a voice from the darkness.....



Jani, természetesen jöhet az anyag: kell az Archívumba! ;)

Egyébként én is találkoztam pontosan ugyanitt, pontosan ugyanezzel az esettel. A francos franciakulcsos bizony "gijottin-áldozat" lett, az ajtónak hála! A fegyveressel mondjuk én nem próbáltam ki a dolgot....


Közben még megemlíteném, hogy Akci már megint talált valami érdekeset...nevezetesen mailben jelezte, hogy van még egy másik út is a "vízkisodor"-eljáráson kívül, az UZI megszerzéséhez, "Highland Fling"-en. Habár a CTRL-os trükk kell hozzá, az eset speciális volta miatt...szal' khm! Két megoldás is van arra a problémára... Node majd Akci kifejti bővebben...


Meg akkor én is bedobok 1-2 érdekességet...hadd repkedjenek a "meglepik"! :)

"Reunion"-ban, a legelején, ha egy sima helyből ugrással előre ugrunk a hátunk mögött guruló meteorgolyóbis elől, akkor Lara eléri ugyan a célt, de ha nem lépünk Véle gyorsan előre, a golyó mégis elgázolja, hiába nincs már a lyukban! A röhej az, hogy ha viszont helyből ugrásnál nyomunk még egy CTRL-t is, akkor ugye elkapja a peremet, és szépen lóg lefelé, a golyó meg fütyülve zúg el alá a gödör mélyére... Tehát második esetben közelebb van a golyóhoz, mégsem hal meg, míg első esetben még a gödörből is kint van, mégiscsak elüti a durung! Próbáljátok ki... Én emiatt az anomália miatt egy oldalugrással szoktam megoldani a kényes helyzetet...mondjuk balra... A Traveler's Guide is ezt javasolja, bár azt nem írják, hogy milyen megfontolásból...

A másik poén pedig egy bug... Szintén "Reunion" a helyszín, még mindig, és még mindig a legeleje... Miután megmenekültünk a golyótól, ugorjunk vissza a kis láthatatlan platformra! Na most, ha itt egy CTRL+hátrát nyomunk, akkor Lara gyönyörűen a gödör mélyén végzi...hmm, ez nem túl szerencsés. Nade mi van akkor, ha örökre "kimerevítjük" a szerencsétlent? Hiába no...leány létére még Neki is lehet erekciója, vagy mi a fene...? (Hmm, most csupán pikáns voltam, nem vulgáris. :) ) Ehhez azt kell tennünk, hogy nem hátraugrással megyünk le, hanem ehelyett négykézlábra helyezkedünk, és a CTRL-t nyomva tartván lemászunk...vagyis csak megpróbálunk lemászni... Mert erre Lara odébb megy pár métert, s már nem is a platformon fog lógni...bár ez Őt cseppet sem zavarja...megszállja a "hullamerevség", nyugodtan el lehet engedni minden gombot, ill. lehet akár nyomkodni is bármit...soha nem kerül már ki ebből a pozícióból (na jó, csak F6-tal)! Már találkoztam ezzel a hibával "Highland Fling"-en is, ott egy elég ferde padlónál esett meg eme eset...

Na és még egy dolog, amit még sosem mondtam el. Ha Lara egy átlósan megtört platformon csinálja meg a fenti példát, akkor eltűnik benne, majd billentyűfelengedés után a "block bug" feldobja Őt a platform tetejére...


"Interesting reading, ja?" ;)



SYS "So many tombs...so little time...and the raiding never ends!"
Jani2
2002.05.13 14:32:08
A vasajtó bántja az őröket :-D

Effélére nem emlékszek, hogy a berendezési tárgy gyilkolászná az ott lévőket.
A Shakespeare Cliff azon részén járok, amikor a metrósíneken átugorva 1 kapcsolóval kinyitunk 1 vasajtól, mögötte 1 géppityus őr, mekk 1 violinkulcsos sárgaság. Itt található a motoros 3kerekű. Mivel Larát nem akartam túltáplálni (egyesekkel ellentétben úszógumiailag :-D) vitaminnal és a 2 larautáló igen agreszív, így hát valamiféle megoldásféle után kutattam.
A kapcsolás után jobbra oldalugrás, mely 1 pici befutás a terembe, hogy észrevegyék Larát, majd hátraszaltó. Elsőnek a kulcsos ember jött, de olyan szerencsétlen időzítéssel, hogy az ajtó elgázolta a bambáját és nyekk. Máris az ajtó alatt fekszik, félig kint, félig bennt. Utánna ugyanezt az őrrel is sikerült megcsinálni, máris duóban fekszenek. Persze az őr közben azért a géppityuval csökkentte 1 kicsit Lara teherbíró képességét, de a kulcsos ellen tökéletes volt a megoldás. Még mindig ér meglepi. :-DD
Mentés, kép van.
Üdv.
Jani

Hozzászólást szerkesztette: Jani2 - 2002.05.13 14:34
SYS
2002.04.30 20:45:05
Clau:


Gratula Clau, mondtam én, hogy nem nehéz! :)

A beragadós cornernél hagyd kicsit Larát a falban, majd gyere ki CTRL-lal, ahogy írtad...na, és ezután nézd meg az Inventorydban a Statisztikát! ;) A megtett út hossza ugrásszerűen megnő...felmehet akár 60-70 km-re is, attól függően, hogy meddig hagytad Larát a falban pállani...


SYS "So many tombs...so little time...and the raiding never ends!"
Clau
2002.04.30 20:12:47
SYS:

Megcsináltam, mindkettőre felmentem, serrály! :-))) Prószáltam bugokat, csak úgy a poén kedvéért, és a tornyoknál érdekes a korner. A felső perem miatt Lara félúton megakad, és fölül rezeg, mintha megprószálná felhúzni Magát. De ha a CTRL-t megnyomom, leesik. Ez mindkét toronynál érvényes.
Hozzáfűzöm, a feljutás szabályosan, segítség nélkül történt.

Clau "I'm up for a little heresy."
SYS
2002.04.29 23:06:15
Clau:


Rá se ránts Clau: asszem, én értettelek félre Téged. Azt gondoltam, általánosságban beszélsz, pedig ha jól sejtem, csak azt akartad mondani, hogy MINDENÁRON látni akarod, mindegy, milyen módon jutsz oda. :) Megértem...

Próbáld ki, ahogy mondtam, sok szerencsét! Nem nehéz megtalálni, nekem is hamar összejött, ráadásul magamtól találtam meg én is, mert nem a Theresák C.B.-s megoldását használtam...

Egyébként van is ott egy "corner bug", amivel azonnal a hídra lehet feljutni...


SYS "So many tombs...so little time...and the raiding never ends!"
SYS
2002.04.29 22:45:03
VonCroy:

Lusta dög vagyok... :D Kicsit lefárasztott ez a duál-móka, az az igazság... :)

SYS "So many tombs...so little time...and the raiding never ends!"
VonCroy
2002.04.28 16:15:21
SYS:
..-pedig SYS, már a talin is magyaráztál valamit, hogy még csak most kezdted el.. -akkor amint látom nem igyekezted el.. :DDD ..-amúgy én még 4-szerre is elkezdtem, és azóta be is felyeztem.. -az egy napos végigjátszás volt.. -de a 15-ből csak 5 titkot találtam meg.. :(((( ..:DDDDDD

...-nna pááá
Clau
2002.04.27 21:33:11
SYS:

Az első mondatot nem értem...
SYS
2002.04.27 16:30:43
Clau:


Azért ezt nem nagyon hiszem el: kétlem, hogy bárhol is kihasználtad volna pl. a "corner bug"-ot az út rövidítésére/optimalizálására...

A TR2 őrtornyai? Nézz szét OBig site-ján, s meg fogod lelni... ;)


SYS "So many tombs...so little time...and the raiding never ends!"
SYS
2002.04.27 16:22:18
akci:


Akci, az egy speciális eset, mert NINCS más megoldás (ellentétben a CTRL-os trükköknél, pl. - szigorúan csak az ismert sorozatra támaszkodva, persze)...nekem is emiatt fér csak bele. :) Amúgy engem is nagyon zavar, mert nyilvánvalóan valami bug vagy programozástechnikai sajátosság csupán ez...de azért mégsem az a szitu, mint az "elérhetetlen" nagy medi a TR1 "Palace Midas"-jában... ;)
De tényleg, fogd fel úgy, mint speciális esetet! Ha tudsz sakkozni, akkor nagyon jó példa erre onnan az ún. "en passant" ütés... Ha nem tudsz sakkozni, akkor mindegy, de akkor is jó példa... :)))

Ami engem illet, a "Willard's Lair"-en engem is elkapott a "pozícionálási láz", szal' használtam a poseditort, hogy szemügyre vegyek néhány helyet: pl. a mocsaras részt (mely megszilárdult azóta :D) még az előző szintről, vagy éppen a helikopternél a folyót újra, mely időközben megszűnt sodorni... :)


SYS "So many tombs...so little time...and the raiding never ends!"


Hozzászólást szerkesztette: SYS - 2002.04.27 16:28
akci
2002.04.27 15:36:08
Sys:

ezt a helit meglesem :)
eccer már végig vittem, két secretet is elhagytam közbe, so most jöhet a második menet és itt már minden bejátszik

de az uzi megszerzése nagyon zavar, nem teccik hogy a viz 'kisodor a partra'
ez már nálam nem fér bele abba a bizonyos ideális játékmenetbe
persze azér nem hagytam ott elsőre :)
Akci
Clau
2002.04.27 12:47:32
SYS:

Ez érdekes. Majd kipróbálom, habár engem sem a korneres megoldások sem a szabályosak nem izgatnak...;-)
De hogy kicsitt OFF legyek: az őrtornyos már izgat :-) Azt hogy lehet megcsinálni?

Clau "I'm up for a little heresy."

Hozzászólást szerkesztette: Clau - 2002.04.27 12:48
SYS  
2002.04.27 00:36:04
Hy there!


A minap végre befejeztem a tespedést a TR3Gold első helyszínén, úgyhogy meg is osztanék rögtön egy érdekes tapasztalatot. Ez pedig az lenne, hogy a helikopterhez, ill. a hídhoz való eljutáshoz nem is kell semmi speciális, ill. nem szabályos művelet - pl. "corner bug" -, hanem teljesen szabályos játékmenettel is meg lehet csinálni. Ez csak azért fura nekem is, mert még anno a Theresáéknál is mindenféle "corner bug"-okat magyaráztak. Pedig nem is kell...

Ott, ahol a sodrás véget ér, ill. ahol középen még tart, de a szélén már nem igazán...van egy kis vízbe érő platform, ahol ki lehet mászni...itt a sziklákon végigugrálgatva, el lehet jutni egész' a helikopterig, onnan pedig el a hídra...

Meg is tettem ezt az utat, és nem is töltöttem vissza, mert semmi kivetnivalót nem találtam benne... Olyasmi helyzet ez, mint a TR2 "The Great Wall"-ján az őrtornyok teteje...teljesen szabályos, csak nehéz megtalálni...


SYS "So many tombs...so little time...and the raiding never ends!"
SYS
2002.04.17 20:32:00
akci:


Mindettől függetlenül továbbra is érdekes a dolog, mert ugye én sem a "gyári helyről" futtatom a játékot, de nekem ilyeneket nem csinál. Lehet, valamit nem jó helyre állítottál? Ne feledd, a munkakönyvtárakat, meg minden egyebet is az új helyhez kell irányítani...

So Nessie is fake - You know. :) A gépsárkányok éppen erről árulkodnak...valamint még egy-két dolog, de nem akarok semmi poént lelőni! :)


SYS "So many tombs...so little time...and the raiding never ends!"
akci
2002.04.17 18:56:49
SYS:

'egyelőre ne próbáld meg máshová tenni, csak amit felkínál'
igen, azt elfelejtettem korábban emliteni h onnan persze rendesen műkszik,
csak az általam óhajtott könytárbol produkálja a fagyit, és ez teszi igazán rejtélyessé a dolgot, hát egyelöre jáccok a gyári helyröl
Nessi igen teccett, a gépsárkányokhoz már kezdek hozzászokni :-)))
Akci

Hozzászólást szerkesztette: akci - 2002.04.17 18:57
SYS
2002.04.16 03:40:28
akci:


Akci, ezzel most megfogtál! Nekem sincs sajnos még csak tippem sem, hogy mi lehet a baj... :( Sosem tapasztaltam még ezt, és sosem hallottam még ilyesmiről. Gondolom a géped korrekt hozzá meg minden. Most kapásból csak az jut eszembe, hogy:
-Nézd meg magát a CD-t, hogy biztosan minden olvasható-é rajta...
-Szedd le az egészed, telepítsd fel újra, egyelőre ne próbáld meg máshová tenni, csak amit felkínál, és próbáld ki úgy is...
-Van még egy tippem: esetleg próbálj meg letölteni egy Win2k patch-et, asszem itt az Oldalon is fent van már, vagy a TRChronicles-ön, legrosszabb esetben. Ezek a patch-ek arra jók, hogy Win2000 meg WinXP alatt is fussanak a játékok, de futnak Win98 alatt továbbra is...csak azért mondom, mert arra gondolok, hogy talán ezt azt másképp hívogat belül, másképp műxik egy kicsit, és hátha még ez is segít...

Nem tudom én sem, hogy mi lehet a zűr, de kísérletezz vele, csak összejön valami... Várom a további fejleményeket!


SYS "So many tombs...so little time...and the raiding never ends!"
akci
2002.04.16 02:16:10
Clau:

általában engem is zavarna, de pont a Tr-eket nem áll szándékomban letörölni :)

Sys:
további gondok adódtak a játékkal, és már rutinbol hozzád fordulok a hüje kérdésemmel
szoval az van h játék indul, főmenu, betöltöm az állást és jáccok
eddig műkszik, még menteni is tudok
de ha a játékból akarok állást tölteni akkor megfagy, de annyira h reset kell neki
ötletem sincs mi lehet az oka
plíz help
Akci
Clau
2002.04.12 18:13:35
akci:

Te tudod.....engem zavarna ;-))
akci
2002.04.12 00:35:45
SYS:

tovább kavartam a dologgal, még mindig nem indul az új helyröl, viszont menet közbe kaptam egy olyan figyelmeztetö üzit a windowstol h
'... you may not be able to uninstall this program'
kis naiv, aszitte ez zavar :)
Akci
SYS
2002.04.11 22:40:55
akci:

Akci, nagyon jó a kérdés! Ismerem ezt a problémát: nekem sem a "gyári helyre" van téve a TR3Gold, de ehhez sajna kicsit szenvedni kell. Szal' a problémára sajnos nincs megoldás: így kell felraknod, nekem is ezt csinálta, és hiába szórakoztam vele. Aztán miután felraktad, manuálisan helyezd átal a felinstallált cumót a célhelyre, ahová valójában akartad volna, hogy tegye magát...aztán persze update-elj mindent, hogy oda is mutasson! :) Macerás, de én sajnos jobbat nem tudok...

SYS "So many tombs...so little time...and the raiding never ends!"
akci
2002.04.11 22:25:54
hi

örömmel közlöm h megszereztem a Tr3 goldot, de segitségre lenne szügségem az installhoz
ez a szenya mindenáron a 'program files\core design' könyvtárba akarja tenni és ezt nem vettem jó néven, nem is ad lehetöséget máshova tenni
aztán persze átmásoltam ahova nekem kell, és a folder elérési utját is átirtam az uj helyre mutat már, mégis hibaüzit kapok
tudtok vmi megoldást?
Akci
Sys
2001.12.06 23:34:58
Clau:

Sehol. Különben nem is tudnék hajnali háromig ide írogatni. :)
Na jó, ez nem teljesen igaz: újságot hordok ki - minő megbecsült munka, hey! - reggel 6-ig. Meg ami - diákmeló - adódik időnként.

Sys "I make my own luck."
Clau
2001.12.05 21:12:07
Sys:

Ahogy Téged ismerünk bizonyára el fog készülni:-)) Te hol is dolgozol?

Clau "I'm up for a little heresy."
Sys  
2001.12.04 23:49:12
Clau, Strong:

Jó ötletek, köszi! Most komolyan, de tényleg nem jutottak eszembe ezek az alap szinonimák. Clau, a kereskedelem nem jó, mert én nem az e-commerceről akarok írni, hanem nagyjából arról, hogy ha valaki arra vetemedik, hogy pl. USA-ból rendelje meg a TR kollekciója felét, akkor mire kell vigyáznia, milyen alapvető dolgokat kell tudnia. Teszem ezt ama - talán - "téveszme" elhessegetésére is, miszerint online nem érdemes vásárolni, mert csak átvágják az embert. Korábban ezzel küldtek el engem az Erste bankosok (akik még a saját bankkártyáik alapvető kondícióit és szolgáltatásait sem tudták), mondván hogy úgysem jönne meg a csomag meg miegymás. Nos, az én eddigi tapasztalataim alapján ez - mármint átvágás - nagyon nem igaz: nekem eddig korrektül működött a dolog. Viszont van rengeteg buktató meg hasznos tudnivaló, amiket az ember jobb ha tud, mielőtt magáról bizalmas at - pl. hitelkártyaszám - kiad. A vásárlások során gyűjtöttem némi tapasztalatot, s ezt szeretném tovább adni. Jó dolognak tartom ezt a lehetőséget, és úgy érzem, nem véletlen, hogy az USA-ban ma már a vásárlások kb. 95%-a online történik: a dolog igen gyors és kényelmes, és - pl. mi innen, kis hazánkból - olyan dolgokhoz férhetünk hozzá, amikhez egyébként nem...az online vásárlás témakörhöz persze rengeteg dolog kapcsolódik: úgy mint a hitelkártyák ismertetése, egyéb fizetési módok (pl. money order), maga a rendelés mechanizmusa, egy "order form" kitöltése, szállítási módok (Standard mail, DHL, stb.), no és az eBay-t (online aukció) sem szeretném mellőzni. Szal' amolyan esszéjellegű lesz ez a diplomamunka, az biztos! Ha egyszer valaha majdan netalántán minden bizonnyal és remélhetőleg elkészül... :)

Sys "I make my own luck."
Strong  
2001.12.04 20:55:17
Hi faces!

Sys: esetleg "vásárlók" helyett használhatod a "fogyasztók-at".
Clau
2001.12.04 19:47:33
Sys:

"Az online vásárlás a vevők aspektusából" vagy "Az online kereskedelem a vásárlók aspektusából" ez a kettő jutott hirtelen eszembe.

Clau "I'm up for a little heresy."
Sys  
2001.12.03 22:40:04
TranSam, Strong:


:)))

Ennek ellenére a leendő diplomamunkámtól tartok egy kissé: "The online shopping from the customers aspect" - magyarul még nem tudom. De most komolyan! :) Szóismétléstől tartva: "Az online vásárlás a vásárlók aspektusából". Kisegítene valaki a "vásárlók" vagy a "vásárlás" helyett valami más magyar szóval? Hogy ne ismételjem őket egy címben... ThanxX! :)


Sys "I make my own luck."


Hozzászólás szerkesztve Sys által - 2001.12.03 22:40
TranSam
2001.12.03 01:05:50
Clau:
Nagyon egyszerűen tud Sys ennyit írni, csak nyomogatja a billentyűket :-). Bár én is tudnék...

Sys:
Nekem ugye ingyen lesz a könyv? Vagy dícsérgesselek még? :-))
Strong
2001.12.03 00:34:18
Sys: Huh, köszi! Ezen még emésztek pár napig! Több kérdés nincs (egyelőre...). Mindenesetre a válaszodban sem a minőséget sem a mennyiséget illetően nem hazudtoltad meg magad... :o)
^^Bogi^^
2001.12.01 19:10:34
ghoster: :-) Szívesen.
ghoster
2001.12.01 18:44:00
^^Bogi^^: Köszike Bogi !! Sikerült !! én életbe nem jöttem volna rá. Egyébként tetszik ez a játék igaz a TRL-t semmi nem előzheti meg nálam ( egyenlőre, talán a NEXT majd mégis.. )a játékban mindenhol van valami, nem érzek olyan "ürességet" mint néhol a TR3-ban. Egyszóval : elég jó. (Húha ez kettő volt !)
Mégegyszer köszi a segítséget !
^^Bogi^^
2001.12.01 17:46:56
ghoster: Ha ez az, amikkor a kis szigeten kell meghúzni a kapcsolót, akkor én így csinálom: Kapcsoló meghúz, egyet ugrok hátra nem ugrással csak a cursorral, egyet előre, de most már az "ALT"-tal, így felugrik a kőtömbre Lara és gyors futással (-) előre.
ghoster  
2001.12.01 17:22:53
EMBEREK ! It's a Madhouse !! Ez tényleg az. Azt hittem ezt végig tudom úgy vinni, hogy nem akadok el, de sajna mégis. A pálya vége fele meghúzok egy kapcsolót, és kinyílik egy ajtó ( ki nem hinné ? ) és nekem meg egy hídon kell átsprintelnem hogy beérjek az ajtón még be nem csukódik. Be mindíg az orrom előtt csukódik be ! Valaki segítsen rajtam, plíz. Előre is köszi.
Clau
2001.12.01 15:48:06
Sys: A TR5 után már TÉNYLEG végig fogom játszani!
Ja, és a skóciai kastély(az első pályán) miért olyan elhagyatott(legalábis az eleje)? Jól le volt pusztulva, láttam, de azért egy-két őr volt ott. Oda is elért Sophia keze? Végülis, ha jól értelmeztem, akkor a kőkutyákat is minden bizonnyal ő keltette életre...
A cím nem rossz:-))
Még egy kérdés: Hogy a f*nébe tudsz te ilyen sokat írni? Gondooltál már arra, hogy írhatnál egy könyvet mondjuk "Tomb Raider játékok részletes elemzése" címmel;-)) Én lennék az első, aki megveszi...:-D

Clau "I'm up for a little heresy."
Sys
2001.11.30 21:43:42
Clau:


:) Azért elég rendesen fanfic-elnem is kellett hozzá: amit leírtam, abból sok dolog csak következtetés, hivatalosan nincs megerősítve.

Nessie nekem is gyanús volt: az élettelensége miatt is, amiatt is, hogy csak egyenesen haladt, meg amiatt is, hogy ha sikerült közel kerülnöm hozzá, akkor zógott, mint egy masinéria. Aztán magyarázatot adott a harmadik titkos hely: itt a legvégén kijutunk egy kis vezérlőterembe, ahol a falon a kastély környékén található gépkígyók tervrajzai láthatóak. Tehát - legalábbis részben - innen vezérlik őket! Ugyanígy Nessie-t is. Jót mosolyogtam, mikor először felfedeztem azt a helyet. Ez egy jó példa arra, hogy a secret hozzátartozik a történethez.

Kitenni? No és mi lenne a címe? "Sys fanfic-je Strong kérdéseire"? :) Á...nem. A lényeg az, hogy megkérdeztétek, én őszintén örülök ennek! És szíves örömest válaszoltam. Ha meg máskor kérdeztek, arra is válaszolok. Csak kérdezzetek! No meg bármi kiegészítést, további fanfic-ötletek is jöhetnek dögivel... :)


Sys "I make my own luck."
Clau
2001.11.30 21:28:05
Sys: Phű, ha, hűű... Köpni-nyelni nem tudok. Rendesen visszafizetted az adósságot:-DD!
Nessie-t én is láttam! Csak már eleve nem tűnt valami élőnek(itt gondolok arra, hogy csak cikkcakk pózban "haladt", nem mozgott! De már értem, miért nem).
Kicsit fáradt vagyok, képtelen vagyok tetőtől-talpig lereagálni. De "kislámpa a fejembe'...":-))!!
És egy javaslat: bővítsük az esszék számát, rakjuk fel az irományodat(Művedet)! Mit szólsz, Ham'?

Clau "I'm up for a little heresy."
Sys  
2001.11.29 23:38:58
Clau, Strong:



Először is sorry, hogy eddig nem válaszoltam, de akkor most jöjjön a válasz...


2. Fantázia. Valami történt ott. Talán megtámadták a csónakot, talán valamit produkált az ötödik kő. A pontos részleteket jótékony homály fedi...


3. Nos, ez olyan "is-is"-kijelentés volt a részemről! :) De azért, nézzük csak:
-Végül is először a kastélyra céloztam: tele van csapdákkal, börtöncellákkal...valamikor embereket is kínoztak itt... Willardék nem lehettek valami nagyon humánus nemesek...
-Nessie. Még a legelső szinten, többször is láthattuk Nessie-t, a hírhedett Loch Ness-i Szörnyet. Meg volt jópár kígyószörny is, amelyekkel összefutottunk. Aztán kiderült ezekről a csodákról, hogy Willardék vezérlik őket, egy(-két) központi teremből. Nessie tehát hamis...
-Egy nagyon érdekes. Willard Lara Croft rajongója volt! És ez nemcsak a laboratóriumban található TR2Gold-US-dobozokról derül ki...ez a hivatalos történet része.
-Hát, msot ennyi jut eszembe hirtelen... :)


1-4-5: Ezek nagyon-nagyon jó kérdések!
Eme pontok egymással nyilván összefüggnek. Előrebocsájtom, hogy hivatalos magyarázat nincs a kérdésekre, csak és kizárólag a fantáziánkra és a sztori mélyebb részleteire, halavény összefüggésekre hagyatkozhatunk és találgathatunk...ez a Gold-ok sajátossága. Talán így volt - talán nem...
Mindenesetre felvetődik pár érdekes kérdés, amelyekre választ adván, talán sikerül bizonyos fokig összeraknunk a teljes képet... Nézzük hát!

-Willard és Sophia ismehették egymást?
Valószínűleg igen, sőt, talán üzleti (és egyéb, hehe) kapcsolatban is állhattak egymással. Elképzelhető, hogy Willard már korábban el akarta kérni Sophiától a kövét, de a nő azt mondta neki, hogy majd, ha meglesz a többi is...közben pedig jól átverte: ellopta az ötödik követ - amit időközben Willard kastélyába szállítottak -, mikor Willard Indiába utazott! Ezután Willard Inidában Larát a Londoni kő megszerzésével is megbízta, ámde a "Hand Of Rathmore"-ról bölcsen hallgatott, és persze Sophiáról is csak annyit mondott el, amennyit feltétlenül szükséges. Willard a 4 kőre koncentrált igazán...

-Miért nem kellett az ötödik kő Willardnak?
Willardék már korábban feltárták az antarktiszi Tinnost, és megállapították, hogy összesen 4 kő kell, mivel 4 fogalalat van. Igaz, hogy Willard időközben hozzájutott az ötödikhez is, és ezt egy kis ideig volt szerencséje vizsgálgatnia (amíg Miss. Leigh el nem lopta)...azonban...semmi "érdekeset" nem talált rajta: úgy gondolta, ezt a követ nem lehet Tinnosban felhasználni...ha van is bármiféle rendeltetése, az nem Tinnoshoz köti. Ez nagy valószínűséggel valóban így is van...lejjebb a lehetséges magyarázat! Ezen kívül Willardot sürgette a végén az idő is: Lara átlátta a tervét - nem volt nehéz, hisz Willard azt ismertette vele -, és mivel nem tetszett neki - még szép - ellene fordult...ha Willard nem lépett volna azonnal, Lara biztosan megállította volna...!

-Sophia hogyan "támadt fel"?
Hiszen még az sem biztos, hogy meghalt! Ne feledjük, hogy Sophia megtalálta az örök szépség titkát...persze ezért sok-sok embernek meg kellett halnia...Londonban és később abban a bizonyos francia kisvárosban is. Szintén ne feledjük, hogy az "örökélet" működött: Bob, a hobók vezére ("Aldwych" - "Lud's Gate") képtelen volt önkezével véget vetni az életének: nem tudta sehogy sem "megöngyilkolni" magát!
Valószínűsíthető, hogy Sophia, a "halálakor" átkerült egy másik, alternatív dimenzióba...egy másfajta létezési formába. Ezt pedig az ötödik kőnek is köszönhette, melyet időközben már elcsent Willard kastélyából...ha belegondolunk, elég könnyű dolga lehetett: később Londonban is meglehetősen jól ment neki a harc. Az "Eye Of Isis"-ből nyerte ki az "örökéletet", és fegyverként is tudta használni...hogy a "jogarjában" tényleg az a kő volt-e, hát az egy nehéz kérdés! Lehetséges...de ez nem jelentett semmit, a későbbiek szempontjából...

Tovább... Sophia tehát átkerült egy másik, alternatív dimenzióba...az "Eye Of Isis"-t ugyan elvesztette, de a "Hand Of Rathmore" segítségével nemhogy "nem halt meg", de sikerült találnia egy olyan dimenziót, amelyben még tovább létezhetett, ereje teljében! Itt jön egy kicsit több fantázia: lehetséges, hogy mivel Lara egyszer már földi viszonylatban "megölte", ezért csak és kizárólag ebben az "új világban" tudott folyamatosan létezni... Mikor "meghalt", nála volt az ötödik kő...ezzel a kővel lehetséges az átjárás a mi - ill. Laráé - világunk és azon bizonyos alt. dim. között. Sophia pedig átkerült oda..."rendesen meghalni" már úgysem tudott volna. Ezután azonban már csak egy bizonyos ideig létezhetett a földi létben, aztán mindig vissza kellett, hogy térjen oda, ahová Londonból átkerült. Azonban a kőre ehhez már nem volt szüksége. A követ aztán a mélytengeri titkos laborjába szállította, ill. ott vizsgálta... Mikor először átkerült, csak a kővel segítségével tudott visszajutni...ekkor a francia kis városkában kötött ki. Ezután már nem kellett neki a kő az át- és visszajutáshoz...talán azért, mert már nem volt halandó. Azonban...hogyhogynem, mégiscsak csinált egy átjárót ott, ama kis városka közelében...persze megint csak jópár ember élete látta ennek kárát. Sophiának már nem volt szüksége a kőre, sőt átjárókra sem, de a "halandóknak", a földi embereknek igen...s nekik is akart egy átjárót, amivel bizonyára a későbbiekben további céljai voltak... Ezt az oda-vissza átjárót azonban csak ott, ama kis francia városka közelében - ahol korábban először vissza tudott jönni - tudta létrehozni...

-Lara mit tudott és hogyan jutott el a végcélhoz?
Lara az egész TR3 folyamán valószínűleg semmit sem tudott...sem Willard és Sophia kapcsolatáról, sem pedig az ötödik kőről! Azonban később, Hősnőnk hozzájutott Willard jópár személyes holmijához (TR3Gold - bevezető), és megtudta, hogy létezik egy ötödik kő is. Azt is tudta, hogy Willardhoz szállították - hiszen ez állt a táviratban -, így ott kezdett el nyomozni. Azonban, az őrökkel igencsak felfegyverzett fura kastélyban, a rengeteg különös jelenségen kívül mindössze a kő páncélszekrényét találta...nyitva, kifosztva. Valaki tehát megelőzte őt és ellopta a követ. Lara nem tudta, de ugye Sophia volt az, és ezt már "régebben" megtette...már azelőtt, mikor Lara és Willard Indiában találkoztak! Ezután Lara várakozni kényszerült... Hetekkel később olvasta azt a bizonyos cikket, a "Chunnel Tunnel"-ben történt robbanásról, és a különös folyadékról...melynek okát nem tudják. Lara azonban tudta miről van szó, így oda is ment, és folytatta tovább a nyomozást...

Itt tűnt fel először az a különös és elgondolkodtató felirat: "SLINC". Mi is lehetetett ez? Nos..."SL Incorporated"..."Sophia Leigh Incorporated"! Az alagutat - nem véletlenül - Sophia emberei vizsgálgatták és javították...nehogy már kiszivárogjon valami. Aztán Lara néni lejutott a víz alatti bázisra is, ahol a követ vizsgálták, és embereken kísérleteztek vele. És el is csente... Aztán mikor a francia kis városkába hajózott a csónakkal, hirtelen valami furcsa dolog történt a kővel! Talán Sophia éppen visszatért a földi létbe, a bázisra, és észrevette, hogy ellopták...rájött, hogy Laránál van, így megpróbálta visszaszerezni. Azonban Lara néni némi ólommal lecsillapította, és így persze még annyi ideig sem maradhatott a földi létben, ameddig egyébként. Gyorsan vissza kellett hát térnie az alt. dim.-ba, hogy az ott található meteorokból újra energiát nyerjen! Itt "legyőzhetetlen" volt, ismét...

Lara kikötött a kis francia városkában, amely azonban meglehetősen kihaltnak bizonyult... Sophia még itt is próbálkozott: talán az a két piros bogár éppen az ő kezének hatására indult meg Lara felé. De Sophia igazából csak ott, a "túlvilágon" volt erős...ezért úgy döntött, bevárja Larát ott, és akkor majd játszanak egy "visszavágót"! Hősnőnk végül megtalálta az átjárót, amely az alt. dim.-ba juttatta őt, a "Hand Of Rathmore" segítségével...

Ezt az alt. dim.-t elég nehéz megmagyarázni...SZVSZ nem is szükséges. Ez egy félig-meddig fantáziavilág...a "valós világ" egy másolata, kiegészülve - a talán Sophia által - manifesztált(?) környezettel, élőlényekkel és tárgyakkal. Itt Sophia tovább élhetett. És volt itt jópár halott is, akiken korábban kísérletezgetett...egyrészt Londonból, másrészt pedig innen, a kisvárosból. A végén még Verne Gyula és a Montgolfier fivérek hőlégballonja is belefért ebbe a világba. Ezt a világot talán Sophia alakította ki, illetőleg egy csomó dolog az ő manifesztációjának következtében létezhetett itt: pl. Verne, vagy éppen a "jogarja" és benne a kő, amivel lőni tudott...ismét... Lehetséges, hogy Sophia ezt a dimenziót fel akarta használni, további kísérletezgetésekre. Ugyanis macerás lehetett neki állandóan visszatéregetni ide, erőt gyűjteni. Talán ezért is alakította ki az átjárót: a kő segítségével élő embereket hozhatott át ide, és a kísérleteit itt már nyugodtan folytathatta...nem kellett az idővel törődnie...

Sophia itt a meteoroktól kapta az erőt, akárcsak Willard Tinnosban: ebből is látszik, hogy az ötödik kő valóban ide kellhetett! Tehát a másik négyhez talán valóban semmi köze nem volt. Ahogy Lara egyre feljebb jutott, és egyre kevesebb meteor maradt Sophiának, úgy gyengült az ereje, illetőleg teljesen kihunyt, mire az utolsó meteor is lehullott...ekkor egyetlen rakéta elég volt már, hogy totálisan vége legyen Sophiának: ebből a dimenzióból is eltűnt...s talán mindenünnen, örökre...
Lara ezután a visszaszerzett kővel már visszatérhetett erről a pokoli helyről a Földre, és aztán elhagyta a szerencsétlen francia kisvárost is...


Ez tehát egy lehetséges magyarázat-sor...hivatalos magyarázat azonban nincs. Lehet, hogy valahogy így történt, lehet, hogy nem egészen így, meg az is lehet, hogy egyáltalán nem. Néhány dolog viszont elég nyilvánvaló:
-Willard és Sophia kapcsolatban álltak egymással.
-Az ötödik kőnek, a "Hand Of Rathmore"-nak semmi köze nem volt Tinnos-hoz, legfeljebb annyi, hogy ugyanazon meteor anyagából faragták ki. Az ötödik kő átjárást biztosított a földi és egy alternatív létezési forma között...oda és vissza is!
Tehát a 4 kő Tinnos-hoz, míg az ötödik ehhez az új dimenzióhoz kapcsolódik! Ez elég logikusnak tűnik, mivel mindkét helyen a meteor adta az energiát a kövek birtokosainak...tehát nagyjából ugynaz a struktúra/logika!
-Sophia valószínűleg nem halt meg a TR3 Londonjának legvégén, hiszen jómaga éppen a halhatatlansággal és az örök szépséggel kísérletezgetett. Vagyis a "meghaltra" a legjobb szó az "is-is": átkerült - szándékosan vagy véletlenül - az új létformába, és ott ismét "legyőzhetetlenné" vált...de csak ott!

Végezetül... Azt kell mondjam, hogy a TR3Gold a TR-sorozat mélypontja, a történetet tekintve...

További részletekért érdemes megnézni a Traveler's Guide ide vonatkozó szekcióját, itt, és a "follow plot"-tal végigkövetni az eseményeket:

http://www.trinity.westhost.com/tomb/lostart/backplot9.html


Meg persze, ha van még kérdés, ill. ötlet a további részletekre... ;)



Sys "I make my own luck."
Clau
2001.11.23 20:26:07
Strong: Jó kérdések, ezekre én is kíváncsi lennék! Amúgy én a TR2Gold 100%-os teljesítése után kezdek majd bele a TR3Gold-ba.

Clau "I'm up for a little heresy."
Strong  
2001.11.22 22:02:32
Hi faces!

Csak az elmúlt hónapban jutottam hozzá a TR3 Gold-hoz, párszor végignyomtam és van néhány dolog, ami nem világos:

1.Ha tulajdonképpen 5 artifect volt, akkor hogy lehet, hogy a TR3-ban Willardnak csak 4 kellett???

2. Az állatkertig világos a sztori, de utána hogyan "pottyan ki" a cucc a hátizsákból (a Zoo elején)?

3. Sys, említetted, hogy "sok érdekes dolog derül ki Willardról és a családjáról". Nos, én nem kapcsoltam: mik lennének ezek?

4. Hogyan támadt fel a "szöszi" a londoni mission végéről?, És ha már feltámadt, honnan volt neki artifect-je a jogarába? (mert, ugye ennek segítségével lövöldözik zöld villámokat...)

5. Az utolsó pálya történetileg totál értetetlen (talán, ha lennének átvezető videók...)

Na, ennyi lenne, szívesen látok mindennemű "felvilágosítást".
VonCroy
2001.08.25 21:08:00
Sys:
OK, a töltést elekzdtem...hihííííí... dejó!
Sys
2001.08.25 20:46:16
VonCroy:

Töltsd le ezt a videót (2 és fél perces): http://www.tombraiderchronicles.com/dl/a808c4/media/movies/thelostartifact.zip - imádni fogod! ;)

Sys "I make my own luck."
Sys
2001.08.25 20:38:47
VonCroy:


Hát ez nem semmi! Mármint ez a medpakkos dolog! :)))
Egyébként az "orvosságostasak" még mindig magyarosabb, mint a "medpakk", nem? Csak egy kicsit hosszú! :)

Nemsokára válaszolok emilledre, amiben meg úgyis azt írom, hogy megyek a Talira... :)
De a patchekhez nem bírok megfelelő linkeket találni! Amúgy, ha letöltöd a TR1Gold 3Dfx-es verzióját, abban is benne van a megfelelő .EXE a TR1Goldhoz... Mindenesetre még keresem a megbízható linkeket...
A Glideos site-ja /pill nem műxik (2 órája még jó volt)...de később érdemes ott is próbálkozni!

Vissza a TR3Gold-hoz... No és az elsüllyedt tengeralattjáró hogy tetszett a "Sleeping With The Fishes"-en (2. Secret)? ;)


Sys "I make my own luck."
VonCroy
2001.08.25 20:13:27
Sys:
Igen, láttam azokat a hatalmas bőregereket, nemtom milyen állatokat. Egyébként ilyen lények voltal! Van egy könyvem, ami teli van ilyen képekkel! Csak annyi logikátlan abban a titkoshelyben, hogy egy nagy orvosságostasak van csak ott. << ha az orvosságostasak kifelyezés fura, akkor fura. Én a kezdetektől kezdve így hívom. Egyébként Keszthelyen a vadászboltba lehet kapni a kis orvosságos tasakot. Nem vicc!! Pont olyan mint a TR-ben! Ha megígéred hogy eljössz a talira, veszek egyet, és elviszem megmutatni a népnek!! Egyébként borsos ára van, olyan 6 rugó körül van. Pesten az egyik sarkon az Oktogonnál(vagy minél) lehetett kapni nagy medik-et is. Az viszont tényleg nagyon-nagyon drága (volt anno)!!!

Szóval pénzes ez a Lara, valamint az önkéntes "barlangfelszerelőknek" is sok pénzük lehet, ugy.is minden sarkon van egy tasak..-;))
Sys  
2001.08.25 19:38:31
VonCroy:


No, ilyenkor gondolom azt, hogy talán mégsem vagyok "beteg"... :DDD
Dezső, látom Neked is a kelleténél magasabb az empátiaszinted! :) De ez nem baj!
Azoknak a mutánsoknak biztos szörnyű lehetett...bár mikor Lara arra járt, már halottak voltak, legalábbis szerintem... No és emlékszel még a TR3 "All Hallows"-án a csatornában lebegő hullákra? Itt, a SLINC bázison is voltak ilyenek! No és ott volt még szegény Bob, a hobók vezére, a TR3 Londonjában...
És mindezek a szörnyűségek EGY ember kezében futnak össze! Emlékszel a SLINC-feliratra? No vajon mi lehetett az? Nos..."Sophia Leigh Incorporated"...bizony...ez a Sophia nagyon mocsok egy nőszemély volt! De most már tényleg(?) vége!

Egyébként ez a "takarékoskodás-szindróma" nálam is fennáll (meg szerintem mindenkinél)...bár én csak a legelső végigjátszásnál spórolok...aztán már minden ellenfélnek a neki megfelelő keménységű fegyvert adom...! ;)
De vannak elveim...annak ellenére, hogy a játék megenged bizonyos, nem valós dolgokat...
-Nem nyírok ki mindenkit...pl. a tigriseket a TR2 legelején, a Nagy Falnál mindig életben hagyom...nem bántanak azok ott senkit! :)
-Nem robbantok fel embert! Nemt'om, de valahogy gusztustalannak és kegyetlennek tartom... No és nem használok pl. rakétavetőt egy 2x2-es szobában...nem életszerű...
-Nem használok mozgás közben és a víz alatt medpakkot! Medpakkot csakis eltett fegyverekkel, teljesen nyugalmi állapotban használok! Így életszerű! Viszont nagyon meg bírja helyenként nehezíteni a játékot... Ha láttad a "Hardcore"-rovatban a "Sáskalagút"-at, akkor érted mire gondolok! Vagy mondjuk abban az esetben, ahol a TR5-ben, "Escape With The Iris"-on, a liftből kiszállva 1 "dredd bíró" és 2 katona rohan Feléd egyszerre! Nos, én kiszedtem onnan a két medpakkot, és úgy, hogy az elveimet (a medpakkhasználatra vonatkozóan) betartottam (bizony, baromi nehéz volt, de van megoldás)! És eddig ez még mindenhol sikerült...legfeljebb rengeteget kell szenvedni érte, mire kikísérletezgeti az ember! Dehát...mire valók a gyakorlások, nem'gaz?! ;)

Na, pöpec volt akkor a 3. titok, "Willard's Lair"-en, ugye? ;)
Remélem megtaláltad "Shakespeare Cliff"-en még a "Hidden Glen"-t ("Rejtett Völgy") is! Ez egy idő-anomália, amit valószínűleg megint csak az 5. kőnek köszönhetünk: folyományaként egy kis ősi völgybe kerülünk, ami hemzseg a repülő dinóktól... Szintén kihagyhatatlan!


Sys "I make my own luck."
VonCroy
2001.08.25 19:03:13
A Willard's Lair pályán azon a titkoshelyen, ahol 5 skótszoknyás van azon a virágos réten.... Elfutok előlük, felveszem az uzit hogy a 4. és 5. is kijöjjön, és leszaladok közéjük kispisztollyal!! Nnna ez a buli, meg lehet é csinálni energiavesztés nélkül??!
( én az összes TR-t kispisztollyal csináltam végig, a TR4-ben rengeteg uzi töltényem maradt..stb, és a kevesebbnél is kevesebb orvosságostasit használok fel!! Mindezt csak azért, mert "spórolok a játék végére..)


következő



------------ topic 1-30