Petunia | |||
2002.06.07 13:02:28 |
SYS:
Ja-ja!! És ha nem is a templom-könyvtár hibridbe, mert ez evidens, akkor előtte a rácsos-kőtömbös részhez! :) "The Screen behind The Mirror" |
||
SYS | |||
2002.06.06 18:48:06 |
...a voice from the darkness.....
Igazad van Pet', most, hogy mondod. A töklámpák tényleg jól néznének ki, és akkor semmi kétség nem lenne a Mindenszentek felől. Nem tudom, miért nincsenek. Talán mert egy templomban nem szoktak ilyeneket kirakni. De fenébe is, tényleg használna a feelingnek, szerintem is! Valahová vakablakba igazán tehettek volna a csuhások... :) SYS "So many tombs...so little time...and the raiding never ends!" |
||
Petúnia | |||
2002.06.06 11:41:32 |
SYS:
Ez rendben van teljesen, csak a fílinget hiányolom, na! A töklámpásokat!! :-))) Jani2: Oksi, sassolom!! :-)) "The Screen behind The Mirror" |
||
Jani2 | |||
2002.06.04 15:24:49 |
Petúnia:
Természetesen nem hagyhattuk (:-DD), hogy a tárgyak felszedetlenül heverjenek szana mekk szét, meg hogy mi van a túloldalt. A mekkoldás OBig corner oldalán az Egyéb bugok szekcióban van. Üdv. Jani |
||
SYS | |||
2002.06.04 15:15:17 |
...a voice from the darkness.....
Az utalás a Mindenszentekre a helyszín CÍMÉBEN van, Pet'. Ez SZVSZ teljesen egyértelmű és érthető. Illeszkedik is a sztorihoz, nevezetesen, hogy talán a TR3 úgy OKTÓBER VÉGÉN játszódhat; néhány dolog erre utal, tényleg nemsok, de ez a legmegfelelőbbnek látszó évszak, ami a környezethez passzol... Éppen ezért adhatták ennek a szintnek a Készítők az "All Hallows", azaz "Mindenszentek" címet... SYS "So many tombs...so little time...and the raiding never ends!" |
||
Petúnia | |||
2002.06.04 15:07:56 |
Jani2:
Nagyon tetszett a vége, természetszerűleg!! :-)) Nekem az egész "All Hallows" nagyon ott volt (azzal együtt, hogy még mindig nem értem, hol az utalás a Mindenszentekre, de mindegy!)!! :-) Mondjuk destruktivitásra hajlamos lelkem némi kielégülést nyert volna, ha engedték volna, hogy felszedjük a tárgyakat, utána pedig egy szép végső búcsú, valami felirat... Na de bakter, ne legyünk telhetetlenek! Kulcsos csörlő??? :-DDD Az a halálom lenne, valószínű!!! :-DDD OBigünknek pedig pussz!!, hogy ilyen lelkesen segít és támogat Téged a PoP3D megszerzésében! Akkor most az első néhány pályád lesz meg, ugyi? Clau lányommal nagy szeretettel várunk a Prince topikban!! :-)) És aztán csipkedd Magad, hogy utolérj minket! (Bár én nem haladok szédítő sebességgel, de nem is kell elkapkodni! :-)) "The Screen behind The Mirror" |
||
Jani2 | |||
2002.06.04 11:32:19 |
OBig:
Majd egyfolytában lesem a postást. Nagyon-nagyon köszönöm. Egyfolytában hálálkodom. :-))) Üdv. Jani |
||
OBig | |||
2002.06.03 18:38:37 |
Jani2: Holnap már hercegelhecc. :-) | ||
Jani2 | |||
2002.06.03 16:20:24 |
Petúnia: Gratula a befejezéshez, szerintem is nagyon szép ez a helyszin. A vége hogy tetszett?
Úgy látom, hogy jelentős forban lesztek hercegileg. Nekem a demó játszásánál az úszkálós résznél ment el a kedvem a perzsaszőnyegéktől. De csak mekkbarátkozok vele, ha OBig segít rajtam. :-)) Valami olyan gyanúfélét sejtek, hogy tanult barátunk beleolvasott az anyagmozgatás gépesítése c. alapműbe. Transzportnaja masína. (IceTea :-)) ) Petúnia ne keseredj el, mert van olyan csörlő is, amely kézi működtetésű, viszont ahhoz KULCS kell. :-DDD A D R Ó T K Ö T É L P Á L Y A C S Ú S Z D A nem papírszagú (mint ahogy írtad), hanem D R Ó T K Ö T É L P Á L Y A C S Ú S Z D A szagú. Ü. J. |
||
Petúnia | |||
2002.06.03 13:23:08 |
Clau:
Claum, köszönöm Neked is, de mint említettem volt korábban, nem vagyok büszke erre, legközelebb nem leszek ennyire lajhár!! :-)) IceTea: Előttem van az egész. Való igaz, hogy akkor ez NEM a D R Ó T K Ö T É L P Á L Y A C S Ú S Z D A !!! :-DDD Pussz a műszaki felvilágosításért!! (Kár, hogy színes ábra nincs, de azért elég szemléletes voltál így is! :-D) Akci: Egy nagy túróst!! :-)) Azzal sokkal gyorsabb leszek, egyrészt mert Clau lyááányom is velem jön (meg később Jani is), másrészt ott nincsenek secretek, harmadrészt az első 3-4 pályát már végigvittem régebben – na persze most újrakezdjük! :-) „The Screen behind The Mirror” |
||
akci | |||
2002.06.02 22:27:23 |
Petúnia:
gratulálok a befejéshez :) jövő nyárra a herceggel is végzel? :)) Akci |
||
IceTea | |||
2002.06.02 17:34:17 |
Petúnia, Jani2:
A csörlő részei: 1 db szerelvényház 1 db motor 1 db csiga-csigakerék-fogaskerék kombinációs áttétel 1 db kábeldob 1 tekercs drótkötél 1 db kampó a kötél végére "Jeget ne hozz, nálam mindig van" IceTea |
||
Clau | |||
2002.06.01 19:44:56 |
Petúnia:
Gratulálok! ((((ALLELÚJA!!;-DD)))) Ez megérdemel egy Te Deumot :-)) Clau "I'm up for a little heresy." |
||
Petúnia | |||
2002.06.01 14:29:19 |
Jani, Sys, TranSam:
Nos igen, télleg' nem lehet onnan kiugrani. Egyszer sikerült kapaszkodásból, akkor is a tüskékre estem. Na de mindegy, meglett végül minden, igaz a fejem vertem a falba majdnem, amikor megláttam, hogy milyen pofonegyszerű a megoldás!!! :-(( Sys, télleg' szép volt a csillagos ég! :-)) Lényeg a lényeg: valóban nagyon jó kis pálya volt, méltó befejezése a TR3-nak! :-) És akkor mostmár valóban: V É G E Z T E M. :-)) "The Screen behind The Mirror" |
||
TranSam | |||
2002.05.31 23:42:51 |
SYS:
Ha jól emlékszem, le lehet ugrani a tüskék közé valahogy, de a részletekre már nem emlékszem. Azt tudom, hogy azt hittem,hogy arra kell mennem, ezért többször is megpróbálkoztam vele. |
||
SYS | |||
2002.05.31 20:30:44 |
...a voice from the darkness.....
For Jani & Petúnia: Nem Jani, én ezt belekalkuláltam anno, lehet, hogy jeleztem is, csak túl homályosan. Tudom, hogy gáz van, ha az ember már használta a drótkötelet, mert még anno, mikor kikísérleteztem, hogy mi a jelentősége ennek a visszamenősdinek, jómagam is megakadtam ott. Mondjuk nagyon a részletekbe nem mentem bele már akkor sem, hiszen evidensnek tartottam, hogy ott, ha jól körülnéz valaki, mielőtt lecsúszna, biztos megtalálja a kulcsot. Egy nagyon hangulatos kis fülkerészben van, ahonnan ki lehet látni a hideg csillagos éjszakába... Petúniának viszont igaza lehet: én sem zárom ki, hogy oda lehet ugrani valahogyan a tüskék közé... Mindenesetre próbálgatni kell...ha meg nincs mentés, nagy kaland: legfeljebb megy az egész előlről. Úgysem oly' hosszú, és ha már tudjuk, mit kell tennünk, nagyon gyorsan fog menni... SYS "So many tombs...so little time...and the raiding never ends!" |
||
Jani2 | |||
2002.05.31 15:30:00 |
Petúnia: :-DD
Mékk gyorsan annyit, hogy a csörlőnek lehet drótkötele, de a D R Ó T K Ö T É L P Á L Y A C S Ú S Z D Ának nem lehet csörlője. :-DD Majd lesem a lefárasztott herceges topicot. Ü. J. |
||
Petúnia | |||
2002.05.31 14:08:50 |
Jani2:
:-DD Hát én is sejtettem, hogy ez nem éppen csörlő (még füstölögtem is azon pár percig, hogyha ez nem csörlő, akkor hogy nézhet ki a csörlő???! :-D) Na mindegy rosseb', ne vesszünk bele a részletekbe, legyen akkor D R Ó T K Ö T É L P Á L Y A C S Ú S Z D A, mondjuk ennek enyhén papírszaga van, konvencionális, de azé' YO!! :-D Szal' rácson felmászás? Nemigen van ám előttem ez a kis részlet, hogy hol van ott rács, de azért hálás köszönet a tanácsért, este meglesz! :-)) Hacsak nem jön közbe semmi (értsd tesómék nem szállják meg a házat), végzek vele ma éjjel, és holnaptól... PERZSIA!!! :-)) De hogyhogy nem lehet onnan leugrani, bakter?? Szerintem le lehet!! :-)) Amikor jártam ott, már a D R Ó T K Ö T É L P Á L Y A C S Ú S Z D Án való lecsúszás után, én mintha le tudtam volna jönni. Na mindegy, nem okoskodok, biztos Nektek van igazatok, csak újabban úgy tűnik, ilyen kötözködős korszakomban vagyok...!! :-))) Az tutter, hogy a Prince-szel kölcsönösen kifárasztjuk egymást, dehát még jó...!! :-P Na jó, ballagjunk akkor haza békésen, Mindenkinek pusza és kellemes 7végét!! :-)) "The Screen behind The Mirror" |
||
Jani2 | |||
2002.05.31 13:17:57 |
Petúnia:
:-DD Bizony, nem egészséges dolog égő fáklyával csaszlatni a könyvek között. Tűzoltó mekk sehol. Hacsak Lara a kulcs birtokában (:-)) nem hoz vizet a pince poshadt levéből. Csörlő :-DD Egyből látszik, hogy kiskegyed nem műszaki tanári pályát választott. Az a gyanúm, hotty a drótkötél csúzda képe lebegett szemeid előtt. Na pont erről van nagy ba szó. :-))) Mikor függeszkedve eljutunk ennek a lelőhelyére, akkor ugye bebúlyunk a szűk résen, de nem megyünk ám fel a "csörlő"-höz, hanam a jövetelünk irányába visszafordulva, felmászunk az egyébkény éppen ott leledző rácson. Igy eljutuk a kulcsot rejtő odúba. Cak 1 bibi van és ebben SYSel együtt tévedtünk. Mivel már használtad a csúzdát, így onnan már nem lehet kijutni. :-(( Tehát elő kell venned 1 régebbi mentést és újra kell játszani a drótköteles csúzdától, de már a kulcs birtokában. Az ismétlés a tudás Anyukája. :-DD Szegény daliás herceg rém fáradt lesz. Vagy fordítva? :-)) Üdv. Jani Hozzászólást szerkesztette: Jani2 - 2002.05.31 13:23 |
||
Petúnia | |||
2002.05.30 23:51:03 |
Clau:
Claum, Yol tetted, csak szegény Anyád mire eljut oda…! :-( Na nem baj, meglesz előbb-utóbb! :-) Jani: A fentiekből is látszik, hogy eredményt nemigen tudok prezentálni!! Na ja, megóvastam’ a Ham’-nél levőket… na mondom, ezzel aztán kint vagyunk a vízből! :-DD De hát télleg’ nem értem, hogy lehetek ilyen kretén! :-) Mászás, csimpaszkodás? Hát másztam össze-vissza megint, közben világítottam állandóan, csoda, hogy fel nem gyulladt az egész kóceráj! :-D (Ha már könyvespolcokon, feltehetőleg RÉGI könyvekEN kapaszkodok egy égő lámpával!! Ezt még mindig nem veszi be a gyomrom! :-) Ami a csimpaszkodást illeti, végülis hol lehet csimpaszkodni?? Csak ott fent, ahonnan a csörlő elejéhez jutunk el. Summa summárum: mostmár nem bírom sokáig idegekkel ezt, na! Az egésznek annyi az előnye, hogy megint találtam egy fence bugot. Mégpedig úgy, hogy mászok a könyvespolcon (ugyan hol másutt? :-) azon az oldalon, amelyiken az a hármas alakú csimpaszkodó van. A bal oldalsó szélén kell teljesen felfelé mászni, míg a kerítéshez nem érsz. Ott a szokásos felkapaszkodás – és átmegy a korláton. :-) A másik ott van, amikor jövünk ki azon az ajtón, amely a vizes medencétől vezet a központi terembe. A kerítés ezzel szemben levő csücskénél lehet átmenni, ha megfelelő a szög. A Prince-re nemcsak én, hanem Clau léányom is ráveti majd magát – Anyja Lánya…! :-DD Szal’ vigyázz, ha majd Te is csatlakozol, nem biztos, hogy Téged is be fog vállalni (mármint a Prince! :-), amit mondjuk nem is csodálok, a fenti tények tekintetében… :-P Na jó, szal’ közelebbi infókat kérnék a kolcsról’! :-) „The Screen behind The Mirror” |
||
Clau | |||
2002.05.30 20:05:34 |
A topic kész, remélem hamarosan használatba lesz véve :-) | ||
Jani2 | |||
2002.05.30 14:48:07 |
Petúnia:
Hamster vigigjátszás szövegét mindenképpen nézd meg, de minnél hamarabb. Nagyon szép és kedves gondolatok vannak leírva az All Hallowsal kapcs. Viszont a megoldásról nincs számodra hasznos infó, mert idézem: "többi részletére boruljon jótékony fátyol". :-))) A kulcs, eléggé el nem ítélhető módon (:-DD) olyan helyre van pozícionálva, ahol a figyelmet igen csak elvonja az ott lévő szerkezet. A mászást nem véletlenül írtam és még gondolj a csimpaszkodásra is. Annyit azért elárulok, hogy nem a tüzes résznél van, és lentről a kulcsot rejtő hely külső része látható. Ahol majdnem elhagytad a kulcsodat, nekem ilyen helyen esett már be tárgyam az ott lévő vízbe és ki kellett vennem. Pfúúújjjj :-DDDD A fence bugról én nem tudtam. Írd le pontosan OBignek. Az anti HoldCoros (:-D) végigjátszás ötlete nem rossz, bár végső soron ugyanaz, mintha nem használnálun el semmit. Szegény helyes herceg! Nem tudja, hogy mi vár rá, mikor ráveti magát a kiéhezett. :-DDD Megvárom OBig tanácsát és az után intézkedek hercegileg. Jó kulcsászkodást. Jani Hozzászólást szerkesztette: Jani2 - 2002.05.30 15:07 |
||
Petúnia | |||
2002.05.30 12:54:05 |
Clau:
Hát Mon Cher Enfant, akkor gratula mindenhez!! :-) (Úgy gondolom, amit már abszolváltál, az jeles lesz, igazam van? :-) PoP3D – na igen, Anyád még mindig a kolcs’ nyomában rohangál (amúgy ez valami betegség lehet, mert sosem találom a kulcsaimat, az előbb is majdnem elhagytam őket a vécében! :-DD), vagyis ha meglesz, talán befejezem az „All Hallows”-t is pénteken. Remélem, a 7végén már tudunk Perzsiázni! :-)) Különben OBigem, nekem sincsen mentésem, és, ahogy Clau írta, sem a Red Orb bevezető, sem a kezdő videó nem jön le, pedig korábban lejátszotta. Mi a hiba? Vagyis a hiba tutter az én készülékemben van, de hol? EscapePlayer kő’? Jani: Hát tegnap este majdnem több, mint 1 óráig rohangáltam keresztül-kasul, mászkáltam megkergült pók módjára a falon, de idáig semmi. (Különben nincs sok értelme sztem a könyvespolcokon való mászkálásnak – egyrészt ki látott még ilyet, másrészt máshogy is fel lehet jutni). Nem értem, hogy lehetek ennyire béna!!! Na azé’ ma este még keresek tovább, de ha nem, akkor megnézem Ham’-nél, bakter! Találkoztam különben egy fence buggal, ott a kerítés tövében, ezt biztos tudjátok Ti is. Jó is, mert megkönnyíti a bejutást ugye…! :-) Jajjj, még a fáklyákkal is spóroltok????!! :-D Télleg’, az lenne az igazi hardcore, hogy MINDENT el kell használni a végére! :-DD Igen-igen, a Prince gyün’ mindenképpen, már nagyon ki vagyok ám éhezve rá!! :-P Különben télleg’ nem rossz pasi, mit akarsz…?! :-D Ja igen, és szerintem is, a Prince kitárgyalása lehet az offtopicban, miért ne? „The Screen behind The Mirror” |
||
Clau | |||
2002.05.30 11:10:30 |
Jani2:
Már a címét is tudom, azt is, hová rakjam, csak mekkérdem Ham'-től, hogy lehet-é (nem lennék-e túl off?) Clau "I'm up for a little heresy." |
||
Clau | |||
2002.05.30 11:07:55 |
OBig:
Nem, legelőször sem adta be, pedig hagytam, hadd menjen, ha van mi. Akkor sem a RedOrb-os képernyő nem jött be, sem a TR2-nél a repcsis párbeszéd eleje. De mostmár mindkettő jó, sztem a gép hibája volt. Hozzászólást szerkesztette: Clau - 2002.05.30 11:10 |
||
OBig | |||
2002.05.29 16:49:05 |
Jani2: Ha beszerzésen gondolkocc, dobj meg egy méllel, mert ha nem eredetiben akarod, akkor ha nem jól másolják, csak a 4. pályáig tudsz vele elmenni. :-) | ||
OBig | |||
2002.05.29 16:46:38 |
Clau: Igen Clau, mert ha eccer már mentettél, és kihagytad a bevezető filmet, pölö eszképpel, többet már nem adja be. Érvényes ez Petre is. :-) | ||
Jani2 | |||
2002.05.29 16:43:52 |
Petúnia:
Remélem a küldött gyomot a mélyhűtőbe, az elefánt felé tetted. :-DD Lara mint a pókné, úgy tud 1es helyeken közlekedni. Pl. az egyik kapcsoló is elérhető így, ill. onnan energiavesztés nélkül vissza lehet jutni a talajszintre. Hát igazad van, igen hibrid ez a hely, de fő a jó helykihasználás. Én 1 kicsit már kapkodtam ennél a résznél, a kulcs ugyan mekkvolt, de a visszajutás a könyvtárba nehezebben ment. Láttam a pincéből kivezető ajtót, de a kapcsolóját már nehezebben találtam mekk. Fene abba a sötétbe. Persze köszönhetem a spórolásomnak, nem akartam fákját pazarolni. De, hogy mire fel spóroltam, azt mékk én sem értem. Lara is csak csóválta a fejét, én mekk bokán akartam e miatt rúgni Őkelmét. :-DD Mikor mekk visszajutottam, akkor meg az volt a baj! Mit is kezdjek ezzel a lehetőséggel? Mit is kell keresni? De aztán SYSsel mekkállapodtunk abban, hogy azért, hogyha a kulcsot elhagytam volna, akkor adva vagyon a mekkkeresési lehetőség. Na most Te itt jársz. Ha nem akarsz a corner oldalon egyébb okok (:-D) miatt kotorászni, akkor küldhetek mentést. Ja, a TR3G kívül a The Times kalandja is hátra van neked. Vagy mégiscsak a jóképű herceget választod. Még nem tudtam beszerezni egyéb okok miatt :-))) Clau: Hol lesz a herceges topic? Üdv. Jani |
||
Clau | |||
2002.05.29 15:28:02 |
Petúnia:
SZÉP VOLT, Anyám! :-)))) Mármint, hogy kész vagy. A POP3D meg jöhet, ma megírtuk a fő dogát, ami miatt egy hete kerülgettek a dilemmák, Zlotya (Zoli bácsi :-D) meg a föcit (amit pénteken írtunk volna) elhalasztotta jövő tanév elejére. Jó fej nagyon :-) Naszóval kezdhettyük! De az elején milyen princess-tánciról beszélsz? Nekem rögtön azzal kezdődik, hogy a szegény Hercegemet belökik a patkányodúba! Clau "I'm up for a little heresy." Hozzászólást szerkesztette: Clau - 2002.05.29 15:28 |
||
Petúnia | |||
2002.05.28 23:47:49 |
Jani:
Köszcsi a virágokat, betettem őket a hűtőbe!! :-D Akkor mászkálhatok a könyvespolcokon, mint egy pók? :-)) Különben visszatérni már visszatértem a könyvtárba (ami szerintem egy templombelső és egy könyvtár hibride, nem? :-), vagyis konstatáltam, hogy na, visszatértünk, kolcs’ meg sehol. De meglesz, csak ma este nem haladtam tovább, mert volt ER, aztán a Cindy – ne tudjátok meg, milyen kőkemény es ésta seńorita, még rólam is folyik a víz edzés közben, pedig nem vagyok pelenkás kezdő! :-) Oksi, sassintás „korner oldal”!! :-) A Prince-t pedig szerezd be minél gyorsabban, bakter, sztán’ gyüssz velünk! :-) „The Screen behind The Mirror” |
||
Jani2 | |||
2002.05.28 14:28:17 |
Petúnia:
Küldtem 1 csokor kézcsókmentes jégvirágot, remélem az öltöző rendben mekkkapta. :-DD Ezek a fránya kulcsok. Lara beadta a kulcsot? Remélem nem. Ha már lent vagy a pinecében, még akkor sincs minden elveszve, mert vissza lehet menni kisebb zűrök által a könyvtárba (hogy hogyan, az 1 ? :-DD), ahol egyes lexikonokon Lara vígan fel tud mászni. Korábban SYSszel a visszamanetel kérdésköréről többször gondolatot cseréltünk, amikor Te írtad is, hogy direkte nem olvasod el. SYS ugye bejött a tényálladék mi? Petúnia, lehet, hogy a helyszín végén kerek szemeket fogsz mereszteni, mivel a hívogató dolgok felfedezettlenek maradnak. Ebben az esetben látogasd meg a corner oldal vonatkozó részét. Csak homályosan ... :-DD Én első menetkor (ill. már régebben jártam itt) etty fél vitamint beadtam Larának intravénásan, de 1esek buzdítottak az ismétlésre. Jól tették. Mékk annyit a főellenséges részről, hogy régebben sokáig nem is fejeztem be, mert sajnáltam Larát. :-DD A /zsiai (perzsiai) herceget mékk nem szereztem be, de nem sokára változik a helyzet. Bár vívódok az Indivel is kezdésileg. :-)) SYS úgy látom sok hasonló vonás van gondolkozásmódunkban. :-)) Sajna nincs időm a levezető végelszámolásokat kimunkálni. Üdv. Jani |
||
Petúnia | |||
2002.05.27 23:41:59 |
iHola, Quiredos, Buenos Noches! :-)
Először is köszönet a gratulációért, a virágokat csak az öltözőmbe kérem, kézcsók nem szükséges… :-D Komolyra fordítva, valójában inkább szégyellhetném magam, hogy Impresszum tag létemre ennyi ideig húztam-nyúztam…!! Erre nincs mentség! :-( Egyetlen vigaszom az, hogy legalább ez egy olyan walktru’ a lá Petúnia volt, vagyis rekord lenne engem túlszárnyalni – amolyan negatív hárdkór…! :-) Na de télleg’ ott volt a baj, hogy túl sokat agyaltam a secretekkel, de hát ez egy rossz szokás és kész. :-) SYS-em, hogy szted túl sok a 48 medi?? Igaza van Janinak, legalábbis olyan értelemben, hogy én szívesen etetem az én Larámat, mert csak így egészséges és kész, meg minek cepelje? :-D Még így is van egy zsákkal, asszem’ 23 nagy és 24 kicsi. Indy #3: szégyen-nem szégyen, én a Végzet Templomát és az Uccsó’ Kereszteslovagot láttam most, amikor volt, de ezeket sem végig sajnos. Na mindegy, azért örülök, hogy nemcsak nekem ugrott be az üvegablakról az Indy #3. Komolyan SYS, az első pillantásom a padlóra esett (basszus Gyerekek, harapnak a szúnyogok!!), hogy ugyan ott van-é az X. :-) Csak ennyi…?? Mármint az „All Hallows”-magyarázat! Úgy értve, hogy semmi nem utal erre, játszódhatna akármikor. Mondjuk néhány cikkcakkos szájú töklámpást elhelyezhettek volna…! :-D Na jó, azé’ megnézem a záróvideót is természetesen, csak nem maradjon már ki! :-) OBigem, http://nekotozkodjvelembaktermerobigvereslesz.com !!! :-DD Jani, én is sokat csesztem el Willardnál, hogy egy csomót lőttem az elején. És ekkor még naívan azt hittem, hogy ki lehet lőni végleg egy idő után! Aztán nem tudtam, milyen technikával szedjem fel a köveket, meg eleinte azt sem tudtam, hogy akkor lő, amikor egy oldalra kerülünk vele… Áááhhh! Egy nagy szemét szívatás volt ez a Willardos final collision, de azért visszatekintve, tök jó, hogy ennyit kellett szenvedni az eredményért…! :-) No igen, POP3D jön. Néha nem árt egy kis változatosság, meg azért hagyom utána a Goldot, hogy TR-ből sosem legyen hiány. :-) De a POP3D-val mindenképpen várok péntekig, mert Clau „lyányommal” :-D ma úgy beszéltük, hogy mivel ge*ci dogák várnak rá a 7en, nem tud játszani. Nos, én megnyugtattam, hogy csak tanuljon nyugodtan, nélküle nem kezdem el. :-) Hát nem? Jani, amúgy van megoldás a problémádra: kezdd el Te is, amikor mi is, meg bárki, aki akarja, és így mehet tovább minden, ahogy eddig!! :-))) Na, még annyit, hogy továbbhaladtam közben. Megfigyuztátok, hogy a tüzes-vizes részhez való beugrásnak 2 módja is van? A csörlős, vagyis a köteles és simán át is lehet ugrani, kapaszkodással. Bár kétségkívül az előbbi a logikusabb, én először nem is vettem észre a kötelet, csak ma este. Meg nem tudtam, mi az értelme annak a csúszdának (amin mellesleg átcsúszdázhatunk a másik dimenzióba… :-D). Különben most hangyányit meg is akadtam, mert a nagy medencés teremből kimászva kell megint egy kolcs’, vagy valami. Na de majd az is meglesz! :-) Na mostmár mék’, mert megesznek a szúnyogok, bakter..!! :-( „The Screen behind The Mirror” |
||
SYS | |||
2002.05.27 18:07:15 |
...a voice from the darkness.....
"Mikor valamelyik TR rész végére érek, akkor olyan ürességi érzés kerít hatalmába. Miért van vége? Miért nics további folytatása? Most mit csináljak magammal? Afféle nálam, mint 1 komoly és sikeres vizsga utáni üresség, mert minden megváltozott." - Jani, ez bizony telitalálat! Én is pontosan így vagyok ezzel, 100%-ra átérzem, amit írtál! Jómagam ezen úgy próbálok segíteni, hogy kinyilatkoztatom, hogy végeztem, illetőleg leírom a tapasztalataimat - igen, ezért is vannak a Jelentések is -, minek utána már végre, nagy nehezen le tudom zárni az "aktát"... :) SYS "So many tombs...so little time...and the raiding never ends!" |
||
Jani2 | |||
2002.05.27 15:17:40 |
Petúnia:
Gratula a végigjátszáshoz. :-)) A főellenség engem is megizzasztott. Nekem a fő bajom az volt az elején, hogy túl sokáig lőttem őpókságát, közben az idő meg elketyegett. A billentyűzet meg nem is sejtette, hogy életveszélyben van. Mert haragra gerjedtem Lara bénaságán (:-DD), de izibe ám. :-)) Mikor valamelyik TR rész végére érek, akkor olyan ürességi érzés kerít hatalmába. Miért van vége? Miért nics további folytatása? Most mit csináljak magammal? Afféle nálam, mint 1 komoly és sikeres vizsga utáni üresség, mert minden megváltozott. Azokra meg rá se ránts, akik a Helath Packs Used adatait nyalogatják. :-D Fő az, hogy a kis ducika jóltáplált. Meg 1ébként sem hátrány, ha a nőnemű csak evésre használja a száját. Persze a szájzár se kutya. :-)) Viszont egyet nagyon sajnálok. A kardoskodó, ügető (mert az nem futás amit előad :-DD) perzsiai hercegféle lehengerelte a TRGoldot. Pedig fordítva kellene lennie. :-(( Így kinek fogunk homályos jó (?)tanácsokat adni? Semmi állóvíz felkavarás. :-)) OBig: Hogy tudott bemenni? Hát a szentek mekkszánták és lőn savegame. Üdv. Jani u.i.: A gépemben a proci ventilátora adta meg magát, így a túlmelegedés miatt a CPU alélt állapotba került. Gondoltam is, hogy az elefántot kikapom a hűtőből és be a fémdoboz. Az oldalára lyuk, tyúkbelek be-ki és mehet tovább a verkli. :-DD Hozzászólást szerkesztette: Jani2 - 2002.05.27 15:28 |
||
OBig | |||
2002.05.27 07:23:35 |
Petúnia: Én csak azt nem értem, hogy tudtál All Hallows-ba bemenni, ha nem volt meg az összes secret? :-))) | ||
SYS | |||
2002.05.27 06:50:41 |
...a voice from the darkness.....
Néhány megjegyzés... -IDEJE VOLT. Röviden és lakonikusan. :D És persze gratula! :) -A Statisztika tetszetős, így elsőre; szinte minden okay rajta; szép. De mi a frász az a 48 felhasznált medi?! Bakter... :))) -Én meg csak most láttam az Indy #3-at, és a könyvtárban, ahol keresgéltek, az üvegablakról rögtön az "All Hallows" jutott eszembe. Szal' visszafelé is működik, bizony! :))) Bár nem ide illik, de azért még megjegyezném, hogy az Indy #2-ben pedig a szertartás zajai/zenéi, szinte egy az egyben analógok a TR2 "Temple Of Xian"-jának végén lejátszódó "Bartoli a tőrt önnönmagába döfi" című jelenet zajaival/zanéivel. Persze e téren is Indy volt előbb, ezt el kell ismerni... :) -Miért "All Hallows"? Bakter, miért?! Mert Mindenszentek idején játszódik! Nem biztos, hogy éppen aznap, de legfeljebb +- 1-2 nap ráhibázással. Egyébként ki is lehet következtetni, hogy a TR3 Lara egy őszi kalandja: egyrészt pl. a "Lara's Home"-ban elég rozsdásak már a fák, de jobb példa ennél London, ami megint csak egy esős, szürke hétköznap estére emlékeztet... Sok mindent bele lehet persze látni, de alapvetően feltehetjük azt, hogy a TR3 október legvégén játszódik, s Lara csak hazaértekor fedezi fel hátizsákjában a Katedrális kulcsát, amit még Londonban gyűjtött be. S most használja is... -A záró FMV-t mindenképpen nézd meg, persze EscapePlayerrel - lehet játékból is, de kissé körülményesebb rábírni, hogy lejátssza -, ha másképp nem magy. De nem fogsz elájulni tőle. A TR-ek sosem a "végső nagy jutalmazásról" voltak híresek: bakter Pet', amennyit szenvedtél vele, az "All Hallows" sokkal de sokkal nagyobb jutalom, mint a záró FMV. Persze annak tartalmát nem árulom el, de ha elárulnám, kb. egy mondatban össze lehetne foglalni az egészet, sőt, ahogy most átgondoltam, akár még három szóban is, és pont... :) SYS "So many tombs...so little time...and the raiding never ends!" |
||
Petúnia | |||
2002.05.26 23:35:38 |
Kedveseim… BEVÉGEZTETETT.
Röviden és lakonikusan. Na ehhez mit szóltok??!! :-D Íme a FINAL STATISTICS Time Taken: 33:50:49 Secrets Found: 60 of 59 Kills: 483 Ammo Used: 16142 Hits: 13918 Helath Packs Used: 48.0 Distance Travelled: 103.23 km Hogy pontos legyek, még nincs egészen vége, mert az „All Hallows”-nak köbö a közepén járok, ami issszonyatosan tetszik!! :-)) Komolyan! Igazából ott akadt bennem a szufla, amikor beestem a könyvtárba (imádom a könyvtárakat, főleg az ilyen régieket!). Már persze ha könyvtár ez egyáltalán. Először az Indy (Uccsó’ kereszteslovag) jutott eszembe róla, talán az üvegablak miatt. De isszonyatosan jól néz ki, na! Most ott vagyok, hogy be fogok ugrani oda, ahonnan abba a tüzes-vizes járatba jutunk. Tök izgi, nagyon tetszik! Az ambientektől és a zenétől pedig olykor-olykor majdnem akkorát ugrottam a széken, mint egy béka… kicsit fíling, ugyi? :-D Visszatérve a főgame-re, hát Willarddal iszonyatosan sokat szenvedtem. Komolyan, 2 este, és ma majdnem 1,5 óra. Hát kénytelen voltam elolvasni Ham’-nél, hogy hogy kell kinyírni, mert magamtól igen béna voltam. Mondjuk így utólag visszatekintve még így is sokat bénáztam, mert csak az lett volna a lényeg, hogy a meteor túloldalán tartsuk, nem kell ott ugrálni előtte. :-( De azért még így is nagyon jó volt, meg izgi, annak ellenére, hogy iszonyatosan felidegelt nem egyszer! :-) Ugyi van záró FMV? Csak mert nekem az nem műxik, pedig eredeti a játék, Premier Collection-ös. Na majd EscapePlayerrel! Szal’ úgy számítok, hogy köbö a 7 közepére megleszek a Mindenszentekkel is (mondjuk eddig még nem derült ki, miért „All Hallows” :-), szal’ Claum, get ready for the PoP3D, és porold le a példányodat! :-))) Addig azé’ szétnézek a site-jukon, van-e esetleg valami szövegkönyv és hasonló. Ja és már előre: nem tom’, miért, de itt sem játssza le a videókat a gépem. Pedig régen lejátszotta!! Tudjátok, a kezdő jelenetet sem, amikor ott táncol a Princess, a Prince-t börtönbe vetik és hasonlók. Ehhez is EscapePlayer kell? Visszatérve: igaz, 11 hónap kellett, és az eleje lassan homályba vész, de azért GIANT volt a TR3!!! :-))) Asszem’ a TOPlistámon a TR5-tel holtversenyben a harmadik. :-) Jani, azé' remélem, a géped már nem döglődik sokáig, bakter! :-D „The Screen behind The Mirror” |
||
SYS | |||
2002.05.24 18:33:15 |
...a voice from the darkness.....
Tényleg Jani..."folyó hó 9"... Ehhe...hát nem mennek nekem ezek a hivatalos megfogalmazások! ;) Meg aztán - "A gépem döglődik, így mekkmenekültetek a hüjjjjjjeségeimtől." - eső után köpönyeg, "hihihi"! :))))) Petúnia, bingó! És akkor még ma meglesz! Illetve talán a hétvégén az egész, mert ami ezután jön, az már tényleg nem sok. Habár az "All Hallow"-szal még lehet, "elszüttyögsz" majd egy kicsit. :) De az sem vészes már... Ámbátor, lejjebb olvasván... :( Hát, én is jobbulást kívánok akkor az Öreg Szárcsinak! :) SYS "So many tombs...so little time...and the raiding never ends!" |
||
Jani2 | |||
2002.05.24 15:05:47 |
Petúnia:
A február 9-et SYS írta, én f. hó 9-ét írtam. :-)) A tesódnak gyógyulást kívánok. A gépem döglődik, így mekkmenekültetek a hüjjjjjjeségeimtől. :-) Üdv. Jani |
||
Petúnia | |||
2002.05.24 14:47:10 |
Jani, SYS:
Már látszik a fény az alagút végében!! :-DD Vagyis sokat gondolkodtam a problémán, elolvasva nagyböcsú tanácsaitokat. És már világos, hogy hol hagytam el a kolcsot' - a pocsolyás "alagsori" teremben! Szal' MA ÉJJEL (mostmár télleg', hacsak haza nem jönnek tesómék, de nem hiszem, mert tesóm eltörte a lábujját, szegény) szerintem abszolválni fogom végre a pályát. :-D Jani, február 9????????? Ez még előttem is hihetetlennek tűnik!! Hát nem igaz, hogy azóta vagyok Tinnosban!!!! Amúgy télleg' ott a gáz, hogy kevés az időm, csak este, sötétben szeretek játszani, de este már általában nagyon álmi vagyok, 7végén ha jönnek tesómék, nem tudok gépezni, pedig lenne rá időm... bla-bla-bla. Tom', ezeket át lehetne hidalni, csak olyan gyorsan eltelik az idő mindig! Na nem baj, mostmár gyorsan végzek ezzel, ígérem!! :-))) "The Screen behind The Mirror" |
||
Jani2 | |||
2002.05.24 08:54:52 |
SYS: :-)
Sokszor volt már, hogy visszalapoztam az időben, mert csak homályosan emlékeztem valamire. Ha homályosan kérték, akkor legyen kellően homályos. :-DD Petúnia a következőket írta anno: "Egy csomót agyaltam azon, mit kéne itt csinálni, de semmi kapcsoló nincs, amit meg kéne húzni, csak egy kulcslyuk ott az ajtónyitó kapcsolónál, de abba meg nincs kolcsom. Szal most mi lesz???? :-( " Most meg tologatja a kőtömböt. :-DD Már régebben leírtam a Néninek, hogy hol keresse a kulcsot (persze 1 picikét homályosan :-)) ), de azt is elfelejtete. Pedig a kulcs mellett a maszkok megszerzését közvetlenül megelőzően elmentél Petúnia. Az 1ik termet nem nézted meg alaposan, mert el voltál foglalva a rohanással 2. titkos felé. utánna vissza kellett volna menned. Mikor elösször jártam Larával itt, akkor a helyszin elején megtalált kulcsot nem használtam, mert nem is muszály, így megmaradt, és a végén 2 kulcsom volt. Teljesen kétségbeestem. :-)) Sys még annyit, hogy azt a C. B.-t én nem tudom megcsinálni, amit küldtél régebben (:-)) OBignek, hogy a kőtömb nélkül is el lehet jutni a titkoshoz. Verzió :-DD A következő rész igen húzós, én ott rontottam el az elején, hogy eggyel többet lőttem, és pont az az idő hiányzott a visszaérkezéshez. Üdv. Jani |
||
SYS | |||
2002.05.23 19:03:18 |
...a voice from the darkness.....
Jani, Te most olyan homályosan beszélsz, hogy még én sem értem. :) Bár azt hiszem, mégis tudom, miről van szó, csak nem vagyok 100%-ig biztos benne... :D Február 9-re (de nem pont akkor volt a Tali #6?) meg most nem néztem vissza...de poén, hogy már Te is utalgatsz itt visszafelé az időben... :))) Petúnia, a nagy kihagyások miatt sajnos elveszíted a fonalat. A maszkok ugye természetesen a helyükre valók, de aztán... Na, azt hiszem, erre gondolt Jani. Szóval a nagy fényt is el kell még zárnod, egy kulccsal (amit valószínűleg még korábban elhagytál, valahol)... Amennyiben itt tartasz, akkor ezen a szinten már csak kb. 5 perc teendőd van. A következő meg, ha van egy szabad órád, végig is vihető...csak rá kell jönnöd az elején a lényegre... * Sóhaj * :) Egyébként ebbe a "3. titokba" azért feltétlenül belekötnék egy kicsit. Na nem akarok nagyon kukacoskodni, mert most, ebben az esetben ez tényleg a 3., Petúnia végigjátszása szerint. De azért sose feledjük el, hogy a második és harmadik titok sorrendje felcserélődhet, attól függően, hogy a lengő bográcsoknál előbb jobbra vagy éppen balra megyünk! Ezért én pl. inkább a "hidas/híd alatti", ill. a "tologatós/kockás/kőtömbös" titok elnevezéseket szoktam használni... :) Persze ez most tényleg csak szőrszálhasogatás, de azért jó tudni a dologról... Egyébként most úgy gondolom, hogy mindegy a sorrend: a darazsakkal kapcsolatban pl. nem hiszem, hogy számítana. Tehát pl. a Föld termében akkor is helyesen kell jönnie a mocsárban az 5 darázsnak, ha előbb inkább az "Uli Key"-ért megyünk, tehát balra a bográcsoktól. Nem hiszem, hogy azokat a darazsakat ez befolyásolná. Sokkal inkább az, hogy korábban adott helyeken mindig teljesen megtisztítottuk-e a fészkeket, vagy sem. Ugyanis, ha egy fészek aktív, és jönnek belőle a darazsak, akkor esetleg a szint más pontjain nem fognak addig jönni, míg ez az előző fészek aktív. Éppen ez volt a poén a 95 "Kills"-nél is, ahol először is elértük az egyéni 90-et, de mégis...a tüzes bográcsoknál csak ezek után jött ki az az 5 darázs, amit még a "híd alatti" titok megszerzésekor triggereltünk újra, mert muszáj volt, mivel az út arra vezetett. Szóval az az 5 darázs mégsem jött egészen addig, míg a pocsolyás terem darazsait mind meg nem öltük. Na, ezzel a bekezdéssel tulajdonképpen most azt akartam mondani, hogy ezeket az anomáliákat ki lehet használni... SYS "So many tombs...so little time...and the raiding never ends!" Hozzászólást szerkesztette: SYS - 2002.05.23 19:04 |
||
Jani2 | |||
2002.05.23 15:51:48 |
Petúnia:
Ja még annyit, hogy a továbbjutással kapcs. pont Te már feszegetted a f. hó 9-i hozzászólásodban a lényeget. A feledés homájába került ezek szerint. Csak nem elkapott tanulásilag a kiselefánt efektus? :-DDD |
||
Jani2 | |||
2002.05.23 15:14:43 |
Petúnia:
A 3. titkosnál leesett követ a titkoshely járatához való felmászás miatt odébb kell tolni (gondolom észrevetted :-DDD). Ha ezen felül még tologatni akarod, akkor tologassad. Egészségedre. Mekk telik az idő is. :-DDDDDDD Arra gondolj, amit írtam előbb. Mit is találtunk/vettünk fel/használtunk a helyszin legelején?? Ha eszedbe jutott, akkor utánna gondolj vízre. Üdv. Jani |
||
Petúnia | |||
2002.05.23 14:24:02 |
Jani2:
Erre mondom én azt, hogy "egyre közeledünk a lényeghez"! :-DD Na de így a YO, majd agyalok még rajta, vagyis folytatom az agyalást... Pedig az a kő csak nem véletlenül tologatható, hánnem'? :-) A 3. titkos számomra is nagy élmény volt - igaz, kicsit segítettetek, vagyis hogy a Föld Termében be kell menni oda alulra is. KING volt! :-) "The Screen behind The Mirror" |
||
Jani2 | |||
2002.05.23 10:10:21 |
Petúnia:
Csak homályosan. :-D Korábban már írtam neked erről, de azzal már az archeológusok foglalkoznak. :-)) Szóval mintha úgy látnám, hogy túlkomplikálod. Csak egyszerűen ... :-DD Meg mintha valamihez valamit nam találtál volna mekk, pedig a közelben van, nem a helyszín elején. Bár ott is volt ugyanilyen. :-DDD Gratula a 3. titkoshoz. :-)) Üdv. Jani Hozzászólást szerkesztette: Jani2 - 2002.05.23 10:12 |
||
Petúnia | |||
2002.05.22 23:03:53 |
Hát Kedveseim… hiszitek vagy nem, de Pet’ néni végre folytatta ott, ahol abbahagyta! :-) Nem vicc, hogy már komolyan nem emlékeztem, hol hagytam abba köbö 2-3 héttel ezelőtt! Aztán a homlokomra csapva obszerváltam, hogy „hát persze, a maszkoknál!” :-)
Szal’ elölről kezdtem a Föld Termét, gyorsan meghúztam a 3. secret kapcsolóját, aztán tűztem vissza, mert már megint kezdtem rosszul lenni a rázkódástól! :-) (Még mindig szédülök egy kicsit, pedig télleg’ nem voltam ott sokáig!) Aztán 3. secretet nagy örömmel magamévá tettem (:-D), és itt megálltam. Vagyis rendben van, tologatható a nagy kocka, de hogy műxenek végül a maszkos szobrok? Mert az tutter, hogy nem hejába tologatható a tömb. Na de gondoltam, majd megálmodom a megoldást, egyelőre ne áruljátok el, homályos célozgatás max.! :-)) Mostmár valóban igyexem befejezni napokon belül, bakter…!! :-))) Most pedig vacsi! :-) „The Screen behind The Mirror” |
||
SYS | |||
2002.05.22 19:55:54 |
...a voice from the darkness.....
Tagolatlansághoz: ehh, én is mindig így vagyok vele! :D És 4 TR1: Meglátod Clau, úgy lesz, én biztos vagyok benne! Lara mindent megtesz majd, hogy úgy legyen... :) SYS "So many tombs...so little time...and the raiding never ends!" |
||
Clau | |||
2002.05.22 15:09:38 |
SYS:
A tagolatlanságról: megértettem, csak egyszerűen olyan röhejes volt így első olvasásra, hogy nem bírtam megállni :-DDD TR1-véleményről: MEGLÁTJUK! :-) (De nagy valószínűséggel igazad lesz) Clau "I'm up for a little heresy." |
||
SYS | |||
2002.05.21 20:25:04 |
...a voice from the darkness.....
Iron', sajnos ez a "progresszivitás-elmélet" a gyakorlatban is megmutatkozik. Például éppen innen a Fórumról is tudnék idézni, mert bizony volt, aki anno azt mondta, hogy a TR4 után egyszerűen már nem kell neki a TR2, a TR1 meg aztán pláne nem. No meg egyik haverom is éppen így áll hozzá: a TR4-et lelkesen végigvitte tavaly előtt nyáron, de már a TR3-tól lefelé semmi nem kell neki, csak a TR5, de azzal is bizonytalan, mert ugye azt meg a drága gámer cikkírók alaposan lehúzták... Bizony too bad, ha valaki nem hagyatkozik a saját tapasztalataira is! Tökéletesen igazad van: a külcsín nem minden! Nem ám, és messze nem ám! Örülök, hogy Te is így látod, bár ezt tudtam is: ha a Rajongók csak a külcsínt néznék, szerintem még ez az Oldal sem jött volna létre. Ezt nekem kell a legkevésbé említened, mert én pl. visszamentem a TRGBC-kre is, amiknek a grafikájáról nem is nagyon akarok beszélni...csak annyit, hogy 2D-s, és pixeles (ez utóbbin szerencsére különféle szűrők segítenek már, de ez emu-függő). :) Ezekkel megint sokan úgy voltak, hogy éppen a "randaságuk" miatt nem mentek rájuk vissza. És a poén az, hogy itt még az atmoszféra is jóval gyatrább, bár a TRGBC2-ben már igen jól kezdtek ügyeskedni a Készítők... Tehát a lényeg: "atmoszféra, azaz hangulat, de"...de ez még mindig nem minden! Jómagam tudok két dolgot, ami még ezeknél is fontosabb, legalábbis számomra: a TÖRTÉNET és LARA CROFT. Mert a TR-ek szólnak Valakiről...és "azért játszunk, hogy megérthessük a történetet". Amikor belefogok egy-egy részbe, égek a vágytól, hogy megtudjam, mi történt ezúttal kedvenc Hősőnkkel, miken ment keresztül, merre járt, miket fedezett fel, miket akciózott, és a többi... A TRGBC-részekbe is éppen ezért KELL belefogni: mert aki azokat nem ismeri, az lemarad Lara két HIVATALOS kalandjáról...és SZVSZ sokat veszít (főleg a 2. résznél)! Nálam talán valami ilyesmi lehet a sorrend: 1. Lara Croft and Her adventures... És mindaz, ami ezek mögött van, és ide tartozik! 2. Atmoszféra/hangulat, felfedezések, stb. 3. GamePlay... ... És a külcsín valahol a legvégén kullog... :) Persze ez csak az én személyes priorításom, ez mindenkinél más lehet. De azt is tudom, hogy aki nem érti a sztorit, az általában előbb-utóbb félbeszakítja a játékot, és inkább utánanéz, hogy miről is szól, amivel játszik. Akiket itt Zegen személyesen ismerek, és végigvitték bármely részt, mind így jártak: pl. egy haver elkezdte a TR4-et, aztán úgy Alexandriánál elkezdett kutatni az után, hogy ki az a Seth, miért is van baj, miket beszélt Lara Jeannal, stb. Én biztos vagyok benne, hogy egy igazi Rajongó ismeri az egyes részek történeteit is, és Mindenkit érdekel, hogy mi történt és mi fog történni Larával. Talán sokan nem is vallják be, de talán tényleg ez a dolog a "legfontosabb". Teljesen mindegy, hogy Lara milyen grafikai felbontásban fut...ez biztos. De számomra tényleg az a legfontosabb, hogy mi történik Vele: ha nem enne egy kerek történet, és nem lenne egy olyan erős központi karakter, akibe én anno beleszerettem egy bizonytalan kérdés után, mikor láttam, mit művelt...nos, akkor ma biztos, hogy nem lennék itt, és biztos, hogy nem lenne a kedvencem éppen ez a játék... S mindez mindannak ellenére, hogy amúgy ÉVEK ÓTA (kb. azóta, mióta PC-m lett, azaz 1997-től), egyáltalán nem játszom már számítógépes játékokkal, mert én már "kinőttem" abból a korszakomból... De ez mégis megbolondít...igaz, én nem is tekintem játéknak...annál nekem ez az egész már sokkal de sokkal többet jelent... SYS "So many tombs...so little time...and the raiding never ends!" |
||
SYS | |||
2002.05.21 19:41:32 |
...a voice from the darkness.....
Clau, a véleményed természetesen a sajátod, egyet ugyan nem értek vele (kis részben azért igen), de el tudom fogadni. Mondjuk az már egy más kérdés - hitelesség és objektivitás szempontjából -, hogy ki és mi alapján mond véleményt, és miről, és főleg mennyi tapasztalat után... ;) Főleg azt akarom csak ezzel mondani Clau, hogy a véleményed még bőven fog változni: 5-6 végigvitel után már más lesz a hozzáállásod. Ez amolyan első benyomás-féle csak: hát, nem túl jó, de én remélem, hogy fog még változni, pozitív irányba... :) Még csak annyit mondok a "NEM TUDOM"-os bekezdésedre, hogy na éppen ezért nem szabad elsőre ilyen messzemenő következtetéseket levonni, mint amiket levontál. Tudod, hogy van a mondás: "ne ítélj elsőre"...hey, mekkora közhely! :) Ha már sokadikra viszed majd végig az összes részt, másképp fogsz vélekedni ezekről a dolgokról. Majd möglátod... :) Azt pedig megértem, hogy elsőre türelmetlen vagy: bevallom, én már megfeledkeztem erről az érzésről, de anno tényleg, velem is így volt... :) De tényleg: olyannyira így, hogy pl. a legelső TR2Gold-os végigjátszásomkor először csalásokkal végigugráltam a szinteken, belenéztem mindegyik elejébe, aztán persze elkezdtem újra...de akkor meg annyira kapkodtam, hogy állandóan meghalasztottam Larát. Egyszerűen annyira türelmetlenül vártam már a következő eseményeket, hogy még! Szal' ezért tényleg maxima respekt Neked... A tagolatlanságról: először is :D; másodszor pedig Édesanyám nem szokta olvasni a Fórumot :))); harmadszor meg akkor megnyugodtam... ;) Amúgy meg nem kell mindenre válaszolni, Clau: ez is csupán egy amolyan "költői kérdés" volt...csak ironizáltam saját magammal (de úgy tűnik, már megint túl burkoltan, ehh)... :) SYS "So many tombs...so little time...and the raiding never ends!" Hozzászólást szerkesztette: SYS - 2002.05.21 19:57 Hozzászólást szerkesztette: SYS - 2002.05.21 20:25 |
||
Clau | |||
2002.05.17 18:35:10 |
SYS:
A hazudásról: javítok: szoktam (elég sűrűn), de nem itt. A heti témáról: kibeszéltem már a magam részéről, hozzáteszem Pet' néninek, hogy igen, a Cistern pálya jó is volt, csak példának hoztam fel, ami nem azt jelenti, hogy nem szeretem. És épp az a bajom, hogy NEM TUDOM első végigjátszásra, hova kell menni, többször is megnézek egy helyet, ami persze fölösleges, és amikor huszadjára is visszamegyek, mert látni véltem ott valamit, és mégegyszer le kell menni pár kilométert, és már inkább haladnék, mert a játékidőm véges, akkor kicsit pipa tudok lenni, gondolom, ez érthető. És a véleményem tartom :-)) A tagolatlanságról: először is egy nagy röhögős szmájli :-DD Másodszor: "Ejnye, fiam!" Harmadszor: Semmi baj, legalább kevesebbnek tűnik ;-DD Clau "I'm up for a little heresy." |
||
Petúnia | |||
2002.05.16 14:56:52 |
Clau, SYS, Iron:
Én egyetértek mindenben, csak annyi kérdésem lenne, hogy miért baj az, hogy sokat kell mászkálni egy akármi viszonylag egyszerűnek tűnő megszerzése miatt?? Én még ezt is élvezem, habár időigényes... Dehát TR, nem? :-)) Claum, a ciszternát amúgy én IMÁDTAM!!!! :-) Még emléxem, mennyit szerencsétlenkedtem ott, vagyis napokig ott dekkoltam (majdnem 3-4 órát játszottam vele naponta, boldog békeidők! :-)), és minden éjjel fürdés közben azt figyeltem, mikor nőnek már úszóhártyák az ujjaim közé... :-DDD Mondjuk való igaz, hogy ha az ember nem pelenkás kezdő, gyorsabban végez vele, de így is nagyon jó volt! "The Screen behind The Mirror" |
||
Ironman | |||
2002.05.16 08:22:24 |
SYS:
Van a TR progresszivitás-elméletedben valami, tény. Tehát ha vk. a 4-gyel kezdi, feltehetőleg "elborzad" az 1 grafikájától ... de a külcsín nem minden ! Jómagam a 2-essel indultam, ami MÁR gyengén hazavágta az 1-es grafikáját, megjelenését ... és mégis: utána, az oridzsi lenyomatalakor szinte még jobban halálra izgultam a kis agyam, mint a 2-nél, grafika ide vagy oda ... ...szóval a lényeg: atmoszféra, azaz hangulat, de 1000L !! :-) Itt parkolok ! Iron |
||
SYS | |||
2002.05.15 20:54:48 |
...a voice from the darkness.....
Igenis rossz példa, és ezt az összes rész nagyfokú ismeretében tartom is. :) Meg összehasonlítási alapom is van bőven, hiszen éppen most végeztem a TR3+Gold "duállal", és ugye anno a TR1-gyel keztem ezt is...tehát sorban haladok, és látom a tendenciákat, nomeg egyik rész sem elsőre megy már. Az egyik fő tendencia pedig a Trilógiában éppen a szintek méretének és a tennivalók mennyiségének folyamatos bővülése. Nézd meg a Részletes Jelentésemet a TR1-HC-re vonatkozóan, és az időeredményeket: a Colosseumot nevetséges idő alatt végig lehet vinni, és a Ciszternát is, ha tudod, mit és merre kell tenni-venni...persze mindezt teljesen maximális statisztika mellett, úgy, hogy szinte minden lyukba belenézel, még úgy is, ha tudod, hogy nincs ott semmi, és minden "pickupot" felveszel. Aztán majd nézd meg a napokban még csak készülődő TR3-HC Jelentést, és nézd meg ott is az időket...na, itt már gondot okoz a szintek bődületes mérete és a rengeteg felesleges járkálás. ;) Mondom...már csak a szintek mérete is döntő: a TR1-es szintek még az akkori technológia miatt sem lehettek igazán nagyobbak...a TR3-as szintek pedig már ezeknek 4-5-szörösei is akár. Eleve már ez, és, hogy kevesebb a tennivaló, a fegyverek, a mozgás...ezek mind-mind rövidítik az időt és könnyítik a játékmenetet. Na de, mintha mindezt már az előzőben is leírtam volna, úgyhogy nem ismétlem magam továb... :) Azért még csak annyit mondok, hogy ez a felesleges ugra-bugra, lóti-futi és mászkálósdi MINDEN TR-ben benne van, hiszen hát, ha elsőre játszod végig, mindig el fogsz akadni, és kizárt, hogy elsőre mindig megtaláld a helyes utat...elvégre is egyikünk sem Lara Croft... ;) Meg azért mondjuk kíváncsi lennék rá, hogy a TR3-at hány nap alatt vitted végig, meg a TR1-et hány nap alatt... Én sem TR-ezek éjjel-nappal, de pl. 2000-ben a TR1 kevesebb mint egy hetembe került, míg a TR3 három hetembe... Az lehetséges, sőt biztos, hogy a TR1-ben is vannak "felesleges töltelék-szaladgálások", meg "sok hűhó szinte semmiér'", és így a példáid tulajdonképpen jók is, bár mint mondottam, bárhol érvényesek. Azonban ha mindezt a TR3-mal állítjuk szembe, akkor a példák már nem jók, mert a TR3-ban mindez mégis sokkal általánosabb. Szerintem játszd végig egymás után a TR1-et és a TR3-at, és érezni fogod. A TR3-as dolgok azért mehettek könnyen, mert szinte semmi feladvány nem volt bennük...semmi, ami különösebb szürkeállomány-erőltetést igényelne. Na de a TR1! Az éppen ebben volt a király...ott már az agyat is erőltetni kellett kissé, mert lehet, hogy az orrunk előtt volt a cél, de a megoldás... Szal' 1-1 nehezebb feladvány kivitelezése sokszor hosszabb időt vesz igénybe, mint sok-sok TR3-as mászkálás, ahol előbb-utóbb biztos meglesz a megoldás még akkor is, ha tényleg nem gondolkodunk semmit... Én még mindig azt gondolom, hogy a TR1-gyel az a baj, hogy aki a TR3-TR4 után kipróbálja az erőművén, annak ez az első rész már óriási visszalépés szinte minden tekintetben - ami bizony igaz is - és egyszerűen nem tudja már élvezni. Viszont...bármilyen gépen is próbáltad...ha ezzel a résszel kezdted volna, és folyamatosan haladtál volna előre...biztos vagyok benne, hogy egész mást mondanál. :) (Fujj, de folyamatos és egybefüggő lett a fenti...de franc se tudja, most hol kellett volna tagolásznom. :D) Hogy szoktál-e hazudni? Hát, a csatis smiley-id után nem tudom, mit gondoljak! ;) :))) Vagy ez a dolog a jobbik énedre hajlik? :) SYS "So many tombs...so little time...and the raiding never ends!" |
||
Clau | |||
2002.05.15 20:14:22 |
SYS:
Hát ezt nem bírom ki...:-DDDD "inkább kínosan ügyel minden neszre, zörejre" Ja-ja! :-) TR1-ben vannak Ambientek..télleg, bakter, most ugrik be :-D, de nagyon haloványan. De ami a meséket illeti: szoktam én hazudni? Egyrészt. Másrészt pedig a TR2-t is úgy játszottam először, hogy semmit nem hallottam, se a párbeszédeket (csak ha egészen felhangosítottam), se a háttérzenét, se semmit, csak lépteket, pisztolylövést, szóval zenén kívül szinte mindent. Ezt a rossz beállításnak köszönhettem. Fogalmam se volt pölö, hogy amit Ham'-től kaptam CD-n hol lehetnek a játékban a TR2-Long Theme-jének a fél hanganyaga..mivel nem hallottam. De nem igazán zavart, csak mentem, eszembe sem jutott, hogy hangjának is kéne lennie...aztán, most, hogy újra feltelepítettem a TR2-t, és hallotam mindent, örültem neki nagyon, persze. Ennyit tehát erről. Rossz példa? És a Colosseum? És a ciszternák? Ezek rengeteg időt igényeltek; mászka fel, ott nincs semmi, mászka le, úszka ide, oda, kapcsoló, a főteremben a legfelső ajtó nyitódik, kiderül, nem tudok felmenni...20 perc múlva kiderül, hogy mégis... A Colosseumban is kábé hasonló volt a cirkusz. Ott a lelátókon szaladgáltam jó sokáig, míg végre világossá vált, mi van hol, és hova érdemes menni. Ami a TR3-at illeti..rossz példák..pont ezeket élveztem..és aránylag könnyen mentek :-DD Viszont poén, Thor termében (nem is görög isten, nem értem, hogy került oda [germán isten]) a kalapáccsal fogalmam se volt, mit kell csinálni :-D Ami azt ileti: a TR3-at és a TR1-et is csak egyszer-egyszer játszottam végig. Igaz, sietve. De megígérem, a következő TR-es végigjátszásban felelevenítem a Scion-kalandot ;-)) Clau "I'm up for a little heresy." |
||
Clau | |||
2002.05.15 19:31:44 |
Jani2:
Nekem már régóta nem hozzák vissza a hozzászólást az említett gombok, "biztonsági okokból" :-(( |
||
Jani2 | |||
2002.05.14 15:15:37 |
SYS:
Megint nagyot alkottál. Még csak annyit, hogy a tudat alatti vonzódást az is elősegíti szerintem, hogy Lara alapállapotban céltudatosan szalad és nem ámolyog, mekk kószál csámpás járással. (És megvan a magához való esze. Meg visszapofázik, hogy No :-DDD) "csillagász-ártalom" :-DD Petúnia: A mesternek kétszer örül az ember, 1szer mikor mekkjön másdszor, mikor elmegy. A festés az leányállom? Üdv. Jani |
||
Petúnia | |||
2002.05.14 14:47:23 |
Hát Claum, mindezek után mit lehet a témához hozzátenni?? :-)) Jáccá' bőszen a TR1-gyel is! :-)))
Különben Kedveseim, bocsesz hogy már megint napok semmit nem haladtam a Tinnosban, de festés van nálunk abban a szobában, ahol a gép van, és Pet' néninek nemigen van kedve gázmaszkban TR-ezni. :-))) Arra viszont jó, hogy már 3 napja a PetuniaSmiley-n dolgozok esténként... majd meglátjátok, milyen GRANDIÓZUS lesz!!! :-)))) Különben már csak a haja hiányzik, nem egyszerű megrajzolni... :-)) Amint lezajlik ez a ceremónia, természetesen folytatom ott, ahol abbahagytam! :-) (Télleg' meglesz az évforduló... :-D) "The Screen behind The Mirror" |
||
SYS | |||
2002.05.13 19:36:03 |
...a voice from the darkness.....
A hozzászólások eltűnése esetében jómagam is csak dícsérem a Freeweb-Team-et, amiért megalkották ezt az ostoba időkorlát-dolgot... A TR1-et szerintem már csak az tudja igazán értékelni, akkor még olyan gépen, és ezzel kezdte. Bizony Jani, a TR1 anno STÍLUSTEREMTŐ játék volt: a "3rd Person Action-Adventure" - helyesen rövidítve "3rdPAA", lustábbaknak meg "TPS" :) -, vagyis a "harmadik személyű akció-kaland" megteremtője, amely ma is virágzik, és talán ez a legtermékenyebb irányzat a számítógépes játékok világában. A TR1 volt az ELSŐ ilyen játék, ami 1996 végén a piacon megjelent, habár a "Deathtrap Dungeon" - szintén EIDOS - című játékot is nagyjáből vele egyidőben fejlesztették, talán csak egy kicsit később, ill. csak jóval a TR1 után került piacra. A TR1 után jövő 3rdPAA-k - Drakan, Heretic II., FAKK2, Indy, stb. - már mind-mind csupán jobb-rosszabb "klónoknak" tekinthetők...van amiben jobbak, van amiben nem...de már nem az elsők, hanem csak a második, harmadik, negyedik, stb. számú játékok a sorban...s persze minden híresztelés ellenére Lara a saját stílusán belül még ma is Királynő, nem sikerült Őt letaszítania sem Rynn-nek, sem Julie-nak, sem Indynek... Stílusosan úgy mondanám, hogy Lara csatákat vesztett ugyan, de a háborút még mindig nem, és SZVSZ nem is fogja talán soha. Kijött még néhány "3rdPAA", amely már az "intellektuálisabb" kategóriába tartozik - Outcast, Omikron, Metal Gear Solid -, de ezek meg már végképp nem mérhetők össze a TR-rel...sokkal minőségibbek, és valahogy sokkal többről is szólnak, mint szimplán "akció-kaland"...tényleg nagyon komoly alkotások... Nade visszatérve... Bizony, anno a Doom és társai után nekem is egy igazi csoda volt a TR1! Hogy miért? Ezt csak azok érthetik meg, akik még azokon a játékokon "nőttek fel", és mikor a kezükbe vehették a TR1-et, azonnal látták azt a bizonyos "fényévnyi" - hmm, csillagász-ártalom? :) - előrelépést, amiről Jani is beszélt... Megjegyzem, hogy a gameplay és az új nézet mellett még nagyon fontos újdonságnak számított akkoriban az erős központi NŐI főszereplő, az ambientek, a teljesen filmszerű bejátszások, no és a kerek kerettörténet is... A TR1 igazi klasszikus, amely annak idején az egész számítógépes játékvilágot fenekestül felforgatta, és az a legenyhébb kifejezés rá, hogy "felkavarta az állóvizet"... A TR1 1996-ban az Év Játéka címet is elnyerte, teljesen megérdemelten. De mindezt ma már tényleg csak azok tudják igazán értékelni, akik ezt a dolgot anno megélték, és ezzel a résszel indultak, még a 3D-s játékok születésének hajnalán... Clau, csak néhány dolog... A TR1-ben VANNAK ambientek: ezek a játék közben folyamatosan hallható környezeti és atmoszférikus zajok, melyeknek különösen nagy a jelentőségük, hangulatkeltést illetően. Továbbá a TR2-től jöttek még ezekhez a különböző zenei bejátszások, amelyek ugyanezt a célt szolgálják, de túlmenve a "szimpla" hangulatkeltésen, néhol felpörgetik az akciót és az adrenalint, néhol félelmet keltenek, no és persze biztosítják a változatosságot is, hogy tényleg "ne unatkozzunk" játék közben. A TR1-ből így utólag nagyon hiányoznak ezek az utóbbi dolgok...tényleg fárasztó lehet sokáig hallgatni pl. a szélzúgást, amit max. 1-1 ajtónyitás, pisztolylövés, vagy valamely ellenfél hangja, no és persze Lara léptei törnek meg, időnként... De hát sírrablás közben az ember nem nagyon hallgat zenét...inkább kínosan ügyel minden neszre, zörejre... :) Az "itt a kulcs, ott a kapcsoló jeligével mérföldeket kell mászkálni" megközelítés nagyon rossz példa volt, éppen a TR1-re, mert általában éppen erre a részre igaz a legkevésbé ez a dolog, pláne, ha a TR3-hoz viszonyítunk. Csak vess össze egy TR1-es és egy TR3-as szintet...a TR1-es szintek bizony töredékei a TR3-as szinteknek, egyrészt. Másrészt a TR1-es szintekben sokkal de sokkal kevesebb a tennivaló, mint akár egy "átlagos" TR3-as szint esetében. Eleve a lehetőségek száma is kevesebb, hiszen kevesebb mozgáskombináció, kevesebb tárgy, és persze jóval kevesebb fegyver is áll csupán a rendelkezésünkre... Míg a TR1-ben a fel általában "egyértelműek" - pl. belépsz Thor Termébe és tudod, mit kell tenned a kalapáccsal, és a cél is ugyanitt van -, addig a TR3-ban bizony olyan kisze-kuszák a helyszínek, hogy rendesen el lehet tévedni rajtuk, és ha rossz irányba indulsz, tényleg sokáig nem lesz meg a megoldás. Jó példa ez utóbbira kapásból London - pl. Aldvych-ben aztán tényleg mérföldeket kell futkosni az 1 pennyssel a jegypénztárig, majd a jeggyel a jegykezelőig...no és még közben akad más dolgunk is (pl. a két "Solomon's Key", és egyéb mulatságok) -, Nevada - különösen az Area 51, ahol az UFO-tól még vissza kell mászni kilőni a rakétát is -, vagy éppen Lost City Of Tinnos (ez utóbbihoz még érveket sem mondok ;) )... A TR3 tele van oriási méretű helyszínekkel, és rengeteget kell futkosni ide-oda...van, hogy a szint végéről a szint legelejére. Ez az effektus leginkább ebben a részben jelentkezett, ezért is váltottak a Készítők, mikor a TR4-ben a szinteket és a feladványokat egyértelműbbé tették, és nem csináltak felesleges sallangokat. A TR1-ben is voltak persze kavarások, de már csak a szintek a TR3-hoz képest jóval csekélyebb mérete miatt is, nem ütköztek ki igazán: a játékos általában mindig új ellenfelekkel és tennivalókkal találta szembe magát... Még egy érv, csupán a dolog egy újabb szempontból való szemléltetésére: a tennivalók folyamatos végzése mellett, ha másra nem figyelünk, és ha nem sietünk ész nélkül...míg 1-1 átlagos TR1-es szint max. 30-40 perc, és még a leghosszabbak - pl. Mídász Palotája vagy Atlantis - sem haladják túl az egy órát, vagy max. csak 10-15 perccel, addig 1-1 átlagos TR3-as szint is min. 40-50 perc, de pl. ez Tinnos esetében felmehet akár 2 egész órára is... Összességében egy TR1-es végigjátszás akár ötöde-hatoda is lehet egy TR3-as végigjátszásnak... Egy megállapítás...szerintem még nem játszottál elég sokat a TR1-el Clau, és talán ezért lehetsz kissé még bizonytalan ama részt illetően, habár valóban csak ilyen kis dolgokban. A TR3 jobban megy, talán többször is érintetted. Hidd el, miután a TR1-et már 2-3-szor végigjátszod, Te is látni fogod, hogy az egész sokkal egyszerűbb és tisztább, s nem annyira összekuszált, mint a TR3... Az meg, hogy ambientek nélkül meg tudsz lenni, "csak mese", én nem hiszem el: próbáld ki egyszer, hogy kikapcsolod ezeket...nagy minőségvesztés lesz (na ennek ellenére mondjuk volt olyan is, aki ganksztát hallgatott TR3 közben...khm!). Én anno a TR1-et és a TR2-t is először ripben játszottam végig, amiben nem volt sem ambient sem semmi egyéb "hangulatzene"...nem is tudtam, hogy vannak ilyenek. Aztán mikor megszereztem a TR1 teljes lemezes változatát, már a "címzenén" leesett az állam, hogy az milyen gyönyörű - la...la, la, la.....la, la, la.....la, la, la...la...", ugye "hallod" is? -, de igazán akkor ájultam el a gyönyörtől, mikor Vilcabamba kongó barlangjainak neszeit meghallottam! Na és a TR2 esetében meg az itt-ott bejátszódó hangulatzenékbe is azonnal beleszerettem... Hidd el, nekem Ég és Föld volt a rip után a full version, és már csupán csak az ambientek miatt is... SYS "So many tomb...so little time...and the raiding never ends!" Hozzászólást szerkesztette: SYS - 2002.05.13 20:08 |
||
Jani2 | |||
2002.05.13 14:09:29 |
Clau:
Nekem is szállt már el a hozzászólás és nem volt vágólapon a szöveg. Elösször én is pánikba estem. De a böngészó Vissza és Előre kapcsolóival a szövegoldal visszahozható. A TR1 szerintem a megjelenésekkor fényévekkel megelőzte a kortárs programokat. A hangulat a környezet, a kitűzött cél, Lara mozgáskultúrája nagyon sok TR rajongót teremtett. Mikor megmutatták nekem a TR1-et, hát az első percekben elhúztam a számat (be voltam etetve Doom-al és társaival :-D), mit szaladgál ez a csajszi itten meg össze-vissza. De aztán nem volt menekvés. Az Elveszett Völgyben már Lara teljesen behálózott. :-))) Üdv. Jani |
||
Clau | |||
2002.05.12 21:23:10 |
Írtam egy előző hozzászólást, csak elfelejtettem vágólapra teni, éshát tudjátok a többit. Szóval most nem írok még egyet, inkább rövid leszek.
Rosszul fogalmaztam, úgy látszik. Nekem a TR1-gyel nincs komolyabb bajom, mint ahogy egyik TR-rel sem. A történet nagyon megfogott, ki van találva nagyon(Atlantis amúgy is a szívemcsücske, a mítoszával együtt:-))). A bezártság nem izgat, a pixeles kép csak egy kicsit, az Ambientek hiánya sem okoz szívfájdalmat, a "ha van, örülök neki, de ha nincs, lehet nélkülük élni" tipikus esete. A fejtörőket, akcódús pilanatokat is nagyon élvezem, +még a TR-ekben a kedvenc részeim a lukassajt effektus, amikor idemászi-odamászi. Egyetlen dolog, amit nem szeretek, és amire azt mondtam, hogy "kezd unalmassá válni" az akkor következik be, amikor ugyanarra a helyszínre már vagy huszadszorra kell visszamenni, vagy mikor adatik egy eszméletlen nagy terem(TR1-ben sok van ilyen), és "itt az ajtó-ott a kulcs/kapcsoló" jeligével mérföldeket kell mászkálni, és különösen bosszantó, mikor az ember Larája rossz irányba indul. És nincs semmi, csak a nagy, üres tér. Ami azért nagyon rossz, mert ott nincs biztonságérzetem, csak a jó magasban :-)) Szóval ennyi a lényeg. Azért még most is dühöngök, mert egy elég jó hozzászólásom veszett el :-(( Clau "I'm up for a little heresy." |
||
Petúnia | |||
2002.05.11 20:50:17 |
SYS:
Hát Sysem, mindent elmondtál, úgy gondolom, igazi fan-szemszögből, csak bólogatni tudok. Vagyis szerintem is elsődleges fontosságú, milyen sorrendben találkoztunk a részekkel – akinek a TR1 volt az első (nekem is), annak mindig is az lesz a legjobb. Egyetértek azzal is, hogy önmagát tekintve minden rész No 1., és megvan a maga hangulata. Eltekintve a technológiai fejlődéstől, szerintem amiért jobban kedveljük egyiket vagy a másikat, az onnan jön, hogy milyen érzéseket, hangulatokat kelt bennünk, mire emlékeztet, vagy olyan helyeken játszódik, amelyeket különösen kedvelünk, és hogy milyen körülmények között, milyen időszakunkban játszottunk az adott résszel. Asszem’, mindent elmondtam ezzel, hogy miért a 2. nagy kedvencem a TR4 :-)). Amit a GBC-k védelmében hoztál fel, szintén helytálló – a sztori az, amiért megérnének egy próbálkozást, bár ugye mi GBC-sek abban is egyetértünk, hogy „majdnem minden megvan bennük, mint a nagy TR-ekben”. :-) Egy esélyt mindenképpen megérdemelnének. „The Screen behind The Mirror” |
||
SYS | |||
2002.05.10 20:10:34 |
...a voice from the darkness.....
Valóban, hevenyül a "kidnek mi" probléma forog fenn ismét. :) Azért az én szívemhez inkább Ironman és Bizánc szavai állnak közelebb! Persze van egyfajta általánosabb magyarázat is... Rengeteget számít ugyanis, hogy ki mikor, milyen gépen, és legfőképpen melyik résszel kezdte el az ismerkedést Larával és kalandjaival! Én meg tudom érteni azt is, akinek pl. a TR3 a kedvence, és azt is, aki lehordja a TR4-et... Aki viszonylag túl későn, és egyfajta "erőművel" kezdte el teszem azt a TR4-et - mert a "tré grafikájú" TR1-hez miért nyúljon GeForce-szal, GliDOS ide vagy oda? - anno, annak a korábbi részek már egyfajta "visszalépést" fognak jelenteni, minden téren. Most csak képzeljük el mondjuk a TR4 után a TR1-et! Grafika kicsit "randa" - nekem ez ugyan nem szempont, de nem vagyunk egyformák, és akinek erőműve van... -, teljesen zárt helyek, nincs járműhasználat, nincs egy csomó mozgás, no és persze még a hangulatzenéknek is csak az alap-ambientek vannak! Hatalmas mínusz! Na és még jobb példák a GBC-s TR-ek! Sokan talán csak azért nem kezdik el sosem, mert 2D-sek, és a grafika nincs éppen a topon, no és a hangok sem, a gameplay meg már úgyis elavult, mert kinőttünk abból a korból... Ne feledjük el, hogy a játékosok döntő többsége CSAK a játékért játszik...számít a grafika, a gameplay, a hangulat...elsősorban. A történet és az, hogy egyáltalán ez az egész szól is valamiről, sőt Valakirúl...nos, ez elsőre általában nem érdekel senkit sem...szomorú, de így van...elsőre szinte mindenki csak a játékot látja...na de ne kanyarudjunk el! Tehát ha megnézzük, mi az ami számít egy "gámernek", és a TR4 után szemléljük a TR1-et, akkor bizony jogos a 10 pont... Én ezért is - de nemcsak ezért, révén Ő TR-Fan, s nem egy "átlag-gámer" - értem meg Clau hozzáállását...ez nem is fog változni. Ő anno megismerkedett a TR3-mal, Neki az volt az első...az első igazi Lara-élmény... Jómagam is kissé későn, '98 közepén ismertem csak meg Larát, de...de én még a P1-es gépemen, 3D-s gyorsítás nélkül, 16 mega RAM-mal...és én a TR1-gyel kezdtem, és örültem neki, hogy a TR3-at 512x384 mellett, software-módban, kisképernyőben, iszonyú szaggatás mellett végig tudtam vinni. Nekem a TR1 volt az első...ott ismertem meg Larát, és ez volt az első kaland, amit Vele átélhettem. Emlékszem, sosem felejtem el a hangulatot - pedig rip-verzióban még ambient sincs! -, a látványos akciókat, és persze egy hidegvérű KalandorNŐ(!)t, aki minden helyzetet megold, s mindemellett még "jólnevelt" (arisztokrata származás) is... Aztán jött a TR2, amit ugyanúgy imádtam, és ma is ugyanígy vagyok vele! Aztán szép sorban a többi... Ha ma végignézek a sorozaton, elsőre egyértelműen a TR1 és a TR2 mellett voksolok. De aztán... A TR5 igen változatos, és ez, ill. az utolsó epizódja az, ami megfog...valamint a történeti szoros kapcsolat a TR4-gyel, és a Barátok megható emlékezése ("To absent friends.") is. A TR4 etalon, bár nekem utána bőven elég volt Egyiptomból...de a sztori és a hangulat felejthetetlen... Ugyanakkor a TR3 tele van rengeteg reality-feelinggel, no és persze változatos is... :) Ergo... Nagyon nem mindegy tehát, hogy kinek melyik rész volt az első, és az sem mindegy, hogy milyen sorrendben játszotta őket végig! Ezenkívűl azt kellene még belátnunk, ami a fentebbi bekezdés utolsó soraiból is egyértelműen lejön: mindegyik rész a maga módján egy egyedülálló és felejthetetlen kaland, valamint bizonyos nézőpontokból szemlélve a legjobb! Mindegy, melyik rész, de mindegyikben található valami olyan, ami a többiben nem, és ami miatt a pillanatnyi érzelmeknek engedve, adott esetekben én azt mondom, hogy rendre NR1. a TR1, NR1. a TR2, NR1. a TR3, NR1. a TR4, és NR1. a TR5! Sőt, nálam a GBC-s TR-ek is ott vannak a topon, főleg a második! Minden csak nézőpont kérdése! Mindegyik rész egy önálló kis kaland, és megvannak a maga előnyei/hátrányai a másikkal szemben! A lényeg, hogy mind-mind mély nyomokat hagy az emberben... Milyen nyomokat? Zaklatott emlékképeket, akciójeleneteket, kínos szituációkat, "megoldhatatlan" rejtélyeket, dialógus-részleteket, és olyan hangokat/zajokat, amik mind a mai napig a fülünkben csengenek... Bevallom, megpróbáltam most felsorolni ilyesmiket az összes részből, de nem ment...egyszerűen túl sok ilyen emlékem van! SYS "So many tombs...so little time...and the raiding never ends!" |
||
Petúnia | |||
2002.05.10 11:38:15 |
bizánc:
bizáncom, ezt a Tibi-csoki hasonlatot, vagy allegóriát felírom a szobám falára, oksi? :-DDD Claum, javaslom Neked ugyanezt, hiszen ilyet azért nem hall az ember mindennap... :-DDDD Különben a Tibiből frankón felújították a kínálatot nemrég, ha megkuksizzátok! Pölö nekem ma reggel a dunakavicsos izgatta fel erősen a fantáziámat (persze a kalória nincs rajta, miért is lenne... :-////) (:iron: Bocsi a triviális témáért, miközben magasztos élményeidet írtad le, de ezt nem bírtam ki... :-DDD) "The Screen behind The Mirror" |
||
Ironman | |||
2002.05.10 08:38:34 |
bizánc:
Kidnek mi ugye ... Jómagam a TR 2-vel kezdtem pályafutásom '98 elején, teljesen maga alá temetett a fíling, soha még olyat nem éltem át azelőtt, és azóta sem (pedig - megjegyzem - mielőtt megrögzött TR pszcihopatává lettem, ku ... nagyon sok játékkal játszottam, nagyon sok JÓ játékkal). Utána lett meg a pörkölt TR 1, amit help nélkül vittem végig, és annyira de' frankóra szétcsúsztam attól is, hogy következő héten már vettem is az eredetit, s év végén tűkön ülve vártam a 3. -at ... régi szép idők !!! :-) ... amely már soha többé nem tudta visszaadni azt a típusú misztériumot, amit az első kettő nyújtott (pláne az 1, pixelhegyektől és átvillanástól függetlenül ...). Ettől még nem pártoltam el a TR-től (sőt!), de minél többet fejlesztettek a gémen évről évre technikailag, játékélmény szempontjából úgy lett egyre sivárabb ... bizsergésre nekem a 3-4-5 lóerő per dioprtia egy kaptafa, az első kettőnek még csak közelébe sem ér (engine ide vagy oda) ... ... amikor majd' összesz*rtam magam a Midasban, amikor a s*ggemben dobogott a szívem, ha hallottam közelíteni az Atlatis warrior -okat ... nekem a 4. másodjára sem jött be annyira, mint a többségnek ... bár az 1-et 3x vittem végig, feszt affelé nyúlok a polcomon ... momentán a 3.-nak tervezek még egy esélyt adni ... (ha csak be nem üt a 2. ...). Itt parkolok ! Iron |
||
bizánc | |||
2002.05.09 16:55:35 |
Claudia drága : )
Az, hogy a TR1 unalmas..többé meg ne halljam! : ) Lehet, hogy nincs tele eksönnel..de ez még korántsem jelenti azt, hogy dögunalom : )......mondjuk sok múlik azon is, hogy ki melyik gameval kezdi el a tr-t : )...sza' lehet, ha ezzel kezdted volna, akkor mind a mai napig érzékeny szálak fűznének hozzá : ) Ez olyan mint a Tibi csoki....ha eccer az ember svájci svájci csokit majszol..nehéz utánna a tibi-csokira aszondani, hogy hmmmm...ez vmi baromi yó : ))) De aki tibi csokin nőtt fel......sza' érted ugye? : DDD |
||
Petúnia | |||
2002.05.09 14:43:47 |
Clau, Jani, bizánc
Hát Kedveseim, nem mondhatnám, hogy meghasadt a setétség kárpitja…!! :-DD Csak annyi tiszta, hogy valamit elcsesztem (Apukámnak van erre jó szava: elbalf*szoskodtam :-DDD) ott a földrengésnél. Mert Jani, láttam én ott, amikor még szilárd volt a talaj, hogy a maszkos rész alatt egy szinttel van valami. De arról a hídszerű nyelvről hogy lehetett volna oda leugrani? Arra számítottam, oda fogok érkezni fentről – dehát nem így lett, bakter. :-( Akko’ most asszem’ kezdem újra a Föld Termétől. De a megoldást ne áruljátok el egyelőre, OBigem, Te se!! :-) Magától tanul a gyerek legjobban! :-) bizáncom, amúgy nem gondolod, hogy Clau ippen’hogy a suliból netezett akkor éppen? :-DDD „The Screen behind The Mirror” |
||
Jani2 | |||
2002.05.09 12:02:43 |
bizánc:
:-D Petúnia végigjátszásánál a 3. titok a fentről leeső kötömbös. Petúnia, Clau: Teljesen mindegy, hogy hogyan pakoljuk be a 4 maszkot. Koncentrálj a kulcslyukra és olvasd el a lentebb írtakat. Üdv. Jani |
||
bizánc | |||
2002.05.09 11:38:02 |
A 3. titok nem az a hüle ugrálós??....há', nem semmi volt rájönni :)....de sajna hamarabb jöttem rá, hogy hol találom a végigjáccást ; D
nna de vissza a melóho' : )......mi van Claum..neked nincs illenkor iskola??? : ) |
||
Clau | |||
2002.05.09 11:33:34 |
Petúnia:
Ez érdekes, nem tudom miért van, mondjuk én amikor megszereztem az ósönface-eket, akkor türelmetlenül belenyomtam a tartójukba. Valahol egy ajtónak ki kellett nyílnia. A végigjátszásban is az szerepel, nem, hogy egyszerre is be lehet rakni a maszkokat? Clau "I'm up for a little heresy." |
||
Jani2 | |||
2002.05.09 11:22:20 |
Petúnia:
Megvan a 3. titkoshely? OBig leírta, hogy a 3. titkoshely nem ebben a hangosan (Clau :-D) remegŐ brekegŐ teremben van. DE. Bár remegve(!), de ténykedni kell, hogy a hőn áhított 3. secret mekklegyen. Ha ezt nem tetted meg, akkor nem figyeltél, pedig leírtam, hottyy figyeljél. :-))) Ha pontosítani kell készséggel állunk a Néni rendelkezésére. Mármint én csak kvantáltan, mert ugyi nappali bagoly vagyok hétköznapilag. :-)) A körzeti sámán ajánlása szerint, a Daedalon anyagot a várható tevékenység végzése előtt 1/2 (nem kell FÉLni) órával kell bevenni, ami 1ébként t*k felesleges, mivel lokális jelenséggel állunk szemközt. Lara edzésben van, hiszen 1 bizonyos röpülőgép (:-D) talajfogásánál már volt hasonló élménye. :-)) Petúnia a teremben LOOK közvetlenül a remegés mekkkezdése előtt és után. Meg azt is írtam már neked korábban, hogy jó alaposan nézzél szét abban a vizes teremben, ahol a két behemót unatkozik Lara megérkezéséig. Üdv. Jani |
||
Petúnia | |||
2002.05.09 09:49:53 |
Ironman:
Jóvan’-jóvan’, ez a pozitív hozzáállás már igen dicséretes, és joggal csillantja fel előttünk a remény első sugarait. :-))) Különben sose búsulj, annyiban legalább egyezik az ízlésünk, hogy nálam is a TR1 a number #1 4ever, utána pedig a TR4. Akci: Ááá dehogy haladok én gyorsan!! :-) Vagyis ha ezt is relatíve nézzük, magamhoz képest talán télleg’ gyorsabb vagyok, mint általában, de ugye másnak köbö 2 nap egy ilyen pálya, és akkor még nem is siet. :-))) Szal’ Kedveseim, nagy gáz van valszeg’, valamit jól elcseszhettem tegnap este!! Tehát, beszereztem az uccsó’ óceánmaszkot is, és EGYSZERRE tettem be őket a helyükre. Na és szerintem itt lehet a gáz, mert lehet, hogy egyenként kellett volna, csak a TR4 óta ez enyhén frusztrál (ha jól emléxem, a beetle-kkel volt valami ilyen, hogy nem volt szabad egyszerre, mert elveszik vagy vmi hasonló… :-D). Szal’ betettem őket, erre nem történik semmi. Egy csomót agyaltam azon, mit kéne itt csinálni, de semmi kapcsoló nincs, amit meg kéne húzni, csak egy kulcslyuk ott az ajtónyitó kapcsolónál, de abba meg nincs kolcsom’. Szal’ most mi lesz???? :-( "The Screen behind The Mirror" |
||
Clau | |||
2002.05.08 20:48:09 |
Ironman:
Ami azt illeti, London első két pályája nekem se a műfajom. De a TR3-nak a legjobb a hangulata(végig), nálam viszont az a megingathatatlan helyű No.1! :-)) A TR1 se jött be annyira, mint ahogy vártam..néhol kezdett úúnalmassá válni egy kicsikét. A görög részéből viszont Mídász kúriája nagyon bejött :-) A TR2 is serrály, így, 2. végigjátszásra. Főleg, így, HC-ben. Asszem, sosem fogom másképp játszani :-) Petúnia: Akkor kábé fej-fej mellett haladunk! I'm discovering the Ice Palace! :-)) Clau "I'm up for a little heresy." Hozzászólást szerkesztette: Clau - 2002.05.08 20:49 Hozzászólást szerkesztette: Clau - 2002.05.09 11:23 |
||
akci | |||
2002.05.08 18:43:28 |
Petúnia:
túl gyorsan haladsz :)) már nem túl sok van a pályábol, nem is tom hova legyek, pár nem alatt viz, tűz terem és a föld is félig, betápoltál pár sportszeletet h igy megy? :) Jani: fejböl már nem emlékszem hol történt pontosan, de poseditorral bele tettem magam a falba bele, és igy jutottam fel a helihez Akci |
||
Petúnia | |||
2002.05.08 14:51:47 |
OBig:
Nem baj, puszi az altruizmusodért!! :-DD Nem nagyon jegyzem meg, amit írtál, csak annyit, hogy "MÉG NEM", és hogy "a lengőknél"... ez lesz a kulcsszó, vagyis a fénysugár, amit követni fogok!! :-DD "The Screen behind The Mirror" |
||
Ironman | |||
2002.05.08 14:23:41 |
Múlt héten fejeztem be a 4.-et második végigjáccccásra, most ugrok neki a 3.-nak, tózse másodjára.
Az első lehetséges alternatívánál Londont fogom választani, mivel elsőre piszkosul de' nem teccett, hátha majd most jobban bejön. Egyébként nálam - hangulatilag - még mindig az 1. (és a 2.) epizód a # 1. Itt parkolok ! Iron |
||
OBig | |||
2002.05.08 12:22:28 |
http://www.tar.hu/frameset.phtml?path=/corner-bugok/Tomb3.htm
A lap aljától a 2. :-))) |
||
OBig | |||
2002.05.08 12:18:51 |
Petúnia: Hát nem állom meg. :-)
Dehogy hagytad el, az majd a lengőknél lessz, az előcsarnokban. Majd leesik egy tömb, amire felmászva simán eléred. Nudli az. Sőt cornerrel, előbb is elérhetted volna. :-) Ott van a corneron, ha érdekel. :-))))))) |
||