------------ topic 31-60

Milyennek tudnád elképzelni a következő TR játékot?

Clau
2002.02.04 20:40:44
SYS:

Nem fogsz rávenni most! Elég nekem az az emu, amivel a múltkor szenvedtem ;-))
Télleg...bőven :-)
A szövegkönyv meg nézegetve van :-)

Clau "I'm up for a little heresy."
SYS
2002.02.04 19:21:44
Clau:

Örvendezek is nagyon! :) A múltkor éppen említetted, hogy melyik PC-s TR-ek nincsenek még meg Neked...majdnem figyelmeztettelek, hogy "de azér' a jó kis TRGBC2-t se hagyd ám veszni...!". :D Szal' jó kalandozást, biztos vagyok benne, hogy tetszeni fog! És ne feledd a szövegkönyvet is csekkolni hozzá! ;) No meg ezt a linket: www.emuhq.com/vboy - merthogy innen töltheted le a VisualBoyAdvance legújabb verzióját...aztán a menüben próbálgasd a filtereket, ölég szép lesz tőle a játék!

SYS "So many tombs...so little time...and the raiding never ends!"
Clau
2002.02.04 16:50:23
TranSam:

Ilyet ne is kérj tőlük! Még jóhogy nem fognak meghalni, hisz' már megvannak ;-D
Én egyébként most kezdem a TRGBC2-t :-)
Uriel
2002.02.04 13:59:59
Tsókolom! :-)

Nekem nagyon bejött az a Mátrix-első-tíz-perc-feeling, ahogyan folytonos hátraszaltó közben lekaszálom az Uzival a rámraboló "Damned" feliratú szögeslángolósbézbólütővel fegyverkezett aggresszorokat... Szóval főleg a TR3 londoni pálya jön be ilyen szempontból. Nem igazán szeretnék túl realisztikus lőfegyveres harcokat látni - főként azon szempontot figyelembevéve, hogy az ilyesmiben gyorsan meg lehet halni, és nem poén hetvennyolc töltéssel lenyomni egy sima kis háromszereplős lövöldözést...
TranSam
2002.02.03 22:43:23
SYS:
Tényleg jó lehet a TRGBC ezen megoldása, remélem, majd eljutok addig :-).

A három ellenfeles variáció tényleg jó, nálam meg magyarázd meg a mummiknak, hogy legyenek szívesek megdögleni. Rám már nem nagyon hallgatnak :-).

"My ignorance amuses me."
SYS
2002.02.01 06:38:31
TranSam:


A TR5-nél a sztori volt a lényeg: az, hogy a TR5 a TR4 epilógusa. Persze ettől még az engine-en, gameplay-en, és a többin is fejleszthettek volna eleget, ez igaz. Szal' összecsapták: "legyen még valami a - Film és a - "Next Gen" előtt"...

A TRGBC2-ben a zombiknak elveszett egy-egy lábuk, ha megfelelő mennyiségű ólmot kaptak...ekkor ugrálósra fogták a dolgot! Ezenkívül, ha nem sima pisztollyal, hanem teszem azt egy Shotgunnal adtál nekik, elvesztették a fejüket... :) Nagyon ötletes és látványos dolgok...

Azért érdekes lenne az is, ha Larának egy-egy komolyabb sérülés után már mindenképpen szüksége lenne medipackra, vagy éppen nem csinálná olyan megbízhatóan a gyakorlatait, mint addig. Látványos ólompumpa helyett pedig elég lenne egy-két jól irányzott lövés oda-vissza: láttam jópár játékot, amikben bizony nem lehetett azt megcsinálni, mint a TR-ekben...berontani akár 3 ellen közé és kicsinálni mindet, anélkül, hogy meghalnánk. Ez persze a megfelelő AI-nek is köszönhető. Bár a VCI-ban azért már kezdték ezt a témát is értegetni... ;)


SYS "So many tombs...so little time...and the raiding never ends!"
TranSam
2002.01.31 23:34:40
SYS:
Szerintem a TR5 az előző játékokból kimaradt helyszínekből lett összerakva. Legalábbis van egy olyan érzésem, hogy egyáltalán nem úgy készült, mint az előzőek. Ugyanis, ha valami újabb, akkor az ember logikusan azt gondolja, hogy jobb, mint az előző, legalábbis a hibák egy részét igyekeznek kijavítani. Ennek ellenére szerintem több benne a hiba, amelyet főleg az utolsó helyszíneken lehet észrevenni. Ez időnként bosszantó is.
Az új részben én is szívesen venném, ha az ellenfelek a beléjük adagolt lőszerek hatására egyre gyengülnének, hiszen 2-3 mázsa ólmot cipelve ne legyen már olyan friss mindenki :-). Mondjuk kíváncsi lennék, hogy Laránál ezt hogyan oldanák meg, furcsa lenne, ha annyi erőnk még lenne, hogy ne haljunk meg teljesen, de annyi már nem, hogy előszedjük a medipackot. De az is jó lenne, ha pl. rálőve a farkasra, minden lövésnél egy-egy lábával kevesebb lenne. Támadjon csak egy lábbal! :-))

"My ignorance amuses me."
SYS
2002.01.31 07:15:18
akci:


Természetesen én is hasonlóan teszek: mivel számtalanszor kijelentettem már, hogy a TR világa egy önálló virtuális világ, a mi világunk EGYFAJTA ABSZTRAKCIÓJA (egyébként továbbra is tartom, hogy éppen ezért "igénytelennek" tartom a TR HELYSZÍNEIT "pályáknak" nevezni...ez meglehetősen lealacsonyító és nem is legmegfelelőbb szó rá...na jó, a megszokás persze nagy úr! :) ) - tehát hasonlít rá, de nem ugyanaz -, és ezért el kell fogadni olyannak, amilyen. Ez eddig teljesen helyénvaló...

De azért a dolog mégsem biztos, hogy ilyen egyszerű, mert MÁS NÉZŐPONTBÓL meg az van, hogy ha egyszer a mi világunk helyszíneit - és azért a jellegzetességeit is - megpróbálják viszonylag elég pontosan adaptálni/visszaadni, akkor ha pl. tényleg létezik a TR3Gold Chunnel Tunnel-je vagy éppen a TR4 helyszíneinek döntő többsége mind a játékban, mind pedig a valóságban, és még sorolhatnék 1001 dolgot...akkor igazán odafigyelhetnének már arra a "csekélységre" is, hogy az emberek a kulcsukat ÁLTALÁBAN - mert néha tényleg lehet erre-arra magyarázat! - maguknál hordják, és nem dobálják le a földre és/vagy a háztetőre! Nem gondolod, hogy a programozók egyszerűen csak lusták voltak?! Netán emígyen akartak "változatosságot" vinni a játékba: "ne már mindig az embereknél legyen a kulcs, az olyan unalmas"! ;) Hát, azt kell mondjam, jól melléfogtak! A kulcsok megtalálási helye pedig NEM következetes: mert míg pl. a TR2-TR3-ban is elég gyakran előfordul ez is az is, addig pl. a TR4 eléggé következetesen már az emberek zsebébe helyezi a kulcsokat. Namost...a TR2-TR3-ra mondjuk azt, hogy "még elmegy"...a TR4-ben örüljünk annak, hogy e téren javítottak...no de ha egyszer a TR5-ben lehet már fiókokat meg szekrényeket is kutatni, és a TR4-ben olyan szépen elkezdték normálisan kezelni a "kulcs-problémát", akkor mi a fityfenének hányják fel a kulcsot "Streets Of Rome"-on az egyik erkély legtetejére?! Na, ez ugye a "következetesség"...hát nem az. (És sajna az ilyen dolgok miatt a "pályázás" mégiscsak helyénvaló.)

Egyébként 100% így gondolom én is, mint Te, mivel kezdettől fogva képes voltam Lara világát ÖNÁLLÓKÉNT kezelni...de azért a másik szempont is érdekes: bevallom, én már találkoztam korábban ezzel a kritikával személyesen, és ezért is hoztam fel ezt a másik szempontot. Tény és való, hogy a MAI "intellektuális" játékok már nem követnek el efféle "kulcsfontosságú" hibákat. :) Valószínűleg a "Next Gen" sem fog... Szal' lehet még jó sok dolgon javítani, és ez az egyik...és biztos vagyok benne, hogy a fejlesztők ezt nem is fogják figyelmen kívül hagyni...

Egyébként a mi világunkban a farkasok, medvék, fehér cápák NAGYON TÚLNYOMÓRÉSZT egyáltalán nem is támadnak emberre. :) De ez már tényleg részletkérdés (már a játék szempontjából)...


SYS "So many tombs...so little time...and the raiding never ends!"
akci
2002.01.31 01:38:25
bodlac:

hmm-hmm, ebben sok igazság van
de ez már kőkeményen programozás /új funkciók meg minden/ és hát lehet h
Eidosék picit ellustultak és/vagy nem akarnak letérni a már bevált útról
azért sajnálom, mert télleg nem lehet ugyanazt végtelenszer eladni
arra ott van az iszonyat mennyiségű szerkesztett pálya
csak győzzem mindet végigvinni :)
Akci
bodlac
2002.01.30 07:41:27
akci: Aaa, nem akarunk meggyozni, nem vagyunk mi olyanok. Vegulis mindenki ugy jatszik, ahogy neki tetszik, es azt szereti a jatekban, amit o szeret.
Ami miatt ezt az egeszet felhoztam, csak annyi, hogy Core-ek igenis vihettek volna egy kis tobbletet a jatekba meg ugy is, hogy ehhez nem kellett volna komoly ujitasokat eszkozolniuk, csak kicsit mas szemleletu palyaszerkesztest alkalmazni.
Tenyleg az a helyzet, hogy a jatekok a valos eletet modellezik (kiveve Aknakereso), es ebben a TR eleg jelentos lemaradasban van lassan mar a szimpla FPS-ektol is. Eletszerusegen persze nem azt ertem, hogy egy golyo halal, napi 8 ora berszamfejtes aztan este Dallas stb; hanem hogy megprobaljak visszaadni azt a sokretuseget es komplexitast - dontesi lehetosegek es kimenetelek formajaban, amit a valos eletben tapasztalsz. Ha mondjuk kiprobalod a Deus Ex-et (szinten Eidos) ahol egyes helyzeteket 5-6 fele modon is meg lehet oldani (izlestol fuggoen: elo a raketavetot - hekkeljuk meg az emileket rendzsben), akkor konnyen feltunik milyen szegenyes kinalatot nyujt a TR e teren.
akci
2002.01.30 03:55:44
Bodlac:

valóban a Tr kaland-játék, annak minden szempontjából, a 'vegyél fel mindent...' tééleg inkább az egyéni maximalizmus lehet ;) engem is halálra idegesít ha akár csak egy tampont ott hagyok vmelyik pályán
de az is igaz h nem túl sokszor játszottam velük /Tr1, 2 kb négyszer, Tr3 eccer, Tr4 kéccer/ so lehet h idővel ez változni fog és meghagyom a cicákat, sasokat?
majd elválik

Strong:
a Baldur's Gate csak egy példa volt, talán nem a legjobb, de ha azt nézed h limitálva volt a fejlődés és kb a játék felére elérted a max-ot akkor talán mégis

Sys:
lehet furcsa de sose hasonlítok egy játékot /filmet akármit/ a valósághoz, ha a világ amit nyújt elég jól megtervezett elég komplex, és a szereplők az adott világban hitelesen viselkednek akkor az jó
Lara világában a jónépek a tetőn tartják a kulcsot, so what?
de mert elég következetesen teszik, ezzel igy semmi bajom
még egy példa: a valóságban ha neked támad öt farkas és egyet lelősz a többi elszalad /legalábbis remélem :) különben hüjeséget irok/ Lara világában ha pl bemész egy terembe és 'aktiválod' őket akkor az összes támad amig jobb belátásra nem térited őket, és persze mindenki amig el nem fogy az élete teljesen virgonc
ezek a világ sajátosságai, so ha újraélednének az gyökeres változás lenne,
persze ha lenne ilyen amig ki nem probálom nem mondhatnék róla itéletet, de más játékok tapasztalatai alapján /igaz már ott se tetszett/ szerintem a Tr világába ez nem illik
ezek egy 'kezdő' véleményei, és hajlandó is lennék revideálni /de jó kis szó :)/ az álláspontomat, csak győzzetek meg
Akci
SYS
2002.01.29 06:56:57
akci:


(Emilekre nemsokára válaszolok, csak lenni nagyon elfoglalt mostanság. :D)

Akci, azért elfogultak ne legyünk! Az igaz, hogy én személy szerint csak TR-ekkel játszom, de anno Ulukai-nak (GameKapocs) köszönhetően elég sok "TR-kategóriájú" játékot volt szerencsém látni, és bizony azoknál már nem a tárgyak ostoba helyen hagyása volt a trend! Mert akárhogy is nézzük, az óvodás dolog...simán meg lehetne oldani normálisan ezt a gyermeteg dolgot! Érdemes egyrészt más játékokat legalább megtekintés szintjén kipróbálni (elsősorban Omikron, Outcast, de még az Indy-ben sem igazán voltak hülye helyen kulcsok), és más fórumokat is olvasni, hogy mi a véleménye másoknak, olyanoknak, akik nagyon-nagyon sok játékot kipróbáltak már, így rengeteg összehasonlítási alapuk van. Én ezekre a dolgokra hagyatkozom...és a problémát jogosnak és kijavítandónak találom. Ami engem illet, a "magyarázatok gyártásából" már elegem van: gyártottam én éppen elég magyarázatot már a TR-ekben fellelhető anomáliákhoz. A "hogy került oda" kérdés sosem felesleges, ha a mi Világunkból indulunk ki...márpedig ez általában így van. Rendben van, hogy felmászom a tetőre, mert nekem az tetszik, de ha lehet, akkor a kulcsokat nem ott kellene találni.

A TR1-et legutóbb is 5000 feletti UZI-számmal zártam...a TR2-t meg 3000 felettivel. :)))

A 'vegyél fel mindent, nyirj ki mindenkit'-megállapítással én sem értek egyet. A TR-ek ennél sokkal de sokkal többről szólnak, minden tekintetben. A feelingért messze nemcsak a játékmenet - és főleg a görcsösen teljesítményorientált játékmenet - a felelős. A Tomb Raider "felfedező kaland", melynek célja egy virtuális világ - Lara Világa - felfedezése, sőt, ezen túlmenően még a saját Világunk jobb megismerése is...itt éppenhogy egyáltalán nem a teljesítmény az elsődleges, hanem a történet átélése és megértése (sokan azt sem tudják, hogy az egyes részek miről szólnak), Lara megismerése, és persze a felfedezés és a kaland öröme (ha rohanok és a teljesítményre megyek, nem tudom élvezni), no és persze a hangulat - atmoszférikus zajok, a táj, az idő, stb. (ki figyel ezekre oda egyáltalán?!) - maximális élvezete... Ez egy igazi virtuális kalandozás! Ha pedig kalandozunk, a kalandra figyelünk, nem a teljesítményre. Egyébként másfelől meg meg is értelek, mert én is marhára maximalista vagyok, és sokszor van hiányérzetem egy-egy szint után, ami akár hetekkel utána is idegesít. Jó példa erre a tavalyi TR2-végigjátszás során a Xian templomában a "fel nem vett" kis medipack a pókbarlang előtt nemsokkal: nem emlékeztem, hogy felvettem-e (annak ellenére, hogy nem volt ott), és azt hittem megőrülök, komolyan...a mostani végigjátszás során viszont megbizonyosodtam róla, hogy anno biztosan felvettem... :)


SYS "So many tombs...so little time...and the raiding never ends!"
SYS
2002.01.29 06:36:35
OBig:

Én előbb kicselezem, aztán kinyírom. ;) Mondjuk azt egy külön elvezet nézni, mikor egy-egy csonti vagy tuareg rosszul ugrik... ;)))

SYS "So many tombs...so little time...and the raiding never ends!"
OBig
2002.01.28 17:42:52
bodlac: Jó, de minek kell fegyver? Nem elég egy fenyegető levél, amitől az ellen postafordultával megijed és elmenekül? hiihihi
(P.Howard)
bodlac
2002.01.28 16:46:27
Strong: En a holapatra szavazok. :)
Strong  
2002.01.28 13:04:14
akci: na, a Baldur's Gate az egy CSÖPPET más tészta: ott a kinyírt ellenfelek számával egyenes arányban SZINTET LÉPTÉL!!! Ezért rohant neked az a sok ronda szörny, meg miegyéb. És azok a szörnyek nem rendelkeztek olyan hipettáp IQ-val, hogy felmérjék az általad vezérelt hos erejét. (Ja, és orc-ok csak a kettobe voltak! - bár ez itt tökmind1)
Strong  
2002.01.28 12:58:06
Hi faces!

Szerintem jó lenne, ha a fegyverarzenálban megjelenne vmi közelharci kézifegyver (pl: tor, szamurájkard, kisbalta, hólapát, baseball üto, asztalláb, stb.). És kell bele min. egy T-rex (vissza a hagyományokhoz). És lehetne benne kábítólövedék: ha szokat sz*rakodsz, a lelott muki újra felkel.... Ja, és ha rajtam múlna, a foellenség eroteljesen hasonlítana HerriPotterre...
OBig
2002.01.28 10:48:36
bodlac: OBig sose öl mekk feleslegesen senkit, sőt a csontikat is életben hagyom, meg a mumikat is. Legyen továbbra is őr azon a helyeken.:-))))
Sokkal jobb szórakozás kicselezni őket, mint dirrdurr kinyírni. :-)))
OBig kegyes.hihihihii
bodlac
2002.01.28 07:19:51
akci: "a Tr tipikusan arrol szól h 'vegyél fel mindent, nyirj ki mindenkit'"
Hat ez a te velemenyed, en pl. szinte sosem olok meg mindenkit es veszek fel mindent. Ertelmetlen. De ha ezt latod benne, a Diablo es a Quake neked valo. :) Ezekben lehet gyujtogetni illetve loni rendesen.
akci
2002.01.28 05:25:56
Sys, Bodlac:

'kulcsok és egyebek fura helyeken'
magyarázatokat lehet gyártani, én is tudnék egy csomót :)
de felesleges a h került oda kérdés
a Diablo és tsai-val ellentétben szerintem a Tr és hasonlók az igazi 'kaland' játékok pl a tetőnmászkálás miatt is, de a sokadik játék sokadik pályán már 'megint egy tető - na és' lenne ha nem inspirálna felmászásra h találok is vmit

amivel teljesen 1et értek: gránátok az ősi sírok mélyén; legalábbis a nyilvánvaló helyeken
ha jól el van dugva és/vagy nagyon meg kell szenvedni a megszerzéséért akkor rendbe van, de még igy is lehetne kevesebb
télleg lehetne pálya pickup nélkül!
pl a Tr1-ben a vége fele a uzi löszer sose ment 1000 alá, pedig csak azt használtam

az újratermelődő ellenfelektől én mindig hüjét kaptam :(
eccerüen elveszi a sikerélményt ha ugyanazokat a mellékes szereplőket kell újra meg újra kinyírni
és igy amikor végére érek a pályának nem érzem azt h TELJESÍTETTEM is a pályát
és a Tr tipikusan arrol szól h 'vegyél fel mindent, nyirj ki mindenkit'
amikor játszok beleélem magam nem csak a játékmenetbe hanem magába játékba, vagy ha igy jobban tetszik a világba is, pl nem a 'korhadt, szuvas' ajtót látom, hanem egy akadályt, egy megoldandó feladatot, aminek csak egy megoldása van: amerre menni kell
so ha újra teremnének az ellenfelek szerintem a játékmenet ellentmondásba kerülne a játékkal /világgal/
ha jól emlékszem a Baldur's Gate-ben volt kirívóan idegesítő ez a jelenség, az útfélen megtámad egy csapat orc vagy vmi, és mikor megint arra járok újra
hát melyik agyhalott orc megy ugyanoda megtámadni ugyanazt aki már nyolcvan másikat levágott?
és rengeteg ilyen volt benne, igy a játék átváltozott egy taposómalommá, ahol le kell futni a kötelező MELLÉKES köröket miközbe intézem az ügyeimet
hát nem úgy hangzik mint a való élet? :)
ez igy TÚL reális, nekem egy játék annyira legyen reális ami még szórakoztat
különben minek játszak?
ugyanazt megkapom az élettöl is, és közbe nem is csak egy záróképsorért hajtok

most ez nem azt jelenti h akkor megyek Tibetbe sárkányra vadászni :)
meg ahhoz lusti is vagyok :)
a feeling-röl van szó, a játékról, nem a játékmenetről, ha vágod a különbséget
Akci
SYS  
2002.01.27 20:23:59
Hy there!


De jó kis vita! :)

Van azért némi értelme is a kulcsok fura helyen történő "tárolásának". Például eszembe jutott olyasmi, hogy mi lenne, ha mikor elmegyek hazulról, előtte "egyszerűen" felmászom a tetőre, és ott hagyom a lakáskulcsom. Tutti, hogy nem menne be vele senki! Még jobb is, mintha nálam lenne, mert így még csak nem is tudják elvenni tőlem! :) Na és persze ki lenne akkora marha, hogy arra vetemedne, hogy esetleg megnézze a háztetőmet, a lakáskulcsom érdekében, ha be akarna törni?! ;DDD Itt annyit tudnék még hozzátenni, hogy racionális kulcs-lelőhelyek (ellenfél eldobja, fiókok, szekrények, kulcstartó a falon, esetleg lábtörlő alatt :D, stb.) mellett bizony még mindig létezhetnének olyan ajtók is - dögivel! -, amikhez "nem jár" kulcs...de persze ezektől is be lehet menni, ha az ember nagyon akarja. Mer' mér' nem tudom én gránáttal felrobbantani pl. a redvás, rothadt, göthös, szúette, foghíjas, és végül de nem utolsósorban a több ezer éves fa és deszkaajtókat? Miért volt szüksége Larának már a TR1 "Caves"-jében is akkora kerülőre, ha már egyszer azon a bedeszkázott részen átküzdhette volna magát valahogy, és így azonnal bejuthatott volna a két hatalmas duplaszárnyú ajtóhoz?! Miért nincs Larának tolvajkulcsa, meg ilyesmi felszerelései? A betörőknek sem kell feltétlenül kulcs ahhoz, hogy betörjenek és elvigyék pl. az origi TR-kollekciómat... :)

Az ellenfelek randomizálása megint csak igen jó lenne. Még anno, a C64-es időkben az Impossible Mission I.-ben voltak random ellenfelek...és meg kell, hogy mondjam, nagyon is jó volt az úgy! A második részre aztán eme jó kis funkciót kivették...kár volt érte...
Érdekes is elfilózni azon, hogy vajon Lara egy-egy helyszín teljes populációját kiírtja-é, ha eléri a "maxkills"-t...? Amúgy a "maxkills" nekem is csak a HC-ben volt célom (én is maximalista vagyok), egyébként nem tartom fontosnak (pl. a TR2 legelején a két tigrist mindig meg szoktam hagyni, vagy éppen a TR1 "Colosseum"-jában a legvégén a krokit, mivel utóbbit a franc lődösi "órákig", mire végre sikerül :D)...meg aztán pl. a TR2 "Barkhang Monastery"-jében már csak a sztori miatt is - nehogy ellentmondásba keveredjünk (anomália :D) -, érdemes kímélni a szerzeteseket ("Note to self: don't shoot the monks!")...de ha még ez sem elég, akkor mély fájdalommal kell tudomásul vennünk, hogy bizony a TR3 "High Security Compound"-jában néhány rabot NEM LEHET megölni semmilyen fegyverrel sem, egyrészt mert nincs is fegyverünk még akkor, másrészt meg azért "halhatatlanok", mert szükségünk van rájuk a továbbjutáshoz...

Tárgyak meg tényleg ne legyenek már ember által állítólag évezredek óta nem érintett helyeken! Vagy az esővíz vitte oda le őket talán? A "fegyverutánpótlás csak az ellenfeleknél"-probléma bármelyik részben megoldható...még a TR1-ben is. Mert ahol nincs emberi ellenfél, ott az állati ellenfeleknek elég a sima kispisztoly is (azt sem értem, hogy pl. egy medvének minek 20 golyó, mikor SZVSZ max. 5-6 is bőven elég lenne; ehhez képest egészen a halálos golyóig elég virgonc (nem mintha Lara nem az lenne mindig))...sőt, az emberi ellenfelekhez is elég a kispisztoly...medi nélkül meg végig lehet vinni simán az egészet, úgyhogy nyugodtan lehetne ilyen tekintetben teszem azt a "Palace Midas" - ahol egyébként 46 "Kills" van, és csak azért lett 99%-os az energym anno, mert az egyik secretnél nem pixeleztem be eléggé, és "nagyot" estem - akár lehetne tök kopár-gyopár is...na jó, az elérhetetlen medi azért maradhat, mert nagy poén. ;)


SYS "So many tombs...so little time...and the raiding never ends!"
bodlac
2002.01.27 07:12:40
akci:

Hat pont ez az. Talakoztal te mar olyan hulyevel, aki elvesztette a kulcsat es felmaszott a tetore, hatha ott van? Persze ettol meg lehetne oda olyasmit tenni, ami egy tetore illik, ha mar a jatekosok feltetlen maszasra vagynak.

Fegyverkerdes. A TR1 eseteben igazad van, de a kesobbiekben nem. Az emberek nyuzsognek Lara pedig nagyban tarolja a toltenyeket, igy nincs is szuksege folyamatos utanpotlasra (mint az FPS-ekben). Egy ket palyat at lehet huzni pickup nelkul, en a jelenlegi rendszerben hatalmas tartalekokkal szoktam zarni a jatekot. (Na igaz, a TR3 vegen ezt a sok tartalekot mind belelottem Willardba.) Mellesleg engem nem csak a huuu de rejtett, elveszett, titkos stb. sirok melyen fellelheto panceltoro granatok zavarnak, hanem az is, hogy ha lelovok egy fegyverest, az halalakor mindig lenyeli a fegyveret.Random ellen (nem az osszesre gondolok, csak egy reszuk lehetne random) eseteben termeszetesen nincs maxkill, igy nem kell azzal toketlenkedni, hogy mindenkit kivegezz. De minek is mindenkit kivegezni. Ez kulonben nem egy uj ideal, jol bevalt pl. a Falloutban, Diablo2-ben, AvP2-ben, csak hogy eltero stilusokat nezzunk. Jol oldja azt az erzetet, hogy te vagy az egyetlen tulelo az atomcsapas utan.
akci
2002.01.27 06:22:00
bodlac:

de akkor mire lenne jó h felmenj a háztetőkre ha eleve tudnád h
ugysincs ott semmi?
a lőszerrel még OK lenne ha nem volna egy csomó olyan pálya ahol nincs ember
ellenség, csak holmi dinók meg minden, azoktol meg bajosan szerezne töltényt
ez a lány
panzer... őőő akarom mondani random general
hát farkasoknál, varjuknál még beleférne, de a killseket is számoljuk és igy
aki maximalista /mint én/ az sose fejezné be a pályát amig nincs legalább
két és fél triliárd kills, so életem végéig Caves-ben kóvályognék :D
Akci
bodlac
2002.01.26 20:47:00
Van egy csomo dolog, amit eddig is (a regi engine-nel) is megvalosithattak volna, es jobba tette volna a jatekmenetet. pl.
-random generalodo ellenfelek (igy ha elteved az ember nem kellene 3 oraig tok ures termekben kodorognia)
-csomag, golyo beszerzese csak embertol (realitaserzet novelesenek olcso modszere)
-kulcs a szekrenyben vagy ellenfelnel, nem a to aljan, vagy a hazteton
PeteCroft
2002.01.04 08:51:17
Sys:
:)))))))))))))))
Sys
2002.01.04 01:48:31
PeteCroft:

"Penge vagy Öcsém, Wilkinson!" :))))))))))))))))))))))) "Is enough comedy."

SYS "So many tombs...so little time...and the raiding never ends!"
PeteCroft
2002.01.02 11:54:32
SYS:
Persze, hogy értem, Öcsi:))))
Csak a Ham' félreértette, azt hitte, hogy bántalak:)
Én senkit nem bántok:))
SYS  
2002.01.01 22:17:07
Hamster, Pete:

Ezt most nem bírom megállni. :))) Nem, nem...Pete jól mondja: ez csak egy utalás egy-egy korábbi PCDome-os poénra/hozzászólásra. De való igaz, így van: szószátyár vagyok, de ez nem baj. Pete is valahogy így érti. Igaz, Pete?! ;P :)))

SYS "So many tombs...so little time...and the raiding never ends!"
bizánc
2001.12.31 19:46:18
Hamster!

Nagyon csecse : )

Hány sör van már benned? ; ))
Hamster
2001.12.31 19:38:05
^^Bogi^^:

Tűzijáték nem is lesz.

Kis kaotikus hangulatot láthatsz az induló http://www.------------/index.html -en is.
^^Bogi^^
2001.12.31 19:07:07
Hamster: Jajám. Remélem itt nem lessz tüzijáték. :-)))
Hamster
2001.12.31 19:05:02
^^Bogi^^:

Szia Bogi! Te is gépközelben?
^^Bogi^^
2001.12.31 19:02:12
Vagy le se .......:-)))
Hamster
2001.12.31 18:58:06
PeteCroft:

Ilyen beszólásokkal, vagy kihívod Sys haragját, vagy oldalakban fog válaszolni Neked...!
Clau
2001.12.31 15:02:16
Sys:

Ezt most halálkomolyan mondom: egy-egy ilyen hozzászólás alkalmával többet tanulok, mint az iskola összes számtech-tanárjától együttvéve!:-))
Nem láttam még PSX2-t, de a Sony reklámújságokban is zengtek róla szépen! Bizti nagyon szép lehet a kép(az említett újságokban is adtak róla képet, de abból nem lehet megállapítani). Nem tudnak már mit kitalálni ezek a fejlesztők, ahogy apukám mondaná.

Clau "I'm up for a little heresy."
PeteCroft
2001.12.30 22:31:29
Sys:
Hú bazki! Mijjen sokat tucc írni! Ezt most komojjan mondom...

"Szeretsz pofázni:))"

Ezt pcdome-ból idéztem neked:))))
Sys
2001.12.30 21:16:28
VonCroy:


Egyetértesz vagy nem, nekem sem tetszik, hogy így van, és emiatt sosem vennék PSX2-t. De sajna ez az igazság...OBJEKTÍVE. Amíg nem láttad, ill. legalábbis nem hallottad olyanok véleményét a két dologról (PC vs. PSX2), akik mindkettőt kipróbálták (pl. az én haverom), ill. nem vagy igazán jártas hardware-területen meg programozásban (utóbbiban már én sem igazán, csak nagyjából tudom azért, hogy mi hogy megy), addig nem nagyon fogsz tudni igazán objektíveket és valósakat nyilatkozni. Mert ez most nem esztétikai - "kidnek mi" meg tetszik-nem teszik - kérdés... Szal' itt nincs értelme annak, hogy mindenre hasból ellentmondj...pláne, ha nincs is tapasztalatod a témában.

Amúgy tudsz nekem mondani egy olyan játékot, ami olyan minőségben fut egy mai PC-n, mint pl. az a "Next Gen"-trailer? Segítségképpen csak annyit mondok, hogy pl. a Max Payne vagy éppen a Colin McRae Rally 2, teljesen max. grafikával, amellett, hogy nem éri el, sőt meg sem közelíti pl. a PSX2 Grand Tourismo 2-jének a szintjét, még szaggat is, itt-ott, ahol több poligon van...

Tehát: bár jómagam még nem láttam PSX2-t működés közben, de...a haverom igen, és elég debil dolgokat mondott a javára (mint azt az előzőben leírtam, ha rendesen figyeltél), plusz láttam egy-két PSX2-es trailert is. A FF9 egyik trailerjében pl. a szereplő egy cseppet sem volt poligonos és szinte úgy lobogott a haja, mint egy elő embernek...

A PSX2 célgép, és amilyen célra kifejlesztették, arra jelen pillanatban a legjobb...és az ár/teljesítmény-arányt sem szabad figyelmen kívül hagyni... Ez így, ebben a formában igaz, és ez nem csak az én véleményem...aztán másra biztosan rá lehet többé-kevésbé cáfolni...

Ha viszont reflektálsz még, akkor előtte még egyszer olvasd el figyelmesen amit írtam, és azokra próbálj rácáfolni, de ne feledd...ez nem "kidnek mi"-kérdés...ha nincs semmi tapasztalatod a témában, akkor inkább ne is reflektálj, mert a "hasamra ütök és mindennek ellentmondok, a másik - mások által is alátámasztott (pl. akinek van PC-je és PSX2-je is) - érveinek korrekt végigolvasása és megértése nélkül"-nek most, ebben a helyzetben egyszerűen nincs semmi értelme...


Sys "I make my own luck."
VonCroy
2001.12.30 20:53:56
Sys:
Most nincs sajnos erőm az íráshoz, ezért kénytelen vagy megelégedni azzal, hogy:
Nem értek egyet..

Majd holnap kifejtem bővebben hogy mire gondoltam..)
Sys  
2001.12.30 20:37:21
Bodlac, VonCroy:


Mindkettőtöknek tökéletesen igaza van. Majdnem. Csak egy valamit felejtetek el...főleg Te, Dezső...

A mai legjobb PC-k sem ütik, sőt el sem érik pl. a PSX2 szintjét, TELJESÍTMÉNYBEN és MEGBÍZHATÓSÁGBAN sem. Ez kissé félre lett értve, annak ellenére, hogy igaz. A hardware-konfigot tekintve igazatok van. De a PSX2 játékgép, ahogy Te mondtad Dezső...vagyis szinte csak és kizárólag játékra fejlesztették ki. Ez az ő erőssége!

Emlékezzünk csak: mi volt a PSX1-esben? Egy 33(!!!) MHz-es processzor...egy spéci videokártya...és egy igen jó minőségű CDROM-olvasó. A PSX2-esben is egyébként egy kb. 400 MHz-es proci van csak. Nézzük csak meg a TR-ek kapcsán a PC-t és a PSX1-et! A TR3 az én 133(!!!) MHz-es gépemen, Voodoo1-essel is itt-ott még rendesen be-beszaggatott. Persze tökéletesen játszható volt, de azért ahol sok-sok poligon volt, pl. ugye "Thames Wharf"-ban a templomkupolánál...nos, ott eléggé szenvedett szegénykém! Na most nézzük meg a PSX1-et: ott kapásból NINCS olyan, hogy szaggatás (Ironman, mesélj!)! És hány MHz-es a procija? És a videokártyája is legalább olyan régi volt, mint egy Voodoo1-es, ha nem régebbi. A CDROM-ja pedig bőven verte pl. a mai vacak Sony 32-40-stb.-szereseket is...már csak az élettartamot tekintve is, kapásból. Képzeljétek csak el, hogy ami játékot megírnak egy konzolra, az: 1. soha nem fagyhat ki (ehhez képest pl. engem a TR1+Gold 4-5-ször kidobál szintenként); 2. nem ismeri a szaggatást: ha valaminek 60 FPS-sel kell mennie, akkor az 60 FPS-sel fog menni MINDENHOL (a 60 FPS egyébként ott elég általános: se több, se kevesebb!); 3: nem lehet benne bug (nincsenek patch-ek, meg hasonló szarakodások...pl. a TR-ekhez azért kiadtak már egy-két patch-et, nem'gaz?)! Na, ez a nagy különbség! TELJESÍTMÉNY és MEGBÍZHATÓSÁG terén...

De miért is lehet ez? Az egyik a hardware-kiépítés: a PC egyfajta legó-gép...össze kell rakni, kártyákat dugdosni a slotokba, IDE-kábelekkel meg tápokkal játszani, stb. Nincs igazán komolyan megtervezve, hogy pl. minek mitől milyen távolságra kell lennie (néha még egy kártyát is baró nehezen nyomunk bele a slotjába, hát még a RAM-okat). Pedig milyen sokat számítana már csak eme "csekélység" is! De vegyünk egy konzolt: minden pontosan meg van tervezve...milyen messze legyen a proc. a memóriától, mi hány bites legyen, mi hol legyen, stb. Az egyes részegységekből is a teljesítmény érdekében a legjobb kategóriák kerülnek bele! Tehát ott hardware-esen mérnökien meg van tervezve minden, és amit egyszer úgy összeraknak, annak hoznia kell azt, amit kell, minden körülmények között. Mert utólag már nem lehet bővíteni. Tehát hardware-szempontból pl. a PSX2 egy tökéletesen "megkomponált" gép, a PC legóságával ellentétben...

Na nézzük, mi van még a konzol javára! Amit Bodlac is említett, ugye...software-ileg: PC-n minden a drivereken meg a DX-en keresztül megy. Meg ugye valamilyen magasszintű, objektumorientált 4GL-es fejlesztői környezetben (pl. Visual C++ - lásd. pl. TR2), ami ugye megint csak nem közvetlenül a gép nyelve, plusz egy csomó lassító "sallang" (felesleges eljárások, változók, függvények, paraméterek, stb.) is belekerül a programba. Amíg szegény kártya megkapja, hogy mi a francot kell csinálnia, addig eltelik "egy kis" idő! A konzoloknál ezzel ellentétben nincs op.-rendszer, ami csak lassítana - lásd. Windows -, nincs DX, ami megint csak lassítana, és nincsenek driverek sem! Mindent a GÉP NYELVÉN kell leprogramozni! Vagyis...egy-egy utasítás azonnal a "megfelelő helyre" kerül, nem kell semmin sem "átmennie"! Például ha kiadok egy utasítást, hogy húzzon a gép egy vonalat innen-oda, akkor azt szinte (mert gondolom, először azért a proci) AZONNAL a videokártya kapja meg, és a videokártya nyelvén történik a dolog...ergo: azonnal és villámgyorsan húz egy vonalat...

Na, valahogy így... Ha a fentieket figyelembe vesszük, akkor talán választ kapunk arra, hogy miért tudott egy PSX1-es jobb teljesítményt - habár a grafika azért nem volt annyira szép, mint PC-n - nyújtani mint egy Pentium1-es gép, és miért van az, hogy ama "Next Gen"-trailer egyetlen mai PC-n sem fog úgy és olyan minőségben lefutni, mint ahogy már több mint egy éve(!!!) lefutott egy PSX2-esen! Ugyanis elég, ha pl. napjaink csúcs-grafikájú Max Payne-jét összehasonlítjuk azzal a kis PSX2-es trailerrel...nos, a Max Payne ahhoz képest bizony nevetségesen gyenge, jóllehet állítólag mindkettő game-engine! Pedig...a Max Payne-t ma írták, mai PC-kre, és ma, grafikailag a PC-s játékok terén a legjobbnak, ill. az egyik legjobbnak mondható...tehát a maximum. Az a nyamvadt trailer meg bakter...már több mint egy éves! Érdemes ezen elgondolkodni egy kicsit. Meg azon is, amit egy haverom mondott nekem, akinek egy mai csúcskategóriájú PC-je, és egy PSX2-ese van: sehol nincs szaggatás, ami 60 FPS az 60 FPS...plusz a PC grafikája nevetséges - ahogy ő mondta, "szar" - egy ilyen konzoléhoz képest... Mondta ezeket azok után, hogy mindkét gépen kipróbált "egypár" játékot. Egy PSX2-esen már olyan minőségben futnak a játékok, teljesen folyamatosan, mint amilyenek a mai PC-s FMV-k (de nem vaczak 256 színnel ám, mint a TR4 FMV-i!)!

Tehát a "végítélet", röviden: összehasonlítva egy mai PC-t egy PSX2-vel...hiába nagyobb pl. a proci-órajel a PC-kben, hiába a GeForce3-as...egy PSX2, habár kb. "feleakkora", mint egy mai középkategóriás PC, egyszerűen JOBB TELJESÍTMÉNYT NYÚJT, és MEGBÍZHATÓBB... És ahogy Bodlac is mondta: bizony, olcsóbb is...


Sys "I make my own luck."
bodlac
2001.12.30 19:45:37
Ne haragudj, de az egesz okfejtesem arrol akart szolni, amit te is irtal. :) Lehet nem voltam eleg vilagos. Meg persze hogy az a konfig uti a konzolokat, csak egy PS2 jelenleg kb. $250 lehet, egy ilyen PC meg kb. $1200.
VonCroy
2001.12.30 17:04:04
bodlac, Sys:
Ne haragudjatok, de a PC és a PS2 tök másra való. A PC nem játékra való, a PS2 meg a PSX meg az X-Box Játszásra való. A pécét arra csinálták, hogy "teszhecc-veszhecc" rajta..)).., és mellesleg nem túl rossz játékra sem.. meg azért ne feledjük, a legtöbb játék még mindíg pécén van..

Meg a másik, hogy egy pécé könnyedén lehet izmosabb mint mondjuk a PS2 vagy az X-Box. Nekem a cégnél, egy 1,7 gigaherces pentium 4-esem van, egy viszonylag gagyi videókártyával. Ha beletennék egy dzsíforsz hármast, akkor szerintem mindjárt ütné a "konzolok" szintyét...
bodlac
2001.12.30 03:42:45
Sys: Szerintem az uj PC-k mar most is elerik, vagy meghaladjak a PS2 kepessegeit. Csakhat egy "ilyen" uj konfig kb. 5-szor annyiba kerul mint egy PS2 vagy X-Box. Ezert is morfondirozom azon, hogy bekaphatja (bocs) a PC ipar, nem veszek tobb gepet. (Legfeljebb ha teljes architektura valtas lesz.) A "komoly ember" programok amire szuksegem van az 5 eves gepemen is ragyogoan futnak, annyi penzem meg sajnos nincs, hogy jatszas miatt evente ujitgassam a konfigot. Akkor mar jobban jar az ember, ha tart egy PC-t olyan dolgokra amikhez szamitogep kell (ez igy akar 10 evig is hasznalhato marad), jatszasra meg vesz egy konzolt, amit generaciovaltaskor ugyesen belehajit a kukaba, es ismet megveszi az ujat. Olcsobb is igy, meg biztositva van, hogy minden program futni fog, amit megveszel.
En mar tenyleg kezdek faradni attol, hogy a kartyakeszitok, a MS a DirectX-el, meg a programirok nem tudjak osszehangolni az elkepzeleseiket, es emiatt nekem kell szenvedni.
Sys
2001.12.30 01:08:21
Clau:

Elméletileg innen is letölthető, de ha valami bug miatt esetleg mégsem, akkor nézz rá a tombraiderchronicles-re, mert onnan biztosan le tudod tölteni...

Sys "I make my own luck."
Sys
2001.12.30 01:06:43
PeteCroft:

Legkorábban 2002 november. Az a trailer PSX2-es, úgyhogy azért ne ess hasra: a PSX2 igencsak veri még a mai legjobb PC-ket is...vagy, ha maga a gép nem is vagy nem is annyira, de a programozása tekintetében mindenképpen használhatóbb a PC-nél...no és persze kifejezetten játékgép. Az megint más kérdés, hogy a trailer képkockái mennyire voltak game-engine - mert elméletileg az a game-engine volt - és mennyire voltak előre kiszámolt . PC-n meg majd elmegy legfeljebb kicsit randábbul meg szaggatva. Egyébként én is nagyon várom már...

Sys "I make my own luck."
PeteCroft
2001.12.29 22:07:34
Clau:
Nem tudom, hogy mejjik website-n van:)))
Csak gondoltam:)
Clau
2001.12.29 13:05:50
PeteCroft:

Honnan tudod?
Az oldal nevét, legyen szíves!;-)

Clau "I'm up for a little heresy."
PeteCroft  
2001.12.29 11:40:22
Hát nem tudom elképzelni, a következő TR-t...
Film bemutatóján (TR6 filmbemutatóra gondolok) elég csúf a fény effektus....
Szerintem bazi nagy gép kell neki....
De izgalmasak lesznek a pályák!!!!!
De mikó jelenik má meg??
Irtózatosan várom...
Sys
2001.12.19 07:20:33
VonCroy:


Nem érdemes ezen még semmit sem filózni...egyet mondok, s ezzel részemről lezárom: az emberek többsége fél a jövőtől, a változásoktól...félnek a "nem ismert tartománytól"... Azt mondom Dezső, hogy majd ha oda, ill. a közelébe érünk, meglátjuk milyen lesz! It's hard to say exactly...but they seem to be doin' fine. ;)

A TR1-el kapcsolatban viszont egyetértek. Jópárszor végigjátszottam már, a legelső TR volt számomra, 1998-ban...a grafikán - habár nem azt kéne rajta nézni - sokan csak mosolyognak - pedig a GliDOS meg a patch-ek azért enyhén dobnak rajta -, s mégis ma is elbűvöl ez a rész! Egyszerűen ugyanolyan élvezettel játszom, mint anno...hiába ismerem már minden zeg-zugát, mégis mintha még most is teljesen új lenne, és most ismerkednék vele. Hiába...a Nagy Klasszikus! Ezen nem lehet változtatni. Ezért szoktam azt mondani, hogy ha a legjobb TR, akkor TR1 & TR4...és holtverseny van, punktum. Mert hiába a TR4 a legjobb mai szemmel...a TR1 volt a stílusteremtő nagy klasszikus, és annak idején, 1996-ban a TR1-be jóval többen szerettek bele, mint most a TR4-be...s nem hiába kapta meg anno "Az év videojátéka" címet... Egyébként fura ez, de én mai szemmel nézve is egy csodának tartom a TR1-et: a grafika így GliDOS-szal nem is rossz, a textúrák szépek és változatosak, Lara mozgása fantasztikus, a játékmenet a maga feladványosságos jellegével egy csúcs...a hangulat ugyanolyan mint régen... Egyszóval az egész: EREDETI.


Sys "I make my own luck."
VonCroy  
2001.12.18 22:44:58
Nem tudom miért, de nekem valamiért ha a TR6/NextGen jut a fülembe, valamiféle mézes-mázas szerepjátékot képzelek el..
Olyan "inkább nem is gondolok bele mi volt, és mi lessz a TR6" érzésem van... Olyan, hogy "húú, nagyon elrontják ezt a játékot..". Szoval nem tom miért, de nekem azok a képek a special featuresben is már nagyon mesterkéltek.. Azok az autók, a piros és a kék a parkolóban... NEGYON bénán voltak megcsinálva.

Én már a TR5-nél is azt mondtam, hogy ha valami gagyit csinálnak, nem fogok játszani vel csak azért, mert "Tomb Raider" a neve..
-hááát mit mondjak.. ezzel most sem vagyok másképpen.. -És tudjátok mit? Én azt mondom, hogy egy "egyszerű tomb raider-t" (nagyon idézőjelesen!!) nem kellene 3 évig csinálni.. Vagyis ha 3 évig csinálnak egy játékot, akkor könnyedén beleeshetnek abba a hibába, hogy túl tökéletesnek akarják csinálni.. nem?
ha mondjuk azt vesszük hogy a TR4-et 1 évig csinálták, akkor könnyen rájöhetünk, egy játék nem attól lessz tuti, hogy 3 évig elszöszmötölünk rajta..
Vegyük csak mondjuk a TR1-et. Még ma is játszok vele, és kiberszerelem ide, kiberszerelem oda, 1024 ide, 768 oda, a TR1 nem attól jó hogy ott van az eidos, és a core bejátszása, hanem hogy egyszerűen szinte ösztönből csinálták. Vagyis frankón kiszámítottak mindent.. Míg a TR6 felé már igen úgy látom, hogy nem sokat fordítanak a sírrabló egyéniség alakítására, inkább a melléből farigcsálják le a hegyesebb' részeket, (a grafikára koncentrálnak) a helyett, hogy a hangulatra öszpontosítanának.. Ugyanis egy szép grafika lehet hangulatos, csakhogy éppen ha a grafikára épít egy játék, akkor az hamar az unalom által rágcsált játékok kosarába kerül... vagyis a hangulatot nem a grafikának kéne adnia.. erre a TR1 a példa.. /igaz, akkor még mások voltak a körülmények/
Összegezve, én most úgy látom, nagyon elrontják a TR6-ot...
bár ne nekem lenne igazam!!!
Blink
2001.06.06 08:33:23
Nos a folytatást én is kíváncsian várom. A régi utat nem járhatják tovább történet szempontjából,
Sys az alattam levő hozzászólásában megfogalmazta miért. Lara valszeg vmi más után néz majd,
ami hasonlóan veszélyes lesz mint eddigi kalandjai, csak valamiben mégis más.

Kacsa: Szerintem Lara nem halt meg. Ezt a témát nyitva hagyták nekünk, szerintem nem véletlenül.
Igazából azt mondanám hogy jobb lenne ha meghalt volna, mert így méltón fejeződne be a történet,
az egész Tomb Raider. De egyszerűen nem lehet, hogy ne éljen tovább, mert akkor kiről szólnának
az elkövetkező részek? Lara kamaszkoráról? Előéletéről? (amennyiben tényleg meghalt)
Majd meglátjuk. Én leginkább a sztorira leszek kíváncsi.
Magyarul a lényegre... :-)
Sys
2001.06.06 05:02:00
Kacs@:

A pályaszerkivel kapcsolatos aggályaimat már régebben leírtam. Biz' Kacs@, amit a SZTORIVAL kapcsolatban mondtál az pontosan úgy van! Van azért bőven jó tulajdonsága is a LE-nak, pl. a szavatosság növelése...
Tovább élés? Már soxor mondtam, hogy mindig a sztori... Szal' Lara biztosan okulni fog a hibájából, amit elkövetett, és amellyel végveszélybe sodorta az egész Emberiséget. Mi lesz ennek a folyománya? Nos, valszeg' (biztosan, mivel idevonatkozó részleteket már most tudunk) Lara ezentúl nem fog mindenféle ismeretlen és nagy hatalmú ősi relikviákat buherálni. Azon tapasztalatok alapján ítélve, amiken a TR4-ben (is) keresztülment, 100%-ra meg tudom érteni...

Sys "I make my own luck."
Kacs@
2001.06.05 23:42:01
nem tom használni a szerkesztőt, pedig a saját fórumomnál tudom :(
Kacs@  
2001.06.05 23:40:06
Ha még élőnek mondható ez a topic akkor azt kell mondanom, h halvány fogalmam sincs. Most őszintén, szerintetek lehet még folytatás? Én a továbbélést a pályaszerkesztőben látom, csakhát az meg elég vegyes színvonal, ha nincs hozzá a SZTORI. Ennek a játékba a fő vonzereje a története... Én ezért nem tom igazán, h z továbbélésnek tekinthető... Egyáltalán él még Lara? Szerintem nem... akkor jobb is ha nincs játék, nem? az in memoriam már megvolt, tr5 néven...

~°~
Kacs@
2000.11.12 17:26:49
Batboy: Thx. Kicsit lenyugodtam :))

Kacs@
Batboy
2000.11.12 13:10:55
Kacs@:

Itt még - legjobb tudomásom szerint - senkinek sincs meg a demó mert még nem jelent meg. Sőt az is lehet, hogy később lesz kész mint a végleges játék.
Mike nyomul egy korai Playstation-ös változattal, ami viszont nem demó, hanem teljes játék. Nem maradtál le semmiről.
Batboy
2000.11.12 13:08:28
Hamster:

Természetesen véleményt még nem kell mondani Preview és béta verziókról, de mi újságírók általában ezeket kapjuk meg, tehát ezekről vagyunk kénytelenek írni. Ám ha úgy döntünk - vagy úgy kényszerülünk - hogy megvárjuk a végleges verziót már nem leszünk naprakészek. Ez általában a kiadók hibája, így már csak azért is letöltöm, hogy előbb legyen meg és majd később összehasonlíthassam a végleges verzióval. A Playstation-ös változatot nem tekintem értékelhetőnek, csak cimboránk benyomásait tudom elfogadni.
Kacs@  
2000.11.11 20:02:10
Halihó!
Jaj de OFFTOPIC leszek, de mind1 :) Szal honnan szereztétek meg a TR5 demóját?

Kacs@.a nagyon érdeklődő :))
Hamster  
2000.11.10 14:59:25
Én inkább megvárom a végleges verziót. Nem mondok inkább véleményt Preview, és beta verziókról.
Batboy
2000.11.10 12:04:45
Mike:

Sajnos még nem láttam az 5.részt, de amint lehet letöltöm valami warez siteról. Szóval így érdemben nem tudok hozzászólni. A 3.rész egyébként tényleg elég népszerűtlen volt, de az hogy semmi újdonság nem volt benne az egy kicsit túlzás. Melyik másik epizódban fogathattad a földgömböt, hogy kiválaszd a következő pályát? Mivel ezen a téren eléggé eltér a véleményünk elképzelhető, hogy ami neked most nem tetszik a Chroniclesben attól én dobok egy hátast. (Meg a Hamster bátyó is:-))
Mike
2000.11.10 11:42:22
Batboy:
Nem tudom, hogy te elkezted-e az uj reszt, de szerintem elegge rossz lett. A helyszinek valtozatosak, de ujjitas szinte semmi sincs benne. Most az oroszt tengeralatjaron maszkalok, de azon kivul, hogy korbe visz egy csomo helyen tokre ertelmetlenul, mas nem tortent. A kovetkezo palya mer jobban indul (a tengerben, buvarruhaban)...

Szereny velemenyem szerint a 3 volt a legrosszabb resz. Totalisan ossze volt csapva, semmi ujdonsag.Egy jo szifolt volt benne: London.
Hamster  
2000.11.10 05:40:47
Én egyetértek. Szerintem is jó a változatosság...
Batboy  
2000.11.10 01:34:14
Mivel eddig ehhez a topichoz értelmesen nem szóltam hozzá, hát most ennek is elérkezett az ideje. Nemrég írtam egy előzetest a TR5-ről az egy bizonyos online játékmagazinnak (Csak semmi reklám!) és ezutáni kutatómunkám során alaposan tisztában jöttem azzal, hogy mire is számíthatok. Azt kell mondjam, hogy örültem. Valahol a fórumon már karattyoltam arról, hogy a TR3 a kedvencem és kijelenthetem, hogy a Chronicles - eddigi információim szerint - ehhez az epizódhoz áll majd a legközelebb. A harmadik résszel elkezdték kicsit színezni Lara Croft imidzsét. Kimozdították a poros sírokból, az ősi templomokból, és olyan helyszínekre dobták amik sokkal inkább emlékeztettek egy jó kis akciófilmre, semmint egy archeológiai kalandra. Lara keményebb hardverei is ezt támasztották alá: MPK5, Vállról indítható rakéta, az utolsó FMV-ben még egy helikopter is befért. Ezekután számomra nagy csalódás volt a negyedik rész. Lara visszaváltozott egy elfuserált archeológussá, aki ókori vázákat lő szét pisztollyal, hogy kiszedje belőlük a töltényeket. Szóval a TRL-ből hiányzott minden ami olyan szépen fejlődni kezdett a TR3-ban. A Chronicles viszont már csak a helyszínek kiválasztásával is a tavalyelőtti fényt idézi. Orosz tengeralattjáróbázis (Lara terepszínű cuccban), Mission Impossible-t idéző toronyház,(Lara mátrixos szemüvegben fekete latex feszkóval). Persze azért mindig jó ha van egy kis misztikum a játékban, de olyan X-Aktás szinten is elég lenne. Szóval ne egy Egyiptomi istent kelljen pisztollyal lőni. Persze egy teljesen agyatlan akciójátékot még Larától sem kajálnék be, (na jó ez nem igaz) de az imidzsváltást nagyon támogatom. Van aki egyetért?
Sys
2000.10.05 03:51:41
Naaa neeee!!
Engem a végletekig képesek felhúzni pl. olyan bugok, mint a TR1 utolsó titokhelye, vagy a mozdulatlan "tesó" (szintén TR1), szóval az olyanok, amelyek akadályoznak a továbbjutásban, rontják a játék végigjátszásának hitelét, stb. Persze a "rutin+azévek": aztán az ember már szinte nem is foglalkozik velük, hanem aztán hirtelen felfedez egy újat...! :)

Sys
-------------------------------------------
"I'm sorry. I only play for sport."
Hamster  
2000.10.04 12:17:17
Én már megszoktam a bug-okat, néha már fel sem tünik.
aquana  
2000.10.04 10:33:42
Engem nem zavarnak a bugok... Na jó, néha, amikor a TR3-ban nem tudok kijönni a sarokból... az idegesítő, de amúgy nem vészes.
Sys
2000.10.03 00:04:51
Blue_highway_ACE:

Hey! Azért ugye Neked sem a grafika a lényeg, ugye?!
Ezek a hibák persze vannak, de pl. nem kell lezuhanni... :)
Azonkívül a kinti zaj máshol is beszivárog... Csak figyeld meg, ha elhagyatottabb épületekben kószálsz... A csöveken, kéményen, repedéseken keresztül mindenütt beszivárognak a külső zajok...
Engem abszolút nem (na jó max. egy kicsit) zavarnak a grafikai bugok, mert ennél sokkal debilebb hibák is vannak sajnos a játékban, amik akár akadályozhatnak is a továbbjutásban... Én amondó vagyok: felcserélném az összes "igazi" játékakadályozó hibát a grafika rovására! Egyébiránt én olyat nem tapasztaltam, hogy a falak illesztésénél szivárgott volna be fény, inkább az ablakoknál...
Jójó, lehet, hogy grafikailag bugos volt a Temze rakpartja, de szerintem profi módon sikerült visszaadni azt a hangulatot, amely az esti Londont ábrázolja, egy nyirkos, esős hétköznapon... Eső, szél, hold (ahol nincs felhő), városkép a távolban, fények, árnyak, városi zaj... Szinte tökéletes...
Egy hiba volt a hangokkal (bár ezt már leírtam egy másik topicban), ami a TR3 ambient-sound kezelésére igaz: amikor "Thames Wharf"-ban lejutottunk a csatornarendszer irányítóközpontjába, akkor, ha visszatöltöttük a játékot, ismét az utcazajokat hallottuk a csatornazajok helyett... Sajna ez van, szóval egyszerűen ne halljunk meg, amíg ki nem érünk ismét az esős nagyvárosi éjszakába... :) Meg lehet csinálni... :)

Sys
-------------------------------------------
"I'm sorry. I only play for sport."
Blue_highway_ACE
2000.10.02 12:24:47
Sys:
Azért az én hangulatomat kissé rombolta, mikor lezuhanva, az épületek beadták a "végtelenszer-tükröződés" (d)efektet. :/
Olyan volt, mintha egy olyan elvarázsolt kastélyban mászkáltam volna ahol a falak illesztésénél állandóan beszivárog a fény, és a kinti zaj.
Hmm.. Picit nyakatekert hasonlat, bocsi. :)

Blue_highway_ACE
Sys
2000.10.02 02:54:53
Blue_highway_ACE:

Ehh... Én is maximalista vagyok, de én inkább legjobban a játék szintjén... De olyannyira, hogy az már télleg beteges egy kicsit... :)) Ha most ideírnám a legutóbbi statisztikámat "Lost City Of Tinnos"-ról, hááát... Asszem röhögnél egyet... :))
A civilizált helyekkel még az is baj, hogy mindent kapcsolókkal oldanak meg... Szerintem nincs még a világ olyan fejlettségi fokon, hogy minden ajtónak egy kapcsoló megnyomására kellene nyílnia...
Láttad az Urban Chaos, vagy az Omikron városait? Na, azok tele voltak élettel! Ha legalább annyira sikerülne részletekbe menően ábrázolni egy várost, mint ahogyan azt ott tették mások, akkor nem kell többé tartanunk a civilizált helyektől... Asszem... :)
A barlangoknál télleg inkább az a baj szerintem, ha túl pezseg bennük az élet (habár van egy-két kivétel is)...
Reményeim szerint pár napon belül lesznek új hírek, és most küldök 2 esszét Ex'-nek, remélem mihamarabb kiteszi őket... :)))
Ja, a "Thames Wharf" nevű helyszínt (és nem "pályát"!) lehet teljesíteni kb. 5 perc alatt is... Én legelőször ezt találtam meg, de aztán rájöttem, hogy van egy szabályos útvonal is, habár az előbbi sem volt csalás... De azt elismerheted, hogy a hangulat az valami fantasztikus! Gondolj bele: nagyvárosi zaj, távolról vonathangok, este van, esik az eső, fúj a szél, szinte érezni, hogy hűvös, nyirkos az idő... Nemhiába, hiszen kb. október végén játszódik a sztori... És mégvalami "Thames Wharf"-ról: a játékban lévő katedrálist láttam egyszer fényképen is (valóságban), és ledöbbentő volt a hasonlóság, bár inkább egyezésről tudnék itt beszélni...!
Na, most szószátyár voltam (megint), meg jó offtopic is, mert itt mindegyik bekezdésemet más topicra kellett volna írnom... Ezt pl. éppen a "Gumiszobába"... :)))

Sys
-------------------------------------------
"I'm sorry. I only play for sport."
Blue_highway_ACE
2000.09.30 12:50:21
Sys:
Köszi az üdvözletet! :)

A "Thames Wharf", nekem a szívem fekete csücske, mert egy pálya i hiba miatt úgy el lehet rajta tévedni, hogy soha nem mászol vissza a helyes útra. :)
Valahogy az a bajom a civilizált helyekkel, hogy nem elég részletgazdagok. Egy barlang vagy egy templom nem baj ha üres. De nagyon idegesítő volt látni, hogy soxor 3D-ben is ábrázolható dolgokat textúra szinten oldanak meg. :(
Na jó, nem lehetek ennyire maximalista, elvégre évente kiadnak egy részt, nincs túl sok idő fejlesztgetni.

Blue_highway_ACE
Sys
2000.09.30 04:52:54
Blue_highway_ACE:

Először is üdv a fórumon, remélem, hogy minél több topic-hoz írsz majd őszinte, érdekes, és velős hozzászólásokat (mint ez is!)... :)
Télleg érdekeseket írtál, végre valami olyan beírást olvasok itt, ami komoly, őszinte és a topic kérdésére is válaszol!
Azért én a TR-eket nem nevezném platformjátékoknak, habár a platformos megoldás télleg nagyon szembetűnő (pl. illesztések, "hasábos" megoldás (ahogy írtad))... Igazából a TR volt a 3rd Person Action-Adventure stílus megteremtője, legalábbis a legtöbb mai játék ebből indul ki, és ehhez hasonlítják (legjobb pl.: Heavy Metal FAKK 2)...
Hát igen, normális árnyék télleg nem ártana (pl. Drakan), ez már legalább a 3. résztől esedékes lett volna!
Eddigi TR epizódok is játszódtak civilizált helyen, pl. ne felejtsük el Londont (a Thames Wharf nekem messze a leghangulatosabb helyszín), és eztán szerintem még inkább egyre jobban kivitelezik majd ezeket a kalandokat is (na ez debil mondat volt :) )...
És végül: nem tudjuk még biztosan, hogy milyenek lesznek a Next Gen-es epizódok, én az "X-Aktás utánérzést" inkább a "szappanoperaszerűségre" értettem (szereplők egyéni története, összefüggés a főrészek között (is), stb.)...

Egyébként: épp most szállt meg az ihlet... :) Úgyhogy most lemegyek offline-ba és folytatom az esszémet, ami a Last Revelation végéről, és Lara jövőjéről szól, és amelyet eredetileg ide akartam beírni, de túl hosszú lett volna (még ennél is hosszabb)... :)))
Az esszét remélhetőleg pár napon belül olvashatjátok majd, egy új "Esszék, értekezések, gondolatok..." (vagy valami hasonló menüpont alatt (ezt még mekbeszélem Ham'-ékkel)... :)

Sys
-------------------------------------------
"I'm sorry. I only play for sport."
Blue_highway_ACE  
2000.09.29 23:25:46
Hali, mindenkinek.

Kissé félek az új TR-től. Az első rész óta ez hagyományosan 3D "platform" játék. Amíg olyan eldugott helyen mint egy barlang vagy egy ősi templom játszódik, addig OK, mert viszonylag hihető a terep. De ha ezt átteszik
civilizált helyre... Szóval nem tudom minek eröltetni ezt a James-Bond-betörős-lopakodós-kémkedős stílust. :(
Vadon, vízesések, barlangok, templomok, (meg egy NORMÁLIS ÁRNYÉK!!!) kellene.
Esetleg az egész nem ennyire "hasábszerűen" megoldva. Akkor is felismerhető a következő platform, ha az nem egy szabályos 2X2 m-es kiszögelés. :/
Bocsi kissé negatívra sikerült a debütáló hozzászólás...
Jó játékot mindenkinek!

Üdv!
FlyBoy
2000.09.29 21:44:48
És mit szólnátok Lara Fashion Desinger-hez? A Barbinál már bevált :))
Batboy  
2000.06.24 19:02:54
Még jobb! A sárkány befalja a kukacot, de nem tudja, hogy az végzetes időörvényt okoz a gyomorfal környékén, elteleportálva a bizonyos emésztőszervet a távoli jövőbe. Ettől természetesen Rynn is azonnal elpusztul."Milyen hülye játék volt ez?" - ezzel Lara magától elmegy ebédelni, szólni sem kell neki.
aquana
2000.06.23 13:09:52
Batboy: ezzel a Drakanos dologgal csak 1 baj van. Ha Lara lelövi a sárkányt, akkor Rynn is meghal... amúgy jó...
Batboy  
2000.06.16 23:14:36
Az az 1 értelmes lény egy időörvény gerjesztő kukac lenne. A játék elején működésbe lépne és Larát átrángatná Drakan világára. Megérkezvén Rynn sárkánya éhségében bekapná Lara varázslatos kukacát. Erre Miss Croft nagyon mérges lesz és ledurrantja a sárkányt. Megjön Rynn, és cimborája elvesztése felett érzett haragjában rátámad Larára. A sárkánya nélkül egyenlő esélyekkel szállna szembe Larával.(már ha kard és pisztoly esetében beszélhetünk egyenlő esélyekről.) Lara már éppen ízzé-porrá zúzná a barbár lányt, amikor benyit a lakáj, és közli: "Miss Croft! Ideje abbahagyni a számítógépezést, mert kihűl az ebéd."
Hamster  
2000.06.15 19:01:51
Ahez mit szóltok?
Akváriumi haletetős program, méghozzá a halak eleségét, ill. a beépitendő cuccokat Lara szerzi meg egy akvarisztikai üzlet, polclabirintusába.
A játék pedig addig folytatódik, mig a halunkat addig neveljük, amig kifejlődik belőle 1 értelmes lény, aki segitőtársunká válik a TR XX.-ban.
Batboy  
2000.06.15 19:00:29
Csatlakozom! Nem érzem csapásnak Aquana bohém hozzászólásait. Előre látom, hogy Larát az utolsó poligonjáig ki fogjuk vesézni.
Hamster  
2000.06.15 18:58:22
Na lesz otthon netted? Az jóó majd éjjelente lehet nagyokat vitatkozni, v. szomorkodni a fórumokon.
aquana  
2000.06.15 17:22:11
ÉÉÉÉn tudom! SZerintem... ööö... lehetne esetleg FPS, vagy Tomb Raider multiplayer... érdekes látvány lenne, ahogy vagy húsz Lara rohangászna fel-alá, egyik a hagyományos cuccban, másik piros pólóban, vagy... nagyestélyiben... nekem mindegy, mimlyen lesz a TR5, csak ne legyen benne Egyiptom, mert akkor felakasztom magam. sóhaj . Jaj, be kell jelentenem a rémhírt: lehet, hogy lesz otthon Internet, és akkor MINDEN NAP itt leszek és szadizlak titeket az isteni beszólásaimmal. Jó lesz, ugye?...
bogi  
2000.06.14 19:06:55
És ha Lara lenne a sajt?
Őrület.
Vagy tetris Larával? Jobbra dől, meg balra dől?
NNNaaaa nneeeeeeee.
Hamster  
2000.06.13 19:14:45
Mit szolnátok egy arcade típusúhoz, mint a Pac-Man csak a sajt helyén Lara rohangál?
Elég merész elgondolás.
Hamster  
2000.06.13 19:12:36
Milyen legyen a következő TR. játék?




------------ topic 31-60