------------ topic 61-90

Irritating Remarks - TR-kritika rajongói oldalról

Sys
2001.12.20 00:21:33
Strong:


Felvetésedre egyszerűen tudok válaszolni: mivel a TR-t illetően eléggé tartom magam valakinek és valamire, és emiatt (is) igencsak bennem van a "TR-es önérzet"...ezért elég nehezen viselem el, ha egy hozzá nem igazán értő "kritikus" elkezd nekem magyarázni...

Aztán mondjuk abban igazad van, hogy "tojni kell rájuk magasról". :) Néha ez sikerül is...de általában nem bírom szó nélkül hagyni a "fikázást", ha nem látok a kritika mögött igazi hozzáértést, csak konok okoskodást...

Egy rossz kritika pedig...ha azt emberek ezrei olvassák, sajnos rengeteget jelent: az emberek legtöbbje ugyanis - talán bizonyos lustaságból eredően is - könnyedén befolyásolható. Erről sajnos tudnék mesélni, és ráadásul éppen a TR-kapcsán...

Amúgy persze én is, mint minden Fan, szeretem és elfogadom a TR-t, minden létező hibájával együtt...de azért is vagyok Fan, mert a hibákon kívül az erényeit is képes vagyok meglátni... A "kritikusok" ezt persze éppen fordítva gondolják, de hát...le vannak tojva...! :D


Sys "I make my own luck."
Strong
2001.12.19 23:48:39
Sys: Akkor a kérdés már csak az, hogy Téged mennyire érdekel a "kritikusok" véleménye. Persze bosszantó, ha lefikázzák az ember kedvenc játékát, de szerintem tojni kell rájuk magasról. Ők úgy gondolják, én meg emígy. Egy rossz kritika még nem jelent semmit.
Sys
2001.12.19 23:41:06
Strong:

Engem ezek a dolgok nem zavarnak...engem az zavar, hogy ilyenkor a (született) kritikusok mind-mind dörzsölgetik a mancsukat. Persze nekik is lehetne magyarázni szépen, mint ahogy most Te is tetted...ha volna értelme...

Sys "I make my own luck."
Strong
2001.12.19 23:02:07
Hi faces!

Bizonyára ismeritek ti is azt a mondást, hogy "Nincs új a nap alatt.". Nem értem, miért probléma, hogy a "TR 1-3-ban volt pár dínó". A történet szempontjából mind az 1-be, mind a 3-ba beleillett, a 2-ben pedig az első pálya utcsó secreténél (tehát "bónusz-szörny"), ahova nem kötelező lemenni. Ez a "bónusz-szörny" motívum a TR 3 Goldban is nagyon megvolt (skót -braveheart- harcosok, röpködő dínó, etc.).

Az is természetes, hogy az alkotók nyitott szemmel járnak kelnek a világban, és akarva-akaratlanul hatnak rájuk bizonyos regények, filmek, amelyeket néha visszalátunk (vagy viszontlátni vélünk). Ha már itt vagyunk, a TR1 is meg volt tűzdelve egyiptomi (vagy legalábbis ilyen jellegű) pályákkal, pedig a Múmia akkor még sehol sem volt. Nem tök mindegy, hogy a készítők miből merítettek??? Én imádom a TR-t, és ezt egyáltalán nem zavarja, ha végül kiderül, hogy a készítők látták a Múmiát, vagy a Mátrixot.
Sys
2001.12.19 22:44:16
~kacsa~:


A TR trendeket követ...ez sajnos szinte mindvégig így volt... Nézzünk csak erre néhány példát!

-TR1: anno azt mondták Larára és a TR1-re, hogy Indy női kivitelben és igazi Indy-kaland. Ezért volt nagy a TR2 és a TR3: ezekben a részekben ugyanis Larát már nem lehet "Indy női kivitelben"-nek titulálni, és a kalandok sem éppen az Indy-szerű sírrablást követik (na jó, kivétel talán India: "I hate snakes." ;D)...
-TR4: a Múmia című film erősen hatott a készítőkre...szkarabeuszok, világpusztító gonosz, maga Egyiptom, meg miegymás...
-TR5: egyértelműen "mátrixosnak" mondható a VCI-os epizód, meg "blervicsesnek" a Fekete Sziget...az Orosz Bázis meg elég Kurszk gyanús, még akkor is, ha ezt tagadják...

Meg még biztosan lehetne mondani... És igen...engem kifejezetten zavar, ha a TR kapcsán felhozzák - persze jogosan! - azokat a dolgokat, amikből a Készítők merítettek... De sajnos nincs mit tenni ezekkel.


Sys "I make my own luck."
Clau
2001.12.19 20:34:49
~kacsa~:

Engem spec. nem. Jó néha elrugaszkodni a valóságtól...DE..nem tudom, innen ki látta a ToyStory-t (akár az unokaöcsivel, vagy bárkivel). Az ottani dínó és a TR-beli között kísérteties a hasonlóság:-D

Clau "I'm up for a little heresy."
~kacsa~  
2001.12.16 15:53:31
Hali...

Igazából a sorozat több problémát felvet, a kihalt területek (London-Róma) etc, de nem ezek bökik a csőröm. Engem a TR dinó őrülete gondolkoztat el... az első 3 részből kimaradhatatlan volt... Miért? Jurassic Park hatása? Azt meg miért a réjderbe?
Titeket ez nem zavar?

<<csak játszom>>
VonCroy
2001.11.07 19:44:31
Ironman:
Ne félj, maradok. Amúgy bár nem ismersz, elmondhatom, hogy rendkívül rugalmas személyiség vagyok, szeretem ha parancsolnak nekem, és szeretek a prba-koszba sárba csúszni, cseretem ha végigszántják az oldalamat a tüskék... és ha kitöri a bakancs a lábamat... hidd el tudom mit beszélek, igaz szólóba is, de gyakorlom. Ha a legsűrűbb tüskésbokorba mész, ahol két fa között alig préseled át magad, ha már nem látsz a gaztól, hidd el,.....nagy ez a keszthelyi hegység.. nagy bizony..
Hamster_
2001.11.07 12:18:23
Uriel:

Akkor küld el máshogyan. Nem ragaszkodom az ürlaphoz, de szerepeljenek a kérdések is, az egyszerűség kedvéért.
Uriel
2001.11.07 11:26:38
VonCroy: Miért ne írjam? :-) OK, kicsit didaktikusra sikeredett... Én is megkaptam már nem egyszer, hogy "azér' mer' szerepjátékokkal jáccol, majd jól elkezded összekeverni a valóságot a fantáziával" stb. stb... szóval nem pont ide akartam kilyukadni.

"A TR nem a hitedet erősíti, és nem is alapozza meg. Példát se mutat. Ha valaki "átugrik a szomszédhoz", az sokkalinkább a vakmerőség, kalandvágy és az adrenalinhiány miatt van, mint a TR miatt."

Na, akkor mégiscsak tökéletesen egyetértünk. A TR egy játék, nem vallás vagy világnézet, vagy bármi egyéb. Legfeljebb inspiráció. Annak viszont tökéletes...

Egyébként 26 éves vagyok és férfiú. Ha valahogyan beírhatnám ezt a fórumtagok rovatba, megtenném, de hát az az űrlap levélben akarja elküldeni magát, ami nem mondom ki, milyen megoldás...
Ironman
2001.11.07 08:39:16
VonCroy:
Mielott jelentkezel önkéntesnek Kroj, javallom a síma talpas-gyalogos katonaság lenyomását; attitüd-problémáidból ítélve a szigorú alá-fölérendeltségi hierarchiába beilleszkedésed nem lenne zökkenomentes. Meg aztán angyalborben nem pavilonok tetején kell ugrabugrálni, hanem a "fókával rázizzenni a hosszúcicire", ha esetleg ez mond valamit.
Meg hát ne búsulj cimbi: már csak hat hónap a színtiszta élvezet, és mon dieu, szóval ne hamarkodd el ezt az önkéntességet, csak aszondom. Ne fossz meg minket egy hozzád hasonló oszlopos fórumtag emberi lelkek legmélyebb bugyrait észrevétlenül feltáró mélyen humánus hozzászólásaitól ! Maradj!

L.k.h.s.a. !

Ironman
Sys
2001.11.06 23:33:34
VonCroy:


Most óvatosan kell fogalmaznom, mert (megint) nem értem, mit akartál mondani. Tényleg fáradt lehetsz! Csak abban reménykedem, hogy megértetted amit írtam, és az okfejtésemet nem "egyszerű magyarázgatásnak" fogtad fel...

Tény és való: a Doom és társaik óta rengeteget fejlődtek a számítógépes játékok! Nemcsak a TR-t lehet felhozni "NEM csak játék"-kategóriára, hanem egy sor más, mai játékot is! Ez nem TR-rajongói fejtegetés, hanem egyszerűen az objektív gámelemzés, amivel rajtam kívül szinte bármely számítógépes játékokkal foglalkozó arc teljesen tisztában van! Más téma, hogy Te ezt felfogtad-é vagy sem. De ez csak az érveim egyike volt, a többi 1002 (azért sem írok megint 1001-et! :D) közül, amiket itt és máshol is rengetegszer leírtam már! Úgyhogy egyáltalán nincs okom sem szégyenkezni, sem magyarázkodni. De azért...komolyan, ilyenkor sajnálom, hogy egy idő után elscrollozódnak a Fórum hozzászólásai! No de majd kitalálok valamit...

Egyébként pl. a Quake-et meg az Unreal-t egy jó ideje nem szapulom már, mert rájöttem, hogy igen: bizony, van akkora izéteremtő mint a TR! Saját ismerőseim közül vannak ilyenek jópáran...tehát van mire alapoznom, van némi halavány fogalmam arról, hogy milyen pl. egy Quake-party. Szóval, valahol a Quake meg az Unreal is több, mint játék...DE...más értelemben, mint ahogy én a TR-re alkalmazom...

Részemről... Már ha csak kettőnket is hasonlítjuk össze: bizonyos vagyok benne, hogy több helyen és több érvvel álltam ki a TR mellett, és több embernek bizonyítottam be, hogy ez egy kicsit több mint szimplán játék, mint Te... Ezt felvágás nélkül mondhatom. Meg azt is, hogy túlzásba vittem... ;)))
Úgyhogy a bevezető mondatodat egyszerűen fel sem veszem. Már ha egyáltalán fel kellett volna! :) Ha meg nem, akkor félreértettelek, és a hozzászólásomat hagyd figyelmen kívül... Ellenkező esetben viszont egyszer majd pihent aggyal is olvasd el azt a hozzászólást, mert most látom, hogy egy szót sem értettél meg belőle... Fel is vetődött bennem a kérdés egy pillanatig: akkor miért is refiztél rá? Tényleg...miért is?

A többi dologra meg azt tudom írni, hogy kitartás, és remélem jobbra fordulnak majd a dogaid! Hiszen...You make Your own luck! ;)


Sys "I make my own luck."
VonCroy
2001.11.06 21:35:05
Sys:
Én meg csak azt tom mondani, hogy aki máár nem tud mit felhozni a játéka mentségére csak holmo doom-okat meg Wolf-okat, az tehet egy szivességet. Vagyis azt akarom mondani, hogy pl. egy ismerősömmel amikor beszéltem a téjerről, akkor annyira nem tudtam meggyőzni, hogy a végén már nekem keresztbe hosszába doomozott meg kvékezett, hogy azoknak mekkora rajongótáboruk van, meg sokkal nagyobb izéteremtő mint a TR.. Én csak azt mondom, hogy ha nincs TR, akkor a Mátrix-ban nincs ott Trinity sem, és ma nincsenek női főszereplős eksön játékok..

Szóval.. hmm. Nnnna ez is olyan VonCroy-os megfogalmazás volt. Mostanában nem sokat fórumozok, és nem adok a hozzászólásaimra. Ezért bocs tőled, és mindenkitől. Sajnos sokat dolgozok, és a nap végére már fáj a szemem.. Valamint az outlook-omat sem tudom használni, mert baszakodik az internetszolgáltató, és valamit enyhénszólva elcsesztem.(-bocs.

A TR3-al is még mindig azon a rohadt Madubun vagyok, és a kajakba ülök.. Immáron másfél hete..
Valahogy mostanában nem mennek a dolgok TR, és számítógép ügyileg.. Most is majd le csukom a szemem, és már alig van erőm írni.. Amikor szombaton dolgozok, alig várom már azt a 7szencsejges vasárnapot, és amikor délelőtt 11 kor felébredek, rájövök, hogy a fenébe is, már csak fél napom van ebből a hétvégéből.. Akkor meg tudod ki fog leülni.-((((
Szóval annyit, hogy nehezen bírom ezt az internetes bögyörészést heti hat napon át.. fizikailag is egyre rosszabb állapotba kerültem, mióta irodakukac lettem.. manapság a pályaváltáson gondolkoztam, és most végre itt a lehetőség, hogy egy régi nagy álmomat valósítsam meg. Valószínűleg a közeljövőben jelentkezek önkéntesnek. Ez, sokkalinkább nekem való, mint a napi 10 órán át a székben tornászás, hogy "nnna, hogy fog kevésbé fájni a hátam a sok üléstől..
..hiába, nem nekem találták ki a számítógépeket.((

ETTŐL MÉG TR-es MARADOK, ÉS HA SZABADIDŐM ÉS KEDVEM ENGEDI, JÁTSZOM!
VonCroy
2001.11.06 21:04:43
Uriel:
Figyelj!
"Csak ne próbálj meg átugrani a huszonöt méteres mélység fölött a szemközti ház párkányára, csak mert Larának is sikerült." -ezt kérlek ne mond! NE!
Miért ne sikerülhetne? Az egész csak hit kérdése. A TR nem a hitedet erősíti, és nem is alapozza meg. Példát se mutat. Ha valaki "átugrik a szomszédhoz", az sokkalinkább a vakmerőség, kalandvágy és az adrenalinhiány miatt van, mint a TR miatt. Amikor a haverjainkal a pavilonsor tetején randalírozunk, átugrálunk rajtuk, akkor nem egy játék főhősnőjét próbáljuk utánnozni.. én legfőképpen nem Von Croy-t, attól azért közben poénból hozzá-hozzá teszik,: "..na, nézzük Von Krojj hogy csinájjjjja-"

Szóval nem vagyok Neo, sem Morpheus, de ha valami sikerül, akkor az nem Lara miatt van... és ha valamit csinálok, azt legkevésbé sem egy játék utánérzése produkálja.., hanem én.



(csak szemet szúrt az a mondat..) -egyébként hány éves, és milyen nemű vagy??
Sys
2001.11.06 00:26:04
Uriel:


Nem érteom miféle "belelendülésről" beszélsz...őszintén...még keveset voltál itt, a Fórumon, nemigen ismersz. Soha nem "lendülök be"...legfeljebb "alább adok"...nagy különbség!

Egyébként az utolsó soraidból ítélve Te engem madárnak nézel (:D): mert nem hinném, hogy más módon képes lennék áthidalni 25 méternyi szakadékot... Esetleg majd megpróbálom Dédalosz és Ikarosz példáját, hátha... Csak ugye a Naphoz nem szabad túl közel repülni... ;)
Ha viszont nem madárnak nézel, hanem arra gondolsz, hogy esetleg nem tudnám megkülönböztetni Lara és a mi világunkat... Hmm...asszem pár sorra feljebb írtam, hogy nem ismersz.

Lara Világa az Lara Világa, az én Világom meg az Én Világom. Különbség. Ami ott megy, az nem megy itt, s vicaverza...átjárás nincs. Jogom van hinni ebben. Me' mé' ne?! Ugyanis minden ember hisz valamiben. Én csak azokat sajnálom, akik semmiben sem hisznek. S ha már én elhiszem Lara Világát, Te meg megmosolyogsz...visszakérdezek: mi a véleményed azokról, akik pl. Istenben, Buddhában, vagy éppen a magyar demokráciában (:D) hisznek... Vallásos vagy? (Nem kell válaszolni - "költői kérdés" volt! De biztosan érted!) Mindenesetre amíg én nem ártok a - szerinted "fanatikus" - felfogásommal sem másoknak, sem magamnak, addig úgy gondolom, az égvilágon semmi baj sincs! De azért mindenesetre köszönöm a figyelmességedet, majd igyekszem résen lenni! :)

Ergo...a Te véleményed a Te véleményed. Én meg nem így gondolom, és nem is hiszem, hogy másképp fogom gondolni eztán...
Mert azt is kár lenne elfelejteni, hogy a TR NEMCSAK játék. Erről korábban oldalakat írtam, nem fogom ismételni magam...ha kíváncsi vagy rá, küldök egypár linket meg TXT-t óvasni. Határokat tekintve pedig nem szokásom mások határaihoz igazodni...

Nézzük objektíven: a TR ELSŐSORBAN egy játék. Rendben van... Ezt én is leírtam korábban, de ugye a sorok között...
Viszont...a TR MÁSODSORBAN egy Világ...egy önálló virtuális valóság, amit mi, Emberek teremtettünk és formálunk...
Ugyanakkor...a TR HARMADSORBAN egy történetsorozat Lara Croft-ról...olyan, mint egy könyv, amit végigolvashatsz, végigélhetsz! Az egy dolog, hogy Te személy szerint csak a játékot látod benne (de a sztori és Lara hol marad?!)...sajnálom, hogy többet nem nagyon értesz meg a TR-ből (egyébként szerintem igenis értesz, de most erre nem térek ki). A TR ugyanis szól valakiről és valamiről. Azontúl, hogy játék, idézhetném Petúnia szavait is (de keresd elő Te, a GBC-s topicból). A TR-ben izgulhatunk valakiért. Mit számít az, hogy létezik vagy sem? Miért? Mikor egy izgalmas filmet nézel, talán nem izgulsz a főszereplőért?!
A TR SZÁMOMRA első-, másod- és harmadsorban egy kicsit más, mint fentebb leírtam: vagyis ugyanaz, csakhogy más a SORREND!

Ott volt anno pl. a Doom: volt egy arctalan valaki, aztán lehetett gyakni. Vesd öszve ezzel a TR-t! Ugye mekkora banális különbség?! A "TR nemcsak játék" szólásmondást így is felfoghatod: a Doom a TR-hez képest tényleg "csak egy játék" volt. És a Doom-nál szó szerint a játékon is volt a hangsúly. Mert:
-A Doom-ban hol volt történet?
-Hol volt egy karakteres, erős központi szereplő?
-Hol voltak átvezető képsorok, FMV-k, cut-scene-ek?
-Hol voltak a Doom-ban logikai feladványok?
-Na és hol voltak valóságbeli utalások a mi világunkra?
-Hol voltak a Doom-ban azok az effektusok (pl. ambient-ek, hangulatzenék), amelyek megteremtették azt az érzést, hogy Te egy igazi nagy kaland részese vagy, és virtuális világban bolyongsz?
Sehol. A Doomban az számított, hogy gyakd az ellent...lehetőleg minél jobban! De hol van már ehhez a TR! Érzed a különbséget? Vedd észre! Mi lenne a TR azok nélkül az ismérvek nélkül, amik a Doom-ból anno még hiányoztak?! Milyen lenne a TR, ha nem lennének benne: FMV-k, cut-scene-ek, Lara (csak egy arctalan és névtelen valaki), ambient-ek, hangulatzenék, történet, konkrét cél, stb.? Az nagyon nagyon nagyon nagy minőségvesztés lenne! Mondhatni..."CSAK - szó szerint - egy játék"!

Egyébként...azt is sokszor leírtam már korábban, hogy ez a dolog felfogás kérdése: Neked a TR játék, nekem nemcsak. Van akinek pl. a zene CSAK szórakozás, van aki viszont abból él! Van, aki kikapcsolódásként olvas verseket, míg van olyan, aki megpróbálja megérteni/elemezni őket. Van, akinek egy festmény nem mond semmit, vagy éppen nagyon keveset (pl. nekem :D)...van aki viszont fantasztikus dolgokat ki bír belőle agyazni! Az ilyet én személy szerint értékelni szoktam, s nem megmosolyogni vagy leinteni...
No és persze van olyan is, akinek még az ÉLET is csak egy játék! Ezt nem kellene elfelejteni. Mindenkinek más a vérmérséklete. De legyen, ahogy Te gondolod...Neked... Viszont nekem más a véleményem...
De hol is itt a gond? Sehol: MINDKETTEN EGY BICCENTÉSSEL ELMEGYÜNK EGYMÁS MELLETT...

Én, itt a TR.hu-n azt a tartom a legfőbb feladatomnak - a tudás és tapasztalat átadásán kívül -, hogy megmutassam Neked és másoknak is, hogy a TR nem "csak egy játék"...ha csak az lenne, TR.hu sem lenne (és amit Pet' írt - nem győzök rá elégszer hivatkozni! :D). Ha viszont erre nincs szükség, feleslegessé válok, és onnantól én befejezem a "TR-Esztétai" pályafutásomat és "nyugdíjazom" magam a TR.hu-ról. De eddig még senki sem mondta, hogy álljak le...legalábbis innen a Fórumról nem. (S remélem nem azért, mert nem merték! :DDD) Tudod, "öreg rókák"...egy ideje pedig itt vagyok már. Amit Te most felvetettél 1001-szer elmagyaráztam már másoknak..."rutin"...aztán vagy megértették vagy nem. Nem ez számít, hanem az, amit feljebb, nagy betűkkel írtam...

Prezentálok még egy linket...remélem tudsz annyit angolul, hogy értsd, mit is jelent ez a cím: "More Than Games" - egy Angol/Dráma-szakos Tanárember (Paul Day) írta...egy komoly, meglett, felnőtt ember, aki "embereket nevel"... És Ő mondja azt, hogy "több mint játék". Ha én nem vagyok elég komoly, akkor itt van Ő...
Tehát: http://www.geocities.com/raidmytomb/essays.htm -- alap-esszé, tessék elolvasni! :)

Egyébként a "fanatikus" szónak számomra negatív jelentése van...a "rajongó"-ról pedig az ordibáló tinik jutnak eszembe. Így marad a "TR-Aesthete"... :)))

Mindenesetre: "A TR-t azért játszuk, hogy megérthessük a történetet." - Dauby (PC GURU) írta ezt nem teljesen így, de a mondanivaló ez volt.

Egy kicsit a végére magamról: 22 éves vagyok, főiskolai hallgató, nemsokára lediplomázom, minek folyományaként enyém lesz az "Informatikus Mérnök" című nemes titulus is. Ugyanolyan ember vagyok mint bárki más: a TR-en kívül még rengeteg dolog érdekel...régebben versenyszerűen sakkoztam, ezenkívül csillagászat, elektronikus zene, kutyászat (:D), meg persze a számítógép is! Szal' 1001 dolog még (értheted binárisan is, az is valami :D)...

De...ahogy Volkov (egy HC-face) is leírta a saját site-ján (nem TR-site, hanem Tech-HC): LEHET RÖHÖGNI, DE ÉN EZT A DOLGOT KOMOLYAN VESZEM!

És ne írd már Magadra, hogy "lúzer", mert nem hiszem! :)


Sys "I make my own luck."


Hozzászólás szerkesztve Sys által - 2001.11.06 00:23

Hozzászólás szerkesztve Sys által - 2001.11.06 00:26
Uriel
2001.11.05 19:08:35
Sys, nagyon belendültél... Azért kár lenne elfelejteni, hogy a Tomb Raider elsősorban játék! Az hogy te, én és sokan mások nagyon szeretik (én pl. annyira, hogy gyakorlatilag az az egyetlen játék, amivel szoktam játszani, nagy ritkán egy-két másikkal) az csak egy dolog. Lehetsz TR-kedvelő, lehetsz megszállott játékos, de fanatikus azért ne legyél. Én még "rajongónak" sem nevezném magam szívesen, már azt is túlzásnak érzem.

Gyógycsomagok azért vannak, mert különben a hozzám hasonló luzerek nem tudnák végigjátszani és elmenne tőle a kedvük. Lőszerek szintén. Csapdák meg azért, hogy kihívás legyen a játék. Folytathatnám, de minek; a Tomb Raider játék. (Ezt mintha már írtam volna :-) )

A film topicban volt némi rövid értekezés arról, hogy a megfordított tőr miért nem... amikor egykettedemszervénégyzet... Ugyanaz. Ha jó a játék, játsszál vele. Ha tetszik a világ (vagy Lara), álmodozz róla. Ha megfog a hangulat, írjál novellát, rajzolj képet, szerezz zenét, stb. Csak ne próbálj meg átugrani a huszonöt méteres mélység fölött a szemközti ház párkányára, csak mert Larának is sikerült.

OK, túlzás. Csak azt próbáltam a magam szerény nyelvi eszközeivel kifejezni, hogy van egy határ, ahol le kell állni. Avagy:

Most már kikapcsolhatja
a számítógépet

Sys  
2001.10.31 01:16:16
Eddie, Bodlac:


Úgy van, ahogy Bodlac mondja. Mert a Játék szintjén maga a Quake is "csak egy játék", ahogy a TR is az... DE...ahogy a TR is, a Quake is elfogadható egy-egy önálló virtuális világnak, virtuális valóságnak. Maga a játék ennek a világnak az egyik adaptációja. Tehát, a Quake világában nem forognak a fegyverek, de a játékban "muszáj", hogy könnyebben észrevegyük őket. Vagy a TR-nél...nem valószínű, hogy Lara a sírokban minden egyes sarokban újabb töltényhüvelyeket találna...de a játékban lehet, hiszen hát játszunk t'onképpen, és ugye ez a gameplay része.

Tehát vannak virtuális világok - vagy ha úgy tetszik, párhuzamos dimenziók -, amelyek véleményem szerint csakis a képzeletünkben és a fantáziánkban léteznek, és annyiféleképpen, ahányan és ahányféleképpen csak gondoljuk! Aztán vannak olyanok, akik a saját efféle "virtuális világnézetüket" megpróbálják adaptálni, kézzel foghatóbbá tenni. Na, ezt csinálja az EIDOS/CORE pl. a TR-rel... Ők "számítógépes játékot" írnak, ezt a MÉDIUMOT használják fel Lara világának ÁBRÁZOLÁSÁRA... De a "megjelenítő" médium bármi más is lehet! Lehet pl. könyv (pl., ha a Quake világát könyvben ábrázolnák, nem lenne olyan fontos, hogy forogjanak a fegyverek), lehet film, de lehet akár egy színdarab vagy egy opera is, vagy bármi más, ami alkalmas arra, hogy a képzeletet, a fantáziát kézzel foghatóbbá, "materialisabbá" tegye... Persze nem mindegy, hogy mi a megjelenítő médium! Például a játékoknál elsődlegesen szórakozunk és kikapcsolódunk, míg pl. egy könyvben, egy regényben a történet és a szereplők jelleme van inkább a középpontban...

Felsorolhatok itt én több világot is...és érdekes, hogy ezeknek mind-mind különböző médiumuk van!
TR: Képregények, Film, de elsősorban Játék...
Drakan: Játék...
Star Trek, Star Wars: elsősorban Film, de Játék is...
Terminator: Film...
Ezek mind-mind különböző fantáziavilágok, amelyeket a pl. a Film, ill. Játék médiumokkal próbáltak meg ábrázolni...

Virtuális, képzeletbeli világokat mi magunk is létrehozhatunk: egyszerűen használjuk a fantáziánkat. Az elsődleges, sőt, "teremtő" médium ugyanis szinte mindig a fantázia! Először mindig a fantáziánkban születik meg egy új világ...mármint, ha nem "már készen", másoktól kapjuk (pl. TR). Aztán, ha gondoljuk, megpróbálhatjuk a kitalált világunkat ábrázolni/adaptálni, hogy mások is "hozzáférhessenek". Erre szolgálnak az ún. "kézzel fogható médiumok"...

Mindenesetre a virtuális világok megértéséhez szükséges némi rugalmas gondolkodás, és intelligencia. Én is utálom az ostoba kérdéseket. Miért pörögnek a fegyverek? Használja a fantáziáját és magyarázza meg! Vagy...mert a Quake világában úgy van! Vagy mert a Quake világának Játék-médium adaptációjában úgy van! Mert...nem kell ezeket a "kitalált" virtuális világokat állandóan a miénkhez hasonlítani...ezt kellene sokaknak megértenie...a mi és pl. Lara vagy a Quake világa két külön dolog...és a három világ közül mindegyik másképp működik, más szabályok érvényesek, mások a sajátosságai... Ha ezt egyszer megértenék a gyenge képzelőerővel és empátiával megáldott egyének, akkor nem lenne egy buta kérdés sem...

(Na, ez akár egy "Heti Jegyzet"-nek is mehetett vóna. :D)


Sys "I make my own luck."


Hozzászólás szerkesztve Sys által - 2001.10.31 01:16
bodlac
2001.10.31 00:02:11
Eddi(e) a Gonosz: A fegyverek azert porognek hogy konnyebben eszre lehessen venni oket. Komoly.
Eddi(e) a Gonosz  
2001.10.30 22:52:49
Sys:

Na ezt jol megmagyaráztad. Bravo. Amikor tölem ilyesmiket kérdeznek hogy pl Quake-ben miért lebegnek és pörögnek a levegöben a fegyverek akkor mindig az a volt a válasz: mert a sötét istenek ugy akarják. Ez bejött mert egy ideje nem zargatnak ilyen hülye kérdésekkel.

Kacsa:
Ja igazad van TR2-csapda, TR3-terep, TR5-ellenfelek? Na itt vitatkoznék. Szinte nincsenek is ellenfelek, kivéve persze az utolso zonát ott tényleg huzosak. Bár az igaz hogy itt többször is ésszel kell gyözni.
TR4-hát az inkább idegeleg töri meg az embert
TR1- semmi eztra nehézség csak akkor még szokatlan volt a 3D-s "ugribugri".
Clau  
2001.10.30 19:53:45
Hű, jó sokan vannak ezek a szerkesztett pályák!
Majd letöltök néhányat belőlük.

Bye: Clau
Sys
2001.10.30 01:36:53
Kacs@:


Látod-látod...a TR mégiscsak több azért, mint "csak egy játék"...

A felvetett kérdéseidre természetesen több válasz is létezik...

De a legjobb tényleg azért az, ha először úgy közelíted meg a játékokat, mint Lara MÁR ÁTÉLT kalandjainak ilyesféle adaptációját. Ez sokmindent kapásból megmagyaráz: Lara már korábban megélte a kalandokat, és mi, játékosok, ezeket átélhetjük, a játéknak köszönhetően. Azonban a játék az játék...lehetséges, hogy a sztori eredetileg Larával nem is teljesen úgy esett meg, mint ahogy nekünk tálalják...de a játéknak a játékról kell szólnia! Meg aztán...Lara Világa ilyen...ott mások a szabályok... Egyébként elég faramutzi egy helyzet ez: mi, emberek, megteremtettük Larát és a Világát...mi írjuk Lara sorsát...de valahogy mégis előbb a játék van meg, nem a történet. Persze Lara Világából ez teljesen más...mert ki mondja meg, hogy mikor "születik" igazából meg az adott kaland? Akkor-e, amikor mi kitaláljuk a játékot, vagy akkor-é, amikor utólagosan a részleteket megmagyarázzuk? Nyugodtan lehet akár utóbbi is: más dimenzió, más idő... Belefér... Viszont fontos az, hogy ne akarjuk Lara Világát a miénkbe erőltetni...mert az teljes kudarc lenne! Még a sok-sok TR-Reality ellenére is! :)

De azért jópár dologhoz nem szükséges ilyen egzakt megközelítés...

Az ősi erők... Az ajtókat, csapdákat, és a többi "modern" dolgot nemcsak mechanikus komponensek vezérlik... Akik ezeket a precíz sírokat építették, bizonyára hittek valamiben...istenekben, felsőbb hatalmakban, stb. Talán éppen tőlük is kaptak segítséget az építmények kivitelezéséhez. Az épületeken belül Larát végig figyelik...az ősi erők...nyitják az ajtókat, vezérlik a szerkezeteket, irányítják a kalandort... Egy-egy csapda, minden aktiválódás után, egy bizonyos idő múlva visszaáll az eredeti állapotába...ugyanez igaz lehet az ajtókra is... A csapdák akkor aktiválódnak, ha "megérzik" a betolakodó jöttét (pl. nyomásérzékenység...de akár még a fényérzékeny dióda is szóba jöhetne: idegen, fejlett civilizáció :D)...de aztán, "nyugalmi helyzet" beálltakor visszakerülhetnek a "készenléti" állapotukba... Például a szöges falak visszahúzódhatnak, a csapkodó pengék leállhatnak, az égő tüzek kialhatnak, az ajtók visszacsukódhatnak, stb. Ezeket a dolgokat véleményem szerint részben mechanika, részben pedig ősi, gonosz erők vezérlik... És az időnként fel-felbukkanó ellenfelek sem biztos, hogy mind "evilági" teremtmények!

Egy kis fantázia...és mindent meg lehet magyarázni.


Sys "I make my own luck."
Sys
2001.10.30 01:17:04
Clau:

A TR5-öt nem kellene kihagyni. Elég rendesen bejött azért Mindenkinek. Az újságok cikkírói húzták le...de t'od, a saját tapasztalat mindig előbbrevalóbb! Én mindenik epizódjáról tudnék valami jót írni (a meglévő rosszak mellett, persze)... Szal' el kellene kezdened majd azért a TR5-öt...kötve hiszem, hogy csalódást okozna...

Sys "I make my own luck."
bodlac
2001.10.29 22:31:08
Clau: A TR5 jatszasahoz nem kell installani a palyaszerkesztot, csak ha az azzal keszitett palyakkal akarsz jatszani.
Kacs@
2001.10.29 22:30:41
Clau: Ne tedd meg, h kihagyod! Vétek lenne!!!

<<csdak búzdítok>>
Clau  
2001.10.29 22:00:40
De mindjárt megnézem a TR5 fórumot.
Clau
2001.10.29 21:59:41
bogi_: Mér', megy az TR5 pályaszerkesztő nélkül? Csak hogy mán ne legyek teljesen hülye, megnéztem a pályaszerk.-es oldalt, és bizony azt tapasztaltam, hogy oda kell ám TR5(legalábbis a múltkor kellett), ami nekem egyelőre nincs. Asszem' nem is lesz, mert az a rész az eddig látottakból nekem nem igazán tetszett, itt a fórumokon se áradoztak róla "rendesen", mint anno a TR1-TR4-gyel tették. Megaztán majd' meghalnék rémületemben, ha a fegyvertelen pici Larácska mellett szép gyöngyházszínű szellemek masíroznának el azon a bizonyos Szellemtanyán, vagy hol. Megaztán az Old Mill-es szörnyike sem keltette fel a kíváncsiságomat, ellenkezőleg, rendesen betett neki.

Bye: Clau
Kacs@
2001.10.29 20:03:26
Eddi(e) a Gonosz: A csapdákhoz. Nem tudom mennyire vettétek észre azt, h minden TR-ben más a nehézség. a 2-ben tényleg a csapdák nehezek, az 5-ben az ellenfél a húzósabb, a 4-ben hát fene tudja, szerintem az meg nagyon összetett és nagy pályákon dolgozik, meg az ide-oda szaladgálás, átjárás pályákon, és ott a részletesség.. na jó abbahagyom, mert ebből is látszik mi a kedvencem... :) Szal az 1-ről nem tok nyilatkozni, mert nagyon rég játszottam és alig emlékszem, de a 3 szintén terepben volt nagy.

Vélemény?

<<csak játszom>>
Eddi(e) a Gonosz  
2001.10.29 18:06:03
Kacsa:

Az egész megoldhato lenne azzal hogy Lara nem shotgunnal hanem pl. karddal irtaná a népet (a la Drakan).
A csont vázakban 100%-ig igazad van. Meg asztán ugyis elég randára sikerültek azok a TR2-es csapdák.
Kacs@
2001.10.28 20:09:20
Eddi(e) a Gonosz: Persze, játék, tudom én, de még színesebblenne, ha tényleg a tárgyak a környezethez idomulnának, nem? És azért tiszta jó lenne néha szabad utat adni Larának, ha már meghalt azért a csapdáért vki, ne legyen már újra akcióképes...

<<csak játszom>>
Eddi(e) a Gonosz  
2001.10.28 10:16:11
Kacsa:

Claunak igaza van ez csak játék, de most gondolj bele milyen lenne ha semmi utánpotlás nem lenne csak az életszerüség kedvéért? Meg egyébként is minden játékban igy van.

Viszont a csapdás dolog elgondolkoztato...
bogi_
2001.10.27 23:25:02
Kacs@: A "Tomb Raider Chronicles - Pályaszerkesztő " topicban leírtam egy csomót, azok műxenek.
Kacs@
2001.10.27 22:40:54
bogi_: Én is ki fogom, lazítás képpen, melyikek jók?

<<csak játszom>>
bogi_
2001.10.27 22:38:19
Clau: Kipóbálhatod a szerkesztett pályákat is ám. :-)
Clau
2001.10.27 22:22:39
Kacs@: Ez egy játék...
De egyébként igazad van, ezen én is soxor elgondolkodtam, de aztán hagytam a francba, mert semmilyen értelmes magyarázatot nem találtam rá. Fő, hogy van(ez így egy kicsit könnyelmű). Mondjuk a sivatag közepé
n medpakkok...ez nem éppen megszokott látvány. Mondjuk gyógyfű. Az mégis jobban illene(csak hát mondjuk az sem a sivatagban:-). Egyébként a TR2-ben a Barkhang Kolostorban ahol a nagy buddha (vagy mi?) foglal helyet, én a filmből kiindulva azt hittem, megmozdul...Kár, hogy nem.
Én is itt nosztalgiázok... De mát lassan 3(!) hét TR nélkül..ki nem bírom..gondoljatok bele..többek közt ennek hiányában szereztem be a TRGBC-t.

Bye: Clau
Kacs@  
2001.10.27 00:08:15
Igazából egy valami ZAVAR... Amikor a TR2 első pályáján bejutok a drótkötélpályához, HOGY KERÜL ODA? Aztán én elképzelem, ahogy a roszfiúk hátrafeléá kitalálják, hogy lehet majd megszerezni a pályákon át a kulcsokat, kapcsolókat, miegymást, aztán fogják magukat és mindezt VISSZAFELÉ felépítik... :)
Na de komolyan, hogy kerül a kínai nagyfaklba, a piramisokba, indiába, egyébb ŐSI helyekre 1. lőszer, 2. még működő, el nem korhadt létrák, 3. mindenféle modern dolog. Niuért nincs egy beragadt, szétmállott, elrozsdált ajtó? Elromlott csapda, miegymás...

Ja és a TR2-ben a csontik az első pályán. Szerte vannak mindenütt, namármost, ha odáig eljutottak akkor Lara miért nem tárt kapukon haladt át?

<<én azért csak játszom>>
bogi_
2001.09.26 18:12:23
Sys: Ki korán kel, .........Látom, Te is bekukkanc ide mielőtt nekilácc bokros teendőidnek. :-)))
Ironman
2001.09.26 09:07:54
Sys, bizánc:

Korábban utaltam már arra, hogy nem kis büszkeséggel tölt el, hogy a TR1-et tök egyedül nyomtam le, segítség nélkül. Khömm-khömm ! Más kérdés, hogy pl. a Colosseumban 2 hétig egyhelyben topiztam, mert olyan kis oktondi voltam, hogy miután leöltem az összes vadat, a kiugró sziklán nem néztem balra, s elmulasztottam feljutni a páholyba ! Jó, mi ? Midas -nál, mire ezerszer aranyszoborrá vált a noci, és mire ezerszer nem vette be a k*rva rés a síma bar -okat, és mire ezredszer b*sztam a falhoz a kontrollert jöttem csak rá a megoldásra ! Ez is volt vagy egy hét ! A klónt viszont viszonylag gyorsan (órák kérdése ...) abszolváltam !

A Bartoli-sárkánnyal meg küzdöttem vagy 2-3 napot, de miután az összes létezo ammót belenyomtam és még mindig felkelt a büdös dög, ráadásul szegény Larának is vagy 50x leperzselte a haját, piszkosul ráunva belekukkantottam a leírásba: Alexandretta, hát persze !!! Hogy lehettem ilyen figyelmetlen !!

Most akkor jó nekünk, hogy léteznek walkthrough -k vagy nem ????

L.k.h.s.a. !

Ironman
Sys
2001.09.26 06:36:18
bogi_:

Jesszus, Bogi...! De ilyenkor?! :)))))

Sys "I make my own luck."
bogi_
2001.09.26 05:56:02
bizánc: Küldtem.
Sys
2001.09.26 02:30:14
bizánc:


Én így emléxem (több mint 1 éve játszottam a TR3-at utoljára)...szal' mondom, ha nem teljesen úgy van... :) De biztosan úgy van! :)))

Save-et majd Bogi fog küldeni, ez, hogy úgy mondjam, tényleg az Ő reszortja... Neki van save-e a TR-ek minden zeg-zugából...


Sys "I make my own luck."
bizánc
2001.09.26 02:21:48
Sys!

Aha sza' akkor mielőtt lecsúsznék másszak fel! Ez a huncut Ham' egészen mást hadovált a talin : )))

De azért a save igen kéne mer' a TR-III tőlem kapott egy uninstalt erős felindulásomban ; ) /Végülis a kalandot megcsináltam! v. nem? Ehh/
Asszem' akkor most ez eddigi leghosszabb elakadásom : DD
Sys
2001.09.26 01:48:42
bizánc:


TR3 - "All Hallows"...fejből, szal' ne lőj le, ha nem teljesen úgy lesz! :)))
Szal'...a hiányzó kulcslyukba a "Vault Key" kell! Ez a kulcs ott van, ahol át kell csusszannod a drótkötéllel...szal' annak a kiindulópontjánál nézegess sűrűn felfelé, mert fel lehet ott mászni! Felérsz egy kis fülkébe, kilátsz a csillagos londoni égboltra...nagyon hangulatos! És ott hever a "Vault Key"!

A TR1-ben, Atlantisban, a klónnál pedig nem szabad menteni/tölteni! Ezt már nagyon régen leírtam, de leírom megint, mert irtó fontos! Ha valaki ott, abban a teremben ment és visszatölt, akkor azt fogja tapasztalni, hogy a klón nem mozog! Pedig annak mozognia kell, hogy továbbsegítsen bennünket... ;) De ha már mégis megvan a baj, arra is van megoldás: menjünk vissza a terem csúszós bejáratához, ugorjunk egy hátraszaltót, hogy mégegyszer belecsússzunk a terembe! Ez aktiválja a megfelelő trigger(eke)t, és a klón ismét mozogni fog!

Nekem a legdurvább elakadásom a TR3 "Lud's Gate"-jén volt...nem bírtam odaadni Bobéknak az "Embalming Fluid"-ot! Ismertem ugyan a másik utat, de tudtam, hogy azt a folyadékot azért oda kellene adni. Több mint 3 hetembe telt, mire rájöttem a teljesen triviális megoldásra: a fülke elé kell állni, és beletenni a balzsamot...ennyi! Én meg mit szenvedtem addig! Belementem a fülkébe, ott nyomkodtam a CTRL-t, a gyertyáknál CTRL-oztam...végig CTRL-oztam az egész szobát, és semmi... Aztán tessék...abba a tetü fülkébe kellett tenni, úgy, hogy eléállok! Baromi nehezen esett le! De nagyon okosnak éreztem magam, mikor leesett...szal' ez olyan tipikus "villanykörte-effektus" volt: magamtól jöttem rá, és ez jó érzéssel töltött el...és a jutalom sem maradt el, Bob átengedett az átjáróján, ahogy korábban megígérte (igaz, SZVSZ ennek szinte semmi gyakorlati haszna nem volt :D)...

Volt a TR5-ben is egy dühítő elakadásom...az "Escape With The Iris"-en, a Váróteremben... "Yeah, yeah, just... Gotcha! Top corners of the room. Motion trackers. Fast movement triggers 'em." - Zip megmondta: "mozgásérzékelők, a gyors mozgás aktiválja őket"...de nem értettem meg a borzalmas amcsi akcentusától, és persze a headset is torzított! Ha értettem volna, nem szenvedtem volna! Habár meg lehetett csinálni azt a termet pár nagy medpakk elpazarlásával, én inkább fogtam a Theresa site-ján lévő leírást, és kinéztem belőle, hogy mit is mondott Zip... Csakhogy...megszívtam! Azért, mert a párbeszéd alatt, rögvest egy sorral, ott volt, hogy "Walk!"! A hajamat téptem utána, olyan ideg lettem...mert a megoldást véletlenül láttam meg, mielőtt még komolyan nekiálltam volna lefordítani magamban, hogy mit jelent, amit Zip mondott. Persze később ezen túltettem magam: úgyis rájöttem volna erre is, max. 3 hét múlva, vagy a következő végigjátszásnál... :)

És mi az, ami különösen felháborító? Az, amikor valaki elpofázza a megoldást...előre! Például a TR2-ben én már előre tudtam, hogy ki kell majd húzni a tőrt a Sárkányból (más dolog, hogy ha figyeltem volna a sztorira, akkor mindez nem is lett volna poén vagy kérdés), mivel Valaki megmondta! Nem szeretem az ilyet...szal' nem jó előre tudni a dolgokat! Jobb magunktól rájönni mindenre... Éppen ezért, ha játszom, abba senkinek nem engedek beleszólást...mármint aki nézi...hátha még felfedezne valamit, amit nekem kellett volna...

Egyébként nemt'om, ki hogy van vele, de nekem azok szoktak a kedvenc helyeimmé válni, ahol anno elég sokáig elakadtam, vagy sokat szenvedtem... :)


Sys "I make my own luck."
bizánc  
2001.09.25 15:45:49
Nagyon őrjítő tud lenni egy-egy elakadás! Persze embere válogatja, hogy kinek meddig tart a továbbjutás. Van úgy, hogy pár perc és van úgy, hogy pár álmatlan éjszakába kerül míg megjelenik fejünk fölött az a bizonyos villanykörte : )

A talin volt szó arról, hogy ki hol "cumizott" nagyokat, de csak érintőlegesen.

Igaz, már írtam valahol, hogy a jó öreg Midas király jól megszivatott, de a TR-I-ben még volt egy - talán ennél is hosszabb - "egyhelybentoporgásom". Amikor a végefelé van az a Lara "hasonmás", az Istennek sem jöttem rá, hogy mi a francot kell csinálni! : ( Nagyon sok idő után a telefonhoz nyúltam : (( és jött a segítség./De még így is nehéz volt kivitelezni!/
Persze a többi részben is voltak kemény pillanatok, de ekkorák nemigen. /A TR-III egykétháromnégy...: )) titkát leszámítva!/
Apropó TR-III. bogi! Küldhetnél egy save-t a bónuszpályáról, kb. onnan, ahol azt a két rácsot be kell lőni, és van ott valahol egy kulcslyuk amihez sajna anno semmi "belevalót" nem találtam : (!
/Már persze, ha eleget térdepeltem a kukoricán ; )/
VonCroy
2001.08.28 18:35:48
Mpaul:
yo-;))
Mpaul
2001.08.27 22:04:42
VonCroy:
Andventúra?
Anventi túra?

Mpaul:
ááá :o/

-Eheti blőd szóvicc rovatunkat hallották...-
VonCroy
2001.08.27 18:54:48
Blink, Petúnia:
Na??!!!! Már aszittem hogy én vagyok csak itt teljesen hülye..-;))))) És erre, ..kiderül nem csak én bíztatom Lara nénit az adventuréi közben.....
Blink
2001.08.27 08:13:59
Petúnia:
:-D
Én is szoktam beszélni közben! Általában Larát biztatom, néha kioktatom,
amikor nem akar sikerülni egy-egy ugrás. De én is remekül elvagyok.
Petúnia
2001.08.26 21:54:54
Sys:

Hát ez az! (Bár szerintem eme tény több más jó játékra is igaz, meg függ attól is, hogy ki mennyire éli bele magát. Mint már korábban említettem, én nagyon, mindig beszélek magamban meg Larához is meg minden szereplőhöz, szal' nagyon vidáman elvagyok általában! :-D)

"I am a big girl now"

Sys
2001.08.26 18:29:56
Petúnia:

És éppen ez az egyik ismérv, ami miatt azt mondhatjuk a TR-ekre is, hogy önálló művészi alkotások...

Sys "I make my own luck."
Petúnia
2001.08.26 17:59:57
VonCroy:

Hát pedig én is mindig így szoktam mondani (vagy úgy, hogy "menekülünk"), meg így is érzem! Végülis Lara és a játékos majdnem egy a játék közben, persze csak az a játékos, aki rajongó.
Ez bizony, feleim, a "nálalét" állapotával is jellemezhető (a szereptudathasadás mellett, természetesen, amely hipotézist elfogadhatónak és jónak tartok! :-), mely egy irodalmász technikus terminus, és azt az állapotot jelenti, amikor olvasol egy könyvet, és Te, mint az olvasó, megszünteted magad, benne vagy a műben, "ott vagy nála". Hát itt ugyanaz van szerintem!

"I am a big girl now"
VonCroy
2001.08.26 16:09:20
Petúnia:
-mi az hogy menekülsz???! -csak nem a szereptudathasadás álldozata vagy te is??!
Amikor az egyik haveromnak meséltem a TR2-ről, és mondtam hogy "ahogy ugrok le..." /lebegő szigetek/, azonnal rávágta, hogy mi az hogy ugrassz?!!!-)
VonCroy
2001.08.26 16:07:11
Petúnia:
-mi az hogy menekülsz???! -csak nem a szereptudathasadás álldozata vagy te is??!
Amikor az egyik haveromnak meséltem a TR2-ről, és mondtam hogy "ahogy ugrok le..." /lebegő szigetek/, azonnal rávágta, hogy mi az hogy ugrassz?!!!-)
Petúnia
2001.08.26 09:58:22
Mpaul:

Na tessék, télleg'! :-D Mostmár nem is tudom, hány dologra asszociáljak, miközben menekülök a fekete ruhás csókák elől...! ;-)

"I am a big girl now"
Mpaul
2001.08.25 22:09:00
Petúnia: Még hogy minek a rövidítése az MP?!?!?!
Csak nézd meg a nevem! :oD
Már a Magyar Posta Kábel is bitorolja a monogrammomat!!! (MPK) Ugyanis Károly a harmadik nevem, ill. második keresztnevem... :)
Erről ennyit... :oD
Petúnia
2001.08.25 12:05:05
VonCroy, Sys:

:-DDDD

"I am a big girl now"
Sys
2001.08.25 01:01:12
Petúnia:

Dauby (PC GURU) szerint az MP a "Metal Peti" rövidítése... :DDD
Persze ez csak poén...de jó! :)

Sys "I make my own luck."
VonCroy
2001.08.25 00:34:49
Petúnia:
Hát igen... egy ijen megtört öregember, mint Werner Von Croy már nem alszik könnyen....azok után amit átélt egyiptomban...-éljjen az az áldásos szereptudathasadás!!! :-))
Petúnia
2001.08.25 00:31:38
VonCroy:

Ó köszönöm VonCroy! És Neked is üdv, ha már Te is ébren vagy eme kései órán! ;-)

"I am a big girl now"


következő



------------ topic 61-90