------------ topic 91-114

Keep bugsie alive again!

VonCroy
2001.08.10 21:39:51
bogi_:
OK. Megnézem mit tehetek. A hétvégén előszedem.
bogi_
2001.08.10 20:30:46
VonCroy: Engem érdekel, varázsold elő lécci.
VonCroy  
2001.08.10 19:54:07
nekem magvan a kód. -Amelyiktől óriáspókká változik Lara. (de asszem nem biztos hogy pók.) Egyszer megvettem a Codemastert, és abba volt. Akkor volt a TR2 az ász, akkor jött ki nemrég, és akartam tudni, mi a kód.
Szóval az újság megvan, de a kódok Pay Station-höz valók. Igen, kódok, ugyanis olyan kód is van, aminek hatására Lara az összes falra fel tud mászni, és nem csúszik le a meredek sziklákon!
>>>Ha valakit érdekel, szóljon, és előhalászom. de szerintem a padláson van valamelyik zacskóban, amelyikben tartom az ilyen újságokat.... -de meg lessz.
bogi_
2001.08.10 18:19:52
Strong: Engem érdekel, felraknám corner oldalra is.
Strong  
2001.08.10 11:06:00

Hi faces!

Most nyomom végig sokadszorra a TR2-t, és a sikerélmények csúcsa az volt, hogy találtam vmit, amit eddig előttem talán nem sokan. OK, ez most lehet, hogy nagyképűségnek hangzik, de látott már valamelyikőtök száraron, a levegőben tempózó búvárt... :DDDDDDD Hát ez az, amitől lehidaltam. Akit érdekel, szóljon, és küldök neki save-t......
bodlac  
2001.05.16 04:05:58
En ugyan jobban szeretnem, ha nem hagynak a bugzikat eletben, de mindegy. Szoval: a TR5 Colosseumban masnal is hol kiesett az utolso Galadiatorbol a kulcs, hol nem, vagy csak en voltam olyan szerencsetlen, hogy fel oeraig rohangaltam a kulcsot keresve, majd ujratoltes utan meglett.
Azt hiszem nalam ez vitte el a koronat a TR5 hulyesegei kozott (hogy miert nyilik ki az ajto, ha felveszed a konyvet, arrol most ne beszeljunk).
Blue_highway_ACE
2000.10.02 20:00:50
Na, ennyit a figyelmességemről.
Most látom csak, hogy az alább közölt
"bug" már fent van a site-on, a többi trükk mellett, az erre kijelölt rovatban. :(
Blue_highway_ACE
2000.10.02 12:07:11
Sys:
Hmm... Óriáspók? Elég vad. Kiváncsi vagyok, játszható-e úgy a játék?
Sys
2000.10.02 02:17:25
Blue_highway_ACE:

Wow!!! Biztos ki fogom próbálni, de még nem jött el az ideje... :) Persze, gondolom ez is bug...
Egyszer egy eldugott site-on olvastam egy olyan cheat-et, amely valami 8, vagy még több lépésből áll, és a TR2-ben alkalmazható... Hatására Lara hatalmas pókká változik...
Csak az a baj, hogy nem tulajdonítottam neki nagy jelentőséget, úgyhogy nem is tudom ideírni... De, ha valaki ide tudja írni esetleg, az írhatja...! :)
Blue_highway_ACE  
2000.09.30 22:22:17
Hali.

A pontos részletekre már nem emléxem, a kissebb pontatlanságokért előre is bocsi! De, a dolog MŰKÖDIK, kipróbáltam.
A tengerpart, ott ahol a nagy felfüggesztett kő van és a két csontváz támad. A lényeg: A gödörben ahova a kő is esik, van egy fáklya, és egy parázstartó. Gyujtsuk meg a fáklyát, és mivel a falon levő lyukba Larának fel kellene másznia (mint tudjuk ez fáklyával nem kivitelezhető) ezért dobjuk oda be, és másszunk utána.
Elvileg egy kis termben vagyunk innen az ajtón keresztül, tovább a következő pályarészre. A végén egy kis termbe jutunk, ahol eldobva a fáklyát, az átváltozik, és Lara nadrágjának alakját veszi fel. Elvileg ez már az inventoryban is látszik...

Ha esetleg nem működne, szóljatok, utánanézek!

Blue_highway_ACE

Hamster  
2000.09.30 21:25:32
Régebben találtam pár "EGG"-et a TR játékokhoz, de sajnos egyiket sem sikrűlt megcsinálnom, ezért nem is írtam le őket eddig. Egyedűl a kézedállást tudom megcsinálni, de erre magamtól jöttem rá, és gondolomn már mindenki ismeri.
bogi
2000.09.30 21:00:41
Blue_highway_ACE: Én lehet hogy nem ismerem, mondd el.
Blue_highway_ACE  
2000.09.30 20:31:19
Hali.

TR3, metró peron... A kis tűz hol ég, hol nem...Még szerenccse hogy nem volt jelentőssége a továbbjutásban. : /

Télleg, ugye mindenki ismeri A TLR-ben
a "fáklyából naci" eastern egg-et?
Ha akadna aki nem csak szóljatok!

Blue_highway_ACE
Mike  
2000.09.07 16:34:33
A leirasban ez all:
"Álljunk a függeszkedve mászható részhez. Másszunk át rajta a szemközti oldalra. Lőjük le az őrt. Menjünk a kapuhoz, használjuk a Roof Key-t. "

A jatekban felesleges megkeresni a kulcsot, mert a szemben levo platformrol minden nehezseg nelkul at lehet ugrani az ajto ELE:))

andi  
2000.09.06 21:28:52
A TLR-ben még az elején, ha odaállok a kísérőm elé, miközben megy, akkor tol maga előtt.Lara meg csak surlódik a földön.Hmm..ez érdekes volt.
Mike
2000.09.05 09:42:29
Sys:
En csak PSX-en jacottam, tehat ott is. Ott viszont egyaltalan nem lehet felvenni azt a helyet, meg akkor sem, ha a tobbi nincs meg.
Szoval ez van...
Sys
2000.09.01 19:29:59
Mike:

Egyetlen egy mód ami eszembe jutott: PC-n kell játszani a PSX emulátorral... habár ez sem jó! Sajna... :(
Egyszerűen nincs lehetőség szerintem... :(
De ott is jelentkezik egyáltalán a bug?
Mike
2000.09.01 11:09:12
Sys:

PSX-re nincs valami javaslatotok a TR1 utolso titkos helyehez?
Sys  
2000.08.23 01:43:17
Üdv!
Mivel elvesztek a régebbi "bug-report"-jaim, úgy gondolom, hogy ideje újra közzétennem őket eme topicomon, remélve, hogy nem jutnak a régiek sorsára... Végülis lehet, hogy valakinek épp ez segít, mert egy fránya bug miatt végzetesen elakadt valahol... Íme hát az augusztus 1-jén közzétett "bug-report" (természetesen az én archívumomból (még szerencse, hogy megtartom a file-okat :) ):

S ne feledkezzünk meg a TR1 talán legelső és talán egyik legdurvább hibájáról, ami bár nem akadályoz a továbbhaladásban, de azért mégiscsak morbid... Qualopec sírjában, ha megszereztük a Scion-t és állást mentünk, majd töltünk, akkor megjelenik még egy Scion... Így akár több tucat Scion-unk is lehet, már eme helyszín után is...
Orvoslás: ne mentsünk többet, ha megvan a Scion, vagy ne menjünk vissza a sírba (amúgy is minden ránk akart borulni mikor kijöttünk :) )...
Van még egy bug Tihokan sírjánál is: a két kentaur szobor közül az egyik rendszeresen újból felrobban, miután állást mentünk, majd töltünk... A megoldás egyszerűen az, hogy ne menjünk ki a teremből, miután már legyilkotuk a kentaurokat és megszereztük Pierre-től a 2. Scion-t. Helyette inkább lépjünk be a célba...
És a legdurvább hiba a TR1-ben: a legutolsó helyszínen (The Great Pyramid) csak 2 titokhelyet találhatunk meg a lehetséges 3-ból!! Ezt eleddig még sehol sem láttam ledokumentálva! Vagy az elsőt és a másodikat, vagy az elsőt és az utolsót, vagy csak a két utolsót (bár ez utóbbit még nem próbáltam)... Azért ez elég durva hiba... Ha két titok megvan, akkor a harmadiknál nem jelez, és a statisztikában a "Secrets: 2 of 3" jelenik meg!
Orvoslás: hát ez kissé bonyibb mint az előzőek... Egyszerűbb, ha van savegame editor a közelben, ekkor ugye nem kell mondanom mit kell csinálni... :=) Én viszont egy másik megoldáshoz szoktam folyamodni: magát a savegame-et patch-elem meg... A dolog menete a következő: kell egy hexa editor (Dos Navigator (a Windows Commander nem jó, mert nem tud szerkeszteni hexában, csak nézegetni lehet)). Belenézünk hexa nézettel a file-ba, és a 000001A01-es címen lévő 03-as értéket átírjuk 07-re. Ezután mentünk. Ezt akkor szoktam elvégezni, amikor a harmadik titokhelyet is megtaláltam (de ugyebár nem jelzett). Lesz egy harmadik megoldás is: lehet, hogy írok egy kis patch-elő progit, ami bekéri a savegame-et és +patch-eli...
(Na ez a beírás most jó szószátyár volt... :=) )

Az előző bug-okból kitűnik, hogy a TR1-ben vigyázni kell a mentésekkel, mert visszatöltés után nem biztos, hogy ugyanazt kapjuk, mint amit elmentettünk!! Erre jó példa még Atlantis-ban (TR1, TR1 Gold) a fröcsögő láva, amely visszatöltés után nem fröcsög... Az ilyen hibáknál legjobb, ha kimegyünk a teremből vagy visszamegyünk a helyszín kezdőpontjához, és ezután újra visszatérünk a terembe...

Még egy bug mára...
A TR1 Gold-ban jelentek meg a "fence bug"-ok (fence=kerítés)... A dolog lényege: át tudunk menni a kerítésen az illesztések mentén... Hajjaj, ez is nagy gáz, mert így csalással 2 perc alatt meg lehet csinálni az Atlantean Stronghold-ot (persze lehet szabályosan is 2 perc alatt, de ezt nem árulom el, jöjjetek rá magatok :) )

Na, e mai bugok miatt mondom én azt, hogy kit érdekel, ha Lara lába belelóg a falba?! Ez legyen a legnagyobb bug!
andi  
2000.08.21 19:48:44
ja.:)
Csak annak semmi értelme se lenne.
Különben is mindegy, mert harmadszorra nyomom végig.
Hamster  
2000.08.20 20:07:50
? Andi biztos szerencsés jegyben születtél, csak töltögetsz és végig is vitted a játékot :-))
andi  
2000.08.20 19:12:58
Nekem pedig a 4-ben megváltoztak a mentéseim.Pl.épp átléptem a Catacombsba, ott mentettem egyet.amikor ezt betöltöm, már a köteles teremben vagyok.Van egy olyan mentésem is amelyet betöltök, már minden feladat meg van csinálva, pedig nem is jutottam még odáig.
Sys  
2000.08.17 00:23:01
Sajna újabb bugok jutottak eszembe a TR2-vel és TR3-mal kapcsolatban...
Az egyik a Kills-ekre vonatkozik, amelyeket nem számol rendesen egyik rész se! Néha van, hogy nem növeli, néha meg nem a megfelelő számmal növeli...
És a megtett utakat sem számolja rendesen, legalábbis szerintem: hol ennyi, hol annyi...
Ja, és a TR3 engem néha minden ok nélkül kitesz Windows-ba, bár több rammal kevesebb az esélye, de akkor is undorító amikor csak úgy bezáródik az egész...
Hamster  
2000.08.08 23:46:19
Engem leginkább a zene hiánya aggaszt. Ha már egy ideje nem mentettél, akkor van zene, de mivel elég sűrűn kell menteni, így a zene ki van lőve :-((
Hamster  
2000.08.08 23:42:45
Tényleg eltünt, nem Én voltam!
Sys
2000.08.08 22:53:41
A TR3-mal kapcsolatban hallottam olyan bug-okról, hogy ha kinyitottunk egy víz alatti ajtót, majd mentettünk és töltöttünk, akkor lehet, hogy nem tudunk átúszni rajta, mert Lara falnak érzékeli...
Szerencsére én így még nem jártam...

A TR3 végén az is egy bug, hogy nálunk marad minden az All Hallows-ban, pedig elvileg semminek sem szabadna nálunk lennie (maximum a pisztolyoknak)... Ráadásul az Inventory-ban az Eye Of Isis nem is látszik, csak ki van írva...
Persze orvosolhatnánk az egészet egy savegame editor-ral, ha tudnánk, hogy pontosan milyen tárgyak is lehetnének nálunk...

Számomra elég idegesítő bugja a TR3-nak az is, amit az ambient sound-okkal csinál... Például a Temple Ruins elején ugyanazt az ambient sound-ot halljuk, mint a Jungle című helyszínen. Ez eddig teljesen oké, mert az elején még itt is a dzsungelben vagyunk. Amikor becsúszunk a templomba, akkor más ambient sound-ot hallunk. Ez is oké, mert most egy elhagyatott templom mélyén vagyunk, és szükségszerűen nem madárcsicsergést, meg dzsungelzajokat kell hallanunk. Viszont ha állást mentünk, majd visszatöltjük, akkor megint a dzsungelzajokat halljuk...
Ez a gusztustalan hiba egy csomó helyen előfordul, és általában csak úgy orvosolhatjuk, hogy nem töltünk állást, ez pedig mint köztudott a TR-ekben elég nehéz (hirtelen halál). Szerencsére a TR4-ben ezt a hibát már kijavították, ott mindig azt halljuk, amit kell...

Még egy bug a TR3-ból: ha vannak nálunk harpoon-nyilak, de még nincs meg maga a fegyver, akkor harpoon-nyilaink száma minden helyszín teljesítése után 3-mal nő. Például a Jungle című helyszínen az 5. titkos hely 3 db harpoon-nyilat rejt. A következő (Temple Ruins) helyszínen viszont már összesen 6 db harpoon-nyilunk lesz.
Ez ellen én nem szoktam tenni semmit, úgyis ritkán kell használni a harpoon-t, meg egyébként Lara 2 helyszín között is találhat nyilakat (na jó, ez azért elég lapos magyarázat...). Egyébként egy savegame editor jó megoldás a dologra. Amikor pedig már megtalálta az ember a fegyvert, többé nem növelődik feleslegesen a harpoon-nyilak száma...
Sys
2000.08.08 22:52:38
A TR2 legtipikusabb bugja az eltűnő hullákban merül ki. Ez ellen megint csak nem tehetünk semmit, habár úgy vettem észre, hogy ha több memória van a gépben akkor mintha kevesebb hulla tűnne el... Ez a hiba a TR3-ban is elég szépen előjön, de a TR4-ben ezt is kiküszöbölték azzal, hogy ott egy idő után ugye minden hulla eltűnik... Ez a megoldás könnyebbik vége volt, és nekem bizony nem tetszik...

Sajnos a TR2 Gold Nightmare In Vegas című helyszínén is van egy bug:
Ha már használtuk a Door Circuit-et, akkor megnyílik minden rács, és be tudunk menni a második és harmadik titokért. Ha azonban ehelyett visszamegyünk a függönyös terembe (ahol az első titok is volt), akkor minden rácsos hely újra zárva lesz, és nem tudjuk megszerezni a maradék titkokat sem (persze, ha nincs korábbi mentésünk)!
Szóval, ha már elkövettük a hibát és nincs korábbi mentésünk, akkor K.O., kezdhetjük előlről az egészet (én is jól megszívtam, nem tudtam megszerezni az aranykoponyát)... Tehát azt kell megjegyeznünk, hogy nem szabad visszamenni a függönyös terembe, miután használtuk a Door Circuit-et! Egyébként lehet, hogy ez nem is bug, hanem szándékosan van így...
Sys  
2000.08.08 22:51:50
Valamiér' eltűnt a topicom...
Lehet, hogy ez is csak bug??
Szerintem elég fontos, hogy ismerjük, hogy hol vannak a tüskék a játékban, mielőtt még belelépnénk...





------------ topic 91-114