Hamster_ | |||
2001.07.09 10:39:40 |
Ez a hivatalos időrend, dátumok nélkül.
Tomb Raider: The Last Revelation -Cambodia (Gyakorló szint) Tomb Raider: Chronicles -Black Isle Tomb Raider: Chronicles -Rome Tomb Raider I. + Unfinished Business Tomb Raider II. +Golden Mask Tomb Raider: Chronicles -Tower Block Tomb Raider III. +Lost Artefact Tomb Raider: Chronicles -Russian Base Tomb Raider: The Last Revelation |
||
bodlac | |||
2001.07.09 03:38:03 |
Ghoster: Hat ha en kalandor lennek, es kis tanitvanyom eloszor otthagyna a sz*rban, utana meg meg lenne pofaja el is lopni az Iriszt, bizony beragnek ra kicsit.
Von Croy bacsi egeszsegugyi problemai eleg kovetkezetesek szerintem. 1984-ben meg jol volt. Aztan becsippentette a labat a csapda. Ez utan rokikocsizott egy ideig (TR5 VCI HQ), kesobb mar botozott (TR4), vegul magatol is elbicebocazott. (TR5 valosido) |
||
Sys | |||
2001.07.09 03:24:58 |
Kelly:
Kelly, ez nem mond semmit (hacsak nem közvetlenül a szabadulásra gondolsz, Hórusz templomából)... Lara mint az örök "régész-kalandor"? Nem hiszek benne. A dolog sajnos éppenhogy rossz... Ez azt jelenti, hogy az Eidos/Core a Level Editorral levette rólunk a kezét, és most már bárki szabadon "összebarmolhatja" az eddig megismert teljes Lara-életpályát... Gondold csak el: csinálok egy pályát, azt' aszondom, hogy 2005-ben játszódik, Alaszkában, mert miért ne?! Ha Lara életben maradt ott, Hórusz templomának azon kijáratánál, akkor gyökeresen változtatni fog az életén, legalábbis én a helyében biztosan ezt tenném, tekintetbe véve, hogy mekkora hatalmas szarvashibát követett el saját hivatása terén, ezzel veszélybe sodorva az egész emberiséget (elvette az Amulettet). Erről írtam a "Folytassa Ms. Croft!"-ban, ha esetleg olvastad... Egyébként az általam említett idővonalnak sajnos már a legeleje is sántít egy kicsit: nem kalkuláltam bele, hogy Lara 21 éves korában balesetet szenvedett a Himalája hegyei közt. Lara éppen 1989-ben volt 21 éves. Persze még beleférhet a dolog, nincs kizárva, hogy pár hónappal később jött a Római epizód, de ki tudja. Ennek (és még sok dolognak is) azért még utána kell néznünk... De mindenképpen örülnék, ha többen beleszólnának az időgörbémbe, mert ez nem szentírás! Nagy részét meg tudom indokolni, de ki tudja, mindig becsúszhatnak hibák! Természetesen lehetséges több időgörbe is, ki ahogy' gondolja. Akár együtt is összeállíthatnánk a TR.hu-féle Lara Croft életpálya időgörbéjét, a kalandok terén akár napok, napszakok, órák, sőt speciális esetekben még percek(!), mitöbb másodpercek(!!) szintjére pontosítva is! Sys "I make my own luck." |
||
Kelly | |||
2001.07.08 23:43:00 |
Sys:
Az általad elkészített idovonal vázlathoz még bátorkodnék hozzáfuzni valamit: TR-Level Editor, Playable tutorial level (ellentétben a többi példapályával, amelyek mind a Last Revelationból valók) egy új pálya, és úgy kezdodik, hogy: "The Year 2000, somewhere in Egypt" Ez mintha valami sugallat lenne... |
||
Ghoster | |||
2001.07.04 22:14:49 |
bogi_:
Igazad van bogi, a TR5 -ben én is elcsodálkoztam, ki az a múmia a toronyházban ?? De szerintem a TR5, előbb játszódott, mint a TR4, csak a készítők az utolsó részben, a Red Alert pályán kicsit viharvertebbnek alakították ki VonCroy bácsit.( Estleg csak készítői hanyagság ) Talán valami összetűzés miatt volt úgy lerobbanva ? Talán Larával ? Szerintem, hogy még anno Kambodzsában cserben hagyta, és az hogy ellopta az Íriszt, még nem haragudhatott meg Larára annyira, hogy a TR4 elején hidegvérrel csak úgy megölje? Vagy igen ? Esetleg még nem tudunk valamit. Hátha kiderül a folytatásokban. Nektek mi erről a véleményetek ? Hozzászólás szerkesztve Ghoster által - 2001.07.04 22:14 |
||
VonCroy | |||
2001.07.04 22:02:42 |
bogi_:
igen. Ez a mási variáció amire gondoltam. Ezt jó nejhány sorral lejjebb már megírtam.. De én is Kb erre gondoltam. Viszont nem játtszódhatnak a TR4 után, hisz a TR4-végén kibékül elvileg Werner.. |
||
Blue_highway_ACE | |||
2001.07.04 21:53:42 |
Hali.
Gyerekek, hat ez kesz... Nem tudom, hogy csinaljatok, de en mar az idorenndi taglalas felenel elvesztem a fonalat.... Sok sikert az elemzeshez. De az a TR idorend forum telleg jo 5let. B_h_ACE |
||
bogi_ | |||
2001.07.04 21:43:05 |
VonCroy: Ezt értem, a többiben pedig, hát legyen, velem van a baj.
"Ha a TR5 utolsó fejezetében Von Croy idősebb minta TR4-ben, az azt jelenti, hogy a Red Alert meg ezek, a TR4 után játtszódnak. Ha pedig az Írisz visszaszerzése a TR4 után játtszódik, akkor az írisz csak úgy lehet a TR3-as Lara házában, hogy a TR3 a TR4, és a TR5 után játtszódik." |
||
VonCroy | |||
2001.07.04 20:47:42 |
bogi_:
Én is azt írtam, hogy a VCI a TR3 előtt van. Azt meg ne is vitassuk, hisz persze hogy 1984 Kambodzsa, az első helyszín. Én csak a VCI, a TR4, és a TR3 között vontam párhuzamot, azok időbeli elhelyezkedését taglaltam. A Kambodzsa, az csak az Írisz miatt lett megemlítve, hisz ott szerezte meg Von Croy. Szerintem a sorrend a VCI, TR3, és TR4. Hogy miért, azt már leírtam. Ha nem érted, olvasd el mégegyszer, ha azután sem érted, akkor veled van a baj. |
||
aquana | |||
2001.07.04 20:40:03 |
Ezt akartam én is mondani. A TR5-ben emlékeznek a régen történt dolgokra, azt játsszuk le... | ||
bogi_ | |||
2001.07.04 19:52:59 |
VonCroy: Néhe nem értem, ne haragudj amit írsz. A VCI nemhogy a Tr4 előtt, hanem a TR3 előtt játszódik, Kambodzsa pedig a legelső helyszín, még a Tr 1 előtt is van jóval. És a Tr 3 sem játszódhat a Tr 5 után. | ||
VonCroy | |||
2001.07.04 19:37:19 |
Ulukai, Sys:
Tényleg nem lehet visszaemlékezni egy olyan dologra ami még nem történt meg. De! Ha a van egy másik elméletem az időrendi sorrendre. Mi van akkor, ha a TR4 valójában nem a Last, vagyis ha a TR5 végén lejáttszott filmnek jelentést tulajdonítunk. Sys-nek igaza van abban, hogy Lara bezárta Seth-et ezzel megmentve Wernert, így ő hálája és békülése jeléül kimenti a piramisok alól... De van egy másik elmélet is. Leírom.: Szerintem a VCI, a TR4 előtt játtszódik. Ha ugyan is a TR4-ben/végén Lara és Von Croy kibékülnek, akkor nem lövetheti utána Werner Larát helikopterről gépágyúval. A VCI rejtelmes dolgai magyarázzák verner gyógyulását/fiatalodását a VCI óta. Hisz erről ugyan nincs szó, de lehet, hogy a Kambodzsai affér közben ugye a fejjel lefelé lógás ártott Werner gerincének. Von Croy ezért tolókocsiban vészeli át a TR5 VCI nehézségeit. Bosszúvágya hatalmas, és apja vállalatának széles határai között lehetőség nyílik arra, hogy gerincbántalmait helyre tegyék. Itt van egy bizonytalanság. Lara ugyan is talán Von Croy felépülése közben még a Last Revelation előtt végigéli a TR3-at, így láthatjuk házában az Íriszt. A TR4-ben történik néhány kellemetlen, de életveszélyes baleset, vagyis Lara Croft elégtételt vesz Werner-től Seth csapdába ejtésével, ezután cserébe Werner Von Croy megmenti a lelkiismeretes kalandornő életét..(talán) Ezek után láthatjuk a NextGen kalandokat... >> De mi van akkor, ha azt mondom, hogy Lara Nem tud Von Croy jóindulatáról, és azt gondolja hogy az történt vele, ami Kambodzsába Von Croy-jal. Vagy is Croy megmenekült, Lara csapdába esett. Lara kiszabadul, és elhagyja a térséget. Vn Coy ezután Lara kimentésére siet, hisz nő benne a bűntudat hogy Lara őt megmentette Seth cselszövése elől, de ő faképnél hagyta Egyiptomban a katasztrófa után.. Visszasiet, de már csak Lara hátizsákját találja ott.. Nos itt mgint csak, már másodszor két felé ágazik a nyíl. Lehet e, hogy Croft a hátizsákját otthagyta Werner-nek jelként, hogy élek! (?) ne keress!.... Vagy Lara ottpusztult a szörnyű katasztrófa közepén, már éppen a Professzorral folytatott vita végén, a várt nyugalom és béke előtt. Béke előtt, hogy végre összeülhessenek hárman, Jean, Werner, és Lara, hogy a három nagytudású archeológus elbeszélgessenek, megvitassák az eddigi hibákat, tévedéseket, és hogy a kerekasztalnál végre tanulhassanak egymástól....... Nem tudni hogy mi van Larával, csak az a biztos, hogy él! Hisz nem olyan összetörtnek ismerhettük meg, hogy megmenekül, de a hátizsákját ott hagyja. Hisz ha ráomlott a szikla, akkor csaknem szakítja le a hátizsákot Laráról..!? Ha Lara ki tud menekülni, csak okkal hagyhatja ott a híres hátitáskát; jelül Wernernek..(?) Ha meghalt, a sziklarengeteg leszakította is a hátizsákot a hátáról, de Croy-ék megtalálták volna pár méterre testét a táskától, és visszajuttatták volna a Croft családhoz............. |
||
Blue_highway_ACE | |||
2001.07.04 17:38:07 |
Ironman:
Hali. A modern (civilizalt) kornyezzetben valo maszkalasrol nekem is hasonlo velemenyem van. Meg regebben volt is errol valami ertekezes egy masik forumon.. franc sem tuda melyik volt mar. : ( Asszem amikor Lara ilyen kornyezzetbe kerul, akkor a Bond (Jane Bond) oldalat igyekezznek eloterbe helyezni. Bar en mukedvelo regesz-sirrablokent szivesebben gondolok ra. Telleg, miert van az, hogy szinte sehol sem emlitik, hogy Lara voltakeppen Irono, es ebbol el, nem pedig a sirrablasbol? A kedvenc palyam az elso reszben volt. Az a total fuggoleges folyoso volt, ahonnan kulombozo istenek nevevel ellatott termekbe lehetett jutni. A kesobbi reszekbol en hianyolom is az olyan csapdakat mint a Midas kez volt. Hangulatra viszzont a tibeti kolostor a nyero nalam. Qrva jo, ahogy a szerzetesek +fordulnak Lara utan. : ))))) B_h_ACE |
||
Blink | |||
2001.07.04 11:58:03 |
VonCroy:
Lara szerintem sem halt meg, ezt már egyszer vmelyik topicban leírtam. Elég rég írtam, biztos ezért nem olvastad. :-) Én csak azt írtam le, amit a zene sugallt. Olyan gyászos, szomorú zene, és ezt a lentebb leírt érzést hozta ki belőlem. |
||
Ironman | |||
2001.07.04 09:21:51 |
Szoszimó !
Csinálhatnánk egy "Time-line" topicot lassan. Bennem a legmélyebb nyomokat a TR 1 (The Original & only one, RULEZ !) hagyta. Talán azért, mert totálisan egymagam (végigjátszás nélkül) jöttem rá mindenre. - The Lost Valley: döbbenet a fogaskerekek keresgetése, a pálya felépítése ! 3. végigjátszásra találtam meg az összes secretet a pályán. - Colosseum: 2 hétig egyhelyben topiztam, csak mert a páholyba ugráshoz nem néztem balra. Idegtépo, hogy a lövöldözos kis f*szkalapot nem lehet kinyírni ... - Palace Midas: ettol teljesen kirázott a hideg (Lara arannyá változik - történelmi ismeretek: ki is volt Midas király ??) ! Ahogyan végigvezet teremrol teremre ! A karok állásának logikája ! Tuzcsapda ! Mire rájössz, mi a fenét kell csinálni a kézzel (hát persze !!!) ! Mély nyomot hagyott bennem, talán a legmélyebbet, legmeghatározóbbat az összes rész pályái közül ! - The Cistern: bejárni is idegtépo, hát még mire rájössz, mit kell variálj a vízállásokkal ! Örökbecsu ! Aranyosak a ledurrantott lebego krokik meg patkányok ! Félelmetes a tér-érzet visszaadása, soha azelott nem látott háromdimenziós reflektáció ! - Atlantis: Lara és megnyúzott véres-cafatos alteregója találkozása az Atlantis Warrior -ok kinyírásakor ! Görcs állt a gyomromba ! - A Piramis (ucsó pálya): elsore úgy gondoltam, aki ezt kitalálta,beteg ember ! Pályavezetés, csapda-hegyek, besz*ratós ingák, valószínutlennek látszó, ámde kizárólagosan járható ugrások, utak - megkoronázza a hangulatot, valóban a játék ultimate top - ja ! Számomra a mai napig az 1. rész az ász. Pixeles, átvillan, bugos, elnagyolt grafika - de a hangulatát semmi nem éri utol ! Talán a 3. epizód egy-két level -e (Crash Site - nagy kedvencem !!!). És leírok egy szentségtörést: számomra - bár élvezheto, játszható, izgi, meg amit akarsz - a TR 5: VCI Headquarters része már nem TR ! Nincs misztikum, van helyette izgalom. Nincsenek különös lények, állatok, ambientek: helyettük ultramodern katonák, hipergépek, lézerek, kamerák, robothangok. Hol van itt már tomb ? Maximum egy kis raiding. Számomra ezzel csengett le a klasszikus és visszahozhatatlan feelingu, eredeti TR élmény ! Szomorú tudni, hogy valószínuleg már soha nem is kapjuk ezt vissza ... :-( L.k.h.s.a. ! Ironman |
||
Sys | |||
2001.07.04 05:36:24 |
VonCroy-Ulukai:
Ezt olvassátok végig, és csodálkozni fogtok, ahogy' én is... VonCroy, az előző Hozzád írt hozzászólást is olvasd végig! Még valami! Csak most jutott eszembe, és le kell írnom (pedig aludnom kéne már, de télleg')! A TR3 semmiképpen sem játszódhat a TR4+TR5 után! És nagyon egyszerű az oka! A TR5-ben, a VCI-os epizód előtt Winston leleplezi az Irist! "Charles Kane: Ah! The infamous trophy room, and you will be doing the acrobatics to enter, Winston? Yes? Winston: Miss Croft did enjoy her little games. And here it is, gentlemen. The artifact which lead to the animosity between Miss Croft and Von Croy. Ending ultimately in this terrible business." És mellesleg még egy apróság ide: hogyan mesélhetett volna Winston a TR5-ben az Iris visszaszerzéséről, ha egyszer az még meg sem történt volna akkor?! Ne feledjük: a TR4 után kb. 5 nappal játszódik a TR5! Pedig Bogival is mennyit agyaztunk! De nem, a TR4 nem lóg a levegőben! Az egyes részek egymás után következnek időben, kivéve a Chronicles kis epizódjait, amelyek beékelődnek a korábbi "nagyok" közé... Ilyen banálisan egyszerű és triviális volt a megoldás, amit kapcsiból tudhattunk volna... :))) És itt jön a csattanó! VonCroy elmélete (TR3 a TR5 után) még így is működhet! Mert tegyük csak fel azt, hogy a VCI a TR4 előtt játszódik valamikor, az időben! Tehát a TR5 idejére már megvan az Iris, és a TR3 időben akár jöhetne is, mindezek után (Lara megkerült, felépült, és folytatta veszélyes életét)! Tehát az elmélet így nézve jó lenne, de csak a TR3-ra! Ezért írtam az előző hozzászólásomban azt, hogy csak a "sztori teljes ismeretében", tudom megcáfolni ezt, és hangsúlyoztam ki, hogy a TR4 volt az UTOLSÓ felfedezés (és az UTOLSÓ után nincs még egy, a cím nem hazudtolja meg magát)... Sys "I make my own luck." Hozzászólás szerkesztve Sys által - 2001.07.04 05:36 |
||
Sys | |||
2001.07.04 03:35:07 |
Ulukai:
A fenébe is, Ulukai! Tényleg érted, tényleg érted...! ;) "You can't bump off me and by brood so easy, Lara!" (Natla) Sys "I make my own luck." Hozzászólás szerkesztve Sys által - 2001.07.04 03:34 Hozzászólás szerkesztve Sys által - 2001.07.04 03:35 |
||
Ulukai | |||
2001.07.04 02:34:35 |
A játékélmények TR közben? Avagy Ulukai's Best TR Moments
Az első az volt, amikor az egész teljesen új irányításrendszer párosult a az akkor még szokatlan forradalmi perspektívával. Nagyon megtetszett, hogy el kell tenni a fegyvert mielőtt két kezet igénybevevő dolgot akarunk csinálni, és ha kell újból elővenni. Ez csak kis dolog, de nem volt annak előtte, és úgy megfogott. Az egész rengeteg mozgás, amit müvelni lehetett, ahogy sorra fedzetem fel a rejtett új képességeket, shitf+alt: műugrás magasról, shit+ctrl:gimnasztikázva kapaszkodás. A TR5-ben is találtam még egy újat, nem tudom hogy volt-e már róla szó: gugolásból egy perem szélén: előre+shift+ctrl: Lara bunfekcben veti magát előre. Szóval imádtam ezt a sok mozgás lehetőséget, imádok velük variálni és gombinálni, néha jobban élvezem, mint a játékot. ;>>> Persze Von Croyyal ellentétben én nem próbálgatom őket élőben. Te olyan lehetsz, mint a f.aszi (azért a pont a közepén hogy ne csesztessen a moderált forum, mert azt hiszi hogy azt irom, hogy tudjátok: i nélkül ;>) a harcosok klubjában, a külvilág értetlenül áll azzal szembe, hogy honnan szerezd a sérüléseket, mi? ;> Csak nem Lara a te Tylered? (off topic: harcosok klubja rulez,nagyon nagy egy film). VonCroy: javaslom azért motorral hajóra ugratást ne próbáld, vagy ne lődd le a pilótát egy helikopterrel. Nem tuti hogy élteben is bejönne... ;>. Meg a vonatos akció is veszélyes. Emberek tanuljunk József Attila hibájából (állítólag nem is öngyilkos lett, csak pórul járt bátor ember, de az előző jobban beleillett az image-be ;>)! (na ja petőfi meg még ma is él, mi) - OFFTOPIC OVER A második igazi élmény, ahogy elkezdtem felfedezni a teret, az a Caves függőhidainál kezdődött igazán. A kezdeti megdöbbenést követő első igazán élvezetes pillanat: Amikor egy ősi elveszett világban menekülök raptorok és egy T-Rex elől, egy barlangban húzodok meg, ahova próbál betörni a fejéve. Ez nagyon jó volt. Még mindig TR1: Palace Midas szinte utánozhatatlan atmoszférájú helyszíne. Imádtam, máig a legjobb TR-es scene szerintem. TR1-ben a harmadik kedvencem: Natla visszatér már mútálodva, és ellene küzdünk. A visszatérés pillanata nagyon megfogó. TR2: Velencében a csónaoks mutatvány, mikor időben ki kell ugrani, hogy ne robbanjunk fel. Nagyon ott a szeren. Miután megérkezünk az óceáni bázisra, és fegyver nélkül menekülünk a ránk lövő emberek elől. Nem tudom, hogy ez miért tetszett meg, de valahogy megmaradt bennem. TR2 Gold: motoroszánas akció rész. Három másik motorszán ellen küzdünk eggyel, egy csomószor visszatöltöttem, miután már megtudtam csinálni, azután is. A végére nagyon profin belejöttem (jöhet multiba bárki ;>>>) TR3:Madabu Gorge, imádom. Ahogy ott evezünk a lelogó növényzet meg sziklák között. Leírhatatlanul feelinges. Nevada: Csak elindulni Nevada homokjában, az egész környezet, az a ruha, amit Lara hozzásvisel, az Melrose Places F.aszik(Mp sapka) ;>>>, az egész valami olyan jó összhatást eredményez. Lost City Of Thinnos: A 10 ujjamat megnyalom az után a helyszín után. Az egyik legjobb atmoszéfra, persze csak Palace Midas után! Londonban a Metroban az egyik sarokban lépcsőfordulónál, nekem ugrott egy kóbor kutya, a TRek során itt csináltam legjobban magam alá! Írónikus, hogy grizlik, T-rexek, mutnások egész sora támadt ránk, és rám mégis egy szimpla kutya hozza a legnagyobb frászt. Lehet, hogy azért mert ez a legemerközelibb, legátélhetőbb, ki tudja... TR4 (nem időrendi sorrendben): Pókhálóval dúsított, feltáratlan barlangban elindulni az amulet keresésére, Autós üldüzés, Társasjáték Semerketh-tel, A City Of The Dead hangulata, menekülés a scarabeusok elől. A játékbogaras rész poén volt Cleopatra palotjábában. A gyönyörü tengerparti kilátás Pharos közelében. Vízalatti barlangban úszkálni. Lost Libary feladványai. TR4 végén az apokaliptikus hangulat, nem lehet megmagyarázni, de benne volt, hogy valami van a levegőben, a piros ég, a hangok, annyira előre volt vetítve az egész, baljós véget éreztem, és nem igazam lett...? Nagyon profi munka TR5: A leamortizáldott tengeralattjáróból való menekülés katasztrofális hangulata. Engem nagyon megfogott, hogy le kell ütni a szakácsot, első alkalom, hogy nem fegyverrel védjük meg magunkat. A végén, amikor a helikopter lő ránk, és a bárban oldalsó nézetre vált a kamera, egy gyors sprint, majd gurulás a végén a szekrény sor mögé. Iszonyúan pergő, és szinte már fimszerű és mégis marad interactív, nem csap át cut scenbe, az egyik legjobb akciójelenet a TR-ben. (jobb hirtelen nem is jut eszembe) A mélyebb átgondolás nélkül ezeket a pillanatokat vállogatta be a szelektív emlékezetem a felszínről, talán ez a módszer a leghitetelsebb, hisezn így tényleg csak a legkedvesebb pillanatoké a főszerep. Persze még sok más jó pillanat is volt, de hozzám ezek áltak a legközelebb. |
||
Ulukai | |||
2001.07.04 01:59:16 |
VonCroy:
Értetted te egyáltalán a TR5-t? Ez visszaemlékezés. Nem jelentem ki, hogy nem lehet visszaemlékezni olyan dologra, ami még nem történt meg, mert az élet néha produkál furcsa dolgokat (álmok, de ja' vue /mi tom én hogy kell irni na ;>! viziók, kusza beugró pillanatképek), de ez nem passzol bele az eddig megismert TR szellemiségbe, és eleve nem abba a képbe, ami a TR5 célzata kívánt lenni. Átélni a nagy bizonytalanság előtti (eddig isemretlen) kalandokat (egy részüket). Von Croy a végén ennek a flashbacknek a napirendre kerülése után jön bejelenteni, hogy megtalálták Larat, szóval semmiképp nem logikus. Ulukai A világ mindig olyan szinü, amilyenre színezed a szemeddel |
||
Sys | |||
2001.07.03 23:49:06 |
VonCroy:
Az elméleted majdnem jó... Csak a teljes sztori ismeretében merem megcáfolni... De Lara NEM halt meg... Ez egyáltalán kérdés még valakinek?! Jön ám a "Next Gen"! :) A TR-ek nagyjából egy év különbséggel játszódnak egymás után, és a számozásnak megfelelően (ezt könnyen lehet bizonyítani)... Egyébként az évszak is megállapítható, ill. feltételezhető, minden rész esetében. A Gold-ok a főrészek után játszódnak, a TR3Gold pl. csak max. pár héttel kezdődhet a TR3 után... Tehát, a TR3-ban találkoztunk valóban először az Iris-szel, bár, még nem tudtuk, hogy mi is az a "ketyere" ottan; ez remélhetőleg sokaknak feltűnt! A TR4 kambodzsai epizódjában kapunk választ arra, hogy mi ez a "ketyere": az Iris nevű varázstárgy Kambodzsából, Angkor Wat öttornyú templomából, amely örökre megváltoztatta Lara és Werner életét, és okozója volt a Kettejük közti örök viszálynak... A TR4 viszont az első három rész után játszódik, éppen a Milleniumkor, 1999 decemberének legvégén... A TR4 alcíme: "The Last Revelation" - "Az Utolsó Felfedezés"... Az UTOLSÓ... És ez szó szerint értendő: ezután már nincs újabb! A TR5 pedig a TR4 után közvetlenül játszódik, de a TR5 epizódjai össze-vissza beékelődnek a korábbi nagy kalandok közé! De nem baj ám, hogy a TR4 volt az utolsó felfedezés, majd lentebb megmagyarázom, hogy miért! Visszatérve az Iris-ra... A TR5 magyarázza meg, hogy az Iris hogyan kerülhetett mégis Larához, miért láthattuk már a TR3-ban... A VCI epizód a TR2Gold és a TR3 között játszódik! Von Croy nem idősebb szerintem, mint volt, mellesleg tolószékben is van, bár bizonyára tud bicegni: hiába, kísérletezgethettek ezt-azt abban a hatalmas épületben ám! Von Croy kifejlesztette a teleportot az Iris segítségével, és lehetséges, hogy a saját egészségi állapotán is tudott javítani vele... Tehát Lara ekkor szerzi vissza az Iris-t, ellopja Werner orra elől! És ezért láthatjuk a TR3-ban! Micsoda csavar (sokkal szebb így, mintha lineárisan, a TR5 után jönne ez a dolog, bár az sem kutya)! Viszont Werner ezért bosszút áll: kb. másfél, két évre rá, egy ismeretlen személyében megbízást ad Larának, hogy hatoljon be Seth sírjába. Ezzel mintegy versenyre hívja (Lara tudtán kívül) és kihasználja Hősnőnket: az Amulettet Larával szerezteti meg, és aztán el akarja venni Tőle. De ugye Ahmed kudarcot vall, és ez nem sikerül... Innentől folytatódik a verseny Kettejük között, és Werner már végképp nem válogat eszközökben! Csökönyös, makacs, csak önmagára hallgat, és Larának már végképp nem tud megbocsátani: és ennek tulajdonképpen egyetlen oka az Iris, amelyet Lara legutóbb ellopott, illetve ami miatt korábban, Kambodzsában "cserben hagyta" Mesterét... De a TR4-ben Werner is nagyon meredek dolgokon esik át! Megszállja Seth! Végül felismeri, hogy mindent saját magának köszönhetett, a gyűlölet elvakította, és éppen Lara mentette meg Őt azzal, hogy bezárta Seth-et, aki így már nem tudta Werner-t sem tovább befolyásolni! Ezért Werner is segíteni akar most! De most az egyszer igazán! De már nem tud... És ez hatalmas büntetés számára, amibe nem tud belenyugodni, nem tudja ezen sem túltenni Magát: amíg meg nem találja Larát személyesen, addig fogja keresni... A TR4-ben mind Werner, mind Lara személyiségfejlődésen estek át... Werner-t már leírtam, hogy miért... Most következzen Lara, és egyben a magyarázat arra, hogy miért nem "baj", hogy a TR4 volt az utolsó felfedezés... Lara Croft idegtépően veszélyes életet élt! Mindig kacérkodott a halállal! De ezúttal annyira közel került hozzá, hogy, ha életben marad, akkor sok mindenben változtatni fog! Fel fogja adni az eddigi "régész-kalandornő" életét, és nem fog többé életveszélyes sírok mélyén turkálni. Legutóbbi hibájával kis híján nem csak Önmagát, hanem az egész Világot is megsemmisítette! Itt jön a képbe a "Next Gen"! A "Next Gen"-ben Lara már nem fog sírokat fosztogatni, vagy legalábbis nem úgy, mint régen. A TR4 eseményei megváltoztatták Őt, és ez tökéletesen érthető is (amiken keresztülment és amiket hibázott)... De nem halt meg a TR4 végén: ezt mára már biztosan tudjuk! Bővebben írtam ezekről a dolgokról a "Folytassa Ms. Croft!"-ban, tessék elolvasni, itten: http://www.tombraider.hu/2_Essze/2_essze.htm [Link javítva TranSam] Egyébként imhol egy hivatalos idővonal, Lara eddigi kalandjairól, kiegészítve az én nem hivatalos dátumaimmal (a dátumok fiktívek, a sorrend hivatalos): --Tomb Raider IV.: The Last Revelation - Cambodia (1984. nyár eleje: Lara 16 éves) --Tomb Raider V.: Chronicles - Black Isle (1984. nyár vége: Lara 16 éves, de már Nála a hátizsák!) --Tomb Raider V.: Chronicles - Rome (1989. nyár eleje - Lara jegyzetei alapján!) --Tomb Raider I. + Unfinished Business (1996. nyár: július; Gold nem sokkal utána, még a nyár végén) --Tomb Raider II. + The Golden Mask (1997. nyár vége; Gold valamivel utána, talán télen) --Tomb Raider V.: Chronicles - Tower Block (1998. nyár) --Tomb Raider III. + The Lost Artefact (1998. ősz, október vége; Gold szinte azonnal utána, de csak következő év február elején fejeződik be) --Tomb Raider V.: Chronicles - Russian Base (1999. február vége) --Tomb Raider IV.: The Times Exclusive (1999. ősz-tél, talán hetekkel a TR4 előtt) --Tomb Raider IV.: The Last Revelation (1999. december vége, közvetlenül a Milleniumkor!) --Tomb Raider V.: Chronicles (2000. január eleje, nagyjából 5 nappal a TR4 után...) A dátumokra (amelyek az évszakokkal együtt a Lara-kastély környékére értendők) csak a sztori alapos ismeretében, és nagyon halavány utalások alapján merek hivatkozni... Nagyjából fiktívek, de a legtöbbüknek logikus alapja van... Sys "I make my own luck." Hozzászólás szerkesztve Sys által - 2001.07.03 23:49 |
||
VonCroy | |||
2001.07.03 20:27:06 |
Blink:
Tehát. Ha a TR5 utolsó fejezetében Von Croy idősebb minta TR4-ben, az azt jelenti, hogy a Red Alert meg ezek, a TR4 után játtszódnak. Ha pedig az Írisz visszaszerzése a TR4 után játtszódik, akkor az írisz csak úgy lehet a TR3-as Lara házában, hogy a TR3 a TR4, és a TR5 után játtszódik. Az a tény viszont, hogy Lara nem hal meg a TR3-ban magyarázza azt a kijelentésemet, miszerint Lara még mindíg életben van. Ezek szerint tehát az időrendi sorrend ez a 3 rész között: -TR4 -TR5-vége -TR3. Tehát nincs továbbá az aggodalomra még a legcsekélyebb ok sem, hisz Lara a TR3-as kalandjait sikeresen befejezte. ( a TR5-ben ott van Von Croy apja is. Nem tévesztem össze vele, hisz Von Croy fiatalabb az apjánál ( persze..:)) ), de még így is öregebb az arca a TR4-es Von Croy-énál...) Vélemény??? -(lara él?) |
||
VonCroy | |||
2001.07.03 20:04:05 |
Blink:
nem! Szerintem meg nem halt meg Lara! A TR5 végén a Vin Croy Ind.... épületében Von Croy tiszta öreg. Öregebb mint az Egyiptomban... -(nem tévesztem össze az apjával!) -DE AKKOR MIT CSINÁL OTT LARA???!! |
||
Blink | |||
2001.07.03 14:23:49 |
Nekem egy hatalmas, puha fülhallgatóm van, (asszem Sony) nem nyomja a fülem, a hangok nem
zavaróan erősek, minden pont jó. Megéri befektetni egy jó "kis" fülhallgatóba! :-) Az nem lenne baj ha mozi hatású lenne! Képzeld csak el, amikor a repcsi elől menekülsz, aztán néha jobbról hallod közeledni, néha meg elhalóban van a hangaja. A farkasemberrel én is éjszaka találkoztam, és pont olyan volt, ahogyan leírtad Sys! Hallottam hogy valami jön utánam, de jobbnak láttam nem bevárni. Aztán egyszer mégiscsak beért, én meg elfehéredve kapcsoltam inkább ki a gépet. :-) Alaposan beijedtem... TR5, a főfőmenü az elején, amikor kiválasztod a loadgamet, apróbb jeleneteket játszanak le egymás után zenei és hangeffektekkel. Asszem a harmadik az, amikor esik az eső, a zene szomorú, és az udvarból közelítünk a házba. Nos én ennél a résznél szinte mindig pityergek... de legalább 1 gombóc mindig van a torkomban... Olyan rossz belegondolni, hogy Lara talán tényleg meghalt, vége, üres a ház, ott az a nagy űr, amit maga után hagyott. Iszonyú érzés...az a sok közös kaland, és tessék, meghalt... :-((((((((((( |
||
VonCroy | |||
2001.07.02 20:54:12 |
Waterhorse:
Nekem nem az a felül elvezetős fejhallgatóm van, hanem az a hátul menő izé... olyan DJ fejhallgató szerűség. ...a fülcimpámat nyomja, és néhány óra játék után, legalább ugyanannyi idejig fáj a fülem...:)) |
||
Waterhorse | |||
2001.07.02 20:47:32 |
Nekem a fülhallgatóval van ilyen problémám,a muanyag nyomja a fülemet. | ||
VonCroy | |||
2001.07.02 20:16:27 |
Blue_highway_ACE:
Meg nekem az szokott lenni, hogy a fülem megfájdul a fejhallgatótól... |
||
Blue_highway_ACE | |||
2001.07.02 19:47:26 |
Hali.
Neeeemmm tudom.... En inkabb a hanxorokra szavazok. Jatszottam mar fulhallgatoval is, de egy ido utan zvarni kezd, hogy tul kozzelrol jon a hang. Most kapatam 5 iranyu sorround hangfalakat es az ezeket kezelo SB Live! kartyat, szoval ezek utan mar aligha fogok visszaallni fuldugaszra. : ) B_h_ACE |
||
VonCroy | |||
2001.07.02 19:10:18 |
Blink:
-Igen. Én is "fejhallgatós" vagyok. Én a kezdetektől fogva fejhallgatón játtszom a játékot! Szerintem e nélkül el sem képzelhető. Ebben a TR-es szobában már én is gondolkoztam. Száztizenvalahány ezerért van keszthelyen egy kb. 50-60 cm-es monitor. Eladó. Már egy éve várják a vevőt. Létezik ezenkívül Projektor, amivel moziszerűen kivetítheted a falra. Nagy hangfalak nem kellenek, az túl moziszerűvé tenné az egészet. Ezzel a megijedéssel én is voltam már így. egyszer azt mondtam, hogy na, most egész éjszaka TR-ezni fogok (anno TR3). A High Security Compound-nál tartottam. A pálya közepénél lerántottam a fejhallgatót a fejemről, és azt mondtam, kész! Van amikor tényleg úgy rámászik a játék az idegeimre, hogy az kész!! >>> A játék hangulata kétségkívül zseniális!!! |
||
Sys | |||
2001.07.02 18:25:52 |
Blink:
Bizony, fejhallgatóval olyan, mintha nem is ebben a Világban lennél! Mintha átteleportálnád Magad: héjába, van, hogy a TR egyfajta menekülés a mi Világunkból, és ennek megvannak az okai... Ha elegem van valamiből, és éppen valamelyik TR-el játszom, akkor azt szoktam mondani, hogy megyek és "elutazok" teszem azt Velencébe, nem vagyok itthon, és kész... :) Az a rész azzal a "nasty beasty"-vel télleg' nagyon ijesztő volt! Ráadásul én éjszaka játszottam, és fejhallgatóval nagyon drasztikus tud lenni, amikor hallod, hogy ott dobog/liheg Mögötted, ott van a sarkadban; plusz azok a félelmetes ambient-ek, amik akkor, ott szóltak! Telitalálat! De szerintem az egész Fekete Sziget az... Egyébként a fejhallgatónak is vannak azért hátrányai: nekem kb. 15-20 percenként (jobb esetben fél óránkét) le kell vennem, mert különben érzem, hogy belefülled a fülem... Egy külön TR-ező szoba? Hmm... Nem rossz ötlet! :D Sys "I make my own luck." |
||
Blink | |||
2001.07.02 16:28:14 |
Velem is gyakran előfordul, hogy megijedek egy-egy ellenségtől. Legutóbb a TR5 labirintusában a
farkasember hozta rám a frászt. Utána ki is kapcsoltam a gépet, úgy döntöttem, inkább másnap nappal majd folytatom. Őrjítő az az érzés, hogy teljesen egyedül "vagyok" a helyszíneken.A hangok, a hatalmas termek... (én is fülhallgatóval játszom, másként már nem is lenne az igazi. :-) Mindenkinek ajánlom, hatalmas élmény!!!) Gyakran csak úgy barangolok a pályákon, teljesen elfelejtem, hol is vagyok igazán (mármint a mi világunkban). Tisztára olyan, mintha tényleg ott lennék, imádom azt az érzést! És tényleg félek néha. Úgy igazán. Lara világa nagyszerű, izgalmas, fordulatos, sosem unalmas. Az mekkora lehet, amikor egy csak erre a célra kialakított szobában játszik az ember hatalmas kiru hangfalakkal, óriási, de még élvezhető méretű képernyővel. Ha milliomos leszek, az első öt megvásárolandó dolgok között lesz egy ilyen szoba kialakítása. :-) |
||
VonCroy | |||
2001.06.30 16:48:47 |
Nekem a TR-ben meghatározó játékélmény volt a TR2-es Velence, a Bartolli's hideout, és az Operaház. Ez a fejezet nagyon nagy hatással volt rám.
Amikor a Bartolli család menedékében mászkálok, hátborzongató ahogy hallom a maffia cipőjének kopogását a túlsó termekben. Ugyanez a helyzet az Operaházban is. A játék(TR2) során azonban már csak a tibeti fejezetben ért mindig is hatalmas sokkhatás. A bűnös, a 2 vagy harmadik pálya ebben a fejezetben. (fejezet alatt a színhelyeket értem) Az a pálya, ahol van az a ku.va nagy terem, és benne egy kiba..ott nagy szobor, a két kezében tűzzel. Itt van egy rész, ahol megyek felfele a lépcsőkön egy folyosón. A folyosó végén üvegablak, és mikor odaérek, látom hogy a folyosónak vége, ámde hátulról egy nem kis csapat őslakó nyit tüzet rám uzival, vontcsövű puskával, és magnummal. Itt mindig elkap a szívroham.(persze ennek az eksönnek közel sincs itt vége, az ablakon kiugrok, és itt jön megint pár...) A TR3-ban ami nagyon elkapott, az a Nevada desert. Nagyon bírtam a farmeres szakállas mukikat a billiárd asztalnál. Kétségtelenül azonban a TR4 viszi a pálmát. Sokszor nem is maga a játékmenet volt horrorisztikus, hanem a filmek.A kedvencem az, amikor Von Croy a piros szemeivel előbújik, és szövetséget ajánl Larának. A hátamon egyesével állnak fel a szőrszálak, ahogy suttog azon a sejtelmes hangján. De maga a játék egésze volt nekem egy hatalmas sokk. Az a nyomasztó Egyiptomi hangulat. A játék végefelén a piramisok gyönyörűek voltak, de nem kellemes meglepetést jelentett, amikor kimászok a földalatti labirintus rendszerből, és két lépés után szembe találom magam egy 3 méteres óriás skorpióval. A TR5-ben az "öreg malom" volt olyan. Azok a hangok az erdőből. A szarvasbőgés, és azok a Blair Witch-es hangok az erdőből, iszonyúak. Az azonban a legszebb az egész játékban, hogy mindezeket többször is átélhetem. Ahányszor játsszom végig a játékot, annyiszor más és más jelenetek' ragadnak el. A játék hangulata zseniális, annyira abszurd és ugyanakkor valósághű, hogy azt csak a maga borzalmasságának a megérintésével lehet leírni. A játék hangulata a játékosban olyan nyomokat hagy, melyek örökre beíródnak a játékos emlékezetébe, és olykor az egyénisége meghatározójává válnak. A játék zsenialítását azonban vitathatatlanul magyarázza az a tény, hogy ezek az élmények úgy válnak ezrek, milliók életének meghatározóvájá, hogy a mi reális valóságunkban meg sem történtek....... |
||
Kelly | |||
2001.06.30 15:01:43 |
Sys:
A fejhallgató kérdésében tökéletesen egyetértek veled, kipróbáltam, a hangok okozta élmény fejhallgatóval valósággal meghatványozódik, aki még nem próbálta, nagyon tudom ajánlani! |
||
Sys | |||
2001.06.30 03:44:22 |
Hy there!
Igen, igen... Egy üres topic! :) Részemről a játékélmény minőségét a fejhallgató nagyon erősen meghatározza... Nem semmi érzés pl. Peruban, az inkák elhagyatott városában mászkálni, azokkal a titokzatos és misztikus ambient sound-okkal a fülünkben! Néha meg-megugrik az ember, amikor hirtelen febukkan egy raptor, vagy hatalmasat explodál egy múmia (pl. Khamoon városában, a végén, egy szűk alagútban)... És izgalmas az is, ha csak halljuk őket egy-egy barlangrepedésben, ahogy' trappolnak és ordítanak: mintha ott lennének a hátunk mögött, de nem; csak a barlangok mélyebb zugaiból halljuk őket... Emléxem, régen a TR1-ben féltem a medvétől, nem mertem kijönni a vízből, mert akkor azonnal nekem rontott, és ez a letámadás nagyon letaglózó tudott lenni. Persze ma már ez nem így van: nem okoz gondot egy TR1-es medve likvidálása... :) A kameramozgások valóban látványosak tudnak lenni: nagyon tetszetős például, amikor a kamera eltávolodik Larától, és mutatja Őt egy magas ponton, majd hirtelen visszatér Rá... Démoni helyszínek? Nos, nem tudom, ki emléxik még pl. Xian templomára, és ott is arra a bizonyos pókos barlangra... Khm... Vagy ott van Tinnos városa, az állandóan újratermelődő darazsaival... És amikor kijutunk a kráterből a havas éjszakába, és halljuk a feltámadó a szelet... Viszont időnként nem tesz jót a játékélménynek a tűrhetetlenül sok csapda! Néha unalmas minden második percben meghalni. És ez nem csak életveszéllyel teli sírok mélyén fenyeget, hanem a legmodernebb helyeken is... Persze erre van megoldás: "...az F4 megoldja..." - ahogy' egy cikkben olvastam valahol... :) Sys "I make my own luck." |
||
Blue_higghway_ACE | |||
2001.06.30 01:18:26 |
Hali.
Nocsak egy ures forum. Ejnye... Irkalok hat bele. : ) -Sokkolo volt, amikor 15:00 kornyeken tuzott be a napfeny a szobaba es en qrvara nem lattam semmit, a tukrozodo monitorrrol. : )) -Az egyik kedvenc jelenetem a TR3-bol, amikor Lara +talalja felkoncolt pasit a levegoben logva. Ahogy atsut a feny a pasi kilyukasztott testen... Demoni. -A TR4-ben volt egy koteleken ugralos resz, ahol a kameranak volt olyan helyzete, hogy fuggolegesen felulrol mutatta Lara-t ahogy eppen a holtponton van. Alatta a szedito uresseg... Huhh. Tiszta hullamvasut. : ) -Persze az elmenyek netovabbjja amikor az utolso palya utolso meteret +teve befejezed a jatekot. :)) B_h_ACE |
||
Hamster | |||
2001.06.20 09:36:01 |
Itt fejtheted ki a milyen élményeket érnek játék közben. | ||