topic 1-30

TR1+TR1Gold - Nagy felbontásban! GLIDOS

MetaZoid
2002.05.23 00:41:30
SYS: THX!
SYS
2002.05.22 21:35:46
...a voice from the darkness.....


Üdv. a Fórumon, MetaZoid!

Elméletileg a legújabbaknak már működnie kell. Tehát http://www.glidos.net - és töltsd le az éppen aktuálisat! Csak egy baj van ezekkel: játék közben egy szép nagy GliDOS-logó forog a képernyő kellős közepén... Szóval meg kéne venni, vagy fel kéne törni, de legalábbis törés kéne hozzá. Előbbi kissé macerás - külföldre fizetni -, utóbbira meg egyelőre még nem találtam lehetőséget...


SYS "So many tombs...so little time...and the raiding never ends!"
MetaZoid
2002.05.22 20:40:35
Hol találok olyan Glidos-t, ami müxik WinXP alatt?

M.
IceTea  
2002.03.31 17:15:17
Win98 alatt is ott a bazi nagy logo a 1.10-es verziónál. Tálca szintén látható, de végre megy!
Kis trükkel eltünik ugyan a logo (meg kell várni a demo-t), de ez teljesen rapszodikus; nem mindig tűnik el, csak ha a "gép is úgy akarja". Ugy látszik, lelki világa van, vagy mi...
Ja, és K6-2/450-en, TNT2-vel 16-22 FPS-t nyom 800x600-ban.
SYS
2002.02.16 06:58:47
TranSam:

Lehet, hogy ennek a WinME volt az oka. Viszont akkor a netes TR1Gold-verziót nem támogatja...ez tényleg kár, mert én is azzal használtam, az ambientek miatt...

SYS "So many tombs...so little time...and the raiding never ends!"
TranSam
2002.02.15 23:03:22
SYS:
Kipróbáltam az 1.9 verziót Millenium alatt. Hát, ha kifizetve is ilyen, akkor maradnék az 1.5-nél. Minden képváltásnál (játékról inventory, vagy load, vagy bármi), csak az asztal megjelenítése után volt képes, és a tálca is állandóan megvolt. És a felirat is nagyon középen van. Ráadásul a Gold nem is ment vele, mindig a TR1Gold cd-t kérte :-(.
Hamster
2002.02.08 10:05:34
~kacsa~:

A képernyő közepén elég nagy méretben.
~kacsa~
2002.02.07 21:54:58
SYS:"További rossz hír még, hogy 10$ ellenében tűnik csak el a GliDOS-logó a játék közben...szal' fizetős lett, legalábbis az XP-s verzió..."

Hmm, kérdés, hogy hol van benne az a logo :) Ha egy sarokban, akkor engem nem izgat :)

<<csak játszom>>
SYS  
2002.02.06 22:55:40
Hy there!


Nos...jól megszaladt Paul Gardiner-nek, mióta TRChronicles-ék "felfedezték"! ;) Nagyban frissült a GliDOS-oldal, érdemes rénézni! www.glidos.net

A legnagyobb újdonság, hogy itt az 1.9-es, WinNT, Win2000 és WinXP alatt futó GliDOS-verzió! Hogy Win9x alatti új verzió van-e, ill., hogy ez a verzió fut-e akkor Win9x alatt - szerintem biztos nem -, arról nem szól a fáma. További rossz hír még, hogy 10$ ellenében tűnik csak el a GliDOS-logó a játék közben...szal' fizetős lett, legalábbis az XP-s verzió... Ez utóbbiról egyébként lehetett is tudni, mert a tombraiderchronicles.net-en megjelent interjúban Paul G. említette, hogy 5$ lesz majd az XP-s verzió ára. Azt azonban akkor még nem mondta, hogy csak XP-s verzió lesz - legalábbis jelenleg csak az van kint, ahogy én látom első ránézésre -, valamint, hogy a duplája lesz az ára... :)


SYS "So many tombs...so little time...and the raiding never ends!"
SYS
2002.01.10 22:24:34
TranSam:

Én úgy vettem észre, hogy ha túl sok időt töltök el egy adott szinten, akkor nagyobb valószínűséggel jelentkezik a hiba. A HC-végigjátszásnál pl. "time attack" is volt, szal' megpróbáltam nem cicózni...hama'-hama'. :) Kevesebbszer is dobott ki, sőt, volt olyan, hogy egyszer sem... A "2 szint 2 fagyi" bizony már túlontúl is sok a jóból! :(

SYS "So many tombs...so little time...and the raiding never ends!"
TranSam
2002.01.10 22:20:30
SYS:
Hát, ha nem fordul elő túl gyakran, és az előző mentés nem volt túl régen, akkor el lehet viselni így is. Viszont aggaszt, hogy mostani "átlagom" 2 pálya, 2 fagyi. De azért érdekes, hogy az előző végigjátszásomnál egyszer sem volt ilyen. Az csak abban különbözött a mostanitól, hogy a titkos helyek harmadát sem kerestem meg.
SYS
2002.01.10 22:10:08
TranSam:


Szerintem csak kissé befolyásolja, hogy milyen öreg a Windows. Én továbbra is arra tippelek, amit az emilben is írtam: jobb videokártyával megbízhatóbban fut. Egy TNT2 jobb - több textúrát tud elkezelni, gyorsabb - mint egy TNT1. Igaz, hogy itt meg az az érdekes, hogy Credo nem panaszkodott ilyesmire, pedig Neki is csak egy TNT1-ese van. A fene sem tudja, hogy mitől van ez az undorító bug, de az biztos, hogy a kelleténél sűrűbben fordul elő, és külön gusztustalan még az is, hogy az aktuális save egy-az-egyben odavész. Mindenesetre nagyon sok dolog kiválthatja...

Egyébként a GliDOS honlapján, és az innen elérhető egyéb site-okon nem találtam semmi infót erre vonatkozóan...


SYS "So many tombs...so little time...and the raiding never ends!"
TranSam
2002.01.10 19:58:32
Sys:
A mai nap megint elkövette (ezek szerint a Glidos) újabb rémtettét. Valóban 0 bájtos lett a savefájl. Arról mi a véleményed, hogy mennyiben függhet a dolog a rendszer régebbi telepítésétől?
Sys
2002.01.07 01:08:13
TranSam:


Ciki, mert akkor sajnos a GliDOS miatt lehetnek ezek a bugok...

Amúgy éppen ma próbáltam ki egy Voodoo3-ast, és jelenleg ThoSi TNT2-ese van a bidess gépembe'. A TR1+Gold a GliDOS-szal így érezhetően gyorsabban futott: még a legdebilebb helyeken sem esett le 18 FPS alá! Túlnyomórészt pedig stabilan 25 FPS felett volt, sőt, inkább közelebb a 30-hoz. Persze a Voodoo3-mal nem volt olyan szép a kép, mint a TNT kártyákkal, és a TNT2 PRO közel egyforma teljesítményt produkált vele. Végül is azt akarom csak ezzel kinyögni, hogy azért mégiscsak sokat számít a videokártya is, nemcsak a processzor!


SYS "So many tombs...so little time...and the raiding never ends!"
TranSam
2002.01.06 19:25:07
Sys:
Igen, valami ilyesmi a helyzet, de még az 1.5-öt használom.

"My ignorance amuses me."
Sys
2002.01.03 22:03:17
TranSam:


Na ez az... Nekem egész végig ezt csinálta. A képet láttam, a diagnózis pozitív...viszont a save-et ilyenkor NEM tudja lementeni: csak felülírja az eredetit, aztán kilép...a "rossz" save pedig 0 byte-os lesz...így természetesen nem is működhet.

Ezért kérdem itt is: melyik verziót használod? Én korábban nem tapasztaltam hasonlókat, pedig próbálgattam a dolgot rendesen, de sosem lépett ki a program. Csak nem az 1.7-es GliDOS-szal van valami zűr?


SYS "So many tombs...so little time...and the raiding never ends!"
~kacsa~
2002.01.03 19:38:39
OBig: Figyi ez így jó kérdés ám. Az unokaecsém írta... :) Kari ajándék, egyébként tud fejleszteni win meről, meg ilyenek, honnan tudhatom meg, hogy melyik verzióm van?

<<csak érdeklődök>>
OBig
2002.01.03 18:08:59
~kacsa~: A késés nem probléme. WinXP nem szeret jáccani, de azé ne szúrd meg magadat.Nemesen se. :-))) Meg lehet oldani, de rumlis. Melyik XP? Pro, vagy home?
Jja, és <<csak ne fenyegetőzz>> :-)))
bizánc
2002.01.03 17:54:37
~kacsa~!

így ; ))


/tedd két vonal közé/ /"shift" + "-"/
Clau
2002.01.03 16:52:27
~kacsa~:

Ismét itt:-)! Jó rég voltál utoljára...
Nézz be a Windows XP-s fórumokba, talán ott találsz megoldást, ugyanis nem te vagy az első, akinek ezzel baja van. Többek között ezért is nem akarom feladni a régi jó Windows98-at :-) Pedig apukám már erőlködött, de lebeszéltem róla.
Ne szurkáld magad, jó vagy így ;-D

Clau "I'm up for a little heresy."
~kacsa~
2002.01.03 16:07:11
kérdés, az alábbi hozzászólások közt van egy kövérbetűs szó? hogyan készült?
~kacsa~  
2002.01.03 16:03:26
<b>Hi Everibodri!</b>
1. Bejelentkezem újra... Vizsgák és ünnepek elvontak innen, de most!!!
2. Bogi, bocsánat a késésért, rengeteg minden problem gyűlt össze, még ebben a hónapban befejezem amit ígértem.
3. Tegnap este óta van XP-m, namármost egy füzfánfütyülős játék se akar indulni rajta... TR5 és Age of Empires 2 voltak eddig a próbadarabok... Mi a megoldás, vagy itt nem tok játszani? Mert akkor nemesebb szervemen szúrom magam....

<<csak fenyegetőzök :)) >>

Hozzászólás szerkesztve ~kacsa~ által - 2002.01.03 16:05

Hozzászólás szerkesztve ~kacsa~ által - 2002.01.03 16:06
TranSam  
2002.01.02 19:50:55
Sys:
Az előbb kicsit összekevertem az időrendet, de ez ne zavarjon meg. Én értem, hogy mit akartam írni :-)).


"My ignorance amuses me."
TranSam
2002.01.02 19:45:02
SYS:
Ma először nekem is megfagyott mentés közben, helyett. Nagy baj nem volt, mert nem messze volt az előző :-)). Ha tudom elküldöm a screent, de a save-t már nem tudom, véletlenül felülírtam, de az meg nem is működött, fekete képernyőn időnként kivillanó Larakörvonalak voltak, amjd egyszer csak minden beavatkozás nélkül újra felkínálta a betöltést.
A másik érdekes dolog, az EVM-es cd folyományaként ekkor kivettem a cd-t, hogy ne kutyulja meg újraindításkor nagyon a gépet, majd a játék újra feléledt a fagyásból, és elindult, cd nélkül! Néhány szoba után meguntam a dolgot, de addig mintha simábban futott volna a progi, viszont az fps semmit nem változott, kb. 12-18 volt.
SYS
2002.01.02 03:15:00
TranSam:

Nem-nem...igazából azt akartam mondani, hogy a régebbi DOS-os játékok szempontjából éppenhogy jobb, ha ISA-s a hangkártyád. A PCI-os hangkártyákat ugyanis alapban nem is látja egy DOS-os proggy sem...ezt úgy oldják meg, hogy a háttérben fut egy szál, ami mintegy "emulálja" a DOS-os proggy számára a hangkártyát. Namost ugye ebből lehetnek időnként gondok...

SYS "So many tombs...so little time...and the raiding never ends!"
SYS
2002.01.02 03:03:31
Usagi:


Hát, nem tudom miért csinál ilyeneket Lara, de már mások is panaszkodtak ilyesmikre. Jómagam még nem tapasztaltam a hibát. Viszont tavaly előtt novemberben éppen azért nem Duron procit, hanem Cel2-t vettem, mert egyik haverom azt mondta, kipróbálta a TR1-et az új gépén, és Lara 5 perc után elkezdett valami olyasmit produkálni, mint amit most Te is felvetettél. Akkor tartottam tőle - igazából ma már nemt'om miért -, hogy esetleg az AMD-s proci miatt volt. De persze nem...

Az viszont biztos, hogy nem a GliDOS hibája ez a jelenség...

Azonban van még egy fontos dolog, bár ez nem erre a problémára vonatkozik, de azért nem árt tudni: a CDROM előreolvasási optimalizálást le kell tiltani Win98 alatt! Különben a program hajlamos fagyni már a "City Of Vilcabamba" után...


SYS "So many tombs...so little time...and the raiding never ends!"
Clau
2002.01.01 14:07:54
Usagi:

Akkor nem tudom.
Usagi
2002.01.01 12:27:19
Clau: Próbáltam, de nem jött be. Usagi
Usagi
2002.01.01 12:26:38
Clau: Próbáltam, de nem jött be. Usagi
Clau
2001.12.31 15:20:57
Usagi:

Ezt még annak idején mondták nekem a kedves Fórumtársak, nem tudom, hogy jó-e, mert ez nálam csak egyszer fordult elő a TR3-ban: ilyenkor nyomd azt a cursort, amerre Lara forog -ezesetben a bal cursort.

Clau "I'm up for a little heresy."
Usagi  
2001.12.31 10:04:58
Volna egy kis gondom. A játék simán ment, de nem tudom miért Lara elkezdett balra forogni. A hiba jelentkezett már a TRIII-nál is, de ott sikerült megoldani a joystick kiütésével. A glidos elött nem csinált a TRI ilyeneket.

Usagi
TranSam
2001.12.25 22:50:03
Sys:
Nekem eredeti, a kártyával kapott driver van fent, valahol mintha hallottam volna hogy az újabb driverekkel némi gondok vannak. A DirectX is "régi" 8.0-ás (4.08.00.0400).A driver verziószáma:4.12.01.0631.
Azt gondoltam, hogy a PCI-s kártya az jó, nekem még ISA-s SB16-om van, de nincs is bajom vele, esetleg annyi, hogy egyszerre nem tud 2 alkalmazást kiszolgálni, pedig néha jó lenne.

Hozzászólás szerkesztve TranSam által - 2001.12.25 23:45
IceTea
2001.12.25 20:38:38
Sys:

Ok, majd küldök és meg fogom próbálni, amit javasolsz. Remélem, segíteni fog.
Sys
2001.12.24 16:06:12
IceTea:


Küldj screenshot-ot, kíváncsi vagyok rá!

Amúgy a konfigod szerintem rendben van...az OpenGL-beállításokra sajnos számítottam, hogy nem fognak segíteni. Esetleg még próbáld meg, hogy töltsd le a legújabb drivert a TNT2-dhöz, plusz a legújabb 1.7-es GliDOS-t is, hátha ez segít. Próbáld először 640x480-ban futtatni, illetve próbáld meg csak simán, ablakban is...
Az nem számít, ha a CD-k másolatok, én is azokról futtatom inkább a játékot...

Valami majd csak lesz: TranSam-nek is TNT2-je van, és működik Neki a dolog...


Sys "I make my own luck."
IceTea
2001.12.24 00:53:23
TranSam, Sys:
Szóról-szóra ugyanazt megcsináltam, amit Sys már korábban leírt (thx), és müxik is, csak minden csíkos (Lara nem!).
A gép:

AMD K6-2/450, TNT2, 128 MB RAM

OpenGL-t alapon is és Sys beállításai szerint is kipróbáltam, de ugyanaz az eredmény. A GliDOS-t is állítgattam, de nem segített semmit.
A TR és a TRUB CD szinkronos, hajszálpontosan úgy mennek, mint az eredeti verziók. Nem hinném, hogy ez lehet a baj. (De lehet, hogy mégis...)

Küldjek egy screenshot-ot?
Sys
2001.12.23 18:37:44
IceTea:


Bizony...amiket TranSam kérdezett... Egy lentebbi hozzászólásomban pedig megtalálod az én OpenGlide-beállításaimat...próbáld ki, de nem hiszem, hogy ez sokat osztana-szorozna.

Egyébként nekem a GliDOS továbbra is kilép, pedig már újraraktam a proggyt...hiába. Windows-instabilitás, PCI-os hangkártya, rosszalkodó folyamat...s még sorolhatnám! A büdös életbe' nem fogok rájönni, hogy mi a hiba oka, de igeileg kikészülök, mikor egy-egy mentés alkalmával teljesen véletlenszerű és kiszámíthatatlan időközönként kilép a program (maga a Tomb.exe, a GliDOS még fut tovább), a mentésem meg odaveszik...! :(


Sys "I make my own luck."
TranSam
2001.12.21 22:25:23
IceTea:
Hát először is, milyen géped van, milyen proci, videókártya, próbáltad-e még egyszer feltelepíteni a Glidos-t, jó-e a 3dfx patch, meg ilyenek. Ha tud, úgyis Sys fog segíteni, csak megkönnyítem a dolgát :-)).
IceTea  
2001.12.21 21:23:29
Nekem sajna nem megy. Illetve csak a texturák csíkosak (magyarul játszhatatlan), maga a játék fut. Milyen at adjak meg, hogy tudjatok segíteni?
TranSam
2001.12.21 19:28:05
Sys:
Lehet, hogy nem írtam, de az alant említett patch a TR1 lemezzel működik, mert még nincs meg az UB, de így sincs track az EVM régi verziója miatt :-((.
Sys
2001.12.19 22:54:10
TranSam:


Én is csak 800*600-ban játszom, ugyanabból az okból kifolyólag, mint Te! :)
A GliDOS természetesen megy a Boginál található patch-csel, mivel a TR1Gold UB-lemezéről lett felrakva oda... :) A GliDOS különben is ellenőrzi, hogy a számára jó patch-verzió van-é fent. Ezek a következők:

TR1 - Voodoo patch

TR1Gold - 3Dfx patch, de szigorúan csak a UK-verzióé! Valamint a GliDOS elfogadja még a netes verziójú 3Dfx-TR1Gold-patch-et is...utóbbi azért szerencsés, mert ekkor a TR1 CD-t használva, szólni fognak az Ambient-ek a játék alatt, míg az UB-lemezt használva nem szólnak. Ez utóbbinak az az oka, hogy a patchelt verzió az UB-lemez szempontjából "rossz" helyen keresi az audiókat...


Sys "I make my own luck."
TranSam
2001.12.19 18:43:30
Sys:
Na igen, nagyobb proci 1400-366=1034-gyel több "csak" :-)). Viszont én csak 800*600-ban játszom, kicsi a 14".

Szívesen a cucczot, lehet, lesz másik is legközelebbre, majd csekkolom.


A Glidos megy a Bogitól kapott Trub3dfx.exe (kb.7 MB) fájllal is, hasonló értékekkel, legalábbis az első pályán. Köszi Bogi!
Sys
2001.12.19 06:28:33
Credo:

Az OpenGL-eket piszkáltam eleget, az biztos! :) Lejjebb prezentáltam is a tartalmát. A kártyám TNT1-es, éppen mint a Tiéd...
A "Palette Pecision"-t visszavettem, míg a "Texture Buffer"-t megemeltem...a frame buffer-t sajna nem tudom állítani. A színmélység annyival indul, amennyi a Windows-nak is be van állítva...vagyis 16 biten. Bekapcsoltam még pár opciót, amitől az FPS esett ugyan 2-t, 3-at is...de a kameramozgás, a scrollok simábbak, finomabbak lettek. Egyébként gyanítom én is, hogy az OpenGL beállításokkal van a zűr...valamit az extrák közül ki kellene kapcsolnom...
De a hiba teljes randomszerű: hol előjön, és akkor gyakran, hol meg semmi sincs! Ha előjön, akkor általában egy WIN-újraindítás megoldja a problémát...

Sys "I make my own luck."
Credo
2001.12.19 00:26:17
Sys: Nekem sem volt kilepes es mentes problemam, ahogy TranSam-nek sem. Sot a szinekkel is csak akkor volt gondom, ha nagyon sokat piszkaltam az F gombokat. Lehet, hogy tul sokat allogattad az OpenGL beallitasokat, en abszolut nem piszkaltam. Kilepes akkor fordul elo leggyakrabban jatekokban es demokban tapasztalataim szerint, ha elfogy a VRAM (video memoria, textura memoria, renderind buffer, backbuffer, vagy barmi egyeb, minden ide tartozik). Ha regebbi kartyad van es piszkaltad az OGL beallitasokat, szerintem nagyon valoszinu, hogy ez okozza a problemat. Ilyenkor nincs mas megoldas, lejjebb kell venni a dolgokat, textura szinmelyseg, buffer szinmelyseg, kepernyomeret, kemenyebb, memoriat igenylo filterek kikapcsolasa (edge antialias) stb.

TranSam, ~kacsa~: Ha Voodoo-tok van, nem csoda, hogy porog a jatek gyengebb procin is kegyetlenul, mivel a jateknak nincs nagy gepigenye (33MHz-es PSX-re irtak). Amit Sys-el emlegettuk eszmeletlen lassulas akkor jelenik meg, ha a DOS alatt futo Voodoo kartyat probalja emulalni a topic-ban szereplo program Windows es OpenGL alatt, annak valami kegyetlen gepigenye van.
Sys
2001.12.18 20:08:33
~kacsa~:


Kacs@, ez igen hosszú téma... Olvasd el ezt a topicot a legelejétől, plusz találsz egy kis írást a kivitelezés részleteiről a végigjátszások között. Azonban a Te esetedben jobb, ha a Voodoo2-nél maradsz... ;)

Azért - tényleg - nagyon-nagyon röviden...
A GliDOS egy ún. DOS-os - fontos, hogy DOS-os, mert a TR1 még DOS-os - Glide Wrapper, ami a régi, tipikusan csak Voodoo-kra jellemző, Glide utasításokat képes OpenGL-re konvertálni, úgy hogy figyeli ezeket és mintegy "áttranszformálja" a célkártya nyelvére. Miér' is jó ez?! Nos...mint említettem, a Glide utasításkészlet csak és kizárólag a Voodoo-k sajátja: nekem régebben volt egy Voodoo1-esem, csak a TR1 miatt, de sajnos meghótt szegényem. Szal' mit tegyenek azok, akiknek pl. TNT1-2-jük, vagy GeForce-uk van? Játszák Software-ben? Na nem! Nos, a GliDOS erre van kitalálva...
A GliDOS-szal lehetővé válik az OpenGL utasításkészletet támogató kártyák számára a tulajdonképpeni "Voodoo emuláció", sőt ezen túlmenően, a 3Dfx-patchekkel ellentétben a GliDOS-szal akár 1280*1024-es felbontás is elérhető! Részemről én 800*600-ban nyomom a TR1-et, full 3D-s kivitelben... A konfigom: Cel2-@713MHz; TNT1; 192 MB RAM...

Még egy dolog miatt is jó a GliDOS, speciel éppen Neked, Kacs@: így ugyanis a PRINT SCREEN-nel a TR1-ből is tudsz screenshot-okat készíteni...akár még 1280*1024-eseket is, olyan minőségben, mint amilyenek a TR2-eseid - már 3D-gyorsítva, persze - is voltak...

Fontos megjegyezni azonban, hogy a dolog nagyon-nagyon processzor igényes!

Annak ellenére, hogy ezt elolvastad, csekkold le, amit az elején mondtam! A GliDOS igen nagy áttörés...általános segítség és van jövője (egyébként már készül az XP-verzió is)...

Csak azt nemt'om, hogy eddig még miért nem találtunk rá?! Apropó...! www.glidos.net ;)


Sys "I make my own luck."
~kacsa~
2001.12.18 11:21:34
Sys: Mi a tosz az mipmaping én bekapcsoltam (vudu2) de semmi lassuláas miegyébb nem történt, remekül fut a gép, meg mi ez glidos, nekem ilyen nincs, azt mégis gyönyörré varázsolta a játékot az a patch. Homályosítsatok fel!

<<csak tudatlankodom>>
Sys
2001.12.18 02:58:04
TranSam:


Szép nagy ez a Mídász-palota...el is pepecseltem vele (egész eddig)...persze reguláris játékmenetben miért is ne...?! :)
Szal' elég sokáig gyűrtem most, de most nem dobott ki egyszer sem. Nem tudom, mi lehet a hiba oka, lehet hogy Windows-instabilitás, vagy ilyesmi. Nem hiszem, hogy a GliDOS hibája lenne, mert akkor nem csak én panaszkodnék...

Az FPS értékeidből megint csak azt lehet leszűrni, hogy a dolog proci-igényes. Nekem 15 alá nemigen megy, még 1024*768/32 biten sem (kivétel egy-két nagyon extrém helyet). Credonak meg full 30 FPS volt végig, mindenhol...héjába, 1.4 GHz... ;) Én magam nem játszom 1024-ben, csak 800*600-ban, a monitor képfrissítése miatt (habár lehet, a GliDOS azt önző módon maga kezeli)...
Összességében...a nagyobb terepeken nekem is iszonyúan beszaggat, főleg akkor, ha nő az elhullott ellenfelek száma. ;) Jó példának a "Colosseum" arénáját és a Mídász-palota nagyobb, több szintes termeit tudom felhozni...

Egyébként még egyszer mondom, mert fontos: a WIN színmélységét vegyük le 16 bitre (min. +3 FPS!)! Plusz a lejjebb közzétett OpenGlide INI-met is érdemes kipróbálni (simább scroll).

A képet és a subot meg thanxx! :)


Sys "I make my own luck."
TranSam
2001.12.18 00:10:18
Sys:
Én is végeztem a TR1 végigjátszásával, nekem nem volak ilyen gondjaim, nem lépett ki, csak időnként kócolta össze a képet. Emilbe ment a screenshot. Egyébként, most, hogy megérkezett a cdromom, kipróbáltam, valóban 25-30 fps közötti értékeim vannak a 366-os procival, de a City of the Vilcabamba, és a Tomb of Qualopec pálya egyes részein, ahol nagyon sok a háromdimenziós háttér, bizony leesik 10-15-re is. A Mip-Mapping nekem a kezdetektől ki van kapcsolva.
Sys  
2001.12.17 20:18:18
Credo!


Említetted, hogy Te már GliDOS-szal végignyomtad a TR1-et! No, én most csinálom éppen a duál (reguláris+HC) végigjátszásomat, persze GliDOS-szal szintén...800x600-ban. A gondom az, hogy a program gyakorta egyszerűen fogja magát és kilép! Ráadásul ezt két esetben szokta tenni: vagy akkor, mikor állást akarok tölteni, ami még nem is nagy baj...vagy akkor mikor menteni akarok! És a mentés nem lesz sikeres, tehát kilép, mielőtt a file-t felírhatná. Kikapcsoltam a játékban a Mip-Mappinget, így a helyzet némileg stabilizálódott, de most legutóbb "Palace Midas"-ban valami 5-ször is kidobott a program. Enyhén feeling-romboló...

Szal'...Neked voltak ilyesmi tapasztalataid?


Sys "I make my own luck."
Sys  
2001.12.06 23:55:09
Hy there!


Megjelent a GliDOS legújabb, 1.7-es verziója! Már tölthető is a GliDOS honlapjáról: www.glidos.net - enjoy! ;) Továbbá - egy ideje - írják már, hogy készül az XP-s verzió is...

Az új verzióval szórakozván némi új és meglepő felfedezésre tettem szert...

1. Először is...akinek kék a képernyője a GliDOS-szal, az kapcsolja ki az MMX-et! Sajnos MMX nélkül kell szenvednünk, másképp a hiba előáll...

2. A Windows könyvtárban létrejön egy "OpenGlid.INI" nevű file, és a GliDOS innen veszi az OpenGlide beállításokat! Tehát nem a GliDOS "OpenGlide" könyvtárában található exe-vel lehet azokat állítani (vagyis igen, csakhogy állandóan elvesznek...hmm, lehet hogy csak a "Default" nem?!), hanem a "C:\WINDOWS\OpenGlid.INI" nevű file-t kell manuálisan átszerkeszteni! Mellékelem az én beállításaimat, azaz a file teljes tartalmát:

"
Configuration File for OpenGLide

Version=Version0.06b1

[Options]
EnableMMX=0
CreateWindow=0
InitFullScreen=0
EnableMipMaps=1
EnableFog=0
EnablePrecisionFix=1
EnableWrap565=1
EnablePackedPixelsEXT=1
EnableVertexArrayEXT=1
EnableSecondaryColorEXT=1
EnableFogCoordEXT=0
PalettePrecision=24
TextureMemorySize=12
WrapperPriority=0
"

Ahol egyes van az igaz (bekapcsolva), ahol nullás (kikapcsolva) az hamis...természetesen. A WrapperPriority-nél a 0 viszont a "Highest" priorítást jelenti! A PalettePrecision és a TextureMemorySize az én beállításom, tehát én határoztam meg őket ennyire. Az első minél magasabb annál precízebb (és valszeg lassabb), míg a második a textúráknak kiszabott méret. Ezek alapértelmezései egyébként 32 és 8...

Összességében érdemes Mindenkinek ezeket a beállításokat kipróbálnia, mert nálam így 2-3 FPS-t esett ugyan a Frame Rate - az "EXT"-es beállítások miatt -, de ugyanakkor mégis simább/finomabb lett a scroll, mikor erre-arra mozgott/nézett a kamera! Ja, és ne feledjük még a Windows-színmélységet is visszavenni 16 bitre!


Sys "I make my own luck."
~kacsa~  
2001.12.03 22:07:55
Hali! Tomb1 Goldot keresek, honnan lehet letölteni (ez esetben CSAK teljes verzió érdekel) vagy ki írna nekem egyet. Pénz és CD postai úton közvetítődne. Ennyi...
Egyébbként minden goldot szeretnék külön cd-n, mert Bogitól kaptam anno a 2-ét meg a 3-ét egy cd-n, de szeretném az eredetieket, persze írva :)

<<csak játszom>>

Hozzászólás szerkesztve ~kacsa~ által - 2001.12.03 22:08
TranSam  
2001.11.12 03:04:56
Nekem 366-os procim van TNT2 kártyával. Értékeket hadd ne mondjak, lehet, hogy csak "emlékszem" a 30 FPS-re, de mintha lett volna, az biztos, hogy 25 volt. Csak néha zuhant le, de általában akkor is 10 fölött maradt. Ilyenkor sok izgő-mozgó dolog volt a képernyőn. Nekem 1024*768 felbontásban több bajom is volt, de csak az Inventory-nál, meg egyéb állóképes hátterű dolgoknál (pl. volt, hogy csak 4 Empty Slot-om látszott), 800*600-ban egészen jó volt.
Uriel
2001.11.08 11:51:30
Sys: Kösz, majd nyomkodok vadul :-) Bár mostanában nem nagyon lesz TR-ezés, mert piszok sok tanulnivaló szakadt hirtelen a nyakamba :-( Nem kéne félévet ismételni, ugye... Azért majd szakítok némi időt Lara nénire.
Sys
2001.11.08 02:02:59
Uriel:


Ha minden igaz, a crack-eltben is le volt írva...legalábbis az enyémben. Bár a crack nagy minőségvesztés! Például a crackelt verzióval sajnos a GliDOS sem fog működni. De nem nagy dolog már napjaink CD-business-dömpingjében írott TR1-re lelni...vagy inkább...ott van az EVM-es TR1 a CD Galaxisnál...tök olcsó...

De aztán ezután tudd ám: TR1+Gold, TR2+Gold esetében a funkcióbillentyűknek (F5/F6-on kívül is) van hatásuk... :) Nemt'om most fejből, hogy melyik mit jelent, de hát nyomkodd, aztán meglátod!

A TR2-ben pl. valamelyikkel (asszem F11, de lehet, F9...le van írva az oldalon) ki/be lehet kapcsolni a ködeffektet. Na, ez pl. egy igen érdekes dolog, mert én ködeffektet a TR2-ben sehol és sehogy nem tapasztaltam! Persze az is lehet, hogy ez a feature videokártya-függő...


Sys "I make my own luck."
Uriel
2001.11.07 11:33:45
Sys: Köszi! Ezt egyébként honnan lehetett volna megtudni, ha nem innen? Nem találtam README-t, igaz, csak crackelt verziót tudtam szerezni :-(
Sys
2001.11.07 01:05:59
HPisti_:

Hát, ezek tényleg elég heveny bajok! Én ilyeneket nem tapasztaltam. Ha lesz rá alkalom, tényleg küldj screenshot-okat! Aztán csak kitalálunk majd valamit...

Sys "I make my own luck."
HPisti_
2001.11.06 09:45:30
Sys: OK, ezekkel én is tisztában vagyok, de újabban olyan bugot produkált, hogy majdnem a falra másztam tőle. A mennyezeti textúrák (lefelé!!!) lógtak, gyakran 2 blokknyit is, ezáltal Lara méretének kétszeresét takarták ki a látómezőből. Ha egyszer végre nem csak aludni jutok haza, akkor csinálok néhány screenshot-ot és elküldöm.
Sys
2001.11.06 01:51:23
Clau:


Clau, ez természetesen így van, hiszen a címkép egy előre letárol kép, PCX-formátumban...sima képnézegetővel is megnézhető. Szal' ezzel nem kell számolni, csak az előtte forgó cumókkal van némi kis matek... :)
Viszont játék közben valóban, az egész teret és Larát is forgatni/mozgatni kell! Ez rengeteg 3D-s számítást igényel, amihez általában gyors proci vagy 3D-s gyorsítókártya szükséges. Játék közben a látható képet "real time"-ban kell kiszámolni, vagyis ott, akkor és úgy, ahogy Lara mozog...

Csak azért írtam le, mert jól látod a helyzetet! Nem hiába...az osztály legjobb matekosa! ;)


Sys "I make my own luck."


Hozzászólás szerkesztve Sys által - 2001.11.06 01:51
Sys
2001.11.06 01:11:21
Uriel:


Neked azért "folyik ki a szemed", mert Software módban is a 320*200-as felbontással játszol! Pedig van 640*480-as is: F1!
Persze még így is pixeles meg ronda, de ez már bőven a játszhatóságon belül van...

Tehát...press F1! ;)


Sys "I make my own luck."
Sys
2001.11.06 00:47:51
HPisti_:


Pisti, ezt nem értem! A patch-ben az a poén, hogy ún. "Glide"-utasításkészletet használ! A TNT-k és az újabb kártyák viszont ezt nem ismerik...
A GliDOS-nak az a feladata, hogy a Voodoo-ra írt utasításokat figyelje, és "átfordítsa" pl. a TNT és egyéb kártyák számára! Csak ennyi, semmi más! Tehát a GliDOS tulajdonképpen emulál Neked egy Voodoo1-es kártyát, mintha az lenne a gépedben! Maga a tomb.exe ezt így is kezeli: az utasítások továbbra is a Voodoo-hoz szólnak, de...de nem jutnak el a "nem létező" Voodoo-hoz, hanem a Glide Server "megfogja" és érthetővé teszi őket pl. a TNT számára!

Persze vannak zavarok, bugzások, de ez bizonyos fokig a GliDOS hibája: valószínűleg az újabb verziók már ezeket a grafikai bugzásokat is lekezelik majd.

Nekem TNT1-em van. A TR1+Gold is tökéletesen fut rajta. Volt Voodoo1-em is, szal' van összehasonlítási alapom. A GliDOS-szal a kép sokkal szebb (főként élesebb - természetesen)! Pláne 1024-ben... Kell annak mennie TNT2-n is... Mer' azé'...TNT az TNT! :))

Nálam egyébként a következő effektusok tapasztalhatók:
-Az elején barna "kheki"-színű a víz, és az átlátszó részek nem átlátszóak (pl. lépcsőközök). Megoldás: először nyomj egy F3-at, majd egy F4-et, játék közben! Rendbe kell jönnie ennek a hibának!
-Néha, ha előhívom az Inventory-t, megjelennek a textúrák. Ez ellen semmit nem tudok tenni, de nem is akadályoz semmiben. Csak randa, de el lehet viselni...
-Nagy felbontás esetén előfordul, hogy első indításkor a Tálca ott marad a Title-képernyőn. Ez a hiba viszont egy LOAD vagy "Lara's Home" után megszűnik!
-Észrevehető "lag"-zás (vagyis késés!)... Ez azt jelenti, hogy bár nálam még 800*600-ban is sok helyen 30 FPS-t ír ki a program (F2-re!), szemmel láthatóan nem megy annyival! Ennek oka pediglen nem a videokártyában, hanem a processzorban rejlik. A proc. túl "lassú" (most 713 MHz-ről beszélek! :D): a Voodoo-nak szánt utasításokat át kell fordítani pl. a TNT számára...ez idő...a TNT viszont, mikor megkapta az utasítást, villámgyorsan végrehajtja (még a TNT1 is!)! Tehát az utasítás kiadásától a pl. TNT-s végrehajtásig eltelt időt kell minimalizálni! Sajnos erre egyetlen megoldás van: még gyorsabb processzor!
Credo írta nemrég emilben, hogy az 1,4 GHz-es Athlonjával mindenütt 30 FPS-sel ment a játék, és ezúttal már érezhetően 30 FPS-sel (1024*768 - gondolom)! A poén pedig az, hogy Credonak továbbra is TNT1-e van! Pont mint nekem! Viszont nekem 1024-ben vajmi kevésszer produkál még 30 FPS-t a játék (713<1400! :D)... Szal' gyorsabb proci kell...

Ezek a dolgok fordulnak elő nálam, de ezeket leszámítva teljesen ugyanúgy fut a TR1+Gold, mintha a Voodoo1-em lenne bent a gépemben! Pedig szegényem már egypár hónapja, hogy nem műxik...


Sys "I make my own luck."
Clau
2001.11.05 19:20:52
Uriel: Szerintem az is számít itt, hogy míg a főmenü teljes egésze nem mozog, addig a játék képei folyamatosan egymást követik.

Uriel
2001.11.05 12:46:05
HPisti_: Oké, oké, de mi a helyzet a "normál üzemmóddal"? Annak is muszáj rondának lennie? Most nem tudok képernyőmentés küldeni, de sokkal rosszabban néz ki, mint a fő képernyő (menü). Ez nekem gyanús...
HPisti_
2001.11.05 12:36:50
Uriel: Glidos esetén 3D-ben megy a dolog (800x600 vagy 1024x768 felbontásban) és nem lesz pixeles a kép. Nekem sajna nem műxik rendesen a dolog, mert a 3dfx patch Voodoo kártyára lett optimalizálva és az én Riva TNT2-es kártyámnál nagyon csúnya hibákat produkál... Helyenként szinte élvezhetetlen.
Uriel  
2001.11.05 11:58:45
Na, ide is betévedtem most, hogy nekiálltam a TR1-nek :-) Szóval a GLiDOS kütyü nélkül mekkorának kellene lennie a legnagyobb felbontásnak? Mert ha én 'High'-ra állítom a 'Detail level'-t, akkor is rohadtul pixeles az egész. Majd' kifolyik a szemem, a lábam előtt heverő kulcsokat alig látom meg, stb. Ha jól emlékszem, S3Savage kártya van a gépben (megint elfelejtettem megkérdezni).
TranSam
2001.10.30 18:57:21
robika:
A verziószám régebbi, de azért emil megy. 08/19/99 4.11.01.8100-8.10.14
robika  
2001.10.28 23:21:24
Elég ha leírod a verzió számot,én majd letöltöm.Egyébként nálam a 82031w9x-es zip fájl van fent ami verziószám szerint 08/30/2000,4.12.01.8226;tudomásom szerint ez a legutolsó
TranSam  
2001.10.28 00:23:17
robika:
Megszereztem az általunk használt Savage drivert, (nekünk is csak ezzel ment). Ha kell, elküldöm e-mailben, kb. 1,3 MB win9x-re.
TranSam
2001.10.23 00:59:44
robika:
Nagyon szívesen, máskor is!
Ha mégis megpróbálnád beüzemelni a Savage-ot, és nem megy, akkor majd kitalálunk itt valamit.
robika  
2001.10.23 00:50:29
TranSam!
Köszi,hogy próbáltál volna segíteni,de időközben kaptam kölibe egy GeForce2 kártyát és azon rendesen szakít.Tehát egyenlőre nem vesződöm az S3Savage-el.Azért mégegyszer köszi,hogy próbáltál segíteni.
Sys
2001.10.22 19:10:08
Clau:

Szívesen, Clau...nagyon remélem, hogy sikerülni fog! Mert igen jó móka így a TR1+Gold... ;)

Sys "I make my own luck."
Clau
2001.10.22 19:00:38
Sys:

Örök hála!
Teljesen összezavarni nem sikerült(bi-bi-bí!:-). Majd ha megérkezik drága várva várt lejátszóm, akkor eme szép sorokat a gyakorlatba is átültetem ( Már a múltkor jól el voltam kenődve ezen az egészen, de mostmár csakazértis megcsinálom!:-D).
Mégegyszer nagyon köszi!

Clau


következő



------------ topic 1-30