A Rise of the Tomb Raider mítoszainak felépítése

rise_fejl_blog3.jpg
Fejlesztői Blog:
John Stafford: Vezető történetíró
Cameron Suey: Történetíró 

Közeledik a Rise of the Tomb Raider megjelenése, így szemezgettünk néhány fejlesztői blogból, amelyek fellebbentik a fátylat Lara legelső „sírfelfedező” expedíciójáról szóló történet megalkotásának folyamatáról.

A Rise of the Tomb Raider világának és mitológiájának felépítése Lara Crofttal kezdődött. Lara fejében – miután megtapasztalta és túlélte a TR2013 eseményeit -, sok kérdés fogalmazódott meg. A játék utolsó monológjában azt állítja: „Válaszokat kell találnom… muszáj megértenem.” Mivel összefüggővé akartuk tenni a franchise egészén átívelő történetet, és hűek maradni Lara karakteréhez, így az ő szemszögéből, a motivációit figyelembe véve vizsgáltuk meg a témát.
Pontosan mit látott Lara? Mi után kutatna a tapasztalatai fényében?

Yamatai szigetén Lara kapcsolatba került valamivel, amit csak így jellemezne: „bizonyíték a halhatatlan lélek létezésére”. Létező mítoszokat és legendákat vettünk alapul, hogy létrehozzunk egy valóságos gyökerekkel rendelkező, lenyűgöző és egyedi világot, majd hozzátettük az elképzeléseinket – így talán csak másfajta interpretációt, vagy más nézőpontot, mutattunk be olyan elemekkel, amelyek hiányoztak a feljegyzésekből. Ez egyaránt kellő szabadságot adott nekünk, hogy új ötletekkel álljunk elő, és eljátszhassunk velük, illetve hogy lehetővé tegye Lara számára, hogy használhassa az akadémiai tudását és intuícióját, az új rejtvény darabkáinak összerakásához.

Úgy gondoljuk, hogy ha a játékunk elemei ráveszik a játékosokat, hogy utánanézzenek a valós mitológiának és történelemnek, jól végeztük a munkánkat. Itt a Crystal Dynamicsnál sok kolléga imádja a történelmet, különösen a narratív csapat. Így célunk, hogy, kezdve a környezettől a begyűjthető tárgyakon át, egy összefüggő elemekből álló szövetet alkossunk a játék egészét véve.

Felvértezve a kutatásunk eredményeivel, elkezdtük a válogatási procedúrát, különféle faktorok figyelembevételével, elkerülve a TR univerzum korábban már bejárt területeit.

Első lépésként feltettük a kérdést: a téma szerepelt már a széleskörű médiában? Ha igen, akkor olyasmi, amire nincs szükségünk. Ránéztünk a filmekre, Tv műsorokra, másik játékokra… és hamarosan kaptunk egy kezdeti listát.

Másodszor, a túlélés központi elem Lara kalandjaiban, tehát arra törekedtünk, hogy a legtávolabbi és legveszélyesebb helyeken találja magát – olyan helyeken, amelyek sok-sok évig rejtve maradhattak és Lara egyedülálló módon képes felfedezni. Ráadásul a művész csapat hideg környezetet akart, kiemelve a kontrasztot az első játék buja, trópusi beállításaival szemben. Ez még jobban leszűkítette a kört, míg végül a legéletképesebb koncepciók maradtak.

Ezek közül megvizsgáltunk két érdekes történetet az orosz mitológiából: Kityezs elveszett városát és Halhatatlan Koscsej legendáját.
Az eredeti történetben Kityezs egy mitikus városka volt a Közép-Oroszországbeli Szvetlojar-tó szigetén. A legenda szerint a mongol hadsereg támadásának éjjelén a város a tó vizébe süllyedt. Mint végcél, Kityezs fantasztikus beállításnak tűnt számunkra, hogy megalkossuk a Tomb Raider kézjegyének számító sírokat, a történelem és mítosz gazdag keverékét.

De szükségünk volt egy okra, hogy Lara odamenjen. Itt jött a képbe Halhatatlan Koscsej.
Bár nem nevezzük meg ezt a mítoszt közvetlenül a történetünkben, ez szolgáltatott inspirációt a műkincshez, amely megleléséért Lara és a Trinity versenyeznek egymással. A mítoszban Koscsej egy gonosz figura, aki úgy éri el a halhatatlanságot, hogy a lelkét elrejti több összefüggő tárgyban, Matrojska babához hasonlóan. Ebből merítettünk, amikor megalkottunk Lara kalandjának központi mitikus elemét: Az Isteni Forrást.

Amint találtunk egy elfogadható módot, hogy összeolvaszthassuk a két mítoszt, kaptunk egy keretet, amit be tudtunk illeszteni a valós történelembe. Ezután nekiálltunk az összekötő kapcsolatok kialakításához, különösképp a Bizánci birodalommal, amely Kityezshez hasonlóan nem túl ismert a tömegkultúrában.
Azáltal, hogy a tények és fantázia közötti vonalak elmosódtak, a mi mítoszverziónk friss, különleges, befogadható érzetet keltett. Reméljük, hogy a játékosoknak ugyanannyi örömöt okoz a Kityezs és Koscsej históriájának megismerése, mint amennyit nekünk az interpretálásába vetett munkánk nyújtott.

Fordította: Thak

rise_fejl_blog2.jpg

Twitter response: "Could not authenticate you."