Tomb Raider 2013 - Base Approach

[HUN] A következő három helyszínt egybefűzöm (Base Approach, Mountain Base és Base Exterior), mivel elég rövidek, így mindent magába foglal egészen a rádiótoronyig, melynek megmászása remek élmény volt.

[EN] I'm combining the next three locations, Base Approach, Mountain Base and Base Exterior into one single post, as they're pretty short, so it covers everything up until the radio tower with the impressive climbing sequence.

[HUN] Ahogy közeledünk a bázishoz, az idő továbbra is sötét és esős, így csak természetes, hogy mostanra már egy kis változatosságra vágyunk. A bázis elég lepukkant, még hullák is lógnak a víz felett, ami arra késztet, hogy minél hamarabb kimásszunk a nem túl tiszta vízből. És egy jó példa arra, hogy (ellentétben a Tomb Raider Anniversary hosszú és unalmas folyosóival) egy rövid folyosó is nézhet ki jól a lerombolt, benőtt mennyezettel, jó világítással és részletekkel.

[EN] It's still dark and rainy as we get closer to the base, so naturally one would wish for a bit of a change by now. The base itself is scattered with stuff, it even has hanging corpses above the water, which makes us want to get out of the not-so-clean water as soon as possible. And here's a good example that even a short corridor can look great (as opposed to the long and uninteresting corridors of Tomb Raider Anniversary for example) with a ruined, overgrown ceiling, good lighting and detail.

[HUN] A hó kellemes meglepetésként és üdítő változásként ér bennünket, ismét elkezdünk azon gondolkodni, hogy mi folyik itt. A történetben később erre meg is kapjuk a választ, de addig ez egy újabb rejtély marad. A sziget egészen változatos, meg is van a maga magyarázata, és a jó háttérsztorinak köszönhetően határozottan nem okoz gondot, hogy az egész játék egyetlen helyszínen játszódik.

[EN] Snow comes as a very pleasant surprise and a refreshing change, we start wondering what's going on again. We get a good explanation later in the story, but until then, it's another mystery. The island is pretty diverse and it makes perfect sense; thanks to the fine backstory, it's definitely not a problem that the entire game is limited to one single location.

[HUN] Az ellenfelek igen rémisztően festenek. Az ipse, aki a bázison hirtelen elénk ugrik a mennyezetről jól megijesztett anno, kicsit arra emlékeztet, amikor a klasszikusokban rendszeresen rám hozták a frászt az ellenségek, sose tudhattad, mi jön veled szembe a következő sarkon. Ezt az érzést nagyon hiányolom a legújabb játékokban.

[EN] The enemies look rather creepy sometimes! That one guy that suddenly jumps from the ceiling in the base used to scare me so much, it reminds me of how scared I used to be of the enemies in the classics, you never knew what was around the corner. I really miss that feeling in the newer games.

[HUN] És végre elérkeztünk a rádiótoronyhoz. A horizont hihetetlenül gyönyörű itt. A kamera mozgása a bejátszásban szintén tetszett. Az egész szekvencia nagyon jó lett, bár csalódtam, amikor elengedtem az előre gombot és rájöttem, hogy az egész mászás során szinte egyáltalán nem én irányítom Lara mozgását - ennek következtében a veszélyérzetből csupán a lehengerlő látványnak köszönhetően jön át valamennyi, és sajnálatos módon hiányzik a játékmenetből, mivel teljes mértékben elveszítjük az irányítást Lara felett és rájövünk, hogy voltaképpen nem eshet le. Kár az egészért, párszor lezuhantam, miközben megpróbáltam pár képet lőni, és elég félelmetes volt.

Bónusz képek Laráról szinte kopaszon, elveszítette a haját, amikor túl messzire mentem. :)

[EN] And finally, the radio tower. The horizon is incredibly beautiful here, I also enjoyed the camera angles and movements during the cinematic. The sequence is very well done, though I was disappointed when I let go of the movement buttons and I found out that I don't have any control over Lara in the majority of the climbing sequence - therefore the sense of danger only comes across thanks to the thrilling visual experience and sadly, it's missing from the gameplay, as we lose control entirely and realize Lara can't fall. Too bad, I did fall a few times while trying to take some pics and it was quite scary.

Bonus shots of Lara losing her hair when venturing too far off the map. :)

Bonus shots

Screenshots by Matie
2016.12.13.