Interjú a Rise of the Tomb Raider Jákobjával

philip_anthony_rodriguez.jpg

A rajongóknak kedveskedve, a Crystal Dynamics összehozott egy interjút Philip Anthony-Rodriguezzel, aki az új Tomb Raider játékban Jacob hangját és mozgássémáját adta.

Az alábbi interjú több külföldi fórumon (pl. a Square Enix hivatalos fórumán) is megjelent Robin Huey, a CD közösségi menedzsere által. Philip számos kérdést kapott a rajongóktól, és elmesélte az egész készítési folyamat működését, továbbá felelevenítette a kedvenc jeleneteit, szövegeit a játékból.

Rai: Játszottál bármelyik eddigi Tomb Raider játékkal?

Szia Rai, hogy is mondjam, sajnos nem játszottam eddig egyik korábbi Tomb Raider játékkal sem. De most, hogy részt vettem a Rise of the Tomb Raider készítésében, már valódi szuper rajongó lettem! Különösen, ha figyelembe veszed, mennyivel fejlett és gyönyörű a legújabb verzió. Nem tudom megmondani, mi a legjobb, az akció, a történetmesélés vagy a grafika. Az egész nagyszerű!

Valenka: Mi volt a legélvezetesebb a Rise of the Tomb Raiderrel kapcsolatos munkádban?

Nagyszerű kérdés! Azt kell mondanom, hogy a legélvezetesebb dolog az volt, hogy a játék és a történet szempontjából is jelentős, központi karaktert formálhattam meg. Egy olyasvalakit, aki fontos szövetségese és barátja is Larának. Érdekes volt látni, hogyan bontakozik ki a bizalom és barátság köztük a játék során. Igencsak élveztem a motion capture-öket [digitális mozgásrögzítés], amelyeket a játék jeleneteihez készítettünk. Olyan, mintha egy igazi filmet forgatnál… csak éppen viseled ezt a vicces kinézetű kezeslábast meg a kütyüket a fejeden. Ez, és az aktuális hangmunka készítése a felvevőteremben egyaránt jó szórakozás volt!

Gitb97: Hogyan kerültél Jacob szerepébe? Hogyan élted bele magad?

A szerepbe igazán nagyszerű volt beleélni magam! Amikor megtudtam, hogy engem választottak a szerepre, izgatott voltam. Jacob egy igazán király karakter, mert sokrétegű. Vezető, harcos, titokzatos, és szövetséges egy emberben. Sokat készültem rá. Például a beszédstílusára. Még fizikailag is szerepbe kellett kerülnöm, hiszen ez a rész sok fizikai dolgot követel meg a felvétel során. Nagyon büszke vagyok, hogy részt vehettem egy ilyen játék készítésében.

Metalrocks: Mi volt a legnehezebben kivitelezhető rész?

A legnehezebb rész a Rise of the Tomb Raider készítésében a motion capture volt, amelyeket az átvezető videókhoz vagy jelenetekhez készítettünk. Testhezálló technikai ruhát viseltünk, az arcunkat feltérképezték a videokamerák számára, amelyek felvették az arckifejezéseinket, és ezek a kamerák a fejünkön viselt nehéz szerkezethez voltak rögzítve. A felvétel során végig ebben voltunk, szórakoztató, de megterhelő. Nem cserélném el semmiért! Imádom, amikor megformálhatok egy ikonikus videojáték karaktert!

Steel Wing: Mi inspirált a karaktered eljátszásához?

Azt kell mondjam, hogy a fő inspirációm az apám volt. Mindig is gondos, bátor, erős, segítőkész és bizakodó ember volt. Csupa olyan jellemzők, amelyeket Jacobban is látunk. Azt hiszem, hogy a nyers, vagány természete inkább a Star Wars-beli Han Solotól jön. Tőle is merítettem, ugyanis ő is emlékeztet rá! ;)

Heidi_w_: Mennyi háttérinformációt szolgáltattak neked, ami a történetet illetve a karakteredet és motivációit illeti, mielőtt megkezdtétek volna a felvételt?

Szerencsére nekem, mint színésznek, jelentős mennyiségű háttérsztorit adtak. A producerek és a játékfejlesztők részletesen megadták, milyennek képzelik el Jacobot: egy misztikus figurának, akinek kulcsszerepe van a rejtély megoldásában, ami után Lara kutat. De hiába volt megadva a fizikai és személyiségbeli karakterisztika, rajtam múlt, hogy élővé tegyem, hihetővé és annyira emberivé, amennyire lehetséges. Úgy kerültem bele a szerepbe, hogy Jacob motivációira gondoltam. Arra, hogy mi forog kockán, és hogy milyen a kapcsolata Larával és a saját népével. Ezt próbálom átadni a szinkronizálással és a fizikai motion capture megformálással is.

gigantism: Voltak olyan szövegek, amelyeket szívesen láttál volna a játékban, de a végső vágás kiszórta őket? Törölt jelenetek, úgymond.

Sajnos nem volt sok jelenetem, amit kivágtak. Tőlem minden maradt az elejétől fogva. De mindig akad rá példa a játékban, ahol mondatokat, vagy egész jeleneteket törölnek… vagy változtatnak meg, azért, hogy jobb történet kerüljön terítékre. Sajnálom, de nincs szaftos sztorim neked ;)

Heidi_w: Engedték, hogy megváltoztasd a dialógusod, vagy ajánlásokat tegyél?

Igen… Néhány alkalommal így tettem. Mint színész, tiszteled az írók szavait, és nem kóborolsz messzire attól, amit mondani szándékoznak. Sokszor igencsak erős oka van, hogy miért azt írják, amit írnak. Ennek ellenére a dialógus bármilyen okból kifolyólag néha mégsem működik, és megcsavarjuk. Mint színész, elég jó ösztöneim vannak, és emiatt az írók sokszor kértek ötleteket, hogy „hogyan hangzana jobban ez a sor”. Jó érzés, hogy amikor szükséges, nyitottak az effélére, de legtöbbször az is tetszik nekik, amit én csinálok. :)

Fordította: Thak

 

Az alábbi kérdések pedig spoileresek, így ha még nem játszottad végig a játékot, csak akkor olvass tovább, ha ez nem zavar!

Rai: Mi volt a kedvenc jeleneted, amit eljátszottál?

Szia Rai! Óóó, ezt nehéz megválaszolni, mivel megannyi szórakoztató jelenetet vettünk fel. De el kell mondjam, hogy a játék vége, amikor Jacob beleegyezését adja Larának a Forrás elpusztításához, nagyon király volt! Végtére is, ez Jacob halálának jelenete… de minden, ami ide vezet, szépen fel van építve.

Daring_Do: Mi volt a kedvenc szöveged a játékban?

Szia Daring_Do! Hű, van pár, amit kedvelek. De azt kell mondjam, hogy a kedvencem az, amikor Jacob haldoklik. Azt mondja Larának: „Az évek során nagyon kevés olyan különleges emberrel találkoztam, mint te. Végre megtörténik. A végzetem.” Szerintem ez egy nagyszerű szöveg, mivel majdhogynem megkönnyebbült, hogy eltávozik, mint bármely földi halandó. Néha a halhatatlanság nem az, mint aminek gondolják, azt hiszem.

Lyle Croft: Mit gondolsz Jacob karakteréről? Valamiféle átmeneti apafiguraként tekintesz rá Lara életében? Beszélsz más nyelveken is, mint a Próféta? Tudsz harcolni úgy, mint Jacob?

Nagyszerű kérdések, Lyle Croft! Amúgy szuper neved van. Egyszerűen IMÁDTAM Jacobot játszani! Megannyi oldala van. Halhatatlan, egy ember, aki óriási tudással rendelkezik a világról, Kityezs titkairól és az Isteni Forrásról. Szerető apa, aki kemény harcos is tud lenni. Tetszik, ahogy útjai kereszteződnek Laráéval, majd végül barátokká és szövetségesekké válnak. Emellett úgy gondolom, hogy valamiféle apafigura Lara számára. Különösen akkor, amikor bevallja Jacobnak, miért keresi az Isteni Forrást, és hogy mit jelentett Lord Croft számára. Tovább folytatja az apja munkáját, Jacob tudja ezt. Együttérez Larával a vesztesége és „küldetése” kapcsán. Természetesen az angol mellett folyékonyan beszélek spanyolul, és „konyítok” nagyjából öt másik nyelvhez is. Szóval talán mégis van a nyelvek terén valami hasonlóság köztem és a Próféta között. Ami a harci képességeket illeti, már több, mint tíz éve űzöm a western stílusú boxot, a Muay Thai-t és a kickboxot. Szóval meg tudnám védeni magam, ha bármikor összetűzésbe kerülnék a Szentháromsággal… vagy bárki mással.

Metalrocks: Szomorú vagy-e a karaktered halálát illetően?

Szia Metalrocks! Ó, NAGYON elszomorított a tudat, hogy a karakteremnek meg kellett halnia. Főként, mivel (kivéve, ha valami különös történik), nem lesz lehetőségem Jacobként visszatérni bármely elkövetkezendő Tomb Raider játékban. De azzal a tudattal távozom, hogy a karakterem fontos része volt egy nagyon izgalmas és népszerű játéknak és sorozatnak. És EZ megér egy (kamu) halált.

Fordította: drlecter & Matie

Jacob megtestesítőjét továbbá követhetitek Facebookon és Twitteren is!

Twitter response: "Could not authenticate you."