Lara Croft: Relic Run

Lara Croft: Relic Run egy mobilplatformokra készült, a Temple Runhoz hasonló végtelen futós játék, melyet a Simultronics és a Crystal Dynamics fejlesztett. A nosztalgia jegyében visszatér az akrobatikus, dupla pisztolyokkal fémjelzett Lara Croft, aki az ereklyék utáni kutatása során Carter nyomára bukkan. A játék sava-borsát a harcok, járművek, a látványos mozdulatok, félelmetes főellenségek (köztük régi barátunk, a T-Rex), és persze az ereklyevadászat adja. 2015 május 28-ától ingyenesen is elérhető az alábbi mobileszközökön:

runicon.png


Útmutató:

1. Főmenü
2. Pályák
3. Relikviák
4. Lara ruhái
5. Tippek, trükkök
6. Achievementek

 

1. Főmenü

 

Itt található a pályák listája, a Desert Ruins feloldása után ezen keresztül válthatsz pályát. Továbbá nyomon követheted a legnagyobb megtett távolságod, illetve a begyűjtött ereklyék számát is.
Áruház - Itt vásárolhatsz bármit, ami a segítségedre lehet: fejlesztések, eü. csomag, fegyverek, ruházat, és megátkozhatod az ismerőseidet. (Lásd: Tárgyak, fejlesztések)
Ranglista – havonta törlődik, megtekinthető heti és havi felbontásban is. Legmagasabb pontszámok, legnagyobb megtett távolság, megölt főellenség és túlélt átkok alapján van felosztva. Csak akkor érhető el, ha összekapcsoltad a játékot a Facebookkal.
Achievementek - vannak globális és pálya-specifikus teljesítmények is. (Részletes leírás itt.)
A megszerzendő és már begyűjtött ereklyék listája az épp kiválasztott pályán.
Az Opciók menüben változtatható meg a zene hangereje, a nyelv, kikapcsolható a lassítás (Parkour Slow Motion), és kitörölheted a mentésed is.
Korábban az elküldött átkok sikerességét ezen keresztül nézhettük meg, a legutóbbi frissítés óta csupán egy felugró üzenetet kapunk, így jelenleg nem sok haszna van.
A felső ikonnal a ranglistás helyezéseid tekintheted meg, az alsó ikon a Google Play achievement listájához vezet.
Lara hátizsákja, itt választhatod ki Lara öltözetét és másodlagos fegyverét.

 

2. Pályák

 

Jungle Temple

Helyszín: Kambodzsa (újabban Thaiföld)
Jármű: quad
Ereklyék: 20
Főellenség: T-Rex
3. főellenség: vörös színű T-Rex
Különleges csapda: ingázó pengék


Desert Ruins

Helyszín: Szahara
Jármű: motor
Ereklyék: 20
Főellenség: mantikór
3. főellenség: fekete-arany mantikór
Csapdák: tüskés ajtó, forgó tüskés oszlopok, aranygolyó,
szétnyíló padlózat, lecsukódó kapuk, lándzsák, forgó pengék, súlyok

A T-Rex legyőzése:

A mantikór legyőzése:

 

3. Relikviák

1. pálya - Jungle Temple

Tjak jáde jogara (25 érme)

Carter küldött egy képet erről a jogarról, amikor meglelte. És most itt találom a földön heverve? Vajon szándékosan tette ezt?

Kinari Esődob (35 érme)

Ebben a dzsungelben minden a vesztemre tör. Ez több, mint egy egyszerű dzsungel.

Jantra Jutalomkés (45 érme)

Ebből hármat találtam szépen elrendezve a szabadban, valószínűleg  segélykérés céljábsól; jó úton járok.

Naga Szeme (65 érme)

Úgy gondolom, hogy ezek a hüllőemberek lehetnek a kambodzsai legendás nagák leszármazottjai.

Nok Thet Maszk (90 érme)

A legenda szerint a Naga király lánya egy indiai brahminhoz, Kaundinyához ment feleségül. Az ő utódaik népesítették be ezt a területet.

Pelesit Urna (120 érme)

A maláj nyelv nem az erősségem, de Pelesit egy démon. Véráldozat nagy hatalomért, valami ilyesmi rémlik ezzel kapcsolatban.

Tyrannosaurus Rex Koponya (160 érme)

Eddig szárnyas őshüllőket láttam, és most egy saját területét védelmező T-Rexet. Carternek igaza volt, valami nagyon sötét dolog van ennek az egésznek a hátterében.

Bajang Talizmán (200 érme)

Ez inkább már a malajziai mitológia része. Mit keres itt? Vajon mire bukkanhatott Carter?

Bronz asztrolábium (250 érme)

Megtaláltam Carter egyik segédeszközét. Sose veszítené el őket. Ez nem jó jel.

Faragott koponya (305 érme)

A jelenlétem mindenképpen felkavart itt valamit. Carter minden bizonnyal olyan felfedezést tett, amire egyáltalán nem számított. Pedig megáll ő a talpán, ez aggodalomra ad okot.

Devata Üveg (365 érme)

Még több utalás délkelet-ázsiai istenségekre. Carter nyomát elvesztettem, már csak az ereklyék vezetnek nyomra.

Sárkányfog (435 érme)

A faragások nem erre a területre jellemzőek. Carter valami olyasmire bukkant, ami sokáig rejtve volt a világ elől, és így is akar maradni!

Aranyozott oroszlán (505 érme)

A hely védelmezői, a gyíkemberek azonnal támadnak, amint meglátnak. És most csapdákat is állítanak nekem!

Arany háromágú szigony (585 érme)

Még több utalás az aszúrákra. Úgy tudom, hogy a hinduizmusban ez egy istenségcsoport, és nem éppen a jót képviselik, ha jól emlékszem.

Hantu védőcsengő (670 érme)

Ideje lenne ismét Carter nyomára bukkanni. Sokkal jön nekem. Mint mindig.

Rahu harangja (760 érme)

A hindu hiedelemben Rahu egy aszúra levágott feje, amely lenyeli a napot, ezzel napfogyatkozásokat okozva. Lenyűgöző, de hogy jön ez ide?

Rituális kagyló (855 érme)

Ez egy szertartásos kagyló. A papok hajnalban szólaltatták meg, hogy előhozzák a napot az árnyékok mögül. Mindehhez van valahol egy minta.

Ezüst majommancs (960 érme)

Őszintén, ki rak ingacsapdákat egy dzsungel közepére? És erre a babilóniai mitológiához való kapcsolatról hallok.

Ezüst nyaklánc (1070 érme)

Cartert minden bizonnyal elkapták, és az alapján, amit hallok, el kell jutnom a szaharába, hogy ismét gyorsan ráleljek a nyomára.

A Napkirálynő Koronája (1185 érme)

Ez az ereklye babilóniai, egyáltalán nem kéne itt lennie! Kezdem azt hinni, hogy bármi is történik, nem csak egy területen van jelen.

 

2. pálya - Desert Ruins

Basmu Jelkép (25 érme)

Mérges Basmu, a tizenegy nagy szörny-istenség egyike.  Az ősi babilóniai mágiához tartoznak.

Bikafej Rhüton (35 érme)

Carter sok ilyet talált Kréta szigetén, de még mindig nem tudok rájönni, mit is jelent ez.

Zarpanit Amulettje (45 érme)

Mégtöbb teremtés mitológia, ezúttal Babilóniai. Még mindig fogalmam sincs, hogyan kapcsolódik ahhoz, amit a dzsungelben találtam.

Isimud henger alakú pecsétje (65 érme)

Ismét egy utalás Rahura, de sötét szektaszerű suttogás formájában. Valami nehéz és sötét jelenlétét érzem itt.

Tishpak Tőre (90 érme )

Ezek a sírok nem csupán romok, tele vannak végtelen csapdákkal. Rengeteg munkába került megvédeni, bármi is legyen itt.

Gnosztikus Napóra (120 érme)

Vajon ezek a teremtmények Rahu erejéből származnak? Vagy ők teszik őt erősebbé?

Srvara Sisakja (160 érme)

És most óriási, perzsa mitológiában szereplő szörnyekkel küzdök?

Daeva Handzsár (200 érme)

Szó szerint tonnányi leigázott kőharcos törmeléke. Feltételezem, hogy Carter keze munkája. De miért nem találom őt?

Pairika Korona (250 érme)

Ezt a kőharcosok ásták fel, mielőtt elvettem tőlük.  Mindenképpen vissza akarják szerezni.

Lamasszu Védelmező (305 érme)

Végre egy rövid, hiányos üzenet Cartertől a műholdas telefonomon.  Csak annyit értettem, hogy nagy veszélyben van; és nem csak ő, hanem mindannyian.

Lazurit Nyakék (365 érme)

Tiszta sor, hogy ezek az ereklyék kulcsszerepet játszanak. Nem én vagyok az egyetlen, aki kutat utánuk, de én más okból teszem.

Utu Arany Emblémája (435 érme)

Ez is itt volt hagyva a szabadban. Egy sumér napistenség. Sok ereklye tartozik a naphoz. Kezdem azt gondolni, hogy ez nem véletlen.

Maliqa Olajlámpása (505 érme)

A mítoszon már rég túlléptünk. Az alapján, aminek itt szemtanúja voltam, Rahu valamiféle valós teremtmény.

Azal Harci Maszkja (585 érme)

A kérdés az, hogy mi Rahu célja? És miért épp most került elő? Többről van itt szó, mint ami első ránézésre feltűnik.

Utukku dísztábla (670 érme)

Biztosra kell mennem, hogy minden ereklyét megszereztem, mielőtt továbbállok. Nem hagyhatok itt egyet se, ami esetleg hasznos lehet!

Rabisu Tekercs (760 érme)

Egy ősi tekercs egy dolgot biztosan tisztáz; ezek az ereklyék mind olyan régi hősöktől származnak, akik Rahu ellen tevékenykedtek.

Szimurg Pajzs (855 érme)

Ismét egy rövid üzenet Cartertől, amely alátámasztja az eddigi felfedezéseimet. Bár a részletek tekintetében jóval előrébb jár.

Ur-Uta Királyfej (960 érme)

Úgy tudom, hogy ezen ereklyék együttesen valahogy feltartóztathatják Rahut.

Urvai edény (1070 érme)

Úgy néz ki, Carter már elhagyta a területet és a Himalája felé tart, azt hiszem. Utána kell mennem.

Rakush Mellszobra (1185 érme)

Kőharcosok, a gyíkembereknél is jobban nyugtalanít. Mi után kutatnak ezekben a romokban?

 

4. Lara ruhái

Lara ruhatára nem csupán kozmetikai szerepet tölt be: felfejlesztve nagyobb lesz az alapszorzód, így pontszerzés terén máris előnnyel indulsz. Fontos a jó választás, mert a ruhák segíthetnek a harcban, az ereklyevadászatban és a magas pontszám elérésében is.

1. Lara alapruhája

Nincs különleges képessége, de teljesen felfejlesztve 3-at ad az alapszorzóhoz.

2. Stealth Suit

Az ellenség pontatlanabbul céloz, ha gondod van a harccal, ezt válaszd. Felfejlesztve ötszörös szorzóval fogsz kezdeni.

3. Bomber Pilot

Az ereklyevadászatot könnyíti meg, az utolsó néhány relikvia megszerzésében igen jó szolgálatot tehet. Használatával több Clue (ereklyéhez vezető nyom) fog megjelenni, és meghosszabbítja a Clue Boosterek idejét is. Teljesen felfejlesztve ötszörös szorzót ad.

4. Biker

Felfejlesztve itt is megvan az ötszörös szorzó, emellett pedig a szorzód nem csökken, ha Lara épp járművet vezet, így ideális, ha magas pontszámot szeretnél elérni.

 

5. Tippek, trükkök

A játék során folyamatosan haladsz előre, igyekezz mindent felszedni, amit csak lehet. Ez által növekszik a képernyő bal felső sarkában található szorzó - minél nagyobb, annál több pontot kapsz. A szorzó körüli kék csík a relikviamérő, ahogy gyűjtöd a nyomokat (Clue - térkép, nagyító, távcső), úgy növekszik folyamatosan. Minél több ereklyéd van, annál nehezebb megtalálni a következőt.

Tövábbá segítségedre lehetnek a Powerupok: a mágnessel magadhoz vonzod az érméket, x5 ötöt ad a szorzódhoz, a dupla nagyítóval (Clue Booser) pedig értékesebb nyomokat találhatsz a relikviákhoz.

  • Boss harc közben nagyon figyelj oda, mikor töltesz újra. Ha az ellenfél fején épp megjelenik a piros kör, addigra már legyen újratöltve a fegyvered. Rossz pillanatban történő újratöltés végzetes lehet.
  • Ha nincs elég gyémántod, igyekezz minél többször megölni egy-egy bosst, egy futás alatt az első boss megöléséért 10 gyémánt a jutalmad, a másodikért 15-öt kapsz, a harmadikért pedig már 25 gyémánttal jutalmaz a játék.
  • Ha nehézséged akad a bossok legyőzésével, minél jobban fejleszd fel a Nyílpuskát. Érdemes a pisztolyokra is szánni pár drágakövet, hogy könnyebben megúszhasd a harcokat.
  • Nem rossz ötlet már az elején kicsit felfejleszteni a Coin Trails-t, ez által hamarabb találkozol nagyobb értékű ezüst és aranyérmékkel.
  • Ankhokat csak végszükség esetén érdemes felhasználni a nehezebb ereklyék megszerzéséhez vagy magas pontszám esetén.
  • Vehetsz golyóálló mellényt, ez megvéd az első néhány lövéstől. Fejlesztheted a csizmád is, így Lara rövidebb ideig fog bukdácsolni, ha esetleg hibáznál, ez néha életmentő is lehet.
  • Amint teheted, vegyél magadnak pár eü. csomagot, így a harcok során nem fognak túl hamar lelőni.
  • Harc közben jelentős mértékben növelheted a szorzód, ha lelősz mindent, ami mozdítható. Ellenfelek, ládák, hordók, semmit ne kímélj :)
  • A Jungle Temple pályán itt-ott szétszórva hever pár csont, ezeket rugdosva szintén emelkedik a szorzód.
  • Ha magas pontszámot szeretnél elérni lőj le mindent, ami mozdítható és fejleszd fel teljesen a Biker ruhát.
  • Érdemes 6 óránként ránézni a játékra és indítani egy-egy kört, hogy a végén felvehesd az ellátmányt: kaphatsz plusz érméket, gyémántokat és akár ankhokat is.
Ha az alkalmazást összekapcsolod a Facebookkal, a ranglista mellett elérhetővé válnak az átkok is, melyekkel meglepheted az ismerőseid. Ha túlélik, jutalmul kapnak pár érmét, de ha ez nem sikerül nekik, te fogsz ajándék érméket kapni. Ha túlélsz egy neked szánt átkot, ingyen visszaküldheted a feladónak.

6. Achievementek

01.png

Atléta
Egy futás alatt teljesíts 20 parkour mozdulatot. Jutalom: 100 érme

02.png
Elszántság
Egy futás alatt találkozz kétszer a főellenséggel. Jutalom: 100 érme
03.png
Detonátor
Lőj szét 250 robbanó hordót. Jutalom: 150 érme
04.png
Arzenál
Vásárold meg mind az öt másodlagos fegyvert. Jutalom: 200 érme
05.png
Sose add fel
Éledj újra ötvenszer. Jutalom: 10 drágakő
06.png
Gravitáció
300 másodpercet zuhantál összesen. Jutalom: 50 érme
07.png
Mesterhármas
Ölj meg minimum 3 ellenfelet egyetlen lövéssel. Jutalom: 50 érme
08.png
Szégyentelen
Lőj bele egy halott ellenfélbe. Jutalom: 50 érme
09.png
Gyerekjáték
Csússz összesen 500 métert. Jutalom: 50 érme
10.png
Diótörő
Rombolj szét 250 tereptárgyat. Jutalom: 100 érme
11.png
Ugri-bugri
Fuss 1500 métert egy futás alatt úgy, hogy nem csúszol egyszer sem. Jutalom: 150 érme
12.png
Maraton
Fusd le a maratoni távot. Jutalom: 100 érme
13.png
Orvos
Gyógyulj 1000 életerőt a ládák szétlövésével. Jutalom: 50 érme
14.png
Mega-Maraton
Fusd le a maratoni távot. És újra, és újra, stb. Jutalom: 10 drágakő
15.png
Milliomos
Gyűjts össze 1000000 érmét a futásaid során. Jutalom: 10 drágakő
16.png
Falidísz
Fuss összesen 500 métert a falakon. Jutalom: 50 érme
17.png
Váltópénz
Gyűjts össze 500 érmét egy futás alatt. Jutalom: 50 érme
18.png
Mesterlövész
Lőj le 25 ellenséges lövedéket a levegőben. Jutalom: 100 érme
19.png
Kétballábas
Veszítsd el az egyensúlyodat 20 alkalommal egy futáson belül. Jutalom: 100 érme
20.png
Harci előny
Gyűjts össze 1000 érmét a ládákból. Jutalom: 50 érme
21.png
Túlélő
Élj túl 10 átkot. Jutalom: 100 érme
22.png
Fényesre csiszolva
Fejleszd fel teljesen Lara jelképes pisztolyait. Jutalom: 50 drágakő
23.png
Időhúzás
Tölts el összesen 300 másodpercet lassítsában. Jutalom: 50 érme
24.png
Két jómadár
Lőj le minimum 2 ellenfelet egyetlen shotgun lövéssel. Jutalom: 50 érme
25.png
Megtörhetetlen
Egy lövöldözős rész során ne sebesülj meg. Jutalom: 50 érme
26.png
Ruhásszekrény
Viselj 4 különböző ruhát. Jutalom: ? érme
27.png
Bűbáj
Küldj 6 különböző átkot a barátaidnak. Jutalom: 200 érme
28.png
Tolvaj
Lődd le az ellenfeled lövedékét a levegőben, majd öld is meg őt. Jutalom: 100 érme
Dzsungeles pálya:
01.png
Botanikus
Zavarj meg 500 növényt a Dzsungelben. Jutalom: 50 érme
02.png
Szelídítő
Öld meg a Főellenséget a Dzsungelben. Jutalom: 100 érme
03.png
Uralkodó
Öld meg a Főellenséget a Dzsungelben 10 alkalommal. Jutalom: 150 érme
04.png
Vakszerencse
Éld túl a hármas pengéket anélkül, hogy ugranál, csúsznál vagy megváltoztatnád a pozicíódat. Jutalom: 100 érme
05.png
Alfa
Öld meg a Főellenséget a Dzsungelben egy futás alatt 2 alkalommal. Jutalom: 200 érme
06.png
Ingázás
Egy futás alatt élj túl 25 pengét. Jutalom: 150 érme
07.png
Ereklyevadász
Gyűjtsd össze mind a 20 Ereklyét a Dzsungelben. Jutalom: 250 érme
08.png
Nasi
Etesd meg magad a T-Rexszel 5 alkalommal. Jutalom: 50 érme
09.png
Úttörő
Használd a parkour mozdulatot, hogy megleld a titkos ösvényt a Dzsungelben. Jutalom: 50 érme
10.png
Tűzoltó
Lőj le 300 tüzes lövedéket. Jutalom: 100 érme
Sivatagi pálya:
01.png
Archeológus
Gyűjtsd össze mind a 20 Ereklyét a Sivatagban. Jutalom: 10 drágakő
02.png
Ügyifogyi
Törj szét 25 cserépedényt. Jutalom: 100 érme
03.png
Felfedező
Használd a parkour mozdulatot, hogy megleld a titkos utat a Sivatagban. Jutalom: 50 érme
04.png
Telitalálat
Landolj és múlj ki a csilláron. Jutalom: 50 érme
05.png
Lakásbiztosítás
Törj át 50 ablakon és ajtón. Jutalom: 50 érme
06.png
Kobold leterítve
Élj túl 9 különböző csapdát a Sivatagban egy futás alatt. Jutalom: ?
07.png
Oroszlánszelídítő
Öld meg a Főellenséget a Sivatagban. Jutalom: 100 érme
08.png
Egykerekezés
Utazz 3500 métert egy keréken. Jutalom: 100 érme
09.png
Manti-Hardcore
Öld meg a Főellenséget a Sivatagban 10 alkalommal. Jutalom: 150 érme
10.png
Macska-egér játék
Öld meg a Főellenséget a Sivatagban 2 alkalommal egy futás alatt. Jutalom: 200 érme